Skocz do zawartości

Kupiłem i chciałbym się dowiedzieć ;)


Gość Gość1

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie przy takich objawach winien był drążek środkowy, najpierw bym sprawdził dokładnie po kolei elementy zwiechy i tarcze, wg mnie taka wymiana (wymienie to i zobaczę co dalej) to trochę może być frustracja

zrobisz po kolei wszystko a jak będzie pech to to co było powodem wymienisz na samym końcu :? dobrze sprawdzići di dzieła

Pozdrowienia Piotr


E34 525 tds Touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest minus diagnostyki via internet.

 

kessey napisal ze mechanik sprawdzal i nie ma luzow w zawieszeniu, a co z ukl kierowniczym?luz na maglu tudziez przekladni?

 

Poza tym nie daje mi spokoju fakt wzmagania sie drgan przy lekkim hamowaniu, przy mocniejszym juz nie?to troche sugeruje ukl hamulcowy.

A nie koniecznie tarcze musz byc krzywe,wystarczy ze sa niezle odchudzona a do tego klocki niezle zuzyte i juz przy lekkim nacisnieniciu hamulca znaczaco zmeinia sie docis klockow na tarcze a co za tym idzie jest bardziej poddatne na wpadanie w drgania.

 

W mojej 7 dokladnie taki sam objaw znikl po wymianie tarcz i klockow.dlatego jako pewnik postawilem te 99% biorac pod uwage ze zawieszenie jest ciasne jak ... dziewicy.

 

Tak na prawde jak masz chwile daj znac, podklepie do Ciebie zrobimy runde i powiem Ci co jest, bo drgan tez jest kilka rodzajow i kazde co innego znaczy.

 

Jak juz kiedys pisalem na forum, lepiej 3 razy sprawdzic niz sobie kupic i zupy nagotowac.

A ze sobie popiszemy to i sami sie czegos uczymy...

 

Grubosc tarcz mierzysz sowmiarka, potem pytasz jakie sa dostepne do Twojego modelu i wiesz, bo tarcza ciensza o 2mm od nowej to trup, wiec jesli mierzysz i przykladowo masz 28mm a nowe maja 30mm to wsio jasne.Dodatkowo na ogol producent podaje jaka jest minimalna grubosc tarczy.

 

Co do ATE to jakby oryginal, nawet figoruja jako legalny zamiennik do bmw.

Edytowane przez m_atrix - BMW Klub Polska

Pozdrawiam

Kamil



(...)trzeba wiedziec kiedy ze sceny zejsc

NIEPOKONANYM...(...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest minus diagnostyki via internet.

 

:D w sumie tego się spodziewałem ;)

 

Drążki kierownicze były wymieniane, przynajmniej tak mówił handlarz, który go sprowadził, jaki jest stan reszty nie wiem.

 

Zróbmy tak - do końca roku zostało dwa dni :) Umówmy się w przyszłym roku (jak to brzmi 8) ), pochwalę sie swoim autem i przy okazji spróbujemy zdiagnozować co to może być.

Nie wybieram się w żadną dłuższą trasę, więc mogę te kilka dni poczekać.

Podobał mi sie tekst o dziewicy :lol:

Możemy się spotkać we 3 ja MariuszBurgi i Ty, przynajmniej będziemy wiedzieć jak wyglądamy ;)

 

Pozdrawiam,

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli mogę coś zasugerować odnośnie pokrzywionych tarcz hamulcowych to udaj się do Stacji Kontroli Pojazdów, która posiada rolki (a nie płyty) do badania hamulców i poproś o zbadanie owalizacji tarcz. Większość rolek ma taką funkcję. Owalizację bada się przy lekkim naciśnięciu pedału hamulca. Z tego co opisujesz to na 99,9% są to tarcze a ten 0,1% to źle wyważone koła bo, też miałem taki przypadek mimo, że podczas jazdy drgania na kierownicy nie były wyczuwalne. Sądzę, że zbadanie owalizacji rozwiążę Twój problem.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

owalizacja :shock: :think: chyba centryczność owal to sie z tarczy raczej nie zrobi a nawet jeśli to minimalny co i tak nie będzie miało wpływu na wibracje. Jeśli chodzi o zawieszenia to podczas hamowania na wprost wszystkie luzy w zawieszeniu kasuja się ponieważ wszystko jest wtedy napięte i raczej nie ma mowy o wibrowaniu kierownicy no chyba że masz coś urwane. Nie upieraj się przy tym że masz wyważone koła bo to akurat ta maszyna na której wyważałeś tak twierdzi ja kiedyś miałem problem z wyważeniem kół wymieniłem całe zawieszenie a kierownica latała, wyważałem z 10 razy w różnych zakładach a najśmieszniejsze to było to za każdym razem wyważano mi inaczej czyli gadka " co za debil panu wyważał te koła przecież one sa wogóle nie wyważone" itd aż wkońcu pojechałem do warszawy ma wyważanie kół na samochodzie skasowali 80pln za komplet i walenie kierownicą przeszło do historii. Mój ojciec też miał problem z drganiami i wyważaniem podobna historia jak u mnie z tym że okazało się że była zgięta piasta (autko było lekko udeżone w przednie kolo) wymiana piasty pomogła.

Przypadek następny zbyt duży luz na łożyskach piast pomachaj kołem na postoju i sprawdz czy nic nie puka w okolicy piasty.

 

Poza tym zdejmij koło i sam sprawdzisz czy tarcza jest krzywa wystarczy do tego jakiś punkt podparcia kawałek płaskownika lub czegoś innego i kręcisz piastą, usłyszysz i poczujesz opór/luz w miejscu gdzie będzie odchyłka od normy

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jestesmy ugadani...

Udanego sylwestra,szampanskiej zabawy i pomyslnosci w nowym roku a reszty dokladnie tak....

Kasy Kulczyka,

Fury Rydzyka,

Mocy Pudziana,

Chaty Beckhama,

Humoru od rana,

Cholesterolu w normie,

Świętowania Nowego Roku w dobrej formie :-)

Pozdrawiam

Kamil



(...)trzeba wiedziec kiedy ze sceny zejsc

NIEPOKONANYM...(...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

owalizacja :shock: :think: chyba centryczność owal to sie z tarczy raczej nie zrobi

 

Masz rację. Źle się wyraziłem :oops: Zasugerowany byłem nazwą czynności jaką wykonują urządzenia rolkowe - nie pomyślałem :oops: Owalizajca może tyczyć się bębnów. Generalnie chodzi o sprawdzenie czy siła hamująca przy jednostajnym naciśnięciu pedału hamulca (średnia siła hamująca ok. 0,5-0,6 kN) nie zmienia się o zbyt duże wartości w górę i w dół. To można sprawdzić na rolkach i to w miarę dokładnie. Koszt takiej usługi nie powinien przekroczyć 20 zł (ceny urzędowe). Różnica wartości sił przepisowo nie powinna przekraczać 30% jednak z doświadczenia wiem, że przy ok. 10-15% kierownica już potrafi drżeć i to właśnie przy lekkim naciśnięciu pedału hamulca.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Poza tym zdejmij koło i sam sprawdzisz czy tarcza jest krzywa wystarczy do tego jakiś punkt podparcia kawałek płaskownika lub czegoś innego i kręcisz piastą, usłyszysz i poczujesz opór/luz w miejscu gdzie będzie odchyłka od normy

 

 

Daleki byłbym o takich metod sprawdzania czy tarcze są proste czy nie, chyba że czujnikiem zegarowym stabilnie zamocowanym. Niemniej wydaje mi się, że na rolkach będzie szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolego.Ja w swojej 7 miałem to samo.Przyczyną tylko i wyłącznie były wywalone silentblocki i sworznie wachaczy górnych.po regeneracji sworzni i wymianie silentblocków wszystko OK,a wszyscy mi mówili że na 100% tarcze.Na wachaczach dopóki nie zdejmiesz i nie masz go w ręku ,można nie zauważyć luzu,ja tak miałem.Po demontażu wszystko się ujawniło.Pozdro kolego i obyś w Nowym Roku miał jak najmniej kłopotów z Bawarką :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii drgań, proponuje jeszcze raz wyważyc koła w dobrym warsztacie na nowych maszynach. Gdy wymieniałem opony na zimówki to mi zdiagnozowali prostowanie felg. Pojechałem do innego zakładu i za 40 zł pozbyłem sie problemu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wachaczach dopóki nie zdejmiesz i nie masz go w ręku ,można nie zauważyć luzu,ja tak miałem.Po demontażu wszystko się ujawniło

 

Nie koniecznie na szarpakach czasem luzy nie wychodzą ale jest jeszcze jeden sposób unieść cały samochód na podnośniku hydraulicznym aby zawieszenie było odciążone szarpiesz wtedy za koła i musi wyjść luz jeśli jest, 100% gwarantuje

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Poza tym zdejmij koło i sam sprawdzisz czy tarcza jest krzywa wystarczy do tego jakiś punkt podparcia kawałek płaskownika lub czegoś innego i kręcisz piastą, usłyszysz i poczujesz opór/luz w miejscu gdzie będzie odchyłka od normy

 

 

Daleki byłbym o takich metod sprawdzania czy tarcze są proste czy nie, chyba że czujnikiem zegarowym stabilnie zamocowanym. Niemniej wydaje mi się, że na rolkach będzie szybciej.

 

tarcza która szrpie za kierownice jest krzywa nawet na oko na własnej skurze się przekonałem w zeszłym roku pękła mi tarcza w Audi i nawet nie było specjalnie czuć dopiero jak dojechałem na miejsce i ściągnołem koło to się przeraziłem

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh :(

Ilu ludzi, tyle porad ;) i jak tu być mądrym i zdziałać cuda :)

Już prawie kupowałem nowe tarcze, a teraz nie wiem ;)

 

Do końca roku jakoś przejeżdżę, a tymczasem trzeba się szykować do szampańskiej zabawy :lol:

 

Wielkie dzięki za chęć pomocy jaką zaoferowaliście :) z niektórymi mam nadzieję spotkam się po nowym poku i wspólnie się zastanowimy co u mnie jest nie tak :)

 

Oczywiście jak już usunę tę dolegliwość mojego autka, to napiszę co było nie tak. :)

 

Jeszcze raz szampańskiej zabawy.

 

Pozdrawiam,

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak... Jak telepie kierownicą to na pewno tarcze. Wszyscy tak mówią... :roll:

Jak telepie kierownicą przy hamowaniu.

 

Piotrze, jeśli o mnie chodzi to kessey może zacząć naprawę nawet od wymiany kanapy. Ja tylko mówię że u mnie przy identycznych (a nie podobnych) objawach należało wymienić coś w zawieszeniu (najprawdopodobniej drążek środkowy). I zapewniam że przed jego wymianą podczas jazdy nie było czuć żadnych luzów. Mechanik jak się dopatrzył luzu to stwierdził że normalnie to on by tego nie wymieniał bo luzu prawie nie ma, ale nie wiedział już co może być przyczyną bicia więc wymienił. I wtedy pomogło.

 

To tyle ode mnie w tym tematcie. :)

 

Bastek spokojnie, ja nie neguje twojego zdania, ja sugeruje kesseyowi aby zaczą od tarcz. Jak nie będą to one to i tak może założyć stare "skończyć" je, a potem założyć nowe. Oczywiście jak są nowe tarcze założone to nie ma sensu wymieniać tylko można spróbować przetoczyć. Oczywiście równie dobrze może to być to co ty obstawiasz.

 

Ja osobiście nie zawierzył bym takiej diagnostyce na forum. Wszyscy sugerują coś innego, wiec spisał bym sobie to co każdy sugeruje i sprawdzał po kolei co jest dobre, a co nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie identyczne objawy , a raczej miałem :D .Na pierwszy ogień poszły tarcze były prawie nowe ale poszły do przetoczenia efekt prawie żaden.Następnie do wymiany poszły silentblocki górnych wachaczy i wszelkie drgania ustały , dodam jeszcze że zawieszenie było sprawdzane na 3 róznych stacjach diagnostycznych na szarpakach i nikt nie znalazł żadnych luzów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie identyczne objawy , a raczej miałem :D .Na pierwszy ogień poszły tarcze były prawie nowe ale poszły do przetoczenia efekt prawie żaden.Następnie do wymiany poszły silentblocki górnych wachaczy i wszelkie drgania ustały , dodam jeszcze że zawieszenie było sprawdzane na 3 róznych stacjach diagnostycznych na szarpakach i nikt nie znalazł żadnych luzów.

 

Dokładnie sugeruje to samo od początku. Miałem identyczne objawy i w ten sam sposób je wyeliminowałem...

 

Jeśli coś to jutro mamy luźny dzień (chyba nikt nie pracuje :wink: :?: ) więc ewentualnie możemy się gdzieś spotkać.

Czekam na miejsce i czas :lol:

 

Jeśli nikomu to nie przeszkadza to mozemy się spotkać w Cafejce Route66 przy Al. Prymasa 1000- lecia... jest to duży namiot tuż obok Liberatora dealera Harley Davidson. Dokładnie na przeciwko stadionu Olimpii.

Pozatym mamy długie proste tuż obok które pozwolą nam przetestować wibrujące zawieszenia :wink:

 

Co do godziny to jest mi to w zasadzie obojętne.

> Pozdrawiam <

*MariuszBurgi*


(OO=[][]=OO)

"""""""""""""""

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyscie uzgadaniali termin to dajcie znac via mail lub gg z dzien wczesniej.

nareczka

 

Sorrki :( dopiero zajrzałem na forum i nie zauważyłem propozycji spotkania.

 

MariuszBurgi mnie miejsce pasuje, bo lepszego nie znam ;) Będę jechał z Sulejówka ...

niestety termin się już lekko zdezaktualizował ;) Co byście powiedzieli na najbliższy weekend? Ewentualnie jestem otwarty na inne propozycję w końcu chodzi o mje BMW :lol:

 

Jak zdrówko po sylwestrowych szaleństwach? Ja niestety jeszcze sprzątam, ale przynajmniej było fajnie :).

 

Ponieważ to mój pierwszy post w tym roku, więc życzę wszystkim wszystkiego Naj, oby Wasze becie śmigały bezawaryjnie przez cały rok i żebyśmy mogli pisać na forum tylko o tym, że kolejne 100k pukneło, a w aucie nic się nie dzieje ;)

 

Serdecznie pozdrawiam,

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To więc może zróbmy mały SPOT na sztywno>>

Przyszła sobota (8 stycznia) godzina powiedzmy 14 sta. Miejsce : Cafe Route66. Jest tam dobre piwko (bezalkoholowe :wink: ), niezłe jedzonko z grilla, ciepła herbatka i duży parking.

Proponuje to miejsce m. in dlatego że klub maxi skuterowy który prowadzę ma tam swoje miejsce spotkań od dłuższego czasu i miejsce to wyjątkowo przypadło nam do gustu :lol:

Oto parę fotek miejsca o którym piszę z adresem>>>

http://www.burgmania.net/img/route66/007.jpg

http://www.burgmania.net/img/route66/009.jpg

 

Może by tak przy okazji przyjechało więcej osób z Wawki??

Wszyscy BMW- maniacy będą mile widziani.

> Pozdrawiam <

*MariuszBurgi*


(OO=[][]=OO)

"""""""""""""""

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

Mi termin i miejscowka pasuje

Gdyby jednak cos sie zmienilo zgadamy sie na gg lub forum

Co do sylwka bylo bosko, dawno sie tak nie wyszalalem, do tego uruchomila mi sie calkowita odpornosc na alkohol wiec bylo na prade niezle...o 6:00 rano jeszcze kankana tanczylem...

Jeszcze raz najleprzego w nowym roku i do zobaczenia w Pubie.

Pozdrawiam

Kamil

Pozdrawiam

Kamil



(...)trzeba wiedziec kiedy ze sceny zejsc

NIEPOKONANYM...(...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

 

pozwolę sobie zakończyć wątek, zgodnie z obietnicą :)

 

jak pamiętacie kierownica podczas hamowania wpadała w wibrację i wspólnie ustaliliśmy ;), że próbę usunięcia należy rozpocząć od przetoczenia tarcz, a jeśli to nie pomoże, to wymieniać dalej.

 

Przetoczyłem i jest dobrze :D Hamuje bez najmniejszych drgań zarówno na rozgrzanych jak i zimnych tarczach :D

Wielkie dzięki za pomoc i mam nadzieję, że niedługo znów się spotkamy na jakimś spociku z okazji "nowego miesiąca" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.