Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Właśnie wymieniłem sprzęt grający na VDO Dayton z opuszczanym panelem i pilotem... Długo kombinowałem co zrobić, żeby założyć dobre CD do mojej lalki (oryg. radio Bavaria gra słabo a ucho w samochodzie mam bardzo wrażliwe :twisted2: ).

Nie nawidzę różno kolorowej deski w samochodzie, więc myslałem o radiu BMW Bussines CD 1 dinowym z idealnie pasującym oświetleniem ORANGE :lol: ...

Problem w tym że takie radio jest u nas ciężko zdobyć. Juz prawie kupowałem je na niemieckim Ebayu (cena nie była zbyt atrakcyjna- ponad 200 EUR za używane radio+ koszty przesyłki) aż coś mnie natknęło i zadzowniłem do znajomego który handluje radiami :phone: .

Okazało się, że akurat ma dla mnie model radia CD VDO DAYTON z pilotem które jest dedykowane do BMW (iluminacja jest idealnie dopasowana do BMW... jak orginał :mrgreen: ).

Demontaż oryginalnego radia Bavaria casette, zakup przejściówki z kostki BMW na ISO+ dopasowanie kieszeni i już radio ładnie cyka... :lol:

Po zamontowaniu nowego radia (moc 4X 50 Watt) 6 oryginalnych głośników zaczęło grać (o dziwo) bardzo ładnie jednak tyły nie spełniają moich oczekiwań i pewnie będę je zmieniał, więc moje pytanie do WAS>>>

 

Czy ktoś z Was dobierał się do głośników w E34 Touring. Są one zamontowane w podsufitce w tylnej części dachu. Jak to rozebrać tak żeby nie było śladu?

Pozatym czy wiecie jakie mają wymiary owe głośniki?

 

Osobiście preferuje głośniki HERTZA które ostatnio montowałem w swoim drugim aucie i grają lepiej jak rewelacyjnie więc i w Beemce też bym takie zaaplikował :P .

 

Dziękuje za pomoc...

Edytowane przez MariuszBurgi

> Pozdrawiam <

*MariuszBurgi*


(OO=[][]=OO)

"""""""""""""""

Opublikowano

Gratulacje, gratulacje :)

 

Chętnie obejrzę przy okazji naszego małego "spotu" ;).

niestety nie wiem jak się demontuję podsufitkę, więc nie pomogę, ale chętnie się dowiem gdzie kupić przejściówkę z BMW na ISO, bo chcę zmienić ten brzęczyk, który u mnie jest na trochę lepszy ;)

 

Pozdrawiam,

Paweł

Opublikowano
Gratulacje, gratulacje :)

 

Chętnie obejrzę przy okazji naszego małego "spotu" ;).

niestety nie wiem jak się demontuję podsufitkę, więc nie pomogę, ale chętnie się dowiem gdzie kupić przejściówkę z BMW na ISO, bo chcę zmienić ten brzęczyk, który u mnie jest na trochę lepszy ;)

 

Pozdrawiam,

Paweł

 

Nie ma żadnego problemu... przejściówka z oryginalnej kości BMW na ISO jest do nabycia u mojego kolegi który handluje na warszawskim Wolumenie. Koszt jak dla mnie 25 PLN (chyba normalnie jest trochę droższa :wink: ).

Potwierdzam Twoje spostrzeżenie co do dźwięku oryg. radia które było montowane fabrycznie do E34 w latach 93- 96... określenie "brzęczyk" jest bardzo trafne :?

 

Pozatym oryginalne radio poza kiepskim dźwiękiem ma w naszym cudownym kraju jeszcze jedną wadę... jak trafisz na wygłodniałych "heleniarzy" (niestety w W-wie nie jest ich mało :evil: ) to wywalą Ci radio a co gorsza szybę... dlatego warto jednak zainwestować w radio przerobione na "kieszeń"... wiem, że nie jest przyjemne ani wygodne latanie z radyjkiem pod pachą ale co zrobic...? taki już mamy kraj...

Problem o którym piszę nie dotyczy posiadaczy modeli E38 i E39 w których radia są wbudowane w deskę (choć ostatnio na allegro widzę sporo tanich ofert radii do E39... czyżby i te zaczęli "dłubać" :?: :shock: ). Niestety każdy E30, E34 i E36 ma radio łatwo wyjmowalne przez amatorów cudzej własności dlatego j/w :cry:

> Pozdrawiam <

*MariuszBurgi*


(OO=[][]=OO)

"""""""""""""""

Opublikowano

Mariusz,

 

jak już wyjmiesz, to może udokumentuj i opisz ;) Będzie dla potomnych, żeby już nikt nie pytał :).

 

Prawdą niestety jest, że w naszym skąd inąd pieknym kraju wielu jest amatorów cudzej własności :x , ale to latanie z cegłówką pod pachą? :think: ani to przyjemne ani praktyczne, z czasem zaczniesz chować pod siedzenie, co doprowadzi do tego, że w końcu i tak zginie :evil: Chyba już wolę zostawić tył i pokazać, że panel mam ze sobą :)

W nubirze, mimo, że to tylko Dajewo radio było solidnie przymocowane - szybę co prawda kiedyś straciłem, ale miałem chociaż tę satysfakcję, że radia nie wyciągnęli. Inna sprawa, że szyba niestety okazała się być droższa od tego radia :evil:

 

Pozdrawiam,

Paweł

Opublikowano
Osłony głośników montowane są na zaczepy. Trzeba je lekko podwazyc i same wyskoczą.

 

Dzięki za info... postaram się dokładnie tak zrobić jak opisujesz.

 

ale to latanie z cegłówką pod pachą? ani to przyjemne ani praktyczne, z czasem zaczniesz chować pod siedzenie, co doprowadzi do tego, że w końcu i tak zginie Chyba już wolę zostawić tył i pokazać, że panel mam ze sobą

 

Tak jak pisałem nie jest ani przyjemne ani fajne latanie z radiem pod pachą ale mimo wszystko jest to bezpieczniejsze niż zostawianie tyłu od radia w samochodzie... zabieranie panela ze sobą nie jest żadnym zabezpieczeniem. Przekonałem się o tym jak po 4 latach wleźli mi na posesję jakieś pseudo ludzkie osobniki i wydłubali tył :twisted: Jedynym mądrym sposobem jest pozostawianie pustego otworu w kokpicie tak żeby to było widoczne.

Są miejsca (70%) gdzie nie wyciągam radia ale są takie (30%) gdzie otoczenie zmusza mnie do wyciągania radia... Nienawidzę widoku resztek szkła na siedzeniu :evil: .

 

W nubirze, mimo, że to tylko Dajewo radio było solidnie przymocowane - szybę co prawda kiedyś straciłem, ale miałem chociaż tę satysfakcję, że radia nie wyciągnęli.

 

To miałeś dużo szczęścia... wygłodniały "heleniarz" jest desperatem a jeśli widzi, że tył się nie daje wyciągnąć może zniszczyć Ci całą deskę :mad2: . Kolega kiedyś miał taki przypadek w Mercedesie.

 

No cóż... tak jak pisałem... TO JEST POLSKA :?

> Pozdrawiam <

*MariuszBurgi*


(OO=[][]=OO)

"""""""""""""""

Opublikowano

witaj

najpierw musisz wyjac plastikowe maskownice.

unies sobie tylna klape, poloz sie w bagazniku :-) i odchylaj maskownice lapiac za ich brzeg od strony przedzialu pasazerskiego (czyli od srodka auta) bo na ich brzegach sa takie 2plastikowe zapadki ktore trzymaja sie na posdufitce. sprobuj brzeg oslony glosnika nacisnac tak, jakbyc chcial go przesunac w strone tylnej szyby, a nastepnie pociagnij do dolu. wtedy wyskocza z czterech dodatkowych zatrzaskow. pod spodem masz juz standardowy 13cm glosnik nokii lub blaupunkta. jak go wykrecisz, dookola magnesu jest taki miekki okragly profil, zeby glosnik dobrze dolegal i nie ocieral sie o blache. nie zniszcz go gdyz moze sie przydac do nowych speakerow. w dachu pod glosnikiem masz specjalne wygluszenia, od wewnatrz dobierzesz sie tez do "cykaczy".

standardowo fabryczna calosc gra na tyle dobrze ze ja u siebie wrzucilem tube do bagaznika zeby miec lepszy odsluch i to mi wystarczy.

pzdr

Rafi DJYendruh


sharky: srebrne E24 635 CSiA

Citroen XM oraz GMC Savana

GG # 142068

[email protected]

Opublikowano

Wielkie dzięki DJYendruch>>> To jest dokładny opis :D

Jedna rzecz mnie zastanowiła... Piszesz coś o "cykaczach" ... chodzi Ci o to, że są tam głośniki dwu drożne czy tzw. system czyli z oddzielnym tweeterem?

 

Z tego co piszesz głośniki motowane przez BMW z tyłu powinny grać bardzo dobrze jednak moje grają tak sobie... a może mam aż takie wymagania?

OK... jutro pewnie się do nich dobiorę...

Najważniejsze, że już wiem że mam z tyłu 13- stki. :lol:

> Pozdrawiam <

*MariuszBurgi*


(OO=[][]=OO)

"""""""""""""""

Opublikowano

hello.

tak jak napisalem z tylu powienienes miec tez twetery. normalne 13stki sa jednodrozne.

jesli popatrzysz od kabiny pasazerskiej na tylne glosniki to powinienies miec tez male maskownice na te tweetery, prostopadle do maskownic od normalnych glosnikow, skierowane do srodka, i polozone zaraz przy nich, od strony kabiny. bynajmniej ja tak mam. no chyba ze sa rozne wesje wyposazenia piatek jezeli chodzi o audio. bo ja mam na przyklad takze tweetery z przodu od srodka przy lusterkach w drzwiach przednich. a w poprzedniej piatce nie mialem ich. jesli bym wiec policzyl wszystkie glosniki kazdy z osobna to mam ich 10 plus tuba.

 

co do ich jakosci: ogolnie sprzet grajacy w bmw nie jest najgorszy, im wyzszy model auta tym pewnie lepszy dzwiek:-) i porownujac do innych marek bmw nie wypada zle. bynajmniej na moje ucho. ale jesli lubisz troche wiecej basu, to zaczyna sie pierdu-pierdu, i tu jesli chodzi o glosniki tylne w touringu to nic wiecej niz 13stki nie wlozysz, chyba ze bedziesz sie bawic w przerobki, przejsciowki albo ciecie blach i podsufitki. wiec ja zamontowalem w tylnym lewym schowku wzmacniacz, i woze z tylu smietnik zwany tuba basowa. nie jest to nic wielkiego, gdyz czasami potrzebuje wlozyc tez troch bagazu, wiec kupilem magnata w media-markt. 400wat, srednica glosnika 30cm, tuba nie jest duza, i nie jest droga. w media w schwedt (zaraz za granica, za szczecinem,) kosztowala 55euro (ok 360pln w media w polsce) i odsluch jest o niebo lepszy. i tyle mi wystarczy, a tez wydaje mi sie ze jestem wymagajacy co do dzwieku.

 

z pewnoscia glosniki 13stki wiekszej mocy lub lepszej firmy (jbl, hertz itp) z pewnoscia wydobeda wiecej lepszego dzwieku, ale i tak jesli chodzi o bas nie beda lepsze od duzego basowego glosnika w tubie

 

pzdr

Rafi DJYendruh


sharky: srebrne E24 635 CSiA

Citroen XM oraz GMC Savana

GG # 142068

[email protected]

Opublikowano
aż coś mnie natknęło i zadzowniłem do znajomego który handluje radiami :phone: .

Okazało się, że akurat ma dla mnie model radia CD VDO DAYTONA z pilotem które jest dedykowane do BMW (iluminacja jest idealnie dopasowana do BMW... jak orginał :mrgreen: ).

 

Dziękuje za pomoc...

możesz podać dokładny model tego radia albo jakąś fotke? też bym takie założył

Pomogę kupić auto w Niemczech

+48508498199

+4916098654256

Opublikowano

szczerze tez mialem rozne modele VDO Dayton - ostatnio 3300 i 3200 - ladne radia, duzo funkcji m.in. termometr itp - ale co do jakisci dzwieku :( ---- nic nie gra tak jak Pioneer niestety - zadna inna firma produkujaca radia samochodowe nie ma tak opracowanego toru dwieku - zakladalem przerozne radia ale nawet najtansze Pioneery deklasuja wszystkie inne.....nie pisze tu o liderach typu Clariony,Alpine,Nakamichi,Beckery z najwyzszych polek (cena za uzywane powyzej 1500pln) ale w grupie tych tanszych odtwarzaczy CD Pioneer przewodzi - nawet z seryjnych glosnikow potrafi wydobyc piekne dziweki..

 

P.S. Bardzo ladnie wyglada 3330 lub 4300R w bmw - maly wyswietlacz - czerwone przyciski - super dzwiek.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
aż coś mnie natknęło i zadzowniłem do znajomego który handluje radiami :phone: .

Okazało się, że akurat ma dla mnie model radia CD VDO DAYTONA z pilotem które jest dedykowane do BMW (iluminacja jest idealnie dopasowana do BMW... jak orginał :mrgreen: ).

 

Dziękuje za pomoc...

możesz podać dokładny model tego radia albo jakąś fotke? też bym takie założył

 

Oczywiście... tak to wygląda>>>

http://www.vdodayton.de/image_view.aspx?ID=504647

 

szczerze tez mialem rozne modele VDO Dayton - ostatnio 3300 i 3200 - ladne radia, duzo funkcji m.in. termometr itp - ale co do jakisci dzwieku ---- nic nie gra tak jak Pioneer niestety - zadna inna firma produkujaca radia samochodowe nie ma tak opracowanego toru dwieku - zakladalem przerozne radia ale nawet najtansze Pioneery deklasuja wszystkie inne.....nie pisze tu o liderach typu Clariony,Alpine,Nakamichi,Beckery z najwyzszych polek (cena za uzywane powyzej 1500pln) ale w grupie tych tanszych odtwarzaczy CD Pioneer przewodzi - nawet z seryjnych glosnikow potrafi wydobyc piekne dziweki..

 

P.S. Bardzo ladnie wyglada 3330 lub 4300R w bmw - maly wyswietlacz - czerwone przyciski - super dzwiek.

 

Też tak uważałem jak Ty do momentu kiedy nie kupiłem Clariona... moim zdaniem jego dźwięk jest nie do przeskoczenia ale zaznaczam że to moje prywatne zdanie... każdy ma inne ucho :lol:

Co do VDO Dayton to faktycznie nie jest to jakaś straszna rewelacja dźwiękowa ale plasuje się dość wysoko na poziomie Alpine czy Pionka :)

 

Najważniejsze dla mnie w tym wypadku były walory wzrokowe (czyt. iluminacja) pasujące idealnie do BMW. Pozatym sam dźwięk w porównianiu z oryg BMW był miażdżąco lepszy... choć nie idealny :wink:

> Pozdrawiam <

*MariuszBurgi*


(OO=[][]=OO)

"""""""""""""""

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

ok, odświeżę temat, bo zamierzam zmienić głośniki na alpine, właśnie chciałem sprawdzić jaka jest głębokość głośników z tyłu, ale miałem problem z wyjęciem kratek. Podważyłem je ale ta zapadka od strony nie chciała odejść, nie mogłem też ich obrócić.

 

Przeczytałem opis DJYendruha, i teraz pytanie, czy tak to powinno iść:

 

http://img158.exs.cx/img158/1029/611100078fz.jpg

 

 

próbowałem, ale nie chcę nic robić na siłę, żeby nie połamać zaczepów. Jak to dziadostwo zdjąć niczego nie uszkadzając?

Opublikowano
ok, odświeżę temat, bo zamierzam zmienić głośniki na alpine, właśnie chciałem sprawdzić jaka jest głębokość głośników z tyłu, ale miałem problem z wyjęciem kratek. Podważyłem je ale ta zapadka od strony nie chciała odejść, nie mogłem też ich obrócić.

 

Przeczytałem opis DJYendruha, i teraz pytanie, czy tak to powinno iść:

 

próbowałem, ale nie chcę nic robić na siłę, żeby nie połamać zaczepów. Jak to dziadostwo zdjąć niczego nie uszkadzając?

 

Nie masz ich wykręcać, tylko wyciągnąć, że pozwolę sobie zacytować:

 

unies sobie tylna klape, poloz sie w bagazniku i odchylaj maskownice lapiac za ich brzeg od strony przedzialu pasazerskiego (czyli od srodka auta) bo na ich brzegach sa takie 2plastikowe zapadki ktore trzymaja sie na posdufitce. sprobuj brzeg oslony glosnika nacisnac tak, jakbyc chcial go przesunac w strone tylnej szyby, a nastepnie pociagnij do dolu. wtedy wyskocza z czterech dodatkowych zatrzaskow.

 

Niegdzie nie jest napisane, że masz coś kręcić :) Masz używać siły, ale z rozsądkiem ;) .

Opublikowano

Co do jakości głośników na tyle to u mnie też są dwudrożne 13-tki (wygląda że są oryginalne) ale chyba normalnie powinny wejść 16 bo moje są zawieszone przez jakąś obramówkę i dookoła jest pustka. Generalnie "pierdzą" mi te głośniki i nie nadają się do głośniejszego odsłuchu z podciągniętymi niskimi tonami. Nad głośnikami zbyt dużo miejsca nie ma więc gościu który mi radio montował sugerował je zamienić na jakieś lepsze 16 o płaskiej budowe, które przynajmniej z tyłu czysty niski dźwięk dadzą.

Na razie jednak muszę się powstrzymać => jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma :cry:

Pozdrawiam

- Sim One -

Opublikowano

Ostatnio nie miałem zbyt wiele czasu ale po niedzieli wreszcie zabieram się za tylne głośniki które przy okazji najnowszej zmiany radia* większej mocy pierdzą że szału można dostać. Przedni zestaw gra jako tako ale pewnie też coś pokombinuje za jakiś czas...

 

* znów wykonałem kolejny krok i założyłem do mojej lalki nowe radio które pasuje mi zdecydowanie bardziej od poprzedniego VDO pod względem obsługi, jakości dzwięku i nie tylko :lol: .

VDO z Navigacją Satelitarną :lol: >>>

 

http://www.halfords.nl/images/product%20catalog/big/114305.jpg

 

Aktualnie jestem na etapie załatwiania płyty ale z tego co widzę PL mapa do VDO jest trudna do zdobycia :? ... wszystko w swoim czasie... :wink:

Narazie mam płytke BENELUX i DE :wink:

> Pozdrawiam <

*MariuszBurgi*


(OO=[][]=OO)

"""""""""""""""

Opublikowano
zastanawiałem się nad zakupem tego radyjka, ale po pierwsze nie ma chyba jeszcze map PL a jeśli są to jak Sebast pisał w którymś temacie - są słabe, trzeba po prostu poczekać na lepsze. Po drugie to nikt nie znał tego modelu i nie wiedział jak się sprawuje (teraz już mam kogo pomęczyć o wrażenia z używania :) ).
Opublikowano

no i mojej zabawy z maskownicami ciąg dalszy :evil:

podważyłem je, odeszły mniej wiecej we wszystkich miejscach poza tym mocowaniem od strony kabiny, przesuwam i kręcę na wszystkie strony a one nic. Nie chce ich szarpać za mocno, żeby niczego nie połamać, co trzeba zrobić z tym zamocowaniem od przodu auta?

Opublikowano
no i mojej zabawy z maskownicami ciąg dalszy :evil:

podważyłem je, odeszły mniej wiecej we wszystkich miejscach poza tym mocowaniem od strony kabiny, przesuwam i kręcę na wszystkie strony a one nic. Nie chce ich szarpać za mocno, żeby niczego nie połamać, co trzeba zrobić z tym zamocowaniem od przodu auta?

 

Marco z tego co pamiętam to w pierwszej kolejności miałeś wyciągać od przedu auta ... Nie bardzo już teraz rozumiem. Może napiszę jeszcze raz sposób wyciągania jak ja go zrozumiałem (jeszcze nie demontowałem) i będzie wszystko jasne :D

Siadasz w bagażniku tyłem do kierunku jazdy i łapiesz za osłony od strony przedziału pasażerskiego. Podginasz zaczepy i ciągniesz w dół. Reszta powinna wyjść sama.

Opublikowano
no właśnie tak też robiłem i d..a nie wychodzą. Jak je po chamsku podważę śrubokrętem i na siłę wyciągnę to dużo porozwalam?

 

Pewnie podsufitkę ;)

Zazdroszczę ogrzewanego garażu skoro w takie rzeczy bawisz się przy takiej pogodnie :(

Ja na szczęście zdążyłem przed mrozem z wymianą filtra kabiny :) Z dalszymi pracami czekam na ocieplenie :D

Opublikowano
człowieku, jakiego ogrzewanego garażu? :) wbiłem się na chama do parkingu podziemnego pod osiedlem :)

 

Zawsze to ciepło ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.