Skocz do zawartości

trzepanie samochodu przy 80 -90 km/h


Łukasz 730

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

 

Wiem wiem, zaraz napiszecie, ze to juz bylo na forum a jednak ;-)

Moje pytanie odnosi sie do czegos innego niz stabilizator czy nie wywazone kolo. Mianowicie wszystkie te rzeczy sa ok a samochodem trzepie. Ostatnio odkrylem dosc sporawy luz na kolumnie kierowniczej. I teraz moje pytanie brzmi: Czy od luzu na tej kolumnie tez moze trzepac samochodem przy tych predkosciach? Dodam, ze gdy skrece kola czyli wchodze w jakis zakret przy tej predkosci trzepanie ustaje ale nie w 100% (powiedzmy tam 95% znika) a po wyprostowaniu kol i jezdzie caly czas z ta sama p[redkoscia znow sie pojawia. Moim skromnym zdaniem to jest moj winowajca ale chcialbym aby ktos to potwierdzil.

 

Zapraszam do dyskusji - samochodzik to 730 e32 z 1990r

 

Pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

 

Wiem wiem, zaraz napiszecie, ze to juz bylo na forum a jednak ;-)

Moje pytanie odnosi sie do czegos innego niz stabilizator czy nie wywazone kolo. Mianowicie wszystkie te rzeczy sa ok a samochodem trzepie. Ostatnio odkrylem dosc sporawy luz na kolumnie kierowniczej. I teraz moje pytanie brzmi: Czy od luzu na tej kolumnie tez moze trzepac samochodem przy tych predkosciach? Dodam, ze gdy skrece kola czyli wchodze w jakis zakret przy tej predkosci trzepanie ustaje ale nie w 100% (powiedzmy tam 95% znika) a po wyprostowaniu kol i jezdzie caly czas z ta sama p[redkoscia znow sie pojawia. Moim skromnym zdaniem to jest moj winowajca ale chcialbym aby ktos to potwierdzil.

 

Zapraszam do dyskusji - samochodzik to 730 e32 z 1990r

 

Pozdrawiam wszystkich

 

A gdzie masz ten luz? Bo na przekładni da się luz zlikwidować...

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luz jest w tym "czyms" do czego dochodzi drazek od kierownicy. Tzn. jak ruszam kierownica to do pewnego momentu jest luz a pozniej normalnie obraca kola. Wiem ze luz mozna wyeliminowac dokrecajac jakies sruby chyba tak? tylko nie wiem czy ten luz u mnie nie jest zbyt duzy bo gdzies czytalem ze tak mozna tylko minimalny luz wyeliminowac. Ale jestem otwarty na wszelkie segestie z Waszej strony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam

Mi trzepeie kierwonica rowniez od 80 km/h i mechanik powiedzial mi ze to przez luz na wahaczu gornym tak zwanym bananie a rzeczywiscie tuleje mam wyje....pozdrawiam

 

W e32 trzeba wymienić całe wahacze czy wystarczy tuleje? Trzeba po tym robić zbieżność?

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co się przyczynia do czepania kierownicą

1 wybite simebloki nawachaczach

2 źle wyważone koła

3 luzy w układzie kierowniczym bo nie ma tłumika drgań tak jak np. w mercu

4 brak (aluminiowych, kałczukowych) pierścieni na alufelgi

5 nieprawidłowa geometria kół

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powodem może być również nieszczelny układ wspomagania , np uszczelka pod korkiem zbiorniczka lub gdzieś na wężach. U wielu to właśnie było problemem. Mi pomogła nowa uszczelka pod korek zbiorniczka :wink: Można wyciąć taką z kartonu lub podkładki pod myszkę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli drgania zanikają przy skręconych kołach, może oznaczać to zużycie sworznia wachacza lub końcówki drążka kierowniczego. Szarpak na stacji diagnostycznej rozwieje Twoje watpliwości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.