Skocz do zawartości

który motor najlepszy technicznie i jaki gaz?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

jestem tu nowy, ale mam nadzieje że od czasu gdy kupie swoja pierwszą BeeMke będe często tu zaglądał.

Narazie jeżdże innym autem z niemiec, nie wiem czy moge się przyznać czym, no ale chyba się nie obrazicie... taka marka ze Stuttgartu :D

 

Jednak teraz chce ją sprzedać bo strasznie mnie drażni, prowadzi się fajnie ale za dużo się w niej pierdzieli różnych drobiazgów. Ale nie w tym rzecz

Jest to moje pierwsze auto w życiu, ma motor na olej napędowy ale teraz chcę spróbować jazdy benzyniakiem na gaz.

Słysząłem różne głosy odnośnie montażu gazu w BMW, możecie wyjaśnić jak z tym jest naprawde, czy coś się psuje, jaki gaz najlepszy? i gdzie w wawie najlepiej założyć gaz?

Nadmieniam że po zakupie mam zamiar jechać do mag-polu bo podobno to dobry warsztat i zrobić generalny przegląd.

 

Druga sprawa to wybór silnika, mam na oku bardzą fajną E39 z 98r. z silnikiem 2.0 ale podobno jest to troche przysłaby motor, chcę jedank wyjaśnić że nie zależy mi tak bardzo na mocy ale przede wszystkim na niezawodności autka. Jeszcze brałbym pod uwage silnik 2.5 i 2.8. Dla mnie priorytetem jest motor lubiący gaz i niskie spalanie. Z tego co słyszałem to te 3 silniki maja podobne spalania.

 

Tak więc podsumowując, jaki silnik, jaki gaz i gdzie załozyć?

dzięki za wszelką pomoc

Wszystko z Miłości do Bawarii
Opublikowano

Zaraz Cie tu za ten LPG zlinczuje jakas połowa forumowiczow

Gaz wysmyslono w potrzebie zmniejszenia kosztow jazdy samochodem-jesli ktos to zrobi dobrze, dobranymi w odpowiedni sposob materialami to bedzie wszystko działac bez problemu.

JEstes nowy wiec probuj opcji SZUKAJ

duzo informacji jest odnosnie LPG ( w roznych samochodach i nie jestes 1 ktory porusza ten temat)

:search:

Opublikowano

okey

więc tema gazu pomińmy, może w piasecznie coś mi poradzą w tej kwesti i na forum jeszcze sobie poszukam

 

prosze więc o porade odnośnie doboru odpowiedniego silnika

nigdy nie chiałem kupować BMW ze względu na powszechną opinie o awaryjności tej marki, jednak chyba coś sie zmieniło w tej kwestii.

 

teraz po zalewie na nasz rynek audic, których stan jest najczęściej padaczny, postanowiłem zakręcić się wokół BMW, praktyczniej już jest postanowione że będzie to E39 tylko nie wiem z jakim motorem.

 

co powiecie na temat tego:

http://moto.gratka.pl/tresc/bmw-523i-24v-2-5-benzyna-7842813.html?w=1d662ff67c0641c5&s=1

 

lub tego:

http://allegro.pl/show_item.php?item=264511119

Wszystko z Miłości do Bawarii
Opublikowano

 

 

chlopaki siedzacy w e39 zaraz ci rozszyfruja. swoja droga texty w ogloszeniu KUPIONY W SALONIE ( bo chodzi o PL salon) to chyba jacys idioci wstawiaja-piszac dalej sprowadzony. :duh: Bo moze samochodu nie kupuje sie w salonach tylko one rosna na drzewach :jawdrop:

Opublikowano

wydaje mi się iz poprostu sprzedający poznaznaczał wszystko w dziale "opis" i stąd takie głupoty wychodzą

 

dziwny jest też opis: "przebieg silnika 100 tys (wymieniony na gwarancji w Niemczech)." ...

czyli silnik był wymieniany czy jak? samochód ma na liczniku 148tys czyli w sumie przejechał 248tys? jakos nie bardzo rozumiem

Wszystko z Miłości do Bawarii
Opublikowano

nigdy nie chiałem kupować BMW ze względu na powszechną opinie o awaryjności tej marki

To juz wiemy, ze nigdy nie miales Poloneza czy Opla z poczatku lat 2000

Opublikowano
Do autora postu - jesli chodzi o te trzy silniki benzynowe tzn 2.0, 2,3 i 2,8 to zdecydowanie najlepszy jest 2.8 :) jednak zawsze jest jakies ale. Po pierwsze zastanow się w jaki sposób korzystasz z auta, tzn ile jeździsz i glownie gdzie, tzn w jakich warunkach ( miasto, trasa, krótkie odddcinki, korki itp) jesli podrozujesz glownie po miescie w korkach i na krotkich odcinkach to 2,8 bedzie spalało ci duzo. Uwazam, ze to mit mówiący że te silniki mają takie samo lub podobne spalanie. Owszem w niektórych warunkach pracy posiadają zblizone spalanie, ale zazwyczaj uzytkownicy zapominają o tym wspomnieć i uogólniają. Zapewne 520 w pewnych warunkach pracy spali więcej niz 523 czy 528 z uwagi na mniejszą moc i moment , a autko jednak troche waży. Jesli koniecznie chcesz kłaść gaz to kup 528!!! bo tutaj faktycznie różnica w sopalaniu przy dobrze założonej i zestrojonej instalacji bedzie znikoma a przyjemnosc i wrazenia duzo wieksze w porownaniu z pozostalymi, natomiast jesli chcesz jezdzic na benzynce w miare ekonomicznie i przy wystarczajacej mocy!! kup 523i....zapomnij raczej o 520i, ale zalezy kto co lubi, najwazniejsze to jednak stan auta!!! Zwłaszcza jesli chodzi o późniejszą instalacje gazowo ktora mialaby byc zalozona, wiekszosc robi taki blad ze kupuje auto i zaklada gaz od razu - a tu błąd i powazny, zeby na gazie wszystko ladnie chodzilo sprawnie i ekonomicznie zarazem bo tak przeciez ma byc docelowo nalezy najpierw doprowadzic silnik do poprawnego stanu technicznego, sprawdzic kable, swiece itp i zapewne inne podzespoly na ktore powinien zwrocic ci uwage mechanik i wtedy zakładac dobry gaz i wszystko bedzie smigac. Ja jezdze na benzynce swoim 523i i nie narzekam spalanie srednio ok 10,5 do 12 benzynki w miescie przy korkach itp, duże miasto trasa 9,5 zszedlem wiec najgorzej nie jest a ze nie jezdze duzo gaz mi sie nie zwroci, pozatym wole benzynke:) ale jesli gaz to najlepiej 528 :) pzdr
Opublikowano

Jeżeli nie zalezy Ci na osiagach i masz na oku zadbane i uczciwe 520 to moze to byc dobry wybór.Skoro to Twoja pierwsza bejca to nie muszisz od razu zaczynać z wysokiego pułapu.Pojezdzisz troche to sam sie przekonasz ze 2 litry w tym aucie to za malo.Moze wtedy pomyslisz o mocniejszej.Silniki 2.3 i 2.8 sprawią,że naprawde poczujesz radość z jazdy.Co do awaryjności BMW to nie słyszałem takiej opinii.Co do gazu to sie nie wypowiadam bo nie uznaje...

P.S i nie czepiajcie sie Poloneza.silnik z przodu drapie na tył a zimą jakie boki robi :mrgreen:

Przyjemność nie jest prostą linią
Opublikowano

a więc tak: głównie jeżdże po mieście ale raczej w takich rejonach gdzie nie ma za bardzo korków, raczej jest to jazda spokojna i powolna.

Na trasach bywam rzadko, ale jeżeli już to lubie wtedy poszaleć.

Z tego co mówicie to chyba najlepiej będzie kupić cos po środku czyli 523 bo 528 może za dużo palić w mieście a znowu 520 może być za mulasty.

No cóż a miałem świetną 520 na oku...

Wszystko z Miłości do Bawarii
Opublikowano
wobec tego najlepszym kompromisem bedzie 523i, tym spokojnie mozna sobie pojechac tak jak chcesz, silnik elastyczny i szybko przyspiesza, ale wszystko pod warunkiem ze jest zadbane i w dobrym stanie technicznym, tak jak kolega wyzej sadze ze najwazniejszy jest stan autka, ale jak chcesz zakladac koniecznie gaz to tylko 2,8 a jesli nie to wybierz 523i i nie wciskaj tam gazu to autko jest ekonomiczne i ma calkiem niezle osiągi
Opublikowano

dzięki za pomoc

będe rozważał te dwa silniki i pewnie będe przy tym bardziej kierował się stanem auta.

Możecie podpowiedzieć na co najwięcej zwracać uwage i jak najlepiej sprawdzać?

jeśli chodzi o stan powypadkowy to nie będzie tu problemu bo mam przyrząd do mierzenia grubości lakieru, chodzi mi głównie o stan techniczny

Wszystko z Miłości do Bawarii
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
powiem krótko, mam 520i z LPG i mi wystarcza, a jezdze dosc dynamicznie, w PL i tak nie wykorzystasz na codzien wiecej mocy, a co do LPG to juz wiem ze moze byc to zrobione tak ze nawet nie odczujesz roznicy ani w dynamice ani w spalaniu
Opublikowano
dzięki za pomoc

będe rozważał te dwa silniki i pewnie będe przy tym bardziej kierował się stanem auta.

Możecie podpowiedzieć na co najwięcej zwracać uwage i jak najlepiej sprawdzać?

jeśli chodzi o stan powypadkowy to nie będzie tu problemu bo mam przyrząd do mierzenia grubości lakieru, chodzi mi głównie o stan techniczny

 

 

Miałem E39 523 w moim przekonaniu silnik w sam raz na miasto/trasa. Tak jak ktoś wcześniej pisał w mieście paliła mi około 11 litrów.

 

Stanowczo odradzam 2L, miałem w E34 taki silnik i już jak na tą budę był za słaby pewnie w E39 jest taki sam problem, 150 koników to jednak trochę za mało jak na takie gabaryty. Z reszta chcesz aby Fiat bez problemu wciągał ciebie nosem na światłach :cool2:

Opublikowano
Jeśli masz zadbaną 520, która nie będzie skarbonką to bierz - sam kiedyś celowałem w dużo mocniejszy motor, a kupiłem 520, bo wiedziałem że nie będę miał z nią kłopotów.
Opublikowano
Moim skromnym zdaniem najlepszym wyborem jest 523 ale tak jak piszą koledzy jak będziesz miał 520 w dobrym stanie to też pojeżdzisz i odczucia będą generalnie zależeć od tego jakim autem wcześniej jeżdziłeś. Ja np jeżdziłem wcześnij A4 2.5 tdi o momencie obr 310 Nm przy 1700 obr/min co się ma nijak do Bmw 520 gdzie jest 190 Nm jak się niemyle przy 4200 obr/min do tego trzeba jeszcze zobaczyc wage auta i to są generalnie parametry które dają fun z jazdy szczególnie przyspieszenia i elastyczność auta. ( w 520 żeby jako tako latać trzeba niestety trzymać auto w zakresie min od 3500 obr wzwyż ale oglnie ładnie się wkręca od 3500 do końca - przynajmniej moja ) Jak jeździsz C klassa 220 diesel ( a takową też kiedyś posiadałem ) to będziesz zadowolony nawet ze zdrowego 2.0
Opublikowano

heh dokładnie, jeżdże 2.2Diesel i przyznaje że to straszny muł.

Jak wsiadłem do E46 w beznynie 1.9 to była niesamowita różnica, w fotel mnie wciskało:) i też miał założony gaz

Co prawda E39 pewnie jest troche cięższy ale 150KM to jednak troche jest. C-klasa również nie jest lekka ale ma tylko... 95KM!

Najważniejsze to trafić na dobry technicznie egzemplarz i bede zadowolony.

Wszystko z Miłości do Bawarii
Opublikowano
nie sugeruj sie tymi 150 KM.one tylko groźnie wygladaja na papierze.ten motor nigdy do sprinterów nie należal.nawet w lżejszym E36 wg mnie sprawuje sie srednio jeżeli chodzi o osiągi/spalanie.najważniejsze żebys przekonał sie do BMW , zakochał i nigdy nie opuscił :lol: .pzdr
Przyjemność nie jest prostą linią
Opublikowano

A najlepiej to pojechac sobie zobaczyc i przejechac sie taka 520 i 523. Wtedy bedziesz wiedzial jaka jest roznica

 

Ja jednak na twoim miejscu zainteresowalbym sie dieslami. Na przyklad 530D - bardzo fajny i zwawy motor.

Opublikowano

Dołącze się do dyskusji i powiem tyle : większość aut ma pod maską o wiele wiele mniej.150 koników to sporo i uwierz mi że jak podciągniesz konkretnie po obrotach to i 150 wgniecie Cie w fotel odstawiając w tył inne auta no i do tego usłyszysz ten magiczny dzwięk R6 :-),ale ile razy bedziesz tak jeździł (cały czas ? to nie wyrobisz na tank,nie mówie już o 2.8).Jeżeli masz ładną zadbaną 520 i niepewną 523 to bierz 520 i uwierz mi radośc z jazdy-gwarantowana.tyle ode mnie.pozdr.

 

ps.tak na marginesie - uważajcie na "mechaniorów" jak przerabiacie temat termostatów,odpowietrzania itp.ja trafiłem na dekla co spaprał robote i teraz do zapłaty 2 tyś bo uszczelka,pompa wody,wisko,planowanie,szczelnosc,olej,chłodziwo,napinacz łańcucha,uszczelniacze,uszczelki na kolektor dolotowy i wydechowy itp f.U.c.K ! :evil:

BMW = Będziesz Musiał Wyprzedzać :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.