Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dzięki za odpowiedź. Wyczytałem na innych forach (zagranicznych) że jeszcze nikt tego nie rozgryzł, trzeba czekać :)

 

Bo jest na procesorze Atmeg

  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Od wczoraj, dzięki uprzejmości kolegi rOBSOnX mam u siebie postawionego DIS'a :dance: :dance:

http://img80.imageshack.us/img80/7677/disbe2.jpg

Jeszcze raz dziękuję rOBSOnX za okazaną pomoc i cierpliwość w tłumaczeniu co i jak ;)

Od jutra zaczynam zabawę, jak uda mi się znaleźć trochę prądu do mojego laptopa :)

Co nieco zapisałem, jeszcze mniej zapamiętałem ale zawsze chętnie pomogę w instalacji i konfiguracji innym użytkownikom :cool2:

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Również dziękuję koledze ROBSONX za pomoc w instalacji DIS'a

Teraz pozostaje nauczyć się dobrze ten programik obsługiwać.

Fajnie że jest takie forum, dzięki temu możemy troszkę bardziej zagłębić się w nasze BMW

Jeszcze raz dzięki,

Pozdrawiam
Opublikowano

:dance:

Trzeba sobie pomagać !!!

:twisted2:

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Opublikowano
witajcie panowie,

 

w zwiazku z tym ze znajduje sie tutaj tyle fachowcow, mam male zapytanie.

 

Chodzi o bmw Model E60 rok 2004/03 525d, 130 KW , a kakretnie spadek mocy!

Zladowalem sobie WDS12 i czytam troche o mierniku przeplywu powietrza!

Chcial bym od tej czesci zaczac gdyz czytajac w WDS najbardziej podejzewam ze siadl ten czujnik wlasnie, lub wskazuje zle parametry.

 

No i tutaj mam pytanie dla fachowcow Disa. W WDS pisze ze przy zmianie nowego czujnika przeplywu powietrza, nalezy dokonac koniecznie adaptacji.... Czyli jakby skasowania z pamieci DDE, jakis parametrow ktore zapisuja sie tam wlasnie.

 

Dokladniej pisze tam ze sterownik DDE porownuje parametry mierzonego powietrza i w razie jakis tolerancji kolo 8miu%, zapisuje je i koryguje sobie.... Jakos tak... W akzdym razie pisze w WDS, ze tzeba po zmianie czujnika powietrza, injektorow, lub sondy lamda, taka adaptacje wykonac! Czyli zresetowac na 0!!!

 

Moje zapytanie:

 

Czy da sie DISem taka adaptacje zrobic?

Jak tak, to prosze o jakies wskazowki. Posiadam Versje44 z mozliwoscia kodowania. Moze da sie to zrobic w Diagnozie moze? Prosze o pomoc !!!

 

 

 

Witajcie panowie jeszcze raz...

 

Wiec udalo mi sie zrobic adaptacje miernika powietrza z DIS-em. Tak jak pisaliscie, znajduje sie tam taka opcja.

 

No ale mam jeszcze w sterowniku DDE jeden blad, mianowicie:

 

SAE-Fehler P1253

41A2 - Ladedrucksteller Ansteuerung Unterbrechung

Fehler momentan nicht vorhanden. Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen.

Häufigkeit 13

 

Z tego co wnioskuje to:

Elektryczny Motor przy Turbo, ktory nastawia geometrie łopatki turbiny!

Unterbrechung czyli PRZERWA

 

Blad momentalnie nie jest aktywny. Blad nie spowodowal by zapalanie sie lampki kontrolnej.

 

Häufigkeit czyli czestotliwosc 13 razy

 

Ostatnio przy 74728 km

Przy obrotach silnika 000/min

Temperatura Wody +5 stopni C

Napiecie na Baterji 10,75 V

 

A pierwszy zapis przy:

74200 km

Obroty silnika 000/min

Temperatura wody chlodzenia -7 stopni C

Napiecie na Baterji 11,24 Volta

 

Z tego co mozna wywnioskowac to pada mi turbo. Ale, co dziwo, dzieje sie to tylko w zimie przy niskich temperaturach. Mialem to juz w zeslym roku i ustalo wiosna, poczym przyszlo zima tego roku znowu.

 

Dziwne jest ze bledy zapisuja sie przy stojacym samochodzie. Widac to po zapisywanych bledach ktore mowia ze przy obrotach silnika = 000/min.

 

No i napiecie na baterji jakos takie bardzo slabe. Gdy zapale silnik wskakuje napiecie na 14,8 Volta! Zapala bez problemu.

 

Objawy sa takie ze samochod jest bardzo slaby. Wciskajac gaz do dechy na 6tym biegu, wskazowka poboru paliwa wskakuje tylko na 12l a nie na 20scia. Na piatym biegu gaz do dechy, wskazowka podchodzi tylko do 14stu litrow. Cos blokuje wtrysk paliwa, dlatego tez tak slabo ciagnie.

Zeby bylo smiesznie, jade jakies 30 min, poczym odstawiam samochod pod domem, czekam pare minut, zapalam i auto hula jak nowe! Coc jak by sie rozmrozilo.

 

Myslalem takze na taka mozliwoscia, ze mogl sie w tym czasie jazdy po prostu akumulator troche podladowac, poczym przy ponownej jezdzie dziala wszystko jak trzeba. Tak jak pisalem wyzej bload wystepuje przy niskich temperaturach gdy stoi przez noc na dworze... Po przejechaniu i odstawieniu auta dziala znowu wszystko jak trzeba. Co teraz?

W servisie BMW beda chcieli wymienic napewno turbo. Istnieje taka mozliwosc ze Baterja siada i dlatego takie klopoty???

 

No i ostatnie pytanie.. Mysle o podladowaniu akumulatora. Czy moge odlaczyc akumulator bez obawy, aby podladowac go troche? Nie chce miec po tym zabiegu zadnych problemow, gdyz potrzebuje auto do pracy...

 

dzieki i czekam na pomoc..

Opublikowano
No napiecie masz niskie wiec smialo wyciagaj aku i laduj ... nic sie nie stanie

 

ehh, same schody panaowie,

 

czytam troche w disie na temat akkumulatorow.

W DIS-ie napisane jest ze przy wymianie akkumulatora trzeba baterje zajerestrowac w Powermanagement programem BMW Diagnose System !!!

 

W innym przypadku beda wyskakiwaly bledy ze trzeba baterje doladowac, nawet gdy ona bedzie pelna.

 

Meldowal ktos z Was nowy akkumulator???

No i jeszce jedno pytanie, w dziale BMW5 pytalem o nowy akkumulator. Jakis kolega tam napisal ze trzeba cos przeprogramowac? O co chodzi?

Opublikowano

Kolego knopers1 miałem podoby problem autko osłablo, latem klima

raz trzymała temp np.20st a po ponownym zapaleniu buni było jak w lodówce.

Kiedy przymrozilo zauwazylem znowu rózne jaja tzn nie było ogrzewania

tylnej szyby,lusterek,klimatronik zero nawiewu no i w dupsko zimno.Po ponownym zapaleniu wszystko wracało do normy,potrafilo sie to zrobic w czasie jazdy.Zadzwoniłem do elektryka powiedział ze jeżeli jest skopane ladowanie to np nie grzeje tylna szyba.Kupiłem miernik ładowania cyfrowy

i co sie okazalo jezeli laduje 13,8 wszystko hula,jak zgasze i ponownie zapale znowu [BAD] ale ladowanie 14,8-14,9 .Wymieniłem alternator mam teraz 13,8 i od tego czasu wszystko OK no i autko ponownie ma duzego kopa.Slyszalem

ze za duze ladowanie jest cholernie niebezpieczne a komp wylacza rozne moduly.Moze pomoge HEJ.

Opublikowano
No napiecie masz niskie wiec

W DIS-ie napisane jest ze przy wymianie akkumulatora trzeba baterje zajerestrowac w Powermanagement programem BMW Diagnose System !!!

Tylko po to, aby potem było widac kiedy ostatni raz bateria była fizycznie zmieniana na nową.

Nie przyświecają tu żadne inne przesłanki.

Opublikowano
Kolego knopers1 miałem podoby problem autko osłablo, latem klima

raz trzymała temp np.20st a po ponownym zapaleniu buni było jak w lodówce.

Kiedy przymrozilo zauwazylem znowu rózne jaja tzn nie było ogrzewania

tylnej szyby,lusterek,klimatronik zero nawiewu no i w dupsko zimno.Po ponownym zapaleniu wszystko wracało do normy,potrafilo sie to zrobic w czasie jazdy.Zadzwoniłem do elektryka powiedział ze jeżeli jest skopane ladowanie to np nie grzeje tylna szyba.Kupiłem miernik ładowania cyfrowy

i co sie okazalo jezeli laduje 13,8 wszystko hula,jak zgasze i ponownie zapale znowu [bAD] ale ladowanie 14,8-14,9 .Wymieniłem alternator mam teraz 13,8 i od tego czasu wszystko OK no i autko ponownie ma duzego kopa.Slyszalem

ze za duze ladowanie jest cholernie niebezpieczne a komp wylacza rozne moduly.Moze pomoge HEJ.

 

dzieki panowie za pomoc,

 

ale tutaj sie nie z toba nie zgodze co do 13,8 V.

Po pierwsze w WDS i takze DIS-ie pisza o 14,7-14,9 V napiecia przy ladowaniu. Nie wymyslilem sobie tego gdyz tak tam stoi. No a ja tyle mam, gdy silnik jest zapalony. Tak pozatym dzialaja fotele podgrzewane, szyba z tylu i nawiew takze. No bo przy zapalonym silniku alternator daje prad. No i nie pisal bym tutaj tego gdybym nie sprawdzil w BMce kolegi sasiada! 14,7 V

 

Bardziej ineresuje mnie te 10.75 V przy zgaszonym silniku. W tedy wlasnie zapisuje sie ten blad nastawnika turbo przy stojacym silniku. Jezdze co dziennie po jakies 20 km do pracy i drugie tyle spowrotem. Silnik ledwie co sie zagrzeje, a ja wysiadam z auta gdyz jestem na miejscu. No i samochod jest z roku 2004, czyli akkumulator ma juz prawie 5 latek. Podladuje akkumulator lub wymienie na nowy. Bo nie mam innego pomyslu...

Opublikowano
No napiecie masz niskie wiec

W DIS-ie napisane jest ze przy wymianie akkumulatora trzeba baterje zajerestrowac w Powermanagement programem BMW Diagnose System !!!

Tylko po to, aby potem było widac kiedy ostatni raz bateria była fizycznie zmieniana na nową.

Nie przyświecają tu żadne inne przesłanki.

 

Z kad taka pewnosc ???

W DIS-ie pisze przeciez wyraznie, ze skutki niezameldowania akkumulatora w Power-management sa takie, ze bedzie wyskakiwal z przodzu meldunek aby doladowac akkumulator, nawet gdy on bedzie pelny.

 

Dlatego tez pytalem czy ktos z Was przeprowadzal ta procedure zameldowania akku ???

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie jest tak samo,że wyskakuje mi na początku błąd o słabym napięciu aku,chodziaż ono jest dobre.Mam nowy aku.Jakby ktoś odnalazł tą procedurę meldowania aku,poproszę o info
Opublikowano

Doszedlem ostatnio do czegos takiego (ktos tez o tym pisal na ecubb) i wydaje mi sie, ze wpisujac odpowiednia wartosc mozna ograniczyc prace EGR (wpuscic wiecej swiezego powietrza?!?). Czy ktos wie cos na ten temat ?

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//pliki.ggn.pl/bm/egr/egr2.jpg

pozdrawiam

mavic

Opublikowano
No niestety ja mam 320d i w takie rzeczy jak rejestracja aku nie musialem sie bawic ale znajdziesz to pod service functions -> body -> battery -> register battery change .. odpalasz test schedule i strzala do przodu ... tam nic zepsuc raczej nie mozna :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Doszedlem ostatnio do czegos takiego (ktos tez o tym pisal na ecubb) i wydaje mi sie, ze wpisujac odpowiednia wartosc mozna ograniczyc prace EGR (wpuscic wiecej swiezego powietrza?!?). Czy ktos wie cos na ten temat ?

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//pliki.ggn.pl/bm/egr/egr2.jpg

 

Przeczytałem cały wątek na bmw ecu i nic sensownego tam nie ma

Mam taką funkcję w dis'ie jednak nie wiem jaką wartość tam wpisać

Może ktoś ma wiedzę w tym temacie (deaktywacja egr przez dis)

Pozdrawiam
Opublikowano
Doszedlem do tego ze moge u siebie ustawic wartosc od 0-80 mg/stroke. Zmienilem na 40 i zobacze jak bedzie sie auto zachowywac.

pozdrawiam

mavic

Opublikowano
No napiecie masz niskie wiec

W DIS-ie napisane jest ze przy wymianie akkumulatora trzeba baterje zajerestrowac w Powermanagement programem BMW Diagnose System !!!

Tylko po to, aby potem było widac kiedy ostatni raz bateria była fizycznie zmieniana na nową.

Nie przyświecają tu żadne inne przesłanki.

 

Z kad taka pewnosc ???

W DIS-ie pisze przeciez wyraznie, ze skutki niezameldowania akkumulatora w Power-management sa takie, ze bedzie wyskakiwal z przodzu meldunek aby doladowac akkumulator, nawet gdy on bedzie pelny.

Dlatego tez pytalem czy ktos z Was przeprowadzal ta procedure zameldowania akku ???

Pewność taka z prawa Ohma. Może podyskutujemy :twisted2:

Opublikowano
No napiecie masz niskie wiec

W DIS-ie napisane jest ze przy wymianie akkumulatora trzeba baterje zajerestrowac w Powermanagement programem BMW Diagnose System !!!

Tylko po to, aby potem było widac kiedy ostatni raz bateria była fizycznie zmieniana na nową.

Nie przyświecają tu żadne inne przesłanki.

 

Z kad taka pewnosc ???

W DIS-ie pisze przeciez wyraznie, ze skutki niezameldowania akkumulatora w Power-management sa takie, ze bedzie wyskakiwal z przodzu meldunek aby doladowac akkumulator, nawet gdy on bedzie pelny.

Dlatego tez pytalem czy ktos z Was przeprowadzal ta procedure zameldowania akku ???

Pewność taka z prawa Ohma. Może podyskutujemy :twisted2:

 

Kolego, na jaki temat chcesz ze mna podyskutowac. Prawo Ohma znam z podstawowki. A studjowalem elektrotechnike w germani!

Jak by tak bylo jak pisales wyzej, nie powinny wyskakiwac zadne bledne informacje, co do podladowania akkumulatora. Twierdzisz przeciez ze to nic innego jak informacja kiedy zostal wymieniony akkumulator.

 

Poczytaj post piotra1, u niego wlasnie tak jest. Wiec o czym gadac tutaj?

Opublikowano

:cry2:

Panowie - luzik

pimposh i knopers1 = moi koledzy (tak - uważam was za kolegów)

Panowie - LUZIK !!!

 

P.S. Trzeba sobie pomagać - a nie kłócić

:dance:

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Opublikowano

Kolego, na jaki temat chcesz ze mna podyskutowac. Prawo Ohma znam z podstawowki. A studjowalem elektrotechnike w germani!

Jak by tak bylo jak pisales wyzej, nie powinny wyskakiwac zadne bledne informacje, co do podladowania akkumulatora. Twierdzisz przeciez ze to nic innego jak informacja kiedy zostal wymieniony akkumulator.

Jeżeli odebrałeś mój post jako skierowany do Ciebie w negatywny sposób, przepraszam nie to było moim celem. Nie twierdze, że nie znasz prawa Ohma ani nie twierdze że nie jesteś wykształcony na tyle by to prawo zrozumieć.

Zapraszając Cię do dyskusji miałem na myśli tylko to, że w żadnym E60/E61 nie ma niczego co powoduje konieczność podejmowania dziwnych kroków przy wymianie baterii poza ewentualnym kasowaniem baboli wynikających z niskiego napięćia baterii.

Swoje stwierdzenie (i odniesienie do podstaw elektryki) piszę na gruncie doświadczeń nabytych, i przy okazji rozejrzeniu się dokładnym w instalacji elektrycznej takich samochodów.

Poczytaj post piotra1, u niego wlasnie tak jest. Wiec o czym gadac tutaj?

Nie neguję tego. Wystarczy skasować statystyczne dane o baterii i błąd zniknie.

Wykonanie procedury wspomnianej przez Ciebie nie jest konieczne, ale oczywiście możliwe i efekt będzie taki sam.

:cry2:

Panowie - luzik

pimposh i knopers1 = moi koledzy (tak - uważam was za kolegów)

Panowie - LUZIK !!!

P.S. Trzeba sobie pomagać - a nie kłócić

:dance:

Oh Robert ja nie miałem takiego zamiaru :shock:

Dementuje pomówienie o dorzucanie do ognia :mrgreen:

 

Kończąc aby wyciągnąć jakieś sensowne podsumowanie:

Procedura wymiany baterii robi co następuje (w module MPM oidp):

 

1) Zapisuje aktualny czas/datę wymiany akumulatora i zdeklarowaną przez operatora pojemność

2) Kasuje zmierzone informacje na temat baterii - napięcie, prąd ładowania i enigmatyczną wartość szacowanej pojemności baterii.

3) Wszystko po to aby cudaczny MPM sterował prądem ładowania celem mocniejszego ładowania w zimie a słabszego latem (chyba 5 progów ładowania?).

 

MPM jeżeli nie wywoła się tej procedury ręcznie - i tak zmienia dane nt. szacowanej pojemności po wyłaćzeniu silnika na dłuższy (oidp 5h) czas.

 

Jeżeli się pomyliłem, proszę mnie poprawić. Tak czy owak wg. założeń teoretycznych, nawet nie wykonując tej procedury powinno wszystko działać OK.

 

I jeszcze jedno. Ja znam przynajmniej 2 EBA dotyczące modułu MPM/IBS które eliminują przypadłość notorycznego wyświetlania komunikatu o złym stanie baterii kiedy jest ona wporządku, złego prądu ładowania etc.

Czasami konieczny jest fix przez update softwareu.

Opublikowano

Witam

Ktoś mi się pytał o działanie INPA pod Vistą i wpisy w rejestrze. Oczywywiście działa i to nawet bez dopisywania ręcznego wpisów w rejestrze.

OBDsetup nie jest w stanie pod vistą wprowadzić wszystkich wpisów tak jak pod XP stąd też przy starcie INPA lub IFH wywala komunikat o możliwych problemach.

 

Jednak jak ktoś chce mieć spokój i nie oglądać denerwujących komunikatów wystarczy ustawić rejestr ręcznie aby wyglądał jak na obrazku niżej.

Może mi się wydaje ale zaobserwowałem po tym zabiegu płynniejszą pracę INPA.

 

Pozdrawiam.

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images36.fotosik.pl/50/6df8e4e3f7b89750.jpg

jak suka nie da to pies nie weźmie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam

Ktoś mi się pytał o działanie INPA pod Vistą i wpisy w rejestrze. Oczywywiście działa i to nawet bez dopisywania ręcznego wpisów w rejestrze.

OBDsetup nie jest w stanie pod vistą wprowadzić wszystkich wpisów tak jak pod XP stąd też przy starcie INPA lub IFH wywala komunikat o możliwych problemach.

 

Jednak jak ktoś chce mieć spokój i nie oglądać denerwujących komunikatów wystarczy ustawić rejestr ręcznie aby wyglądał jak na obrazku niżej.

Może mi się wydaje ale zaobserwowałem po tym zabiegu płynniejszą pracę INPA.

 

Pozdrawiam.

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images36.fotosik.pl/50/6df8e4e3f7b89750.jpg

 

Dzięki kolego wpisałem tak jak podałeś i wszystko śmiga jak trzeba.

Pozdrawiam

Pozdrawiam
Opublikowano
Panowie jest w Dis'ie opcja rejestracji baterii, nie wnikam po co jest ta funkcja, daje tylko znak że można zarejestrować baterie.

Opcja ta jest dostępna tylko w nowszych modelach np. E60/61 E90/91

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images30.fotosik.pl/314/798d8f09b231a841.jpg

 

Panowie, doladowalem akkumulator przez jakies 20 godz.

Przed doladowaniem zmierzylem napiecie na akkumulatorze przy wlaczonej stycyjce... z wynikiem 11,5 V Bardzo nisko jak na moj gust, no le samochod odpalal bez problemow! Przy zgaszonej stacyjce 12,1 Volta.

 

W tej chwili pokazuje 12,7 V, czyli podladowal sie troche.

 

PYTANIE:

Czy rejestrowac taki podladowany akkumulator w powermanagment. Moze rejestruje sie tylko nowe baterje???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.