Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie, to mój pierwszy post na tym forum.

Aby nie przynudzać - przejdę do rzeczy.

Chciałbym prosić kogoś doświadczonego w eksploatacji M3 E36 najlepiej z silnikiem 3,2l o jakiś bardziej szczegółowy opis tego auta.

Interesuje mnie wszystko - od rodzaju używanego oleju (podobno musi być castrol tws?) poprzez wrażenia z jazdy, średnie spalanie (słyszałem, że ok 16-20/100km) oraz czy można wlewać pb95, czy musi to być obowiązkowo 98?

Jak średnio kształtują się koszty części zamiennych w porównaniu np z 328 e36?

myślę dość poważnie o zakupie tego modelu ('96-'98) w cenie ok 45-60k pln. Na co ew. zwracać uwagę przy kupnie? Jakieś ukryte wady/usterki? Auto najprawdopodobniej przyciągnę z Germanii, no chyba, że trafiłoby się coś w niezłym stanie w kraju.

Czy ktoś mógłby co nieco dopomóc i doradzić?

 

Dzięki z góry!

Opublikowano
Egzemplarz przedstawiony przez Koyota rzeczywiście jest świetny. Kilka dni temu był o nim właśnie mowa i został trochę skrytykowany za skrzynię SMG. Podobno potrafi zmieniać biegi w najmniej odpowiednim momencie.

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano

Tak, oglądałem ją już wcześniej na otomoto. Sęk w tym, że trochę boję się automatu w sportowym aucie a poza tym kłóci się to trochę wg. mnie z ideą samej jazdy i przyjemności z niej. To nie jest wozidło do dojazdu na codzień do pracy czy też na taxi. Tu chodzi o czystą przyjemność i pasję! A to nigdy w automacie!

Wracając do tematu, czy ktoś opowie coś o swojej m trójce?

Pozdro.

Opublikowano

Wprawdzie nie mam M3 E36 (jeszcze), ale najezdzilem sie troche M3 E36 3.0 i 3.2 oraz Z M3 (oraz M5 E34 i E39).

Spalanie faktycznie jest do utrzymania w ryzach - w trasie przy spokojnej jezdzie autostradowej schodzilo do 12l, przy ostrej jezdzie wydawalo sie, ze nie ma gornego ograniczenia, ale przy dystrybutorze wychodzilo 18-20l.

Z czesciami bywa roznie - niektore nie sa duzo drozsze od 'zwyklych' BMW, niektore potrafia przyprawic o lekki bol glowy ;).

Co do paliwa i oleju: te egzemplarze M3, ktorymi jezdzilem, mialy wlany Castrol (jedna Motul). Wszystkie jezdzily na Pb98.

Generalnie, sa to dla mnie fantastyczne samochody i na pewno kiedys kupie sobie M3 E36, ale nie do codziennej jazdy - raczej na wymiane mojego ACS-a. Po prostu szkoda by mi bylo tluc taki samochod po naszych 'sciezkach'.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
Ja bym ci polecał kupić tą http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3590320

Samochód jest od Tomas M5 z BMW-Sport tu temat o jego samochodach http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=473 :shock: .Ja bym kupił od niego bo to pewne źródło .

 

Czemu piszecie ze to M3 jest w autoacie jak w opisie pisze ze jest to manual. Jesli sie myle poprawcie mnie :) chyba ze mowa o innym egzemplarzu :)

Opublikowano
Ja bym ci polecał kupić tą http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3590320

Samochód jest od Tomas M5 z BMW-Sport tu temat o jego samochodach http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=473 :shock: .Ja bym kupił od niego bo to pewne źródło .

 

Czemu piszecie ze to M3 jest w autoacie jak w opisie pisze ze jest to manual. Jesli sie myle poprawcie mnie :) chyba ze mowa o innym egzemplarzu :)

 

Bo jest:

'sportowa sekwencyjna skrzynia M (SMG)'

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
Ja bym ci polecał kupić tą http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3590320

Samochód jest od Tomas M5 z BMW-Sport tu temat o jego samochodach http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=473 :shock: .Ja bym kupił od niego bo to pewne źródło .

 

Czemu piszecie ze to M3 jest w autoacie jak w opisie pisze ze jest to manual. Jesli sie myle poprawcie mnie :) chyba ze mowa o innym egzemplarzu :)

 

Bo jest:

'sportowa sekwencyjna skrzynia M (SMG)'

 

Sory nie doczytalem tego co bylo na dole. Sugerowalem sie danymi technicznymi gdzie jest napisana skrzynia reczna.

Opublikowano

ja mam :D

 

koledzy SMG ma tyle wspólnego z automatem co diesel z benzyną, na obu da sie jeździć. SMG jest bardzo sportową skrzynią, nie bez powodu M3 CSL ma tylko SMG. ta skrzynia to zwykły manual ze zwykłym spzregłem tylko sterowana inaczej, ma procedure startu i jeździ sie sportowo naprawde rewelacyjnie. starty mam o wiele lepsze niz w manualu, do jazdy sportowej jest niezastapiona. ma swoje minusy np. takie ze jak jest slisko to ciezko ruszyc bo ona strzela z 3500 rpm, mozna ruszuszyc normalnei wle wtedy nei jest tak szybko jak w manualu. szybko zmienia biegi tylko w trybie procedury i jak sie ma gaz w podłoge ale ma tez plusy. procedura jest rewelacyjna, mozna zmieniac biegi w trakcie manewru nawet z lewa noga na hamulcu, ma tryb automat jak latamy po miescie i gadamy przez telefon. zmienia biegi szybciej niz Stig.

 

auto pali na trasie przy 120-140 8-9 litrów

 

na miescie normalnie 13-14 ostro 15-16 jak mocno to 18-19 przynajmniej mi.

 

paliwo tylko 98, olej wystarczy dobry sportowy nie musi byc TWS.

 

najważniejsze przy zakupie M3 jest chyba to zeby kupic zdrowa sztuke nie bitą z małym przebiegiem.

 

jak kupisz złoma to nie dosc ze wyjdzie cie 2 razy drozej to napewno bedzie to twoje ostatnie M w zyciu.

535d M-pakiet, M5 E39
Opublikowano

Dzięki Tomas!

 

Czy w SMG jest pedał sprzęgła?

Czy duża różnica pomiędzy silnikami 3,0 a 3,2?

Który polecasz?

 

Pozdro

Opublikowano
nie ma pedału w zadnej smg, sprzegło jest sterowane siłownikiem, ona jest tak szybka ze wciskanie sprzegła nei miałoby sensu, moze tylko do startu ale tu tez jest procedura startu, która startuje perfekcyjnie. ja tez słyszałem sporo złych opinii o smg, pojeźdizłem troche nowa M3 z SMG i strasznei mi sie spodobało. kupiłem to M3 bo jest jedyne w swoim rodzaju, ciezko takie znaleźć a jak sa w niemczech to od 20 tys euro. myslałem nawet ze jak SMG mi sie nei spodoba to zmienie sterowanie na manual ze sprzegłem, nie jest to trudne i koszt niewielki ale pojeździłem chwile i jestem naprawde zadowolony. Obie 3.0 i 3.2 sa fajne, jedyna jak dla mnei róznica to przepasc w osiągach, 3.0 nei ma szans z 3.2. druga sprawa to z 3.0 pala troche wiecej, tak wynika z porówania z M3 3.0 kolegi.
535d M-pakiet, M5 E39
Opublikowano

Dzięki! To naprawdę cenne dla mnie informacje. Skrzynka SMG brzmi nieźle! Problem w tym, że jeśli zdecyduję się na m trójkę to będzie to model nie nowszy niż `98 więc 10cio latek i trochę się boję tej skrzynki pod względem awaryjności, bo tak na prawdę nigdy nie wiemy na 100% jak auto było eksploatowane a M trójek nie kupują emeryci do dojazdu do sklepu! Tak kombinuję że manual powinien być bardziej niezawodny (przynajmniej teoretycznie).

3,0 pali więcej od 3,2? Troche mnie zaskoczyło bo to jednak 40Km więcej!

 

Pozdro!

Opublikowano
smg to bardzo prosta skrzynia, tzn dokładnie ta sama co w manualu tylko do tego komputer, pompa i kilka weży, tam sie nei ma co psuc. mój znajomy ma takie auto jak moje z smg od 4 lat i nigdy tam nie zagladał poza sprzegłem. nie miałem 3,0 ale mój kolega ma taka w sumie bardzo ładna, jeździlismy kilka razy razem i z porównania wyszło ze jego pali 1-2 litry wiecej, moze to kwestia stylu jazdy. dodam jeszcze ze w smg mamy jeden plus ze nie da sie skatowac skrzyni, tam komputer bardzo pilnuje jak i kiedy i czy zmieni bieg. dla jednych to bedzie minus ze nie mozna wbic biegu przy za wysokiej predkosci :) tak sie czesto robi na torze.
535d M-pakiet, M5 E39
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
SMG jest trudną skrzynią a I najtrudniejszą do opanowania, jest kaprysna choc jak sie jej nauczysz to bedzie git. procedury staru w SMG I sie nie uaktywnia, musisz tylko trzymac drazek do przodu i wcisnąc gaz, najlepiej trzymac obroty ok 3500 (3500 jest granica dla komputera, ponizej nie ruszy), moze byc lekko nizej lub wyzej jesli chcesz strzelic z wyzszych obrotów. Jak juz tak trzymamy drazek i gaz to ruszenie polega na gwałtownym dodaniu gazu, tylko nie za mocno bo bedziesz palil gume, najlepiej trącic gaz tak o 1000 obrotów i potem ujac i trzymac chwile tak na 3-4 tys, jak juz ruszusz - to gaz w podłoge, wazne zeby przy dodaniu gazu w podłoge wcisnac taki przycisk pod pedałem gazu jak w automatach, taki "kickdown", jest to jeden z warunków najszybszej zmiany biegów. ostatni warunek to pomarańczowa lampka na zegarach czyli idelane obroty do zmiany biegu. jak masz te trzy warunki to jest petarda, czyli ruszasz z procedury, trzymasz gaz wraz z wcisnietym przyciskiem pod pedałem i pomarańczowa lampka. jesli zmienisz bieg za wczesnie lub przeciagniesz do odcinki to juz lipa, skrzynia zamuli okropnie. jak uda cie sie trafic idealnie to do 3 biegu powinien byc słyszalny pisk opon przy zmianie biegu. powodzenia, mi zajelo to chwile zanim to opanowałem do perfekcji.
535d M-pakiet, M5 E39
Opublikowano

Wbrew pozorom skrzynia SMG jest mniej awaryjna od zwyklego manuala, nie pozwala po prostu na zniszczenie sprzęgła czy koła dwu masoweg, miałem kiedyś Bunie z SMG I, sprawowała się bez zarzutu, ale w e36 manual będzie szybszy, dopiero SMG II generacji to już bajka szybkość zmiany biegów wręcz powala prawie tak dobra jak DSG.

Jeżeli chodzi o awaryjność, to jeszcze raz powtarzam tu nie ma się czego bać, tak jak ktoś już wyżej napisał , NIE jest to automat i nie ma z nim nic wspólnego :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

dzieki za info. udalo sie .

z pierwszych onbserwacji nie zauwazylem zeby po strzale ze sprzegla i kick-downie SMG szybciej zmienialo biegi , niz przy samym kick-downie podczas jazdy.

Opublikowano

Dołączam się do pytanka. Mam E46 Coupe 330 SMG (SSG), jak tutaj wystartować z Launch Control? Czytałem na jakiejś stronce że załączam przycisk Sport, wyłączam trakcję i systemy i co dalej? Może ktoś ma pojęcie, jak to zrobić.

Jeżeli chodzi o to SMG z E46 jest rewelacyjne, trasa, miasto super ułatwia jazdę i jest ona baardzo przyjemna. Nie musi człowiek odrywać rąk od kierownicy, a u nas przy wyprzedzaniu w koleinach albo sportowej jeździe to bardzo ważne. Do tego pełen m-pakiet, zawiecha bilsteina, wzmocnienie do 184kW i auto lata jak ta lala :)

BMW i wszystko jasne...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.