Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
koledzy mam takie laickie pytanko: czy interfejsem INPA używając odpowiedniego softu da się zdiagnozować inne samochody (np. VW, Opel)wypsażone w złącze OBD? Może to naiwne ale tak sobie pomyślałem że skoro OBD to jakiś standard to może akurat...? :)
  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam!

 

Mam pytanie czy mógłby ktoś mi wyjaśnić jak działa ten BMW Decoderv0.3 bo nie bardzo kumam.

 

Z góry dzięki.

 

Generuje kody SA zgodnie z wyposażeniem

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Opublikowano
koledzy mam takie laickie pytanko: czy interfejsem INPA używając odpowiedniego softu da się zdiagnozować inne samochody (np. VW, Opel)wypsażone w złącze OBD? Może to naiwne ale tak sobie pomyślałem że skoro OBD to jakiś standard to może akurat...? :)

 

Może to ci podsunie rozwiązanie:

ZOBACZ

Ja nie testowałem.

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Opublikowano

:mrgreen:

Grzanie nie tylko silnika - środka też

WEBASTO

 

Aktywacja webasto w DIS'ie:

ZCS Coding, Update - “Auxiliary Heating System”

 

Aktywacja webasto w NCS'ie:

IKE - STANDHEIZUNG -- aktiv

:mrgreen:

 

P.S.

Ja jeszcze nie próbowałem - może jutro

Jak ktoś to robił to niech się pochwali

Podziękowania dla "dumik" - dzięki !

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Opublikowano
skąd mogę ściągnąć emulator głowicy zainstalowałęm disa base+ progman teraz inpę robię konfiguracje ini i tylko tego mi brakuje do szczęścia:)

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Opublikowano
:mrgreen:

Grzanie nie tylko silnika - środka też

WEBASTO

 

Aktywacja webasto w DIS'ie:

ZCS Coding, Update - “Auxiliary Heating System”

 

Aktywacja webasto w NCS'ie:

IKE - STANDHEIZUNG -- aktiv

:mrgreen:

 

P.S.

Ja jeszcze nie próbowałem - może jutro

Jak ktoś to robił to niech się pochwali

Podziękowania dla "dumik" - dzięki !

 

tobie wielki dzięki!

Opublikowano
skąd mogę ściągnąć emulator głowicy zainstalowałęm disa base+ progman teraz inpę robię konfiguracje ini i tylko tego mi brakuje do szczęścia:)

 

Jest na ftp :cool2:

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Opublikowano

Cześć,

Jestem tu nowy.

Przepraszam za moją polski, tłumacz korzystać z Google.

Mam 2 różne notebooki i inpa OBD interfejs szeregowy. (jeden notebook FS 1805Li ma tylko USB-Serial, ale z drugiej jest sprzęt HP 6120 posiada port szeregowy)

Na oba notebooki z inpa działa poprawnie z E39 OBDII, ale z NCS Nie mogę się dostać do podwozia nie. Mam następujący komunikat:

http://www.mobilgumi.hu/felni/Clip.jpg

Czy jest to błąd konfiguracji, lub NCS działa tylko na IBM Thinkpad?

 

Dzięki

Bombolo525

Opublikowano
Cześć,

Jestem tu nowy.

Przepraszam za moją polski, tłumacz korzystać z Google.

Mam 2 różne notebooki i inpa OBD interfejs szeregowy. (jeden notebook FS 1805Li ma tylko USB-Serial, ale z drugiej jest sprzęt HP 6120 posiada port szeregowy)

Na oba notebooki z inpa działa poprawnie z E39 OBDII, ale z NCS Nie mogę się dostać do podwozia nie. Mam następujący komunikat:

http://www.mobilgumi.hu/felni/Clip.jpg

Czy jest to błąd konfiguracji, lub NCS działa tylko na IBM Thinkpad?

 

Dzięki

Bombolo525

 

COAPI ERROR

 

; 2000..2019: EDIABAS and SGBD-Call-/Resulterrors

2000 = Error in EDIABAS or in ECU description file (SGBD)

2001 = EDIABAS was not initialized

2002 = Unexpecte EDIABAS result

2003 = EDIABAS parameter error (SGBD parameter)

2004 = EDIABAS parameter error, special: binary buffer

2005 = Internal error in SGBD job found

2006 = EDIABAS language file %s not found

 

NCS działa nie tylko na IBM

:cool2:

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Opublikowano

COAPI ERROR

; 2000..2019: EDIABAS and SGBD-Call-/Resulterrors

2000 = Error in EDIABAS or in ECU description file (SGBD)

2001 = EDIABAS was not initialized

2002 = Unexpecte EDIABAS result

2003 = EDIABAS parameter error (SGBD parameter)

2004 = EDIABAS parameter error, special: binary buffer

2005 = Internal error in SGBD job found

2006 = EDIABAS language file %s not found

NCS działa nie tylko na IBM

:cool2:

Ogromne podziękowania za szybką reakcję.

Zrobiłem błędem, zainstalowana pełna ediabas-inpa ... NCS zainstalować i nie był udany. Niektóre pliki były brakuje. Myślałam, że to wystarczy, aby skopiować pliki po installaion, ale nie było. I skopiowane do folderu instalacji konieczne, a teraz pracuje z USB-Serial! I udało się kod car key memory.

 

Czy GT1 pracy z USB-Serial?

 

Bombolo525

Opublikowano
mam pytanko czy wie ktoś jakie minimalne wymagania ma GT1 na VM czy np na pentiumie 2 400mhz by poszło czy lepiej zaopatrzyć się w jakiś solidniejszy sprzęt kombinuję właśnie kupno laptopa i nie wiem jaki chce coś z portem com napewno co dało by radę

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Opublikowano
mam pytanko czy wie ktoś jakie minimalne wymagania ma GT1 na VM czy np na pentiumie 2 400mhz by poszło czy lepiej zaopatrzyć się w jakiś solidniejszy sprzęt kombinuję właśnie kupno laptopa i nie wiem jaki chce coś z portem com napewno co dało by radę

 

Na 400 Mhz i 256 Mb idzie

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Opublikowano

Witam.Mam problem z ustawieniem Gt1 a mianowicie po załączeniu BMW diagnostic Head v1.2 nic sie nie dzieje tak jak na filmie Roberta.Z filmu wnioskuje ze powinny wyskoczyć ustawienia emulowanej głowicy.Poniżej załączam obrazek jak to wygląda . Panowie jakieś wskazówki ,pomysły, cokolwiek . Za każdą pomoc będę bardzo wdzięczny.

 

http://img179.imageshack.us/img179/1275/beztytuuqu6.th.jpg

Opublikowano
Witam.Mam problem z ustawieniem Gt1 a mianowicie po załączeniu BMW diagnostic Head v1.2 nic sie nie dzieje tak jak na filmie Roberta.Z filmu wnioskuje ze powinny wyskoczyć ustawienia emulowanej głowicy.Poniżej załączam obrazek jak to wygląda . Panowie jakieś wskazówki ,pomysły, cokolwiek . Za każdą pomoc będę bardzo wdzięczny.

 

http://img179.imageshack.us/img179/1275/beztytuuqu6.th.jpg

 

Sprawdź pingi z Windowsa (wyłącz Firewall'a i Antyvirusa)

Sprawdź Apitest w DIS'ie

 

I to sprawdź:

 

Najważniejsze rzeczy:

VMWare dobrze skonfigurowany (tak jak w opisie http://www.bmwecu.org/article001/)

EDIABAS zainstalowany

 

potem

 

Plik EDIABAS.INI w C:\EDAIBAS\BIN - zmienione tj. :

 

; Interface

; Description : Connected diagnosis interface

; Default = STD:OBD

 

Interface =STD:OBD

 

oraz

 

; RemoteHost

; Description : server address/name

; Default =

RemoteHost =192.168.68.1 lub 30

;-----------------------------------------------------------------------------

; Port

; Description : IP communication port

; Value : 1000 < port < 30000

; Default =

Port = 6801

 

DH Emulator uruchomiony

Ifhsrv32.exe z EDIABASA też musi być uruchomiony

 

Firewall wyłącz do testów

 

Uruchom, zainstaluj sterownik ODB z C:\EDIABAS\Hardware\OBD\OBDSetup.exe

Restart komputera

 

Start DIS'a i idź do ADMINISTRATION a następnie do CALIBRATING TOUCH SCREEN

 

dalej do 1 - Configure EDIABAS

dalej do 2 - Perform APITEST

 

jak jakikolwiek ERROR - to sprawdź ustawienia sieci i FIREWALLA

jak jest z siecią OK to pojawi się 14 opcji daj 0 - wyjdzie

 

potem

 

9 - EXIT wyjdzie do DIS'a

 

Idź do ADMINISTRATION i SYSTEM

Tam ma być :

 

gt1ap

192.168.68.30

255.255.255.0

i pusto

 

cofnij się w tył - zielona strzałka

 

teraz do DIAGNOSTIC HEAD CONFIGURATION

w ramce po lewej stronie powinna być nazwa głowicy (dokładnie nazwa twojego komputera - nie więcej niż 8 znaków), kliknij na nią

wypełnią się wpisy w ramkach po prawej stronie, daj OK

 

cofnij się (zielona strzałka)

 

idź do CONNECTION SETUP

w ramce po lewej powinna być głowica, kliknij na nią i daj CONNECTING

 

I teraz powinno być wszystko OK - MASZ DIS'a

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Opublikowano

Dzięki serdeczne za wszystkie podpowiedzi na forum i pw.Robert robisz kawał dobrej roboty.Dis ruszył i na zwykłym fejsie do carsofta 6.1 wykrył EWS,ABS i AIRBAG reszta cisza :D Teraz pozostał mi zakup lepszego fejsa o ile mi wiadomo to do mojego samochodu (E36 95r)musi być ADS jesli sie myle to mnie poprawcie.

 

Na ftp://dw.pl:2121/ widziałem sporo pomocnych programów.Jeśli to nie problem to prosiłbym o zdradzenie hasła i jak pobierać stamtąd.

 

Od około dwóch lat mam problem z zakodowaniem kluczyka po tym jak zmieniłem baterie i włożyłem odwrotnie i niestety trwało to zbyt długo.Po tym zabiegu nie dało się już zaprogramować kluczyka (pilota radiowego)i otwieram kluczykiem no i nie działa alarm.Mam nadzieje ze DISEM rozwiąże ten problem, podobno trzeba zresetować moduł ZKE4.

 

Dla wszystkich odwiedzających ten temat i mających potrzebę jakiejś większej wiedzy o swoim samochodzie( wyposażenie z jakim auto wyjechało z fabryki,oryginalny kolor,tapicerka itp,itd)zapraszam na PW z numerem VIN (może być 7 ostatnich cyfr)Proszę nie pisać tutaj ,nie będziemy tu śmiecić.Mam mało czasu ale postaram się pomóc. Dzięki i pozdrawiam

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Czy ktoś z obecnych tutaj mógły sprawdzić czy DIS może zaprogramować tzw. code plug do OBC IV dla M50 2.0 ?

Mam na myśli sprawdzenie czy jest wogóle w tym taka opcja jak programowanie OBC a nie spradzanie czy to działa :)

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

Opublikowano

Witam po długiej nieobecności :) nowe wieści...

GT śmiga aż miło aczkolwiek na orginalnej głowicy (bo mam do takowej dostęp)

DIS v54.0 już jest od jakiegoś czasu i powiem że chłopaki podłączaja na tym sofcie nowe auta przez żółtą głowicę !! (nie wszystkie)

Nowy komp. diagnostyczny nazywa się ISIP i ma taką śmieszną głowicę jakby zabawka trochę :)

Zaintrygował mnie niejaki "PIWEK" nieprawdą jest że do programowania potrzebny jest światłowód.Jedynym powodem stosowania tego rozwiazania jest czas... po prostu złącze OBD jest za wolne i tak np. w e65 jest kilkadziesiąt sterowników gdie potrzeba około 10 godzin aby to wszystko zaprogramować-zaktualizować więc można sobie wyobrazić ile to zajmie na OBD :) Nie jestem w tym fachowcem info takie dostałem od goościa który pracuje w central w wawie :) i uwierzcie mi że chłopina zna sie na tych klockach :)

Opublikowano
Witam po długiej nieobecności :) nowe wieści...

GT śmiga aż miło aczkolwiek na orginalnej głowicy (bo mam do takowej dostęp)

DIS v54.0 już jest od jakiegoś czasu i powiem że chłopaki podłączaja na tym sofcie nowe auta przez żółtą głowicę !! (nie wszystkie)

Nowy komp. diagnostyczny nazywa się ISIP i ma taką śmieszną głowicę jakby zabawka trochę :)

Zaintrygował mnie niejaki "PIWEK" nieprawdą jest że do programowania potrzebny jest światłowód.Jedynym powodem stosowania tego rozwiazania jest czas... po prostu złącze OBD jest za wolne i tak np. w e65 jest kilkadziesiąt sterowników gdie potrzeba około 10 godzin aby to wszystko zaprogramować-zaktualizować więc można sobie wyobrazić ile to zajmie na OBD :) Nie jestem w tym fachowcem info takie dostałem od goościa który pracuje w central w wawie :) i uwierzcie mi że chłopina zna sie na tych klockach :)

 

Mylisz się , jak i również ten "chłopina" jak go nazwałeś, od pewnej wersji oprogramowania SSS domaga się podłączenia światłowodu bo inaczej nie pujdzie dalej i będzie krzyczał podłącz światłowód, nie pamiętam dokładnie do której wersji szło bez chyba do v23, po już tylko z światłowodem . Chyba więc ten "chłopina" używa starej wersji programu!

Opublikowano

Witam

 

Mam starą E38 z 96 roku. Jak czytałem na forum, nie wszystkie interfejsy diagnostyczne "deklarowane" jako współpracujące z INPA/EDIABAS, bądą działać poprawnie. Czy ktoś może wskazać mi interfejs który zadziała u mnie.

 

Z góry dziękuję.

Opublikowano
Witam

 

Mam starą E38 z 96 roku. Jak czytałem na forum, nie wszystkie interfejsy diagnostyczne "deklarowane" jako współpracujące z INPA/EDIABAS, bądą działać poprawnie. Czy ktoś może wskazać mi interfejs który zadziała u mnie.

 

Z góry dziękuję.

 

np. tu ADS

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.