Skocz do zawartości

Pomoc w ocenie pracy mechanika


Shodan

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio wymieniłem kilka części w moim aucie, ale odnoszę wrażenie że mechanicy nie zrobili wszystkiego tak jak powinni, ale wolę się najpierw popytać na forum zanim pojadę z jakimiś reklamacjami.

 

Wymieniłem między innymi klocki hamulcowe i tarcze z przodu. Po tej wymianie nawet po leciutkim naciśnięciu hamulca czuję w samochodzie smród jakby palonej gumy. Czy to normalne że klocki się w taki sposób docierają czy też coś jest tam spaprane? Po za tym hamulce piszczą :?

 

Wymieniłem też sprężyny tył (KILEN) oraz amorki tył (SACHS). Nie są obniżające tylko zwykłe. Przez pierwszy dzień wszytsko było w porządku i jeździ się zdecydowanie lepiej, ale drugiego dnia po wymianie z lewej strony zaczęło coś łomotać. Tuleje wachaczy wymieniałem w lutym więc to chyba nie to, dzwięk jakby sprężyn... :| czy to normalne po takiej wymianie że sprężyny się układają czy jak? czy też walić do reklamacji z tym.

 

Nie znam się na mechanice więc wolę zapytać zanim pojadę do zakładu z pretensjami chociaż wydaje mi się to nie normalne że po wymianie zawiasu zaczyna on łomotać a klocki tak śmierdzą że czuć je nawet na świeżym powietrzu i mocno w aucie. Po za tym czy zapach spalonej gumy jakby jest normalny dla klocków hamulcowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do klockow to raczej smierdziec prawa nie maja, a to ze piszcza to jest dopuszczalne przez krotki okres, oczywiscie dobre klocki nie powinny piszczec. Co do lomotania to podjec na sciezke diagnostyczna aby sprawdzic czy zawias jest zdrowy, oczywiscie nie zdziwilbym sie gdyby mechanior zgubil jedna z gum, ktore sa na sprezynach. Oczywiscie do mechanika tez mozesz podjechac jednak na poczatku grzecznie wypytaj i popros aby obejrzeli zaiwas bo moze sie okazac, ze cos zepsuli....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy oczekujesz od nas ze ktos ma szklana kule i ci odpowie co jest nie tak w twoim aucie? nie wiem jak w uk, ale u nas jedziesz na stacje diagnostyczna i za 25-30zl wytrzepia ci auto i powiedza co jest do wymiany. tego nie da sie okreslic na odleglosc.

 

co do hamulcow, klocki sa albo miekkie i nie piszcza, ale za to sie szybko scieraja, albo twarde i scieraja sie dluzej ale piszcza. caly problem polega na tym aby odpowiednio dobrac twardosc aby jak najdluzej dzialaly przy braku pisku. jednym producentom wychodzi to lepiej innym gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio wymieniłem kilka części w moim aucie, ale odnoszę wrażenie że mechanicy nie zrobili wszystkiego tak jak powinni, ale wolę się najpierw popytać na forum zanim pojadę z jakimiś reklamacjami.

 

Wymieniłem między innymi klocki hamulcowe i tarcze z przodu. Po tej wymianie nawet po leciutkim naciśnięciu hamulca czuję w samochodzie smród jakby palonej gumy. Czy to normalne że klocki się w taki sposób docierają czy też coś jest tam spaprane? Po za tym hamulce piszczą :?

 

Wymieniłem też sprężyny tył (KILEN) oraz amorki tył (SACHS). Nie są obniżające tylko zwykłe. Przez pierwszy dzień wszytsko było w porządku i jeździ się zdecydowanie lepiej, ale drugiego dnia po wymianie z lewej strony zaczęło coś łomotać. Tuleje wachaczy wymieniałem w lutym więc to chyba nie to, dzwięk jakby sprężyn... :| czy to normalne po takiej wymianie że sprężyny się układają czy jak? czy też walić do reklamacji z tym.

 

Nie znam się na mechanice więc wolę zapytać zanim pojadę do zakładu z pretensjami chociaż wydaje mi się to nie normalne że po wymianie zawiasu zaczyna on łomotać a klocki tak śmierdzą że czuć je nawet na świeżym powietrzu i mocno w aucie. Po za tym czy zapach spalonej gumy jakby jest normalny dla klocków hamulcowych?

 

Nie wiadomo jakiej firmy zalozyli ci klocki /jak beda jakies slabe podroby to beda piszczec ale smrodu gumy nie powinno byc..cos nie tak/ a co do lomotania /moze cos nie przkrecili jak nalezy/powinni zaraz poprawic a klocki sprawdzic ewnt.wymienic...nie powinno piszczec...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klocki założyli polskiej firmy break czy jakoś tak a tarcze jurid.

 

flash: nie oczekuje że ktoś mi powie co jest nie tak w moim aucie - pytam tylko czy ww objawy są normalne po takich wymianach czy też nie, do tego chyba nie trzeba ci szklanej kuli i nie musisz zaraz na mnie naskakiwać :mad2: teraz już wiem że to nie są zdrowe objawy i czym prędzej pojade do mechaników żeby to sprawdzili...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"]klocki założyli polskiej firmy break[/b] czy jakoś tak a tarcze jurid.

 

flash: nie oczekuje że ktoś mi powie co jest nie tak w moim aucie - pytam tylko czy ww objawy są normalne po takich wymianach czy też nie, do tego chyba nie trzeba ci szklanej kuli i nie musisz zaraz na mnie naskakiwać :mad2: teraz już wiem że to nie są zdrowe objawy i czym prędzej pojade do mechaników żeby to sprawdzili...

 

Klocki wymien bo ci beda piszczec jak w polonezach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tej wymianie nawet po leciutkim naciśnięciu hamulca czuję w samochodzie smród jakby palonej gumy. Czy to normalne że klocki się w taki sposób docierają czy też coś jest tam spaprane? Po za tym hamulce piszczą

 

fatk ze klocki jakiejs lipej firmy beda piszczeciu i przez kikla kilometrow od zalozenia nowych klockow trzeba ostroznie hamowac aby ich nie przegrzac za mocno a kiedy sa przegrzane smierdza spalenizna

...mimo staran otoczenia nie udało mu sie zmadrzec...BMW

http://allegro.pl/show_item.php?item=641252496


http://img.userbars.pl/80/15963.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Obowiazkowo po zalozeniu tarcz mechanik powinien odtluscic tarcze, ale pewnie tego niezrobil, zalozyl tarcze brudzac je rekoma tłustymi w olejach i smarach. Ja kiedys w renowce mialem zalozone nowe tarcze ale mechanik ubrudzil je rekoma, byly tluste od olejow i smarow poprosilem go aby je odtluscil to sie smiał, kazal mi normalnie hamowac a smary i oleje same sie spalą, owszem spalily sie ale tarcze mialem fioletowe czyli przegrzane i tez mi smierdzialo spalenizną. Sprawdz czy felgi masz nagrzane jesli tak to jest mozliwosc ze klocki caly czas trą o tarcze lub masz mocno zaoliwione klocki takie zatłuszczone klocki nadają sie do wyrzucenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,jesli cos ci sie nie podoba to powinienes mechanikom zawrac glowe poki czy nie zrobia tak jak powinni.niektorzy mechanicy mysla ze sa najmadrzejsi,oczywiscie kazdy bedzie krytykowal robote drugiego jak zobaczy samochod.ja mialem juz tyle przygod z mechanikami ze nauczylem sie i ich tego ze truje im ze cos mi sie nie podoba az zrobia to do porzadku.tak w moim miescie jest najlepiej bo mechanicy sa zapchani robota i na szybko naprawiaja auta przez co niedokladnie,skutki sa potem nieciekawe
"Zapytać - może oznaczać moment wstydu, ale nie zapytać i pozostać ignorantem, to wstyd na całe życie..."
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klocki powoli przestają piszczeć i prawie nie czuć już spalenizny więc chyba będzie ok, co do sprężyn to mechanik stwierdził że sprężyna była przekręcona czy przesunięta jakoś, i że poprawił i że teraz wszystko będzie oki. zobaczymy :wink:

 

dzięki wszystkim za pomoc :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.