Skocz do zawartości

535 biturbo


RafałBMW

Rekomendowane odpowiedzi

Ale o czym my mówimy, żeby nadgonić takiego diesla to benzyne trzeba ciągle pałować co okupuje dużym spożyciem paliwka i nikt tak na codzień nie jeździ, prawda?? Zobaczmy nasze trasy jak jeżdzą ludzie co mają diesle nawet zwykłe TDI, TDCI, DCI itp. Zawsze rwą do przodu wyprzedzają z lekkością. A benzyny 100-120 i jednostajna jazda :) Może co innego jak ktoś ma duzo kasy, ale to inny temat. Bo nawet jak kogoś stać na BMW z salonu za 300 tys i wybiera disela to też mysli ekonomicznie. Pozdrawiam

 

 

540i e39 vs 535d :

http://www.myvideo.de/watch/832349

 

Co do oszczędnosci to przykład 530iA 272 KM vs 535d 286 KM jest na korzysc 530iA . Z manualną skrzynią oszczędnosc zwiększa się do 30 000 zł .

 

Nie jestem jakimś wielkim fanatykiem benzyny ,ale lubię patrzec obiektywnie ,a powyższy przykład jest na korzysc benzyny . Gdybym był bogaty i miał zamiar kupic np. X5 4 l benzynę lub X5 3.0sd to wybrałbym oczywiście .... X5 3.0sd :twisted: . Ale gdybym wybierał 530iA 272 lub 535d to wybrałbym 530i 272 KM .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 100
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ale o czym my mówimy, żeby nadgonić takiego diesla to benzyne trzeba ciągle pałować co okupuje dużym spożyciem paliwka i nikt tak na codzień nie jeździ, prawda?? Zobaczmy nasze trasy jak jeżdzą ludzie co mają diesle nawet zwykłe TDI, TDCI, DCI itp. Zawsze rwą do przodu wyprzedzają z lekkością. A benzyny 100-120 i jednostajna jazda :) Może co innego jak ktoś ma duzo kasy, ale to inny temat. Bo nawet jak kogoś stać na BMW z salonu za 300 tys i wybiera disela to też mysli ekonomicznie. Pozdrawiam

 

no wlasnie, wlascieiele dieslow jezdza tyle ile im fabryke dala czyt. gaz do oporu, to juz widzialem wiele razy an trasie czy na swiatlach, gaz na maxa i lekko czarna chmura za samochodem,probuja sobie samym cos udowodnic, to jest naprawde zalosne, oni mysla ze maja sportowe samochody

"We at BMW do not build cars as consumer objects, just to drive from A to B. We build mobile works of art" - Chris Bangle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale o czym my mówimy, żeby nadgonić takiego diesla to benzyne trzeba ciągle pałować co okupuje dużym spożyciem paliwka i nikt tak na codzień nie jeździ, prawda?? Zobaczmy nasze trasy jak jeżdzą ludzie co mają diesle nawet zwykłe TDI, TDCI, DCI itp. Zawsze rwą do przodu wyprzedzają z lekkością. A benzyny 100-120 i jednostajna jazda :) Może co innego jak ktoś ma duzo kasy, ale to inny temat. Bo nawet jak kogoś stać na BMW z salonu za 300 tys i wybiera disela to też mysli ekonomicznie. Pozdrawiam

 

no wlasnie, wlascieiele dieslow jezdza tyle ile im fabryke dala czyt. gaz do oporu, to juz widzialem wiele razy an trasie czy na swiatlach, gaz na maxa i lekko czarna chmura za samochodem,probuja sobie samym cos udowodnic, to jest naprawde zalosne, oni mysla ze maja sportowe samochody

 

tu chyba koledze |MeWho| o co innego chodzilo a mianowicie o wysoki moment - doladowane dieselki potrafia nawet przy pojemnosci 1,9 niezle sie zbierac wlasnie podczas wyprzedzania co w Polskich realiach drogowych jest duza zaleta gdy nie ma specjalnie wielu autostrad i wyprzedzanie tira jest na porzadku dziennym i wcale tu nie chodzi o wyciskanie z autka maxa, benzynka potrzebuje obrotow zeby miec odejscie [oczywiscie nie mowie tutaj o m5 tylko o bardziej porownywalnych silnikach] co laczy sie tez z wiekszym spalaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szerszenkiler no co ja widze na tym filmiku to tyle że E39 540i została opeskłana na miekko i nie miała podjazdu do 535d a podczas tej łapanki ile spalała 540i a ile 535d każdy na to sobie odpowie :D

 

duud

Właśnie o to mi chodzi, nie mam na myśli sportowej jazdy, tylko o łatwośc poruszania sie nawet zwykłym dieslem o mocy 120km elastyka silnika duży moment przy niskich obrotach nie trzeba pałować do końca obortów i wychodzi niskie spalanie. To jest zaleta diesla i coraz więcej osób ją zauważa. Co z tego że Twoja benzyna przyspiesza szybciej o 0.5 sek do paki?? Jak mój diesel wspaniale sobie radzi w trasie i pali połowe tyle tańszego paliwa. Coraz więcej osób zadaja sobie te pytanie i daltego widzimy we flagowych okrętach diesle co kiedyś było nei do pomyślenia. Moim zdaniem w najbliższym czasie benzyna bedzie tylko w hardcorowych wersjach typu "M"

Pozdrawiam

Wizyta na stacji benzynowej - 300 zł

Zakupy w sklepie motoryzacyjnym - 1000 zł


Jazda BMW - bezcenne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem w najbliższym czasie benzyna bedzie tylko w hardcorowych wersjach typu "M"

Pozdrawiam

 

nie to już przesada... tym bardziej że wszystko idzie w kierunku "downsize" i mała benzyna z turbiną lub dwoma wcale dużo nie spali

(OO)=== OO===(OO)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szerszenkiler no co ja widze na tym filmiku to tyle że E39 540i została opeskłana na miekko i nie miała podjazdu do 535d a podczas tej łapanki ile spalała 540i a ile 535d każdy na to sobie odpowie :D

 

 

Jest tam coś jeszcze ,że 535d jest po czipie ,a jednak daleko nie uciekł. Po drugie 535d kosztuje ponad 230 000 zł ,a E39 540i ok. 40 000 - 60 000 zł . Jeżeli dodamy do E39 540i zestaw firmy ESS za 25 000 zł to "setkę" będzie robiła w 5.5 s ,jeżeli dołożymy do niej ... LPG :lol: to mamy również niskie koszty eksploatacji . No ja bym tak nie zrobił i wystarczyłaby mi "zwykła" 540i .

 

Dzisiejsze diesle są naprawdę piękne i szybkie ,ale nie każda benzyna o tej samej pojemnosci i mocy musi byc "pałowana" żeby im dorównac na drodze . Dlaczego ja kupiłem używaną benzynę ,a nie diesla ? Bo bałem się problemów z turbiną ,z wtryskami ,tego że poprzedni właściciel bawił się w tanie podnoszenie mocy ,a przedewszystkim problemów z automatem . Może niepotrzebnie ,ale już po fakcie . Tak jak pisałem wcześniej gdybym miał wybierac SUVa ,ale nowego na gwarancji to byłby to SUV z dieslem X5 3.0sd lub RangeRover 3.6 l diesel(gdybym był szejkiem to może ML63 AMG),a sedan z 3.0 l to 530iA 272 KM . Jeździłem kawałek 320dA 163 KM i natrasie jest bardzo dynamiczny,cichy i spalił mi (30 % miasto i 70 % trasa - 6 l ON :shock: :modlitwa: ) Jednak w mieście był głośny ,za głośny (nie to co pisali w gazetach )Pozdrawiam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

film nie jest miarodajny bo nie widać tego kiedy kierowcy odpuszaczają bo przed sobą mają przeszkode - granica strachu moze być u każdego inna - przecież zbliżanie sie 540 do e60 mogło być zachwiane tym ze kierownik z e60 pekał. Lub odwrotnie kierowcy z 540 ze strachu blachy falowały i nie gonił na 100% Kuknijcie sobie jakie warunki: auta na poboczu, wąskie drogi itd.
(OO)=== OO===(OO)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie gdybam, ze ktoś sie boji tak a ktoś tak. Komentuje to co widze 535d czasami jest tak daleko że trudno dostrzec jakie to auto. I nie uwierze w to nigdy, że nie musisz pałowac benzyny, żeby jechać tak żeby opeskłać diesla. Jadac takim dieslem i benzyna przykładowo tylko do 4 tys obrotów. Co wygra??

Wizyta na stacji benzynowej - 300 zł

Zakupy w sklepie motoryzacyjnym - 1000 zł


Jazda BMW - bezcenne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie gdybam, ze ktoś sie boji tak a ktoś tak. Komentuje to co widze 535d czasami jest tak daleko że trudno dostrzec jakie to auto. I nie uwierze w to nigdy, że nie musisz pałowac benzyny, żeby jechać tak żeby opeskłać diesla. Jadac takim dieslem i benzyna przykładowo tylko do 4 tys obrotów. Co wygra??

 

 

no to na odwrót jeździć od 5-7 kto wygra? Diesel raczej już zipie i nei dokręci :P

 

nie rozumiem u ciebie stwierdzenia pałowanie - przecież auta mają dwie inne charakterystyki pracy - agregat kolegi boogie - V8 generuje takie doznania dźwiękowe że diesel to raczej lipa poza tym budzi się w innym zakresie a to jest jego zaleta a nie wada co nei znaczy ze 535d nie ucieknie e34 540 - bo to podtrzymuje czym wieksze predkosci i odlot tym pozycja diesla nei zachwiana od zera do setki skilowanie e60 bedzie łatwiejsze dla e34 nawet jeśli chodzi o zapinanie biegów strzały ze sprzegła itd. ale jeżli ma być trasa gdzie jest hamowanie i odchodzenie to zdecydowanie diesel

(OO)=== OO===(OO)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MeWho wygra benzyna bo po kilkudziesięciu tysiacach km jazdy do 4 000 obrotów dieslem się rozleci a benzyna pojedzie dalej zwłąscza diesel z podniesioną mocą:)

 

Po drugie silniki diesla nigdy nie zdeklasuja benzyny bo zawsze poruwnujemy turbodiesla do benzyny wolnossącej a teraz dołóż turbo do E-39 540 koszt pewnie ze 20 000zł cena będzie i tak 3 razy mniejsza jak 535d a 535d dostaniew dupę:)

 

I po 3 koszty utrzymania serwisu nowczesnego diesla są tak duże że benzyny nigdy nie znikną bo osobom takim jak ja które robią rocznie 10-15 koła km rocznie nie opłaca się kupowac ropniaka i martwić się wtryskami pompami turbinami i innymi duperelami a w 535d masz 6 wtrysków jedna wizyta na złej stacji do której zmusi cię brak ropy w zniorniku i komplet do wymiany pewnie ze 8000zł w tył dwie turbiny od chipów i podnoszenia mocy umra szybciej a koszty nowych nie wiem i nie chcę wiedziec więc nie każdemu opłaca się kupowac diesla droższego w zakupie i serwisowaniu jak mało jeździ a sporo jest osób które jeżdżą tylko do pracy itp.

 

A i najważniejesze nie piszcze że typowe TDI na światłąch non stop jest pierwsze lub ciągle w trasie wygrywa bo moim 520 E-34 150KM ostatnio kolega z B5 1,9 TDI 110KM nie mógł dać rady a wcale nie kręciłem do odcięcia ani nie szalałem i mała różnica tam gdzie diesel ma dosyć bo spada mu już ten ogromny moment ja mam dopiero odpał on musi zmieniać bieg a j ago przeganiam więc sroki ale który golf czy passat tdi pojedzie przez 50km na autostradzie 160-180 na godzinkę bez oporów?? Wiem bo ich na takim odcinku objechałem bez liku wybacz ale diesl ma podstawową zaletę mało pali a do ściagnia jest benzyna bo jakbys moot o pojemności 3,0 litra w benzynie uturbił 2 sprężarkami to by ci wyszło koło 400-500KM i wtedy to 535d nie ma szans najmnijeszych

 

Fakt jest za to niepodważalny przy spokojnej jexdzie disel się odpych aicut lepiej bo nisko duzy moment ale ten moment szybko spada spojrzyjcie na wykresy z hamowni tych aut

 

przy 2000rpm np 450Nm a 3000epm ma już 320NM a benzyna ciągle idzie w górę

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha i jeszcze jedno ostatnio zrobiła sie moda na diesla jak na wszytsko co jest nowe i często kupuja go osby mało jeżdżące którym ta oszczędnosć się nigdy nie zwraca ale to tylko moje małe spotrzezenie że teraz jest fajnie mieć tdi albo dci

 

A ja i tak wolę V12 nic przynajmnije nie musze uturbiać:)

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wypowiedzi strasznie stronnicze

zdzira - wsadź dwa "parowniki" do benzyny i zestrój tak aby to miało 500 koni i szeroki zakres bo raczej to bedzie pracować w wąskim zakresie

 

nie jestem fanem diesla - mam go bo nie stac mnie na benzynowego z duzą pojemnoscią a gaz miałem w dwóch autach i dziękuje ale nie

 

i jeszcze jedno co sie tyczy 50 km jazdy na oporze to zaglądnij na puchar golfa TDI

:wink:

 

z resztą koledzy z forum z dieslami powiedzą ci jaka prędkością po autostradach w niemczzech jeżdżą na jakim dystansie

(OO)=== OO===(OO)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

535d kupuja zamozne osoby, ktore chca miec nowinke techniczna w garazu. Oszczednosci w zuzyciu paliwa sa zadne w porownaniu z serwisowaniem i naprawami nowoczesnego diesla. Przy szybkiej jezdzie i dosc brutalnym traktowaniu, bo po to sie kupuje prawie 300 konne auto, taki diesel sie predzej czy pozniej rozsypie, wiec suma sumarum nie bedzie ekonomicznym autem.

Diesel sluzy do oszczednej jazdy, a benzyna do poszalenia. Teraz jezdze ''oszczednie'' 320d - wymiana turbiny, a wczesniej paliwozernym 540ia, bez napraw.

Biorac pod uwage swoje doswiadczenie, gdyby mnie bylo stac na nowe auto za cene 250 tys zl, to kupilbym mimo wszystko 3000 benzyne ( dylemat czy rodzinne 530i czy kawalerskie 330i coupe :mrgreen: ). Zuzycie paliwa nie ma znaczenia przy takiej cenie zakupu auta, czy to 12 czy 14 l/100km, serwis benzyny jest tanszy, benzyna jest odporniejsza na szalenstwa, a co najwazniejsze mialbym swiety spokoj. Nie musialbym sie denerwowac ze jest tyle problemow z dieslem, co sie potwierdza czytajac watki na forum i obserwujac auta znajomych majacych kilkuletnie diesle nie tylko bmw, ale i citroeny hdi, fiaty jtd itp. Ale kazdy robi jak uwaza :wink: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, panowie.

Mi nie chodzi o ściganie sie, tylko o to że diesel z tak wielkim momentem przy niskich obrotach jest poprstu super na naszych polskich drogach. Benzyna też jest super, redukcje i szalenstwa, wkrecanie sie też to jest piekne. Ale jak ktoś jeździ w trasach to mu sie nudzi ciągłe redukcje, żeby wyprzedzać spokojnie. A co do mówienia że diesel nigdy nei dogoni benzyny pod względem predkości, osiągów przyspieszeń, no to mam dla Was takie pytanko, co w tamtym roku i 2 lata temu wygrało Le Mans?? Czyżby R10 TDI??

Wizyta na stacji benzynowej - 300 zł

Zakupy w sklepie motoryzacyjnym - 1000 zł


Jazda BMW - bezcenne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

renoraines

ja wiem, że to są niebotyczne koszty bo sam ten silnik kosztował 1mln czy 2 mln oiro. Ale chodzi o sam fakt jak ten silnik w ostatnich latach sie rozwinął i jak udoskonalił. Pomyślałbyś kiedyś że klekot wygra Le Mans nawet nie wiadomo przy jakich nakładach pieniężnych?? Audi udowdniło że zrobia takiego diesla co objedzie benzyne i im sie udało. Ja na właśnym przykładzie wiem, mierzyliśmy kiedyś VW Golfa III 1.8 GT 90km z 1.9 TDI 90km. Benzyna wygrała nie znacznie, naprawde nie dużo. Sam swoim dieslem ścigałem sie z 528i tyle samo koni i powyżej 160 go dochodziłem i jechałem w dwójke a on sam. Więc nie jest źle. :D oczywiście źle zrobiłem dając sie podpuścić, ale zżerała mnie ciekawość

Wizyta na stacji benzynowej - 300 zł

Zakupy w sklepie motoryzacyjnym - 1000 zł


Jazda BMW - bezcenne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skidmarks wiem że diesle potrafią jechac szybko nawet przez te 50 czy 100km pod rząd na autobanie ale chodzi o fakt że beznyna tak może jeździć prawie codziennie i o ile jest praawidłowo rozgrzewana to jej to nie szkodzi a diesel padnie po krótkim czasie

 

Poprę tu renorainresa bo głównie mi o to chodziło że kupno nowego diesla przy różnicy ceny i kosztów eksploatacji jest praktycznie bezsensowna:)

 

I wiem o co ci chodzi z tym kopem na niskich obrotach jest to fajne ale mimo wszystko wolę benzynę:)

 

Ale nie ma się co sprzeczać jedni lubią diesle inni benzynę

 

Aha i nie porównujmy pucharu golfa czy wyśigów le mans bo tamte diesle i benzynowce mają mają mało wspólnego z naszą zawartością masek:)

 

Tamte silniki żyją aby jeden g.óra dwa wyścigi tak samo te z pucharów golfa tdi:)

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do tego ze diesel padni szybciej od benzyki to stanowczo sie nie zgodze !!!!!!!!!! To opinia ludzi którzy maja benzyniaki i nie maja przekonania do doesla bo cos tam słyszeli od kolegi itd. :)

 

Ja od zawsze mam diesle i nie chce benzynki :)

 

Znajac historie diesle dużo wiecej i dłużej wytrzymuja niz benzyniaki !!! I nie straszna im praca na maks obrotów przez dłuższy czas

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgodze sie z bialym2005

 

wystarczy popatrzec na niemcy jak tam dizelki smigaja po autobanach po 200 km/h i wyzej - te autka ida na sprzedaz do polski jak maja po srednio 180 tys czyli w rzeczywistosci po 280 k i wyzej przebiegu :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GOLF CUP nie ma nic śmiesznego porównuje Wam silniki diesla i benzyny w takich samych autach i o takich samych mocach, więc jest to w miare obiektywne. A jak ktoś mówi że diesel jest mniej wytrzymały na przebiegi to śmieje mu sie w twarz. Mój szwagier miał golfa 3 TDI 90km i miał przebieg 370 tys km i nie brał oleju, jak wygląda benyzna po takim przebiegu?? Dlaczego w cieżarówkach jest diesel oprócz oszczedności w spozyciu paliwa, bo są trwalsze. Dlaczego w sprzętach bojowych jest diesel a nei benzyna?? Tam spożycie sie nie liczy. Nie śmiejcie sie ze porównuje tutaj jakiś czołg to BMW, ale chodzi mi o zastosowanie silnika. Mówicie tutaj o eksploatacji samego diesla, że jest drogie. Zgodzie sie z tym, ale to pada i drogie w eksploatacji jest zasilanie silnika: wtryski, pompowtryski itp A jak jest silnik na zwykłej pompie to można i tam oleju po frytkach wlać i nic sie nie dzieje. Praktycznie silnik jest bezobsługowy. Teraz na wymyślali głupot własnie po to żeby miało co sie psuć.... niestety:(

Wizyta na stacji benzynowej - 300 zł

Zakupy w sklepie motoryzacyjnym - 1000 zł


Jazda BMW - bezcenne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do 535d, to obejrzyjcie sobie na youtube wyścig na torze 535d vs 545i w Top Gear; co prawda 545 prowadził The Stig i wygrał z Clarcssonem w 535d, ale ten dieselek to kawał potwora, ustępował kroku tej wypasionej v8 w sumie niewiele, podejrzewam, że po modzie 535d te samochody mogły by iść "łeb w łeb"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pleciecie panowie jak przyslowiowy Piekarski na mekach. Ta dyskusja diesel vs. benzyna jest nierozstrzygalna - niech kazdy kupuje to, na co ma kase i co mu sie podoba. A tutaj wybucha nowa swieta wojna taka jak zwolennicy E39 vs. posiadacze E60. Ja np. jestem fanem duzych silnikow benzynowych, bo lubie rownomierna, liniowa charakterystyke przyrostu mocy i momentu obr. a nie podoba mi sie typowa charakterystyka turbodiesla - najpierw nic, potem kop w tylek konczacy sie wlaczeniem kontroli trakcji na mokrej drodze (zwlaszcza przy przednim napedzie to tragedia - tutaj chyba 535d z biturbo i RWD jest pod oba tymi wzgledami wyjatkiem od reguly), a potem znowu nic. No ale to kwestia gustu - za to diesel jest bezapelacyjnie tanszy w utrzymaniu.

pozdrowienia

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GOLF CUP nie ma nic śmiesznego porównuje Wam silniki diesla i benzyny w takich samych autach i o takich samych mocach, więc jest to w miare obiektywne. A jak ktoś mówi że diesel jest mniej wytrzymały na przebiegi to śmieje mu sie w twarz. Mój szwagier miał golfa 3 TDI 90km i miał przebieg 370 tys km i nie brał oleju, jak wygląda benyzna po takim przebiegu?? Dlaczego w cieżarówkach jest diesel oprócz oszczedności w spozyciu paliwa, bo są trwalsze. Dlaczego w sprzętach bojowych jest diesel a nei benzyna?? Tam spożycie sie nie liczy. Nie śmiejcie sie ze porównuje tutaj jakiś czołg to BMW, ale chodzi mi o zastosowanie silnika. Mówicie tutaj o eksploatacji samego diesla, że jest drogie. Zgodzie sie z tym, ale to pada i drogie w eksploatacji jest zasilanie silnika: wtryski, pompowtryski itp A jak jest silnik na zwykłej pompie to można i tam oleju po frytkach wlać i nic sie nie dzieje. Praktycznie silnik jest bezobsługowy. Teraz na wymyślali głupot własnie po to żeby miało co sie psuć.... niestety:(

 

Mega wzmocniony diesel jest mniej wytrzymaly niz wolnossaca benzyna o tej samej mocy i pojemnosci. Normalny niewyzylowany diesel typu 1.9 tdi posłuzy długo i bezawaryjnie.

W ciezarowkach, na statkach, w czolgach montuje sie diesla, stosunkowo malej mocy w porownaniu do swojej wielkiej pojemnosci i stad dluga i bezawaryjna praca takiego silnika diesla np bardzo popularny ciagnik siodlowy Volvo FH12 pojemnosc 12100 ccm, rozne warianty mocy 340, 380 lub 420 KM. Liczac dla najwiekszej mocy 420 KM wychodzi tylko 34,7 KM/ 1000 ccm pojemnosci. Masz juz odpowiedź :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GOLF CUP nie ma nic śmiesznego porównuje Wam silniki diesla i benzyny w takich samych autach i o takich samych mocach, więc jest to w miare obiektywne. A jak ktoś mówi że diesel jest mniej wytrzymały na przebiegi to śmieje mu sie w twarz. Mój szwagier miał golfa 3 TDI 90km i miał przebieg 370 tys km i nie brał oleju, jak wygląda benyzna po takim przebiegu?? Dlaczego w cieżarówkach jest diesel oprócz oszczedności w spozyciu paliwa, bo są trwalsze. Dlaczego w sprzętach bojowych jest diesel a nei benzyna?? Tam spożycie sie nie liczy. Nie śmiejcie sie ze porównuje tutaj jakiś czołg to BMW, ale chodzi mi o zastosowanie silnika. Mówicie tutaj o eksploatacji samego diesla, że jest drogie. Zgodzie sie z tym, ale to pada i drogie w eksploatacji jest zasilanie silnika: wtryski, pompowtryski itp A jak jest silnik na zwykłej pompie to można i tam oleju po frytkach wlać i nic sie nie dzieje. Praktycznie silnik jest bezobsługowy. Teraz na wymyślali głupot własnie po to żeby miało co sie psuć.... niestety:(

 

Mega wzmocniony diesel jest mniej wytrzymaly niz wolnossaca benzyna o tej samej mocy i pojemnosci. Normalny niewyzylowany diesel typu 1.9 tdi posłuzy długo i bezawaryjnie.

W ciezarowkach, na statkach, w czolgach montuje sie diesla, stosunkowo malej mocy w porownaniu do swojej wielkiej pojemnosci i stad dluga i bezawaryjna praca takiego silnika diesla np bardzo popularny ciagnik siodlowy Volvo FH12 pojemnosc 12100 ccm, rozne warianty mocy 340, 380 lub 420 KM. Liczac dla najwiekszej mocy 420 KM wychodzi tylko 34,7 KM/ 1000 ccm pojemnosci. Masz juz odpowiedź :wink:

Masz racje, że tak jest. Mi sie dieslem jeździ fajnie. Benzyna też jest super. Najlepiej jest miec to i to :D Diesla na codzień. Benzynka na weekend :D Pozdrawiam

Wizyta na stacji benzynowej - 300 zł

Zakupy w sklepie motoryzacyjnym - 1000 zł


Jazda BMW - bezcenne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.