Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ostatnio z moim maleństwem pojechałem na przegląd techniczny i chciałem rzetelnie ją sprawdzić. Okazało się, że nie działa ręczny. Są tam tarczo bębny więc pojechałem do znajomego do warsztatu. Rozebrał, przeczyścił, założył nowe szczęki (jakieś klocki chyba od tego ręcznego) złożył i ....... hamulec do tyłu trzyma choć nie tak chyba jak powinien bo jak dam trochę więcej gazu to bez większego problemu ruszam natomiast do przodu tak jakby nic się nie zmieniło i nadal nie ma ręcznego. Powiedział mi, że trzeba w czasie jazdy zaciągnąć go aby się klocki czy tam szczęki dopasowały do tarcz. Wydaje mi się to dość śmieszne. Powiedział, że po dwóch dniach jak to nic nie da, czyli że te szczęki nie dopasują się do tarcz to trzeba będzie przetoczyć tarcze/bębny?? Czy to jest normalne???

 

Poza tym czy zna ktoś dobrego magika od ręcznego w Warszawie??

Moc jest Bogiem, Prędkość Nałogiem, Drift Zabawą, a BMW Podstawą!


Ten kto wolny, nad swym losem nie płacze.

http://images40.fotosik.pl/109/a7d127f79a376034m.jpg

Opublikowano
Z tego co wiem w e39 reczny to wielkie nieporozumienie wystarczy zobaczyć te szczeki jakie są malutkie w porównaniu do innych samochodów i masy jaka posiada nasze bmw.U mnie też słabo trzyma.Pozdrawiam
Opublikowano
w e 39 regulacje hamulca ręcznego robisz przez otwór w piaście odkręcasz koło ustawiasz otwór naprzeciw regulatora i śrubokrętem regulujesz odstęp szczęk od bębna na wyczucie żeby piasta kręciła się lekko a hamulec trzymał na 3-5 ząbku ja tak zrobiłem i ręczny żyleta a miałem podobnie jak opisujecie życzę powodzenia
Opublikowano
dokładnie tak jak pisze Janek , wstępnie regulujesz rozpieracz przez dziurę w tarczy a następnie regulujesz linki w kabinie
Opublikowano

Janek i Dojan!!! Ciekaw jestem czy tak wyregulowaliście ręczny w swoich autach! Powodzenia! To co piszecie to chyba zadanie dla "Coperfilda"!

Owszem można wstępnie to wyregulować ale przy zdjętych tarczach, a nie przez ten maniuni otworek :duh: Co do ręcznego w E-39 to faktycznie poraszka! szczeki ham. są jak od komarka! Jest to hamulec postojowy, i raczej madmax-ów na nim nie porobisz. A wyregulować go można w kabinie zdejumąc mieszek z ręcznego! powodzenia. :lol:

Opublikowano
Janek i Dojan!!! Ciekaw jestem czy tak wyregulowaliście ręczny w swoich autach! Powodzenia! To co piszecie to chyba zadanie dla "Coperfilda"!

Owszem można wstępnie to wyregulować ale przy zdjętych tarczach, a nie przez ten maniuni otworek :duh: Co do ręcznego w E-39 to faktycznie poraszka! szczeki ham. są jak od komarka! Jest to hamulec postojowy, i raczej madmax-ów na nim nie porobisz. A wyregulować go można w kabinie zdejumąc mieszek z ręcznego! powodzenia. :lol:

 

Podobna derulacje miałem w e30.Było troche gimnastyki zeby to zrobic przez otwór od śruby ale sie udało.Przyda sie latarka do tej operacji .Pozdrawiam

Opublikowano

bojar ->wstępnie to jedynie możesz sobie wszystko poczyścić , rozruszać i posmarować a wyregulować to tylko przez otwór po śrubie

a kolega pytał jak to zrobić a nie czy komuś nie udało się to zrobić :cool2:

Opublikowano

no dobra w takim razie powiedzie jaki skutek odnoszą te regulacje w kole i skąd mam wiedzieć jak go optymalnie ustawić??

 

co do czyszczenia to wszystko jest wyczyszczone i założone nowe klocki na szczęki, co najlepiej zrobić żeby to zadziałało i żebym jak pojadę na przegląd się nie rozczarował???

Moc jest Bogiem, Prędkość Nałogiem, Drift Zabawą, a BMW Podstawą!


Ten kto wolny, nad swym losem nie płacze.

http://images40.fotosik.pl/109/a7d127f79a376034m.jpg

Opublikowano

wyczyszczone to znaczy by ta śruba regulacyjno lekko łaziła

jak poczyszczone i poprawnie poskładane (tego nie wiesz bo robił mechanik) to odkręć koło ,latarką poświeć by dziurę ustawić na ząbkach śruby a następnie płaskim śrubokrętem najlepiej lekko wygiętym kręć tak śrubą by rozpierała szczęki , następnie jak dojdziesz do momętu że tarczą nie będzie można kręcić - zaciągnij mocno ręczny w kabinie i spuść zpowrotem dzwignie ręcznego i idz sprawdzić czy tarczą można znowu kręcić no i z jakim oporem

zakładam że linki w kabinie masz poluzowany bo byś nie zdjoł tarcz

w zależności jak tarcza łazi albo podciągnij śrubą albo lekko popuść no i na koniec regulacja linek tak by dzwignia szła do góry max 3-4 ząbki

trocha się nałazisz ale na przeglądzie będzie brzytwa

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do regulacji szczęk wcale nie trzeba kół zdejmować,tylko odkrecić jedną śrubę,uniesć koło i śrubokrętem płaskim popychać ząbki regulatora w prawą stronę.Gdy się stanie niemożliwe dalsze kręcenie kołem,wtedy popuszczamy popychając ząbki regulatora w drugą str,Bez latarki będzie ciężko się obejść.Jestem świeżo po wymianie szczęk,gdyż hamulce były za mocno podciągnięte i okładzinka się odkleiła.Przetarcie bębnów papierem ściernym od wewnątrz(ma się rozumieć)i troszkę szczęk oraz odpowiedniej regulacji pozwala mi teraz"na ręcznym"pozostawić równomierne smugi na asfalcie. :wink: Aha,przed wymianą szczęk też zaciągałam na 3 ząbki.Zajrzałam do"sam naprawiam samochód BMW SERII 5" a tam jest napisane,że po regulacji szczęk należy zaciągnąć dżwignię na 4 ząbek i dokręcać nakrętki na linkach aż do momentu kiedy jeszcze da sie dość swobodnie obracać kołami.W razie konieczności regulację powtórzyć.A powtórzyc zazwyczaj trzeba,skoro mamy się jeszcze karnąć 400m na zaciągniętym hamulcu z wyczuwalnym oporem 40/h. :wink:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano
Do regulacji szczęk wcale nie trzeba kół zdejmować,tylko odkrecić jedną śrubę

niewątpliwie tylko po zdjęciu koła jest wygodniej a przy felach aluminiowych tych z kołpaczkami to zdjęcie jest obowiązkowe bo nic się nie zrobi

Opublikowano
latarka potrzebna ja zrobiłem taką z diody świecącej dwa cieniutkie przewody dwie baterie z zegarka wsuwam diode do otworu i cały bęben w środku oświetlony teraz można regulować . po omacku też można ale wymaga to trochę cierpliwości

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.