Skocz do zawartości

Swap IS->R6, tylko nie mowic ze nie oplacalne.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Interesuje mnie co bedzie mi dokladnie potrzebne do swap z 1.8IS na 2.0 lub 2.5.

 

Wiem, ze potrzebuje:

-Silnika

-Kompa

-Wiazki

-Dolotu

-Wydechu

-Zegarow

 

Pytanie:

Czy skrzynia podejdzie pod wzgledem czy podpasuje do motoru, przelozenia mnie nie interesuja. Zwyczajnie czy da sie ja podpiac (skrzynie z IS'a) ro R6. Jak z lapami slinika bo tego nie dogrzebalem, czy trzeba je przespawywac. Co z walem i dyfrem. Miedzy IS'em a 2.0 jest mala roznica mocy wiec wal i dyfer powinny wytrzymac czy nie? Jesli czegos brakuje to prosze dopiszcie lub skorygujcie. Jesli ktos chce napisac, sprzedaj i kup 2.5 niech sobie daruje, Ja chce SWAPA!!! :8) Mam mega wypasnie zdrowa bude, do tego zdrowy motor, ktory moge sprzedac pozniej i zawsze jakies $ sie wroca.

 

Aaa i jeszcze pytanie czy ww. czesci podejda z np. sedana/kombi do coupe?

Opublikowano
Łapy potrzebujesz z M50, nic nie trzeba spawać, pasują na stare poduszki. Skrzynia zostaje z ISa pasuje do M50 (są zresztą takie same). Wał napędowy i dyfer też zostaje (dyfer w IS i 2,0 jest identyczny). Jeżeli wkładasz 2,5 to dyfer może zostać ale licz się z tym że przy zbyt ostrym traktowaniu może go szlag trafić. Jak będziesz jeździł dynamicznie, bez palenia gumy co 100m, to nie masz się o co martwić. Ewentualna wymiana dyfra z 325 wymusza za sobą jednoczesną wymianę półosi i wału napędowego. Nie zapomnij o przepływce i cewkach (w M50 pod pokrywą bezpośrednio na świecach), poza tym wystarczy to co wymieniłeś. Wydech z sedana i combi nie pasuje do coupe, ale po drobnych przeróbkach powinno być OK.
www.turboBMW.pl
Opublikowano
Nic tu nie wspomnieliście o zawieszeniu i hamulcach. Nie robiłem swap-a ale czytałem, chyba tu gdzieś na forum ze przecież silnik R6 jest cięższy i dla prawidłowego rozłożenia ciężaru konieczna też jest wymiana zawieszenia z przodu. Nie wiem jak tyl no ale chyba tez powinien byc wymieniony. Kwestia hamulców-większa moc to tarczo-bębny musiałbys pewnie też zastąpić tarczami? ....
Opublikowano
Nic tu nie wspomnieliście o zawieszeniu i hamulcach. Nie robiłem swap-a ale czytałem, chyba tu gdzieś na forum ze przecież silnik R6 jest cięższy i dla prawidłowego rozłożenia ciężaru konieczna też jest wymiana zawieszenia z przodu. Nie wiem jak tyl no ale chyba tez powinien byc wymieniony. Kwestia hamulców-większa moc to tarczo-bębny musiałbys pewnie też zastąpić tarczami? ....

 

No ale W isce mam tarcze wszedzie podobnie jak w sedania 320.

 

Przygladalem sie rowniez wydechowi i ma on tez taka sama srednice w obu autach, wiec czy mozna wymienic tylko kolektor wydechowy, oczywiscie jakbym zakladal 2.0.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a czy w ogole oplaca sie swapa na dwa litry??? roznica 10 kucy a mnostwo zabawy. lepiej juz wsadzic 2,5 litra wtedy ten swam bedzie mial sens. zmienisz na 2 litry roznicy w jezdzie az tak duzej nie poczujesz. za to na spalaniu 2 litry wyjdzie wiecej. i zaraz bedziesz narzekasz i plul w brode ze nie dales 2,5. moja rada wsadzic 2,5 o 2 nawet nie myslec.

🙃🙃

Opublikowano
Nie wspominałem o zawiasie, bo mówiliśmy o mechanice niezbędnej do swapa. Fakt, trzeba zmienić amortyzatory + sprężyny, ale tylko z przodu, na takie od wersji 6-cylindrowej, reszta zostaje bo nie różni sie niczym od np 325
www.turboBMW.pl
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Swap na 2.0 sie nie oplaca:> Jak zdrowy dobry is objedzie 2.0 (taki jak moj :twisted2: ) Jak juz to 2.5 w gore

 

to wlasnie to napisalem wyzej :x jak chcesz zmieniac to wsadz 2.5 bo myslales nad 2 lub 2,5 wiec lepiej zapomnoj o 2 bo bedziesz zalowac kasy wyzuconej w bloto. efekt oprocz dzieku 6 garow to bedzie prawie zaden. takze laduj 2.5 :cool2:

🙃🙃

Opublikowano
Swap na 2.0 sie nie oplaca:> Jak zdrowy dobry is objedzie 2.0 (taki jak moj :twisted2: ) Jak juz to 2.5 w gore

 

zgodzę się ale w takim wypadku zapomniałeś dodać, że 2.0 musi być niezdrowa :D

Opublikowano
Robilem u siebie podobnego swapa (z 2.0 m50 na 2.5) zdecydowanie polecam silniczek 2.5 jest roznica i to ogromna, przy 2.0 nie odczujesz tego tak bardzo bo nie oszukujmy sie ale 6 garow jest ciezsze i roznica w tych 10 koniach troche topnieje ;) Szukaj 2.5 a nie pozalujesz. JEsli chodzi o hamulce to mozesz narazie zostawic, a pozniej pomysl o wentylowanych na przod(choc nie wiem czy is juz nie ma). Przednie zawieszenie zdecydowanie do wymiany bo bedzie Ci nurkowalo auto na tym co masz. Przy 2.5 niestety tak jak kolega napisal dodatkowo wymiana dyfra, polosi i walu ale uwierz mi ze sie oplaca :) Montujac 2.0 nie bedziesz mial tak duzejsatysfakcji jak z 2.5 no napewno dzwiek jest lepszy :) Ja kupilem drugie autko bardzo swieze ale z 1.6 m43 jednak powoli przymierzam sie do swapa na m52b28 i pamietaj ze jak zrobisz wszystko sam to nie ma czegos takiego "ze sie nie oplaca" bo robisz dla siebie i oplaca sie zdecydowanie ;)

Radość z jazdy :)


328i :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.