Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy
Opublikowano (edytowane)

Tego to szukalem dlugo :modlitwa: Zeby tak jeszcze trafic pelne CD.

 

Do nowszych modeli jest WDS, do starszych oficjalnie są tylko książki, a to, co podesłał Robert to skany tych książek. WDS zaczyna się od e38.

 

To wiem. Widzilem gdzies oficjalna informacje ze z dniem ... zaprzestano wypuszczac papier i teraz tylko CD. Ale nie bylo mowy ze tylko WDS wiec mialem nadzieje ze sa wersje elektoniczne ETM.

Szkoda ze E36 brak :cry2:

Edytowane przez nerwus
  • Moderatorzy
Opublikowano

No i chyba zrobi sie ladny komplet :mrgreen:

Jak to ogarne to wrzuce na ftp

Opublikowano
No i chyba zrobi sie ladny komplet :mrgreen:

Jak to ogarne to wrzuce na ftp

 

I tak trzymać

Może się komuś przyda :cool2:

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Opublikowano

Trochę softu - może się przyda

:D

http://autoecutools.com/download/?M=D

:cool2:

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Opublikowano

udalo mi sie wreszcie zainstalowac Progmana Base 3.1 + Progman 2.7204. Jak skonfigurowac teraz jeszcze by dzialala glowica.

 

Dzieki!

 

Grzesiek

Opublikowano
udalo mi sie wreszcie zainstalowac Progmana Base 3.1 + Progman 2.7204. Jak skonfigurowac teraz jeszcze by dzialala glowica.

 

Dzieki!

 

Grzesiek

 

Ściągnij z ftp Raf'a plik FULL SSS ......

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Opublikowano
juz doszedlem, ale terat stoje tu

 

U mnie z niemieckim cieniutko - daj po polsku

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Opublikowano

mowi mi, ze:

 

dla programowania/codowania sterownikow dla podlaczonego samochodu potrzebny jest EDIC. Prosze zakonczyc sesje Progmana i wybrac wymagany interfejs.

 

 

Musze dodac, ze progman podczas podlaczania sie do X5 polaczyl sie z samochodem (poznac bylo po migajacych kontrolkach ABS, Airbag, swiatlach...mial na niego dostep - czyli polaczenie jest ok), jednak interfejsu Edic w panelu administarcyjnym - interfejsy nie mialem. Mam to na e38 i na x5.

Bede sie bawic dalej.

 

Mowiac na marginesie wole chyba jednak inpe i ncs, szybko i skutecznie, jednak dis i progman ladnie wygladaja :D :D

 

@Thnx All za pomoc, cierpliwosc..i dostep.

Opublikowano
mowi mi, ze:

 

dla programowania/codowania sterownikow dla podlaczonego samochodu potrzebny jest EDIC. Prosze zakonczyc sesje Progmana i wybrac wymagany interfejs.

 

 

Musze dodac, ze progman podczas podlaczania sie do X5 polaczyl sie z samochodem (poznac bylo po migajacych kontrolkach ABS, Airbag, swiatlach...mial na niego dostep - czyli polaczenie jest ok), jednak interfejsu Edic w panelu administarcyjnym - interfejsy nie mialem. Mam to na e38 i na x5.

Bede sie bawic dalej.

 

Mowiac na marginesie wole chyba jednak inpe i ncs, szybko i skutecznie, jednak dis i progman ladnie wygladaja :D :D

 

@Thnx All za pomoc, cierpliwosc..i dostep.

 

Jak sie połączył z X5 to widzi fikcyjną głowicę (ta na zielono jest OK)

Edica nie masz fizycznie, wiec będzie nieaktywny

Po użyciu FULL SSS ... u mnie tworzy 1 użyteczną ale oczywiście wirtualną głowicę na której mój samochodzik się komunikuje super (ale nie wiem jak z innymi modelami - musisz potestować)

 

INPA jest prosta i szybka ale w porównaniu z DIS'em uboga

Jak już pisałem wielokrotnie NCS jest super dla ludzi jak wiedzą co robią i do czego to służy.

SSS jest natomiast intuicyjny i bardzo wolny.

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Opublikowano

Musze sie chyba jednak zwrocic do ekspertów :) zainstalowałem Base + Progman v39, jestem na etapie konfigurowania głowicy i mam taki problem: %5B640%3A480%5Dhttp%3A//images26.fotosik.pl/284/2907a6b5b91b2f6a.jpg

 

Mam ustawiony jeden adapter pracujący na IP 192.168.68.30, w DIS w zakładce Administration->System wlasnie jego parametry są wyswietlone. Emulator głowicy działa, DIS wykrywa głowicę ale kiedy wpiszę nazwę hosta (domyslnie to pole jest zawsze puste) i zatwierdzę OK, dzieje się to, co na zdjęciu.

 

Oczywiscie nie można się tez połączyc z samochodem...

 

ifhsrv32.exe działa cały czas... Czy ktos ma jakis pomysl, co to może byc?

Opublikowano
Musze sie chyba jednak zwrocic do ekspertów :) zainstalowałem Base + Progman v39, jestem na etapie konfigurowania głowicy i mam taki problem:

 

Mam ustawiony jeden adapter pracujący na IP 192.168.68.30, w DIS w zakładce Administration->System wlasnie jego parametry są wyswietlone. Emulator głowicy działa, DIS wykrywa głowicę ale kiedy wpiszę nazwę hosta (domyslnie to pole jest zawsze puste) i zatwierdzę OK, dzieje się to, co na zdjęciu.

 

Oczywiscie nie można się tez połączyc z samochodem...

 

ifhsrv32.exe działa cały czas... Czy ktos ma jakis pomysl, co to może byc?

 

Wszytko masz ok tylko zmiej nazwę komputera na krótszą ( masz AAA....... ) - zmień na 6 znakową

(Mój komputer, właściwości, nazwa komputera - tu wpisz i restart kompa)

Powinno być OK

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Opublikowano
Wszytko masz ok tylko zmiej nazwę komputera na krótszą ( masz AAA....... ) - zmień na 6 znakową

(Mój komputer, właściwości, nazwa komputera - tu wpisz i restart kompa)

Powinno być OK

 

wow dzieki! na to bym w zyciu nie wpadł, a oczywiscie miales racje i teraz łączy sie bez kłopotów.

 

Mam za to inny problem - chciałem zmienić kilka ustawień w Car/Key Memory, a tu zonk:

 

http://images36.fotosik.pl/19/6acf39bf9ccbebdb.jpg

 

Ze niby nie mozna odczytac VIN... Mozna to jakos obejść? Gdzies w innym menu ZCS/FA -> Identification (czy jakoś tak) wyświetla sie VIN, więc ogolnie widać, że można go pobrać przez interfejs..

 

Ponownie dzięki za pomoc,

pozdr!

Opublikowano
Wszytko masz ok tylko zmiej nazwę komputera na krótszą ( masz AAA....... ) - zmień na 6 znakową

(Mój komputer, właściwości, nazwa komputera - tu wpisz i restart kompa)

Powinno być OK

 

wow dzieki! na to bym w zyciu nie wpadł, a oczywiscie miales racje i teraz łączy sie bez kłopotów.

 

Mam za to inny problem - chciałem zmienić kilka ustawień w Car/Key Memory, a tu zonk:

 

http://images36.fotosik.pl/19/6acf39bf9ccbebdb.jpg

 

Ze niby nie mozna odczytac VIN... Mozna to jakos obejść? Gdzies w innym menu ZCS/FA -> Identification (czy jakoś tak) wyświetla sie VIN, więc ogolnie widać, że można go pobrać przez interfejs..

 

Ponownie dzięki za pomoc,

pozdr!

 

W wersji v44 EasyDIS jest ukryte menu (Calibrating Touch Screen - opisane w wątku)

W nim ustaw na :

2 - Configure procesess a w nim 3 - VM OFF

potem wróć (9) na opcję :

3 - Configure Protocol Translator a w nim 3 - Change to FISTER

Potem 1 - RESTART EDIABAS

9 i 9

Wyjdzie z MENU do DISA

Nie będą świeciły diody - ale będzie się komunikował

 

Ustawienia dla protokołu

FISTER-ON to VM-OFF (diody nie świecą)

SOFTING-ON to VM-ON (diady świecą)

 

Musisz pokombinować - z różnymi autami różnie się ustawia

Powodzenia :cool2:

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Opublikowano
W wersji v44 EasyDIS jest ukryte menu (Calibrating Touch Screen - opisane w wątku)

W nim ustaw na :

2 - Configure procesess a w nim 3 - VM OFF

potem wróć (9) na opcję :

3 - Configure Protocol Translator a w nim 3 - Change to FISTER

Potem 1 - RESTART EDIABAS

9 i 9

Wyjdzie z MENU do DISA

Nie będą świeciły diody - ale będzie się komunikował

 

Ustawienia dla protokołu

FISTER-ON to VM-OFF (diody nie świecą)

SOFTING-ON to VM-ON (diady świecą)

 

Musisz pokombinować - z różnymi autami różnie się ustawia

Powodzenia :cool2:

 

Dzieki za odpowiedz, mam tylko jeszcze jedno pytanie. Piszesz o wersji v44, a ja mam v39. Czy w mojej wersji tez znajde moge podobne ustawienia wprowadzic, czy musze wgrac v44 EasyDis?

Opublikowano
W wersji v44 EasyDIS jest ukryte menu (Calibrating Touch Screen - opisane w wątku)

W nim ustaw na :

2 - Configure procesess a w nim 3 - VM OFF

potem wróć (9) na opcję :

3 - Configure Protocol Translator a w nim 3 - Change to FISTER

Potem 1 - RESTART EDIABAS

9 i 9

Wyjdzie z MENU do DISA

Nie będą świeciły diody - ale będzie się komunikował

 

Ustawienia dla protokołu

FISTER-ON to VM-OFF (diody nie świecą)

SOFTING-ON to VM-ON (diady świecą)

 

Musisz pokombinować - z różnymi autami różnie się ustawia

Powodzenia :cool2:

 

Dzieki za odpowiedz, mam tylko jeszcze jedno pytanie. Piszesz o wersji v44, a ja mam v39. Czy w mojej wersji tez znajde moge podobne ustawienia wprowadzic, czy musze wgrac v44 EasyDis?

 

Niestety w v39 nie ma tego menu

Możesz przez FTP zmienić plik TMode

 

 

TMODE.PRG v0.3
copyright (c) fister

About this version
Preliminary test with dis v39:
coding works
diagnosis works
car key memory is presumed to work
protocol 2 is still problematic (Old DME)


How to install
Copy old /usr/ediabas/ecu/tmode.prg for safekeeping.
Put this tmode.prg in /usr/ediabas/ecu/
If you transfer with FTP make sure to use binary mode.
The tmode.prg filename must be in all lower-case.
Reboot your DIS.

Attempt diagnosis or coding

 

Ale proponuję zainstalować V44 EASYDIS

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Opublikowano

Witam,

Załączam poniżej wydruk błędu z INPY w BMW 320d. Czy to ma coś wspólnego ze świecami żarowymi? Czy mam wymieniać świece? Auto pali i jeździ normalnie.

 

 

--------------------------------------------

4232 4232 Glow plug zylinder 3

 

Error counter: 10

Logistic counter: 40

 

1. Umweltsatz

Mileage 148640 km

average engine rotational speed 827.47 rpm

coolant temperature 32.05 deg C

maximum common-rail-pressure of last 10ms 401.73 bar

injection volume setpoint without volume offset 13.00 mg/cyc

intaken air mass per cylinder 516.73 mg/Hub

charge pressure value 984.61 hPa

linearised APP1 0.00 %

Battery Voltage 11567.77 mV

Vehicle speed 0.00 km/h

status glow scale 0.00 -

 

2. Umweltsatz

Mileage 149330 km

average engine rotational speed 0.00 rpm

coolant temperature 12.98 deg C

maximum common-rail-pressure of last 10ms 0.00 bar

injection volume setpoint without volume offset 37.02 mg/cyc

intaken air mass per cylinder 0.00 mg/Hub

charge pressure value 1004.30 hPa

linearised APP1 0.00 %

Battery Voltage 11567.77 mV

Vehicle speed 0.00 km/h

status glow scale 0.00 -

 

Unterbrechung

 

Test conditions fulfilled

Error present now and already stored

Error would not cause a warning lamp to light up

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

 

Error code: 42 32 64 06 00 00 0A 28 3A 10 1E 52 33 21 52 64

00 47 00 00 3A 55 00 3F 00 5E 00 66 00 47 00 00

-------------------------------------------------------------

Opublikowano
Witam,

Załączam poniżej wydruk błędu z INPY w BMW 320d. Czy to ma coś wspólnego ze świecami żarowymi? Czy mam wymieniać świece? Auto pali i jeździ normalnie.

 

 

--------------------------------------------

4232 4232 Glow plug zylinder 3

 

--------------------------------------------

 

Tak wygląda - świeca żarowa 3 cylinder

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Opublikowano
Witam,

Załączam poniżej wydruk błędu z INPY w BMW 320d. Czy to ma coś wspólnego ze świecami żarowymi? Czy mam wymieniać świece? Auto pali i jeździ normalnie.

 

 

--------------------------------------------

4232 4232 Glow plug zylinder 3

 

--------------------------------------------

 

Tak wygląda - świeca żarowa 3 cylinder

 

No tak, ale auto normalnie zapala. Silnik pracuje regularnie. Czy mam się tym przejmować czy zignorować?

  • Moderatorzy
Opublikowano
Narazie z tego co widac to blad wyskoczyl co jakies 600km. Zwroc uwage ze poziom naladowania aku jest dosyc niski. Podladuj akumulator, skasuj bledy i obserwuj.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.