Skocz do zawartości

CZY KAZDE BMW SCIAGA NA PRAWA STRONE??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
MAM BMW E60 I PROBLEM POLEGA NA TYM ZE DELIKATNIE SCIAGA JA NA PRAWO -SPRAWA BYLA BY PROSTA GDYBY NA WSZELKICH MOZLIWYCH BADANIACH ZBIERZNOSCI/GEOMETRII/SYMETRII I CO JESZCZE MOZE BYC WSZYSTKO WYCHODZILO NA ZIELONO CZYLI DOBRZE LECZ PROWADZAC CZUJE SIE TEDECJE DO SCIAGANIA NA PRAWO -W SERVISIE MOWIA ZE TO WINA DROGI I NACHYLENIA 4% MI JEDNAK CIEZKO W TO UWIERZYC-MAM DO WYMIANY W PRZYSZLOSCI PRZEKLADNIE KIEROWNICZA ALE CZY ONA MIALA BY COS Z TYM WSPOLNEGO?GDZIE SZUKAC CO ROBIC -PROSZE POMOZCIE
Opublikowano

Witam,

Układ kierowniczy ze wspomaganiem wyłapuje niweletę poprzeczną drogi, ale w przypadku polskich dróg bywają tak różne krzywizny i koleiny, że można wielokrotnie wyczuwać ściąganie w obie strony (nie jednocześnie :D).

Zadbaj o właściwe ciśnienie we wszystkich kołach i wyjedź na autostradę (sorry za taką radę, bo w Polsce nie ma autostrad - nawet ta, która nas dzieli, już nią nie jest) i wtedy przeprowadź analizę - może znajdziesz kawałek równego.

Jedno jest pewne – BMW na równym nie powinno ściągać – To jak prościutko jedzie i hamuje BMW (zwłaszcza na dobrej drodze) było jedną z pierwszych zaskakujących mnie rzeczy w czasie pierwszych przejeżdżanych przeze mnie kilometrów moim E34.

Pozdrawiam, marek

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Tak jak piszą koledzy, autko powinno jechać równo, ale na równej drodze, nie powinno być mowy o wyczuwalnym sciaganiu. A może daj samochód np koledze, celem potwierdzenia spostrzeżen przez inną osobę...

 

Pozdrawiam,

Przemek

Opublikowano

No więc.

O "ściąganiu auta" na forum było wiele razy.Wiem, bo...sam ostatnio wertowałem je przez 3 godziny :roll:

 

Powodem ściągania mogą być m.in.: (pomijając koleiny i krzywiznę drogi)

-zła zbieżność/geometria

-skutki po kolizji auta

-luzy w jakże złożonym zawieszeniu BMW/gumy, tuleje, swożnie, drążki

-wybite amortyzatory-nierówno wyeksploatowane

-krzywizna felg

-wada opon/opony

-wyząbkowane,krzywo starte lub złe same w sobie...opony

 

i na pewno jeszcze kilka innych powodów.

 

Szukałem szukałem...to trzepaki...to geometria...to amortyzatory...na koniec okazało się, że...

 

Nie wiedząc co robić wieczorem przełożyłem lewe na prawe.

Wcześniej ściągało w prawo.ZACZELO SCIAGAC W LEWO!!

 

Jazda do wulkanizatora.Ściągamy koła i badamy opony.Okazuje się-na jednej z nich od wew. strony jest małe/niewielkie lekko widoczne wybrzuszenie.Nie chciałem uwierzyć że to to.Facet zaczął tłumaczyć o rozkładzie ciśnienia wew. opony przy gulce.Wyłożyłem kasę z bólem-tam miałem 5 mm bieżnika :doh: i zmieniliśmy opony.

 

Jak ręką odjął.

Nie uwierzyłbym, gdybym sam nie widział.

BMW? Bogini Moich Wrażeń.
Opublikowano

witaj!

kiedy pojawiło sie to ściąganie ?

co jest z tą przekładnią (magiel) że jest do wymiany?

z taką wadą kupiłeś czy pojawiło sie w czasie Twojego uzytkowania?

może było awaryjne hamowanie może auto jest po wypadku za mało napisałeś

nigdy jeszcze na forum sie nie skarżył na podobne przypadłosci w E60

a i wyłącz Capsa

hej

Opublikowano

A sprawdzales, czy kola daja sie lekko obracac? Bo moze masz zepieczone tloczki na prawym kole.

Sprawdz tez date produkcji obu przednich opon. Starsza ma wieksze opory toczenia i moze sciagac w jej strone.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
witaj!

kiedy pojawiło sie to ściąganie ?

co jest z tą przekładnią (magiel) że jest do wymiany?

z taką wadą kupiłeś czy pojawiło sie w czasie Twojego uzytkowania?

może było awaryjne hamowanie może auto jest po wypadku za mało napisałeś

nigdy jeszcze na forum sie nie skarżył na podobne przypadłosci w E60

a i wyłącz Capsa

hej

witam-dlugo mnie nie bylo a problem dalej jest-wiec hamulce sa ok.zbierznosc i geometria tez-amory po 70% sprezyny wporzadku wachacze wymienilem na nowe zero luzu-opony po tescie drogowym wraz z kolami nie sciagaja-w serwisie powiedzieli ze przekladnia ale dzwonilem do speca i powiedzial jak zrobic test zeby pieniazkow nie wtopic mianowicie w czasie jazdy wyloczyc motor wczesniej wrzucic bieg neutralny jak automat i wtedy patrzyc tak zrobilem okazalo sie ze dalej to samo rece opadaja opony przekladane kola tez cisnienie sprawdzane kola azotem pompowane i nic jak sciagalo tak sciaga-dcs wylaczalem tez nic nie pomoglo alto napewno nie mialo grubej przygody choc napewno to sie w grobie lezy hehe ale patrzylo juz wielu specow to predzej czy pozniej cos by wyszlo jeden znajomy mechanik mowil ze juz jestem 3 z takim autem i takim problemem ale on odpowiedzi nie zna-za 2 dni jade do goscia co robi maglownice zobaczymy czy sie podejmie wyzwania sproboje na serwisie mi koles raz mowil ze gosc mial podobny problem to po wymianie prawie wszystkiego wymienil sanki z przodu i pomoglo-dalej gdzies przeczytalem ze przestawiaja wozek hmm-ciezka sprawa zwlaszcza ze jadac kierownica stawia opor ktory ginie jak jest skrecona o piczy wlos w prawo.

Opublikowano
Z mojej praktyki wynika, że w dużym procencie takich przypadków sprawa jest prozaiczna: różne ciśnienie w oponach :mrgreen:... Ludzie byli zdecydowani wymieniać całe zawieszenie a problemem było tylko ciśnienie...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Z mojej praktyki wynika, że w dużym procencie takich przypadków sprawa jest prozaiczna: różne ciśnienie w oponach :mrgreen:... Ludzie byli zdecydowani wymieniać całe zawieszenie a problemem było tylko ciśnienie...

przczeczytaj caly text-cisnienie jest ok..pozdr

Opublikowano
na moje po tym co mówisz i po tym co widzę jak patrzę na e60 to nasuwa się tylko jedna przyczyna, E60 ma poprostu zbyt "słuszny" rozmiar opon jak na nasze drogi, chodzi o szerokość, przy takiej oponie załóżmy 245 mm najmniejsze nawet nie widoczne koleiny, bedą w duece z tylnym napędem powodowały uciekanie auta.
Opublikowano
powiem ci ze na serwisie i w moim warsztacie stwierdzili ze sciaga sam tez mam ine auta i wiem co mowie to nie koleiny to sie czuje w rekach sa miejsca gdzie jest w miate rowno testowalem tez pod prad tzn odwrotny spadek i to samo...mowie ci archiwum x -czytalem o takich przypadkach w nowych samochodach dokladnie nissan ale nie bmw
Opublikowano
W takich przypadkach są tylko dwa rozwiązania.

1. Trzeba zmienić samochód.

2. Trzeba wymienić kierowcę.

co ma kierownica do tematu-to nie rower-a zanim zmienie samochod chce powalczyc z tym problemem -kichy ludzia tez nie mozna wciskac.pozdrawiam

Opublikowano
mytślę że powinieneś sprawdzić w jakiej sytuacji problem ma miejsce. Czy to samo jest zarówno jak przyspieszasz autem, czy jak masz wciśnięte sprzęgło (w automacie puszczony gaz), mojeśli w którejś z tych sytuacji auto jedzie prawidłowo to przyczyny należy szukać z tyłu auta, mam na myśli np. tuleje tylnej belki.
Opublikowano
mytślę że powinieneś sprawdzić w jakiej sytuacji problem ma miejsce. Czy to samo jest zarówno jak przyspieszasz autem, czy jak masz wciśnięte sprzęgło (w automacie puszczony gaz), mojeśli w którejś z tych sytuacji auto jedzie prawidłowo to przyczyny należy szukać z tyłu auta, mam na myśli np. tuleje tylnej belki.

powiem ci ze robilem zawieszenie i zero luzow-dzisiaj robilem zbierznosc i geometrie wszystko igla tylko na przodzie dwa plusy ale ze dwa plusy niewiele ponad norme nic w tej kwestji nie znaczy wziolem przezucilem kapcie poraz kolejny i powiem ci ze sie poprawilo niema idealu o ktorym marze ale jest lepiej ,sprawdzilem daty na kapciach jak tam ktos mowil i jeden mam z 16 tyg a 3 pozostale z 24 moze cos w tym jest jade we wtorek z ostatnia rzecza czyli przekladnia bo kiedy stoje na parkingu i krece to w niektorych momentach slychac zajebiste buczenie sporadycznie ale slychac i tam cos sie napewno znajdzie a co to zobaczymy-kumpel co sprzedaje wozki mowil ze w e60 przekladnie sie tak pierdola jak kasztany z placu pigall hehe-pozdrawiam

Opublikowano
Ale ja napisałem, że trzeba wymienić kierowcę a nie kierownicę. Czytaj uważnie i ze zrozumieniem.

chyba mamy ten sam problem bo nie czytamy uwarznie hehe

Opublikowano
Ale ja napisałem, że trzeba wymienić kierowcę a nie kierownicę. Czytaj uważnie i ze zrozumieniem.

 

Dałeś taką radę koledze jak przedstawiciel Seata w programie "Turbo Kamera" na TVN Turbo ,po tym jak naprawiali powypadkowego Seata u Pana Zdzicha w stodole o czym klient oczywiście nie wiedział (mają z nim umowę :mad2: ,mimo tego że sami mają super lśniący salon ,z lakiernią i innymi bajerami). Klient zgłosił ,że po naprawie samochód ściąga ,a co na to przedstawiciel Seata : z uśmieszkiem na gębie " to trzeba trzymać kierownicę" :mad2: . Do klienta ,który kupował u nich nówkę Seata :evil: .

Mój też ściągał na prawo ,ale okazało się że to opony . Po wymianie nawet na nierównej i z koleinami mogę puścić kierownicę . Dodam też ,że wymiana nieszczelnego zbiorniczka i przewodów od wspomagania dużo dała ,ale więcej opony .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

prawdopodobnie niewiele wniose do tematu, ale tez bylm nalegal na dokladne sprawdzenie stanu opon (moze przekladka na chwile z innego samochodu?)

 

u mnie po zamianie zimowych na letnie samochod zaczal "myszkowac", mam rozmiar 225/55/16, czyli standard w moim przypadku, niektorzy zaczeli lamentowac, ze za szerokie opony na polskie, koleinowate drogi - wczesniej jednak nie mialem z tym rozmiarem zadnych klopotow...

 

okazalo sie, ze zamienilem opony osiami, te z tylu sa chyba bardziej zjechane po wewnetrznej stronie (ja nie widze roznicy), zamienilem na taki uklad jak byl wczesniej, prowadzi sie znowu super, kolega z forum podpowiedzial i problem z glowy, jezdzac po warsztatach zostawilbym pewnie kupe forsy

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Ps. Poza tym widzę, że czasami problemy niektórych właścicieli BMW jest to tzw. szukanie dziury w całym. Samochód służy do jeżdżenia, a jak coś jest nie tak to należy udać się do właściwego (rzetelnego) zakładu. Natomiast jeśli wg naszego subiektywnego odczucia nadal jakaś nieprawidłowośc występuje to trzeba poprosić jakiegoś dobrego znajomego (dobrze prowadzący samochód) i poprosić jego o jego ocenę i wrażenia po jeździe.

Pozdrawiam i życzę usunięcia wszelkich usterek z naszych E60, tych rzeczywistych jak i urojonych.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.