Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

będę miał naklejke :lol:

no cóż trudno bo już kase przelałem

 

Zaoszczędzę na własnym montażu, bo za to zdzierają 50zł. Gość nawet chciał 50zł za uchwyt i wyglądał na SF-40, więc wychodzi że jak już robić to samemu.

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Sciagalem swego czasu duzo fotek, zeby zobaczyc na wlasne oczy gdzie najlepiej zamontowac u siebie antene i radio. Na srodku bagaznika lepiej montowac anteny na motylek, zeby sobie regulowac pochylenie i tez niezbyt dlugie, zeby nie rysowalo dachu. Montaz z boku na klapie jest praktyczniejszy, nie rysuje lakieru przy otwieraniu, ale to wszystko kwestia gustu, co sie komu podoba :).

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images29.fotosik.pl/113/b6b43c6a8fc5884c.jpg

Opublikowano
Odradzam wszystkim uchwyt do anteny typu SF-40. Po kilkunastu tysiącach kilometrów zostawia piękne odciski na klapie. Lepiej wywiercić dziurę.
Opublikowano
Miałem tą osłonę. Ale w czasie jazdy uchwyt razem z anteną pracuje i wygniatają się dołki w miejscach gdzie przykręcony jest do klapy. Teraz mam magnesówkę, naklejkę pod nią i jestem zadowolony.
  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Jak serwisuję CB od kilku latek tak powiem tylko jedno. Najmniej szkodowa jest jednak dziura. Antena nie ma problemu z przeciwwagą jaką jest karoserja (metal, masa) Nie ma też problemu z przycinaniem kabla w szczelinie ani uszkodzeń klapy (odciśnięte śrubki mocowania) Najlepiej zrobić otworek na końcu dachu po jego środku. Podczas sprzedaży można zdemontować a w otwór założyć antenkę imitację np. od zestawu telefonu lub płetwę. Sam w swoim E39 też robiłem otwór i wcale nie wnikam. Radio ma spełniać rolę a nie drażnić. Magnes to rozwiązanie tymczasowe i dla osób które zaczynają historię z CB radio.

 

P.S a jak się kabelek przedłuża to trzeba to potem ustawić. Szczerze przedłużając kabel zmienia się współczynnik długości fali który wynosi 3,64m Dla nie wtajemniczonych polecam knigi Andrzeja Janeczka pdt: CB Radio. Wydawnictwa Komunikacji i Łączności. Pozdrawiam. W razie pytań służe pomocą i radą Pozdrawiam

Opublikowano

Ja używam uchwytu tego firmy President, podobnego do SF-40 i jak narazie jest spoko, choć bagażnik zniszczyłem z własnej głupoty, bo za mocno wkręciłem te kołki imbusowe. Trudno z anteną jeżdzę do końca, a poźniej blacharz naprawi :)

Kabel przedłużałem o jeden metr, bo wszystko pod tapicerkę wrzuciłem i nie starczyło długości - pojechałem na strojenie (antena Alan 9, 1,5metra) i nawet stroić nie było trzeba.

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Opublikowano
bo nie zawsze trzeba wogóle coś robić. Jeśli założysz tak jak należy antena ma dobrą masę i przeciwwagę a przedewszystkim nie ma w okolicy cewki nic metalowego to wskazanie SWR nie powinno przekroczyć 1,5. Jedna antena stroi lepiej inna gorzej w danym miejscu. Po to należy przynajmniej sprawdzić wskazanie SWR. A to że dokręciłeś za mocno to dobrze bo musiałeś mocno żeby śróbki przebiły pastę na krawędzi klapy i dostały się do masy.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
W E34 jak dla mnie optymalnym miejscem na CB było miejsce po popielniczce. Jak autko kupiłem to miałem już z tamtąd wyprowadzone zasilanie i antene więc nie zastanawiałem się jak to jest zrobione, ale jak sprzedawałem samochód, wsadziłem popielniczkę, wykręciłem bata i nie było widać że było coś modyfikowane. Aha antene miałem wkręconą w miejsce oryginału w dachu (ta krótka oryginalna)
Opublikowano
W E34 jak dla mnie optymalnym miejscem na CB było miejsce po popielniczce. Jak autko kupiłem to miałem już z tamtąd wyprowadzone zasilanie i antene więc nie zastanawiałem się jak to jest zrobione, ale jak sprzedawałem samochód, wsadziłem popielniczkę, wykręciłem bata i nie było widać że było coś modyfikowane. Aha antene miałem wkręconą w miejsce oryginału w dachu (ta krótka oryginalna)

 

Bardzo mądre miejsce dla anteny. Napewno z radiem nie było problemów (zasięg) estetyka i funkcjonalność bez dwóch zdań bardzo dobra. Dlatego jako servisant polecam wszystkim zrobienie otworku (jeśli nie ma) dachowego tak jak u ciebie. Potem w to miejsce wkładasz zaślepkę lub antenę od zestawu telefonu i po bólu. Głupi się nie kapnie a mądry powie że to w oryginale. Pozdrawiam.

 

P.s w swojej e39 też robiłem otwór i po problemie.

Opublikowano
a ja mam troszeczke inne pyt. tzn jakie radia i anteny polecacie? chce tez zakladac CB ale nie kupie jak sie nie upewnie , niechce kupic niby dobrego a nie sprawdzajacego sie! :wink:
Opublikowano
zapewne poleca alany,unideny itp.mialem w E-34 Cobre19DXIV z antena sirtela montowna w otworze,i nie narzekalem na odbior zasieg itp.cena przystepna,i jak dla zwyklego kierowcy,ktory chce spytac o droge,w zupelnosci wystarczy.na trasie dogadywalem sie nawet z 15/20km a wiecej mi nie potrzeba.jesli chcesz sie bawic w full profesional to owszem,rozejrzyj sie za drozszymi modelami,ale jesli podchodzisz do tego tak jak ja,to wybierz raczej srednia polke
Opublikowano

Ja mam zamontowane tak jak kolega z pierwszego posta. Niestety nie przemyślane rozwiązanie, przykreciłem za wysoko i schowek nie otwiera się do końca. Następny minus to taki że ten niby plastic jest miękki i po przykręceniu radio trochę się rusza. Pasowało by zmienić śrubki na większe ale jak wielkie mogą one być żeby nic tam nie uszkodzić podczas wkręcania?

Myślalem też o kupnie siatki takiej jak do bagażnika na rzep i przyczepić pod plastikiem koło nogi pasażera.

Plusem takiego rozwiązania jest dostęp do radia przedewszystkim i nic się nie psuje, nie dziurawimy tapicerki.

Opublikowano

u mnie nic sie nie rusza. wrecilem wkrety na maxa i sie trzyma :)

 

co do sprzetu: cobra z pierwszych okresow produkcji byla ok, potem zaczelo sie pierniczyc i ludzie strasznie narzekali, ze przy nadawaniu strasznie charcza i wogole.

z tanszych radyjek: intek, alan, lepsiejsze: uniden TTI (mam wiec bede chwalil, bo nie mam z nim zadnych problemow - no moze wyswietlacz niebieski mnie wkurza :) ), z drozszych: presidenty.

anteny: lemm, president, siro. na magnesie polecaja Hustlera.

to tak na szybko ode mnie. proponuje poczytac troche na http://www.cb-radio.pl i wtedy wybrac sprzet na nasza kieszen.

Wszystko o dieslach BMW .::: http://www.bmw-diesel.pl :::.
Opublikowano
Najlepsze radia to stare radia. Prosta i stalowa zasada. Chcesz mieć jakość to kup stare radio. Obecnie rynek CB radio jest zapchany tanimi wyrobami chińszczyzny. Jakoś jest bardzo słaba. Radia są bardzo awaryjne pod względem uszkodzeń generatorów VCO , ich odstrojeń od częstotliwości itd. Weszłą technika SMD i jakość spadła sporawo. Starsze radia wykonane zwykła elektroniką nie były tak awaryjne a przedewszystkim miały bardziej przefiltrowane odbiorniki co za tym idzie nie były takimi szumofonami. Nawet nowy President to już nie to samo co kiedyś. Ludzie którzy zaczynają historię z CB nie zrozumieją tego o czym tu piszę. Natomiast starzy wyjadacze w CB napewno sie ze mną zgodzą co oznacza stary dobry wyrób CB RADIO. Najtańsza linia oporu jaka spisuje sie dość rozsądnie to Alan 102. Radio tanie i dość normalnie się sprawuje. Średnio awaryjne. Tanie w naprawach. Pozdrawiam
Opublikowano
Najlepsze radia to stare radia. Prosta i stalowa zasada. Chcesz mieć jakość to kup stare radio. Obecnie rynek CB radio jest zapchany tanimi wyrobami chińszczyzny. Jakoś jest bardzo słaba. Radia są bardzo awaryjne pod względem uszkodzeń generatorów VCO , ich odstrojeń od częstotliwości itd. Weszłą technika SMD i jakość spadła sporawo. Starsze radia wykonane zwykła elektroniką nie były tak awaryjne a przedewszystkim miały bardziej przefiltrowane odbiorniki co za tym idzie nie były takimi szumofonami. Nawet nowy President to już nie to samo co kiedyś. Ludzie którzy zaczynają historię z CB nie zrozumieją tego o czym tu piszę. Natomiast starzy wyjadacze w CB napewno sie ze mną zgodzą co oznacza stary dobry wyrób CB RADIO. Najtańsza linia oporu jaka spisuje sie dość rozsądnie to Alan 102. Radio tanie i dość normalnie się sprawuje. Średnio awaryjne. Tanie w naprawach. Pozdrawiam

 

Święte słowa!

Powtarzam to na tym forum od dawna, tak samo, jak zalecam montowanie anteny na stałe, ale mało kto chciał słuchać...

Pozdrowienia dla starego CB-sty! :D

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ja kupiłem ostatnio zestaw Alan 199 + antenka Hustler na magnes.Chciałem kupić antene ML145 ,dość długa,miala juz 6/8 i koles powiedział,ze jak mi sie nie spodoba to mi wymieni.Przejechałem 1000km ,na trasie dogaduje sie elegancko.Sprawdzałem zasieg i u siebie w miescie ,w terenie zabudowanym ciagnie na 3kilometrach czysciutko bez zaklocen.Na trasie słyszałem kolesia oddalonego ode mnie o 13km.Myśle ,ze to wystarczajace wyniki dla kazdego kierowcy dlatego polecam zestawy jakichkolwiek alanów z hustlerem na magnes.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

witam,

 

Ja w swojej E34 zamontowałem w ten sposób

 

http://img99.imageshack.us/img99/4697/zdjcie045dw8.jpg

 

Do montażu wykorzystałem rzep samoprzylepny podklejony dodatkowo taśmą dwystronną (taką cienką piankową) dla lepszego doklejenia i amortyzowania no i klej na samym rzebie nie był najmocniejszy a tak jest ok

 

http://img519.imageshack.us/img519/1883/zdjcie041gi9.jpg

 

Do konsoli przykleiłem tą sztywniejszą stronę rzepu w trzech dłuższych poziomych paskach, żeby było można zaczepiac radio i spokojnie regulować odległość fotela i radia

 

http://img146.imageshack.us/img146/1856/zdjcie042wl3.jpg

 

Do radia tą stronę miękką , żeby nie rysowała konsoli , w pionowych paskach . Dzięki takiemu zamocowaniu radio trzyma się bardzo dobrze i rzep się nie odkleja przy zdejmowaniu

 

http://img229.imageshack.us/img229/7480/zdjcie044pa7.jpg

 

Bardzo polecam ten sposób montażu ponieważ nic nie trzeba wiercić, dostęp do regulacji radja świetny, odsłuch bardzo dobry, prawa noga nie dotyka radia więc nie uwiera, bardzo łatwy demontaż i można pod siedzenie włożyć aby schować radio

 

Zastosowałem zwykły rzep samoprzylepny kupiony za kilka zł w sklepie tekstylnym - trzyma bardzo dobrze. Słyszłem że są też rzepy tzw. techniczne , które są dość drogie no i też mogły by trzymać zbyt mocno i utrudniać odczepianie radia.

 

 

Zdrówko

 

Dario

Opublikowano

ooo ciekawy posmysl. rzeczywiscie bardziej wygodny montaz niz wiercenie i glosnik nie jest zasloniety tak jak u mnie. i nie odrywa sie podczas jazdy po dziurach?? i trzeszcza rzepy?? nie odklejaja sie podzczas demontazu??

kurcze unidenik jest malutki ileciutki i bije sie ze jak zrobie tak u siebie to bedzie odpadalo :(

 

tylko pewnie jak bedziesz chcial usunac rzepy to zostanie slad keju na radiu i tunelu i trzeba bedzie drapac :)

Wszystko o dieslach BMW .::: http://www.bmw-diesel.pl :::.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.