Skocz do zawartości

Kupiłem i chciałbym się dowiedzieć ;)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

w końcu jeżdże swoim "nowym" BMW. Jest to mój pierwszy samochód tej marki, ale czuję, że nie ostatni :)

 

...ale do rzeczy.

mam do Was kilka pytań:

 

1. Delikatnie hamując z prędkości 120 - 140 kierownica wpada mi w drgania. Mechanik powiedział, że to tarcze hamulcowe. Co Wy na to? Przeglądałem archiwum, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. jakbym przegapił, to wybaczcie :)

 

2. z nawiewu na tylne fotele niezależnie od ustawień na konsoli zawsze leci zimne powietrze - co może być nie tak?

 

3. Niestety instrukcję mam po włosku (import z Włoch) i nie potrafię zrozumieć po co na konsoli są dwa pokrętła do ustawienia temperatury. Możecie mi w tym pomóc?

 

jak na pierwszy post z pytaniami to wystarczy:)

 

Pozdrawiam serdecznie,

Paweł

Opublikowano

1. Mechanik moze miec racje jezeli wykluczyl luzy w zawieszeniu i kola sa poprawnie wywazone/dowazone

2. tak

3. dla ciebie i pasazera :D

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź :)

Z tylnego nawiewu ma lecieć zawsze zimne powietrze? :shock:

Chyba można wykluczyc problemy z zawieszeniem, a koła są świeżo wymienione i wyważone. Może podacie jakieś namiary gdzie można kupić w Wawie, tanio, tarcze? Muszą być wentylowane, czy można założyć niewentylowane?

 

Sorki, za takie głupie pytania, ale chciałbym wiedzieć już wszystko i najlepiej:),

 

Pozdrawiam,

Paweł

Opublikowano

ad.1 Cosik wydaje mi się, że to są tarcze, może daj je do tłoczenia...

ad.2 Mówisz o nawiewie pod siedzeniami?

ad.3 Sprawa wyjaśniona - dla kierowcy i pasażera :)

Opublikowano (edytowane)

1) Jesli faktycznie nie stwierdziliscie luzow w zawieszeniu, ani ukladzie kierowniczym to na 99% tarcze.

Tarcze powinienes wymienic na takie jake sa przewidziane do Twojego modelu i bezwzglednie musza pasowac do zaciskow.Dla pewnosci zmierz ich srednice i grubosc tarcz,bo czesto bywa kilka rodzjow, a czy sa pojedyncze czy podwójne to widac na oko.

Jesli stan ich zuzycia nie przekracza min grubosci tarczy, mozna sprobowac wrzucic na tokarke i przetoczyc (a nie przetloczyc, to nie wytloczka na jajka).Wazne Aby kiedy juz zdecydujesz sie na wymiane zmieniac tarcze razem z klockami.

2)Tylny nawiew (centralny pomiedzy fotelami)zawsze daje zimne powietrze,chyba ze masz dwustrefowke wowczas mozesz regulowac takze tyl.

Pozdrawiam

kamil

Edytowane przez m_atrix - BMW Klub Polska

Pozdrawiam

Kamil



(...)trzeba wiedziec kiedy ze sceny zejsc

NIEPOKONANYM...(...)

  • Członkowie klubu
Opublikowano
1. Delikatnie hamując z prędkości 120 - 140 kierownica wpada mi w drgania. Mechanik powiedział, że to tarcze hamulcowe. Co Wy na to? Przeglądałem archiwum, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. jakbym przegapił, to wybaczcie :)

Czy możesz doprecyzować?

- Czy zawsze przy hamowaniu z takiej prędkości kierownica wpada Ci w drgania? Czy tylko przy delikatnym hamowaniu?

- A co z hamowaniem z innych (mniejszych) prędkości? Też drży?

- Czy jak hamujesz szybko i gwałtownie to też drży czy wtedy jest OK?

- Czy jeśli zaczyna Ci drżeć a Ty wtedy odpuścisz hamulec i od razu naciśniesz go jeszcze raz to drgania ustępują?

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano
Może mi ktos wytłumaczyć dlaczego u mnie z nawiewów tylnych może lecieć dowolne powietrze reguluje jak chce, ostatnio dowiaduje sie że moja beemka to jakiś ewenement

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano

Czy możesz doprecyzować?

- Czy zawsze przy hamowaniu z takiej prędkości kierownica wpada Ci w drgania? Czy tylko przy delikatnym hamowaniu?

- A co z hamowaniem z innych (mniejszych) prędkości? Też drży?

- Czy jak hamujesz szybko i gwałtownie to też drży czy wtedy jest OK?

- Czy jeśli zaczyna Ci drżeć a Ty wtedy odpuścisz hamulec i od razu naciśniesz go jeszcze raz to drgania ustępują?

 

Doprecyzowuje.

Prawie zawsze z tej prędkości, przy niższych raczej nie i tylko przy delikatnym hamowaniu.

Jak hamuję szybko i gwałtownie (wystarczy, że wciskam mocniej pedał) nie drży.

- jak zaczyna drżeć, odpuszczę hamulec i nacisnę go jeszcze raz (ale ciut mocniej) to drgania ustępują.

 

ad.2 Mówisz o nawiewie pod siedzeniami?

 

Mówię o nawiewie na tylne fotele z kratki między przednimi fotelami, na wysokości nóg.

 

Nasunęło mi się jeszcze jedno pytanie :oops:

Po czym poznać, że mam dwustrefówkę? lub jej oczywiście nie mam :(

 

Gdzie w Warszawie mozna kupić tarcze i jak sprawdzić jakich mam poszukiwać?

 

Pozdrawiam,

Paweł

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Doprecyzowuje.

Prawie zawsze z tej prędkości, przy niższych raczej nie i tylko przy delikatnym hamowaniu.

Jak hamuję szybko i gwałtownie (wystarczy, że wciskam mocniej pedał) nie drży.

- jak zaczyna drżeć, odpuszczę hamulec i nacisnę go jeszcze raz (ale ciut mocniej) to drgania ustępują.

Więc to na 99% NIE SĄ tarcze. Miałem kilka lat temu dokładnie to samo w E34 520i. Pomogła wymiana czegoś w zawieszeniu. Niestety nie pamiętam w tej chwili co to było. Jeśli znajdę w domu rachunki za naprawę to napiszę Ci co wymieniłem.

 

Gdzie w Warszawie mozna kupić tarcze i jak sprawdzić jakich mam poszukiwać?

Aby sprawdzić jakich tarcz potrzebujesz to najlepiej zajrzyj do ETK. Jak nie masz to w dziale "Przydatne linki" znajdziesz link do ETK.

Ale moim zdaniem powinieneś wstrzymać się z wymianą tarcz. Za to BARDZO DOKŁADNIE sprawdź zawieszenie.

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano

Więc to na 99% NIE SĄ tarcze. Miałem kilka lat temu dokładnie to samo w E34 520i. Pomogła wymiana czegoś w zawieszeniu. Niestety nie pamiętam w tej chwili co to było. Jeśli znajdę w domu rachunki za naprawę to napiszę Ci co wymieniłem.

 

Tego się właśnie obawiałem :cry:

Będę wdzięczny, jak coś mi jeszcze podpowiesz.

 

Aby sprawdzić jakich tarcz potrzebujesz to najlepiej zajrzyj do ETK. Jak nie masz to w dziale "Przydatne linki" znajdziesz link do ETK.

Ale moim zdaniem powinieneś wstrzymać się z wymianą tarcz. Za to BARDZO DOKŁADNIE sprawdź zawieszenie.

 

Mam już jakieś ETK, ale nieszczególnie sobie jeszcze z nim radzę :(. Popracuję nad tym, pytanie tylko czy z ETK nie dowiem się przypadkiem jaki jest numer fabryczny części oryginalnej - nie jestem przekonany czy chcę kupować oryginał ;) Chyba wolałbym coś tańszego, tzw zamiennik :)

Pytanie jak sprawdzić "bardzo dokładnie" zawieszenie. Mechanik, który wymieniał mi płyny w aucie sprawdził go na ścieżce diagnostycznej i wyszedł wahacz do wymiany, który wymieniłem. Prosiłem, żeby sprawdził dokładnie i chyba to zrobił ;) .

Z wymianą mogę się wstrzymać. Już nauczyłem się z tym jeżdzić, boję się tylko, że jak będę ją przeciągał to od tych drgań zaczną lecieć kolejne elementy zawieszenia i zamiast samych tarcz będę musiał wymienić jeszcze kilka dodatkowych rzeczy.

 

Pozdrawiam,

Paweł

Opublikowano

Jeśli tarcze nie sa pierwszej świeżości to ja bym je wymienił bo koszt najmniejszy (ok 100pln tarcza ATE zwykła 160pln wentylowana) a zawsze będziesz miał nowe tarcze, co do tego że jak odpuścisz hamulec i wciśniesz ponownie to wygląda na nierównoważenie się jakiś sił podejżewam że są to nie wyważone koła i luzy w zawieszeniu które się sumuja i daja taki efekt. Ewentualnie może być to równiez przekładnia kierownicza zbyt duży luz.

 

Dodam jeszcze że u mnie w e34 są luzy w zawieszeniu coś tam puka nie strasznie ale jednak są to napewno wahacze i żadnych drgań na kierownicy nie mam

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
Jeśli tarcze nie sa pierwszej świeżości to ja bym je wymienił bo koszt najmniejszy (ok 100pln tarcza ATE zwykła 160pln wentylowana) a zawsze będziesz miał nowe tarcze, co do tego że jak odpuścisz hamulec i wciśniesz ponownie to wygląda na nierównoważenie się jakiś sił podejżewam że są to nie wyważone koła i luzy w zawieszeniu które się sumuja i daja taki efekt. Ewentualnie może być to równiez przekładnia kierownicza zbyt duży luz.

 

Nie wiem jakiej są świeżości, bo nie mam żadnej książki serwisowej :( Rozumiem, że ceny, które podałeś dotyczą 1 szt, a nie kompletu?

Co powiecie na taką ofertę:

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=38270012 ?

 

Koła mam wyważone, a zawieszenie też było sprawdzane, więc to chyba nie o to chodzi.[/url]

Opublikowano

Tak cena dotyczy 1szt może byc nawet niższa napisałem w zaokrągleniu np do Audi 100 c4 V8 tarcze wentylowane ATE kosztują 110 pln szt. śmieszne pieniądze bo tarcza jest podwójnie wentylowana.

Co do wyważania to ja na Twoim miejscu wyważył bym koła na samochodzie sa takie warsztaty w warszawie shell się specjalizuje w dynamicznym wyważaniu kół na samochodzie. wywaz jeszcze raz koła lub pozamieniaj miejscami jeśli sie nie zmieni to kup tarcze może byc poprostu tak że jak odpuścisz i hamujesz drugi raz to sie akurat tak ustawia że bicia sie równoważą

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
Tak cena dotyczy 1szt może byc nawet niższa napisałem w zaokrągleniu np do Audi 100 c4 V8 tarcze wentylowane ATE kosztują 110 pln szt. śmieszne pieniądze bo tarcza jest podwójnie wentylowana.

 

Gdzie w Wawie je kupię?

 

Co do wyważania to ja na Twoim miejscu wyważył bym koła na samochodzie sa takie warsztaty w warszawie shell się specjalizuje w dynamicznym wyważaniu kół na samochodzie. wywaz jeszcze raz koła lub pozamieniaj miejscami jeśli sie nie zmieni to kup tarcze może byc poprostu tak że jak odpuścisz i hamujesz drugi raz to sie akurat tak ustawia że bicia sie równoważą

 

Chyba się nie zrozumieliśmy, albo ja niedokładnie opisałem problem ;) . Jak naciskam drugi raz hamulec z tą samą siłą co poprzednio, to kierownica zaczyna drżeć. Im dłużej trzymam lekko wciśnięty hamulec, tym drgania są większe (bardziej odczuwalne), ale wystarczy nacisnąć mocniej i wszystko ustępuje. :o

 

Zbieram się do pracy, bo trochę się zasiedziałem :lol:

 

Pozdrawiam,

Paweł

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Nie wiem jakiej są świeżości, bo nie mam żadnej książki serwisowej :(

Jeśli sam nie potrafisz ocenić grubości tarczy to podjedź do jakiegoś mechanika i zapytaj co sądzi o tarczach.

 

Jeśli zdecydowanie nie możesz sobie pozwolić na tarcze oryginalne to raczej kup ATE a nie te które podałeś w linku. Różnica w cenie niewielka, a przynajmniej wiadomo na co można liczyć kupując ATE...

 

Jak już dojdziesz do kupowania tarcz to proponuję żebyś zadzwonił do sklepu na Narbutta (646 64 84) i zapytał czy mają jakieś zamienniki do Twojego BMW. Oni handlują częściami oryginalnymi, ale mają też trochę dobrych zamienników.

 

Koła mam wyważone, a zawieszenie też było sprawdzane, więc to chyba nie o to chodzi.

Powtarzam - sprawdź jeszcze raz zawieszenie. Albo i dwa razy jak raz nie pomoże. Na 99% masz coś zwalone w zawieszeniu. Ja miałem identyczne objawy jak u Ciebie i też pierwsza diagnoza wszystkich łącznie z mechanikiem była że tarcze do wymiany. Ale moje tarcze miały wtedy może ze 2 miesiące, były oryginalne i nie bardzo chciało mi się wierzyć że coś jest z nimi nie tak. W końcu mechanik zaczął dłubać w zawieszeniu. Wymienił po kolei (w odstępach kilkudniowych tak żeby sprawdzić czy pomogło) 3 różne elementy, które miały tak minimalne luzy że prawie niezauważalne. Po wymianie 3-go elementu wszystko jak ręką odjął. Kojarzy mi się że to był jakiś drążek środkowy, czy stabilizator... Nie pamietam, nie znam się na tym... W każdym razie sprawdź i wymień wszystko co ma nawet najmniejszy luz.

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano

Witam,

Z tego co wyczytałem na forum często przyczyną drgań jest drążek środkowy.Tak chyba było u ciebie Bastek.

 

Olek

Opublikowano
Ja uważam że to jednak tarcze. Jeżeli coś w zawieszeniu byłoby rozwalone to czuć by było bez hamowania. Ja raz nie wiedziałem co mi bije przy hamowaniu, to zaczeli mi w zakładach wymieniać pokolei co podeszło im pod ręke. Wymieniali np. łączniki stabilizatorów które miały mniej niż 6 miesięcy. A zwykły "garażowy mechanik" powiedział, że to na 100% tarcze. Dopiero jak pojechałem do zakładu specjalizującego sie tylko w hamulcach to powiedzieli, że napewno to tarcze, wymienili i było dobrze. Co do Przetoczenia tarcz to musisz uważać bo jak są cienkie to przetoczenie nic nie da. Pojeździsz tydzeń wpadniesz w kałużę z ciepłymi (nie muszą być gorące) tarczami i Ci się ponownie pokrzywią. Ja dawałem za jakieś zwykłe tarcze 100 zł od sztuki, więc cena normalna.
Opublikowano

Przyczyną drżeń kierownicy może być wiele spraw ale jak dla mnie w Twoim przypadku to nie muszą być tarcze (choć jeśli są już cienkie to też je wymień).

Poczytaj moje posty...

Miałem podobne problemy zaraz po zakupie mojej E34 TDS z zawiechą. Przy 80- 90 km/h kierwonica biła jak wściekła (ważne jest to, ze czasem nie biły) a koła miałem nowe i wyważone na 0/0.

Zacząłem od końcówek drążków kierowniczych i poza tym że kierownica chodziła lżej (jak bym założył wspomaganie wspomagania :wink: ) wibracje dalej zostały.

Kolejnym krokiem było totalna wymiana elementów zawieszenia (nie lubię prób i błędów i nie mam na to czasu).

Teraz mogę powiedzieć z całą stanowczością... wymień przede wszystkim sworznie wachaczy i silentbloki wachaczy. Najlepiej w TDS wstaw te z plastkiową wstawką do większych obciążeń (525TDS, 530, 540, M).

Weź pod uwagę, że w/w silentbloki często nie wykazują luzów podczas naginania ich na podnośniku a jednak po wymianie poprawia się totalnie cała charakterystyka zawieszenia...

Ja po wymianie w/w elementów byłem w szoku :shock:

 

Jakie punkty polecam...hmmm

Zdecydowanie:

BMW NARBUTTA... nr już chyba masz

BMW STRZELECKA 601 222 996

 

Ps. Jeśli masz jeszcze jakieś pytania odnośnie E34 TDS to wal śmiało na priv :wink:

> Pozdrawiam <

*MariuszBurgi*


(OO=[][]=OO)

"""""""""""""""

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ja uważam że to jednak tarcze. Jeżeli coś w zawieszeniu byłoby rozwalone to czuć by było bez hamowania.

No tak... Jak telepie kierownicą to na pewno tarcze. Wszyscy tak mówią... :roll:

 

Piotrze, jeśli o mnie chodzi to kessey może zacząć naprawę nawet od wymiany kanapy. Ja tylko mówię że u mnie przy identycznych (a nie podobnych) objawach należało wymienić coś w zawieszeniu (najprawdopodobniej drążek środkowy). I zapewniam że przed jego wymianą podczas jazdy nie było czuć żadnych luzów. Mechanik jak się dopatrzył luzu to stwierdził że normalnie to on by tego nie wymieniał bo luzu prawie nie ma, ale nie wiedział już co może być przyczyną bicia więc wymienił. I wtedy pomogło.

 

To tyle ode mnie w tym tematcie. :)

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano
Przyczyną drżeń kierownicy może być wiele spraw ale jak dla mnie w Twoim przypadku to nie muszą być tarcze (choć jeśli są już cienkie to też je wymień).

 

Wymienię chyba niezależnie od wskazań. Ja byłbym jednak daleki od podejrzeń związanych z zawieszeniem. U mnie dopóki nie hamuję kierownica jest jakby przyklejona ;) dopiero jak naciskam lekko hamulec zaczyna drżeć. Muszę się przyznać, że trochę skłamałem, bo drży przy hamowaniu juz od 80km/h słabiej niż przy wyższych prędkościach, ale jednak. :oops:

 

Poczytaj moje posty...

 

Czytałem ;)

 

(cut)wymień przede wszystkim sworznie wachaczy i silentbloki wachaczy. Najlepiej w TDS wstaw te z plastkiową wstawką do większych obciążeń (525TDS, 530, 540, M).

 

w wahaczach można wymienić sam silentblock? :shock: Bo mnie mechanik powiedział, że się nie da i trzeba wymienić cały (tak zrobiłem), wymieniłem dolny prawy - bodajże aluminiowy.

 

Jakie punkty polecam...hmmm

Zdecydowanie:

BMW NARBUTTA... nr już chyba masz

 

ATE 213 zł/szt

Oryginał 350zł/szt

 

BMW STRZELECKA 601 222 996

 

NoName (jakieś niemieckie, mówi, że sprzadaje i nie ma problemów) 160zł/szt

ATE 286zł/szt :shock:

Oryginał 352zł/szt

 

Gdzieś w postach czytałem, że Strzelecka miała być taka tania :wink:

Waham się pomiędzy tymi niemieckimi, a ATE na Narbutta ... :?:

 

Ps. Jeśli masz jeszcze jakieś pytania odnośnie E34 TDS to wal śmiało na priv :wink:

 

hmmm nie wiem czy chciałbyś;) Ja bardzo chętnie skorzystam z zaprosznia, bo pytania same mi się cisną ;) Widzę, że jesteś z Warszawki, więc może jakieś piwko ;)

 

Pozdrowienia,

Paweł

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Wymienię [tarcze] chyba niezależnie od wskazań.

Trochę dziwi mnie Twoje podejście do sprawy. Z jednej strony mówisz że nie chcesz oryginalnych tarcz bo 350 zł za sztukę to dużo. Czyli z kasą (przynajmniej teraz) nie stoisz najlepiej. A z drugiej strony chcesz wymienić tarcze bez ich sprawdzania. Tak na wszelki wypadek. Nie szkoda Ci kasy? Wymień tarcze jak się okaże że się już kończą...

 

Ja byłbym jednak daleki od podejrzeń związanych z zawieszeniem. U mnie dopóki nie hamuję kierownica jest jakby przyklejona ;) dopiero jak naciskam lekko hamulec zaczyna drżeć.

Zrobisz jak uważasz. Pisałem już że u mnie było tak samo. I też nikt nie podejrzewał zawieszenia.

 

 

Mam nadzieję że nie będę musiał powiedzieć "a nie mówiłem?" :wink: :lol:

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano (edytowane)

w wahaczach można wymienić sam silentblock? :shock: Bo mnie mechanik powiedział, że się nie da i trzeba wymienić cały (tak zrobiłem), wymieniłem dolny prawy - bodajże aluminiowy.

Oczywiście, że można wymienić same silentbloki jednak jest małe ale...

Jeśli wymienisz same silenbloki w wahaczach a sworznie masz takie sobie to cała robota o kant d... potłuc :? Po robocie całość się usztywni i momentalnie nawet delikatnie zużytę sworznie złapią duży luz i zaczną tłuc. Jedno sztywne spowoduje luz w innym miejscu które jest nie pierwszej młodości... taka już jest zasada w zawieszeniach :roll:

Pisałem już, ze najbezpieczniej jest zrobić wszystko za jednym razem ponieważ wyciągnięcie wahaczy wiąże się z unieruchomieniem pojazdu.

Najlepiej jest zrobić tak:>

Sciągasz przednie wahacze (sam lub w serwisie) i zawozisz do "sworzniarza" :wink: . Jeden jest w Zielonce (ale tam zawsze stoi kolejka taryfiarzy :D ) a drugi gdzieś na Woli... niestety nie wiem gdzie ale mogę się dowiedzieć. Po wymianie sworzni (50 PLN sztuka) wywalasz silentbloki i wstawiasz nowe. Masz tam jeszcze małe silentbloki które też mogą byc padniete (akurat u mnie były OK a już je kupiłem więc jeśli bedą potrzebne to oddam z dużym rabatem :wink: ). Po całej robocie która może nie jest kosztowna ale kłopotliwa masz spokój z zawiecha. Ewentualnie może jeszcze być problem w przyszłości z drążkiem stabilizatora ale to trzeba sprawdzić.

Po w/w czynnościach pozostają już tylko tarcze... Nic więcej nie przychodzi mi do głowy.

 

 

 

Gdzieś w postach czytałem, że Strzelecka miała być taka tania :wink:

Waham się pomiędzy tymi niemieckimi, a ATE na Narbutta ... :?:

Tania jeśli idzie o wybrane elementy... nie wszystko musi tam być najtańsze... wystarczy podzwonić i już. Aktualnie szukam pompy paliwa do E34 TDS i znalazłem w ... Krakowie... Jest tam człowiek który jest bardzo sensowny i specjalizuje się tylko w silnikach TDS. Ma pompy paliwa i pompy wtryskowe... ceny bardzo rozsądne i człowiek też OK. Jutro ma mi przyjść do domu pompa paliwa w całości z pływakiem i całym plastikiem. Jak założę do auta to dopiszę się w poście o zaniku paliwa przy 22 l. :lol:

 

 

hmmm nie wiem czy chciałbyś;) Ja bardzo chętnie skorzystam z zaprosznia, bo pytania same mi się cisną ;) Widzę, że jesteś z Warszawki, więc może jakieś piwko ;)

 

Nie widzę, żadnego problemu. Na tyle ile potrafię i na ile się znam pomogę Ci. Chociaż mam TDS od niedawne zgłębiłem się w temat tego silnika i trochę wiedzy zanabyłem :wink: .

Jak coś to możemy się spotkać ale zdecydowanie po sylwku. Teraz brak czasu na cokolwiek. Jak coś to daj znać na privie i podeślę Ci mój nr.

Edytowane przez MariuszBurgi

> Pozdrawiam <

*MariuszBurgi*


(OO=[][]=OO)

"""""""""""""""

Opublikowano

Trochę dziwi mnie Twoje podejście do sprawy. Z jednej strony mówisz że nie chcesz oryginalnych tarcz bo 350 zł za sztukę to dużo.

 

Wiesz, różnica pomiędzy ATE, a oryginałami to prawie 300zł za komplet - mało to to chyba nie jest ;) , a jakoś nie jestem przekonany, że dokładając te 300 będę jeździł dłużej i lepiej. Masz inne doświadczenia w tym względzie? :?:

 

Czyli z kasą (przynajmniej teraz) nie stoisz najlepiej. A z drugiej strony chcesz wymienić tarcze bez ich sprawdzania. Tak na wszelki wypadek. Nie szkoda Ci kasy? Wymień tarcze jak się okaże że się już kończą...

 

:?: Pytanie jak stwierdzić, że się kończą ;) Zmierzyć ich grubość? A jeśli nie są proste to co wtedy? Zaufać mechanikowi, który już raz powiedział, że to tarcze?

Gdyby nie było mi szkoda kasy nie zakładałbym tego wątku, tylko kupił i założył ;)

 

 

Mam nadzieję że nie będę musiał powiedzieć "a nie mówiłem?" :wink: :lol:

 

Tez mam taka nadzieję :wink:

 

Pozdrawiam,

Paweł

Opublikowano

 

:?: Pytanie jak stwierdzić, że się kończą ;) Zmierzyć ich grubość? A jeśli nie są proste to co wtedy? Zaufać mechanikowi, który już raz powiedział, że to tarcze?

Gdyby nie było mi szkoda kasy nie zakładałbym tego wątku, tylko kupił i założył ;)

 

Powiem Ci szczerze... forum jest formą wirtualnej pomocy i czasem cieżko jest coś stwierdzić i przekazać poprzez klawiaturę kompa. Jeśli możesz to wstrzymaj się z tym naprawami a po nowym roku ustawimy się i zrobimy małą rundkę po prostej i po nierównościach. Nie jestem wielkim specem ale myslę że na 90% będę w stanie stwierdzić czego to wina.

W zasadzie masz dwie opcje...

Silentbloki i sworznie wachaczy albo tarcze...

Jest też jeszcze jedna opcja ale wolę jej nie brać pod uwagę i Cię nie dobijać... Mam nadzieję, ze sprawdzałeś auto i nie było po jakimś totalnym CRASHU? :pray:

> Pozdrawiam <

*MariuszBurgi*


(OO=[][]=OO)

"""""""""""""""

Opublikowano

Powiem Ci szczerze... forum jest formą wirtualnej pomocy i czasem cieżko jest coś stwierdzić i przekazać poprzez klawiaturę kompa. Jeśli możesz to wstrzymaj się z tym naprawami a po nowym roku ustawimy się i zrobimy małą rundkę po prostej i po nierównościach. Nie jestem wielkim specem ale myslę że na 90% będę w stanie stwierdzić czego to wina.

W zasadzie masz dwie opcje...

Silentbloki i sworznie wachaczy albo tarcze...

Jest też jeszcze jedna opcja ale wolę jej nie brać pod uwagę i Cię nie dobijać... Mam nadzieję, ze sprawdzałeś auto i nie było po jakimś totalnym CRASHU? :pray:

 

Jesteśmy umówieni :) W nowym roku się odezwę i się umówimy. Auto sprawdzałem, niestety nie znam się na tym osobiście i oglądał mi je "spec", który twierdził, że bite nie było, ale jaka jest prawda nie wie nikt. Poza tymi drganiami zachowuje się idealnie, nie myszkuje, jedzie prosto i nie trzeba go jakoś specjalnie kontrolować. Wcześniej miałem Dajewo Nubirę i tamta mimo, że na pewno nie była bita tak dobrze drogi się nie trzymała.

 

Pozdrawiam,

Paweł

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.