Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Szanowne grono,od niedawna jestem włascicielem pierwszego swojego BMW :) e39 530d z 99r,mam go juz 2 msc :)Jak narazie wszystko spisuje sie OKI,zakup mysle ze był udany,załwarzyłem ze mam niski stan płynu w chłodnicy,czy mohe dolać 1l np borygo czy petrygo ???czy musi byc jakis specjalny plyn do chłodnic z ASO,płyn jest koloru niebieskiego:).

Jeszcze jedno pytanko mam,wszyscy znajomi mowia ze bedzie mi cieżko jezdzic zima ze wzgledu na tylni naped,ze bardzo łatwo można stracic panowanie nad samochodem,czy to prawda :)???Wczesniej miałem samochody z napedem przednim,dzieki za wszystkie wskazówki.

Opublikowano

Witam,

Możesz dolać płynu, ale, ze względu na to, ze o Bo.... i Pe.... nie raz złe rzeczy czytałem na forum - odradzam ten wariant.

Jeżeli już stosować najtańszy wariant, to słyszałem o dobrej opinii płynu sprzedawanego pod szyldem "Tesco" - a producentem jest Organika.

Ja ostatnio kupiłem GlycoSHELL -38 (na taki zmienię przy następnej wymianie).

W każdym razie, po dolaniu kontroluj stan, czy nie ubywa zbyt szybko (nie wiadomo, w jakim czasie dokonał się ten obecny ubytek)

 

Co do tylnego napędu - długo by o tym pisać i wymądrzać się, ale podstawą jest ostrożność i łagodna jazda - szczególnie gdy jest ślisko. Jak nie będziesz wykonywał gwałtownych ruchów np. gazem (zwłaszcza na zakrętach), to samochód nie zrobi Ci niespodzianki.

Jak pojawi się śnieg, jedź na jakiś pusty parking hipermarketu i zrób sobie trening - wtedy najbardziej wyczujesz jak samochód z jego masą zachowuje się w poślizgach...., kiedy zrywa się przyczepność, kiedy odzyskuje.... Na drodze wszystko zależy od warunków, dlatego zimą: powoli i łagodnie.

pozdrawiam

 

PS.

Tylko nie wyślizgaj im całego parkingu – taka zabawa wciąga w przypadku tylnego napędu. Pamiętam jak w grudniu 1998 roku zrobiłem sobie trening maluchem przez pół nocy i zrobiłem takie lustro, że rano wszyscy omijali całe to miejsce... Sam, gdy wyszedłem na chwilę z samochodu, musiałem się go trzymać, żeby zachować równowagę :D:D

Następnego dnia kupiłem nowe zimowe opony (całe 420zł za komplet:D), co było ogromną rzadkością w przypadku Malucha – ale zimą byłem najszybszy na trasie tzw, „starej autostrady” Bytom-Gliwice, po której co dzień pokonywałem drogę na uczelnię i z powrotem :D

W późniejszych latach Polonezem 1.4Mpi 16V 103PS już tyle czasu nie poświęcałem na treningi, a teraz w przypadku BMW stawiam od razu głównie na ostrożność, rozsądek i „miękkość” w przyśpieszaniu, hamowaniu i pokonywaniu zakrętów.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W E39 masz ASC i nie bój sie śniegu, dobre opony i auto idzie jak czołg. Dziala to w ten sposób ( na kola tylne), że komp reguluje tak przepustnicą (gazem), zeby koła nie straciły przyczepnosci. Apropo znajomych , to raczej nie rozmawiaj z tymi co nie maja BMW...
Opublikowano

bedzie mi cieżko jezdzic zima ze wzgledu na tylni naped,ze bardzo łatwo można stracic panowanie nad samochodem,czy to prawda .

 

Przy włączonym asc to nie ma opcji jal normalnie jeździsz stacić trakcji i zobaczysz ze niejeden przednionapędowy wymięknie bo e39 ma fenomenalną trakcę i bardzo dobre hamulce

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Apropo znajomych , to raczej nie rozmawiaj z tymi co nie maja BMW...
Masz racje, kolegów dobiera sie biorac pod uwage jaki maja samochod :lol: Świetne kryterium :8)

 

oczywisice mialem na mysli nie rozmawianie o BMW z tymi co nie maja BMW :wink:

Opublikowano

Witam,nie bój sie tylnego napędu,dobre zimówki i po kłopocie,swoją drogą napęd na przód też ma swoje plusy i minusy,

Co do płynu to musi to być płyn do układów aluminiowych,

Opublikowano
Najlepszy płyn do chłodnic to moim zdaniem oryginał BMW. Właśnie go kupiłem - 24 zł za 1,5 litra koncentratu, z którego wychodzi 3 l gotowego płynu. Cena dobra a płyn na 100% zawsze pasuje i jest pewny :cool2: Pozdrawiam
Opublikowano

Witam,

 

Potwierdzam, że najlepszy płyn do chłodnic to ten z ASO BMW. Ponadto jest jednocześnie najtańszy, bo za 1.5L koncentratu płacisz 24PLN. a po rozcieńczeniu 50/50 z wodą destylowaną dostajesz płyn o zamarzalności < -40.

 

Pozdrawiam,

/Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
a czy ten z ASO mozna stosowac na dolewki???Podejrzewam zapowietrzony uklad a nie mam pojecia co jest w chlodnicy(zielony)a cos na dolewke wypada miec.
Opublikowano

Jeszcze jedno pytanko mam,wszyscy znajomi mowia ze bedzie mi cieżko jezdzic zima ze wzgledu na tylni naped,ze bardzo łatwo można stracic panowanie nad samochodem,czy to prawda :)???Wczesniej miałem samochody z napedem przednim,dzieki za wszystkie wskazówki.

 

Witaj Kolego, w aucie masz ASC+T... szczegóły poniżej:

 

http://pl.wikipedia.org/wiki/System_kontroli_trakcji

 

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=4324

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Jeszcze jedno pytanko mam,wszyscy znajomi mowia ze bedzie mi cieżko jezdzic zima ze wzgledu na tylni naped,ze bardzo łatwo można stracic panowanie nad samochodem,czy to prawda :)???Wczesniej miałem samochody z napedem przednim,dzieki za wszystkie wskazówki.

 

Witaj Kolego, w aucie masz ASC+T... szczegóły poniżej:

 

http://pl.wikipedia.org/wiki/System_kontroli_trakcji

 

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=4324

 

nie boj sie tylniego napedu tym bardziej jak masz ASC.....na przednim napedzie tez mozna wykrecic orla ....sam to kiedys przeszedlem..... :cool2:

Opublikowano

powiem więcej, mając dobre zimówki, kontrole trakcji i takiego ciężkiego klamota, jakim jest e39 trzeba się postarać o to żeby wpaść w poślizg- jadąc rozsądnie - raczej nic ci się nie stanie :cool2:

pociesz się, że kiedyś ludzie jeździli polonezami i dużymi fiatami i tez dawali radę; a o kontroli trakcji i oponach zimowych to można było pomarzyć......

Opublikowano

Koledzy a ja mam takie pytanie dot płynu chłodniczego:

 

Check Control pokazuje mi że powinienem dolać płynu chłodiczego... a w zbiorniczu jest na poziom max.... zastanawiam się dlaczego pokazuje mi ten komunikat? uszkodzony czujnik czy może jest coś o czym nie wiem??

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Mam 523i e39 98r. od paru m-cy wiec dużo rzeczy jeszcze nie wiem...

 

... i mam pytanie, pokazal mi sie komunikat: check coolant level,

i nie wiem ile tego plynu chłodniczego ma byc, w zbiorniku wyrównawczym było na dnie, wiec rozpocząlem dolewanie i od razu wyjechał mi taki patyk do góry ponad zbiornik(ok. 4cm).

Prosze o porade ile ma być tego plynu i czy lepiej zmienić całośc, czy dolać?

 

A wogole jakoś strasznie mi szumi silnik, zwłaszcza przy podjazdach pod górę, wiecie moze co to oznaczać?

Opublikowano
Jesli chodzi o płyn to nie lej boryga które wchodzi w reakcje z aluminium, petrygo juz jest lepsze jeslui chodzi o to, ale tez nie stosuj tego. Ja stosuje płyn ASO BMw nie jest drogi a jest pewny i nie dolewaj i tak jeszcze dwie miesiące może trzy i przymrozki Cię złapia, wiec jesli nie wymieniałeś płynu w układzie wymień go przed zima na oryginalny płyn z ASO rozcieńczysz z woda i idealnie spełni swoje zadanie zarówno zima jak i latem:) przy okazji przepłucz chłodnice woda zanim zalejesz nowy płyn i nie baw sie w dolewki a jak Ci brakuje na chwile obecna pare centymetrów to jesli nie wiesz co było lane przedtem, wlej po prostu te pare centymetrów wody destylowanej do tego starego płynu a za jakis krótki czas wymień cały płyn tak czy siak

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.