Skocz do zawartości

Kiedy opłacalny jest diesel?


wert

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się ile trzeba rocznie przejechać kilometrów żeby opłacało się kupić diesla. Oczywiście nie jest to takie proste do policzenia choćby przez indywidualną awaryjność auta ale może ktoś ma takie dane (może było w prasie motoryzacyjnej) albo liczył sam dla siebie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Diesel a diesel to dwa rozne tematy albo kupujesz taniego VW ktory pali 6L albo 3.0d bmw ktore polknie ci miedzy 8-11L / 100km

srednio trzeba przejechac min 30.000km rocznie lecz w PL nie ma progu ubezpieczeniowego jak i podatkowego innego dla PB i ON samochodow wiec tak naprawde to wartosci sa wieksze w PL jak w DE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ze wzgledu na to, ze w PL nie ma zwyzki w ubezpieczeniu (podatkach), to chyba w PL liczba km przejechanych dieslem jest nizsza - jesli chodzi o prog oplacalnosci

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

wytlumacz mi dlaczego akurat 40k km? ja rocznie robie ok. 25-30k km, myslalem nad zakupem 530i, ktory pali niebotycznie wiecej niz 530d, w ciagu roku zaoszczedzilem sporo pieniedzy na paliwie, zakup 530i i 530d to bardzo podobne pieniadze

 

koszty diesla rosna, gdy musisz wymienic turbo lub wtryski, te koszty moga sie pojawic (i wtedy roczny koszt utrzymania zrownuje sie do benzyny), ale nie musza (i jestes do przodu)...

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja jezdze rocznie 10000-15000 i mnie sie oplaca bo turbiny czy wtryskow jak pisza co rok sie nie wymienia a czesci eksploatacyjne sa podobne do benzyny....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wytlumacz mi dlaczego akurat 40k km? ja rocznie robie ok. 25-30k km, myslalem nad zakupem 530i, ktory pali niebotycznie wiecej niz 530d, w ciagu roku zaoszczedzilem sporo pieniedzy na paliwie, zakup 530i i 530d to bardzo podobne pieniadze

 

koszty diesla rosna, gdy musisz wymienic turbo lub wtryski, te koszty moga sie pojawic (i wtedy roczny koszt utrzymania zrownuje sie do benzyny), ale nie musza (i jestes do przodu)...

 

 

530i nie pali niebotycznie więcej za to 3.0d jest silnikiem który mieli skrzynie automatyczną , nie ma skrzyni w automacie która wytrzymała więcej niż 100tysi bez remontu no chyba ze autobahny ale tu jest polsza i do tego dochodzi turboktóre wybucha jak olej... itd znasz temat napewno do tego jeszcze inne problemy jak kiepska harakterystyka do dynamicznej jazdy czułość na nasze gów.... paliwo serwis jednak jest droższy i czesci szczególnie w 3,0 droższe i dotego brak tego czegoś co ma tylko BMW* , dzwięk silnika który sie wkręca , nie ma nic lepszego

 

* w swojej klasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja jezdze rocznie 10000-15000 i mnie sie oplaca bo turbiny czy wtryskow jak pisza co rok sie nie wymienia a czesci eksploatacyjne sa podobne do benzyny....

 

ale pompe można raz w roku wymieniać , jak trafisz po trsie na paliwko/ a znowu skoczyła ilość wykrytych stacji z chrzczonym paliwkiem/ i jak robisz 10 tysi rocznie to nie wiem po co Ci ten diesel???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo jest lepszy od benzyny/u nas na razie nie ma autostrad na benzyne/...za 50zl zrobie 200km a benzyna 100zl. i co oplaca sie.. :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

530i nie pali niebotycznie więcej za to 3.0d jest silnikiem który mieli skrzynie automatyczną , nie ma skrzyni w automacie która wytrzymała więcej niż 100tysi bez remontu no chyba ze autobahny ale tu jest polsza i do tego dochodzi turboktóre wybucha jak olej... itd znasz temat napewno do tego jeszcze inne problemy jak kiepska harakterystyka do dynamicznej jazdy czułość na nasze gów.... paliwo serwis jednak jest droższy i czesci szczególnie w 3,0 droższe i dotego brak tego czegoś co ma tylko BMW* , dzwięk silnika który sie wkręca , nie ma nic lepszego

 

Kolejny temat budzący kontrowersję...

Mistrzu - masz słuszność, 530i nie pali niebotycznie więcej od 530d (to jeszcze stereotyp mówiący o niewyobrażalnie wysokim spalaniu BMW, który owszem - znajduję swoje odzwierciedlenie w rzeczywistości, gdy nie potafi się skutecznie wykorzystać charakterystyki silnika).

Nie mogę się z Tobą zgodzić w kwestii "mielenia" skrzyń. Znam dwie osoby, które traktują swoje 530dA jak M5 i nic podobnego nie ma miejsca (nie są to okazyjnie kupione egzemplarze). Awarie turbosprężarek mają głownie miejsce (podobnie jak w przypadku awarii skrzyń) przy eksploatacji na niewłaściwym oleju. Masz całkowitą rację pisząc o droższym serwisie (jeśli chcę się utrzymać auto w nienagannym stanie).

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

530i nie pali niebotycznie więcej za to 3.0d jest silnikiem który mieli skrzynie automatyczną , nie ma skrzyni w automacie która wytrzymała więcej niż 100tysi bez remontu no chyba ze autobahny ale tu jest polsza i do tego dochodzi turboktóre wybucha jak olej... itd znasz temat napewno do tego jeszcze inne problemy jak kiepska harakterystyka do dynamicznej jazdy czułość na nasze gów.... paliwo serwis jednak jest droższy i czesci szczególnie w 3,0 droższe i dotego brak tego czegoś co ma tylko BMW* , dzwięk silnika który sie wkręca , nie ma nic lepszego

 

* w swojej klasie

 

ile pali e39 530i touring to nie wiem i nie bede sie klocil, ale wiem ila pali e46 300i touring manual, bo takiego mam w rodzinie, srednio 13l, w miescie w lecie ok. 15l (oczywiscie wszystko zalezy od stylu jazdy, warunkow itd.), usredniam wszystko i probuje porownywac podobne warunki

 

podsumowujac ta czesc, nikt mnie nie przekona, ze e39 530i bedzie palil podobnie, czy tylko troche wiecej od 530d, jest to niemozliwe

 

wszystko co napisales poza tym odnosnie diesla, to prawda (turbo, gow... paliwo), ale, ze czesci sa drozsze w wersji diesel? co niby jest takie drogie w dieslu i jest znaczaco tansze w benzynie?

 

nie przekonuje nikogo do diesla, ale liczenie kosztow utrzymania diesla i benzyny 530 mam juz za soba, roznica jest taka, ze jesli w dieslu bedzie wtopa, to koszty utrzymania zrowanaj sie z benzyna, jesli nie bedzie wtopy, to diesel bedzie tanszy

 

duzo oczywiscie zalezy od stanu diesla, jest wieksza szansa na to, ze diesel bedzie w gorszym stanie (sprowadzany z DE), jednak nie jest to regula

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę się z Tobą zgodzić w kwestii "mielenia" skrzyń. .

 

a ja szczerze powiem Ci że rozmawiałem na ten temat z mechanikami apropo mojej skrzyni i jest to w e39 problem / we60 już jest zupełnie inna skrzynia/ polega na tym ze diesel ma wysoki moment i jest czasami w automacie taka sytuacja , która polega na tym że skrzynia "myśli" tzn. jak jadąc powiedz,my 80 wciśniesz pedał gazu na 3/4 /redukcja/ i potem z kick downem to eklektronika z silnika daje całą moc i moment a skrzynia nie zdąrzyła jeszcze się przełączyć na odpowiedni bieg , jest taki strzeł że uwierz mi po 100tysiach masz skrzynie do roboty bo jest tak pomielona ze czasami trzeba płukać i płukać żeby ją umyś z tego co zostaje po niej

 

pozdarwiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

jesli w dieslu bedzie wtopa, to koszty utrzymania zrowanaj sie z benzyna, jesli nie bedzie wtopy, to diesel bedzie tanszy

 

 

 

Zrównają , a nawet przewyższą , a wtopy to nie będzie w nowym dieslu max 3 latka a potem to forum wystarczy poczytać...

 

pozdarwiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie mogę się z Tobą zgodzić w kwestii "mielenia" skrzyń. .

 

a ja szczerze powiem Ci że rozmawiałem na ten temat z mechanikami apropo mojej skrzyni i jest to w e39 problem / we60 już jest zupełnie inna skrzynia/ polega na tym ze diesel ma wysoki moment i jest czasami w automacie taka sytuacja , która polega na tym że skrzynia "myśli" tzn. jak jadąc powiedz,my 80 wciśniesz pedał gazu na 3/4 /redukcja/ i potem z kick downem to eklektronika z silnika daje całą moc i moment a skrzynia nie zdąrzyła jeszcze się przełączyć na odpowiedni bieg , jest taki strzeł że uwierz mi po 100tysiach masz skrzynie do roboty bo jest tak pomielona ze czasami trzeba płukać i płukać żeby ją umyś z tego co zostaje po niej

 

pozdarwiam

 

skrzynia to moj ulubiony temat :) opisywalem juz na forum moje przejscia z naprawa automatu, bez wglebiania sie w szczegoly... e39 530dA maja troche felerna skrzynie, a w zasadzie konwerter, czesc ta bardzo czesto ulega awarii (szarpanie przy przyspieszaniu), niestety dalem skrzynie do naprawy do bandytow z autojozefow.pl - nie dosc, ze nie wymienili konwertera, to zle zlozyli skrzynie na starych czesciach, skrzynia padla...

 

ale nie o tym chcialem... widzialem swoja skrzynie rozebrana w innym warsztacie przy ok. 227k km - ta czesc, ktora nie byla naruszona przez brakorobow (np. tarczki itp.) byly w b. dobrym stanie, nie wiem w takim razie, jak trzebaby jezdzic, aby po 100k km zmielic skrzynie...

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

jesli w dieslu bedzie wtopa, to koszty utrzymania zrowanaj sie z benzyna, jesli nie bedzie wtopy, to diesel bedzie tanszy

 

 

 

Zrównają , a nawet przewyższą , a wtopy to nie będzie w nowym dieslu max 3 latka a potem to forum wystarczy poczytać...

 

pozdarwiam

 

no skoro tak mowisz, to pewnie tak jest :wink:

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

jesli w dieslu bedzie wtopa, to koszty utrzymania zrowanaj sie z benzyna, jesli nie bedzie wtopy, to diesel bedzie tanszy

 

 

 

Zrównają , a nawet przewyższą , a wtopy to nie będzie w nowym dieslu max 3 latka a potem to forum wystarczy poczytać...

 

pozdarwiam

 

no skoro tak mowisz, to pewnie tak jest :wink:

 

Słyszałem od paru znajomych którzy zajmują się tematem serwisów bmw i tak słyszałem żeby powiedziała mi to jedna osoba albo dwie to ok nie pisał bym głupot ale nawet w serwisie ASO jest to jasna sprawa że skrzynie w e39 w 3,0d są baardzo awaryjne niestety. Ja nie mam diesla i osobiście nie miałem problemów ale takie opinie znam od znajomych i to paru to może coś w tym jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Dla przykładu wziąłem

Dwa E39 pierwsze z listy ogłoszeń - 530d

oraz 530i.

Oba z 2001 roku i w idealnym stanie (zakładam, iż to stan faktyczny i nie będe kwestionował). Różnica w ich cenie to 7100zł. Kożystając z danych ogólnie dostępnych na stronie naszego Klubu dowiaduję się, że 530i zużywa 9,5 l/100km w cyklu mieszanym, natomiast 530d 7,1l/100km. Za pomocą portalu CenaPaliw.pl znajduję stację w Gdańsku koło Auchan'a przy ulicy Szczęśliwej 3 (zakładam, że mają paliwo nie odpowiadające jakością Shell'owi, którego cen nie mogłem znaleźć)

i ustalam cenę dla PB 98 4,12zł/l , natomiast dla ON 3,63 zł/l. Wykonując proste obliczenia i zaokrąglając do jednego miejsca po przecinku dowiadujemy się, że koszt przebycia 100 km w 530i wynosi 39,1zł, a dla 530d to kwota 25,8zł. Różnica zatem jest nie inna jak 13,3 zł. W tym miejscu jestem zmuszony zakończyć ten elaborat, albowiem nie dysponuje wiedzą na temat ilości oleju jaką należy wlać do silnika przy wymianie i danymi świec jakie stosuje się do tych jednostek napędowych.

 

Mam świadomość, że podane przeze mnie liczby mogą ulegać zmianom wynikającym ze stylu jazdy (pominąłem także parę innych czynników jak np - kierunek wiatru), jednak zmieniając je odpowiednio możemy obliczyć przy jakim rocznym przebiegu różnica w cenie zakupu auta z silnikiem wysoko i niskopężnym zwróci się (później można policzyć ewentualny zysk).

 

Rozumiem, że na Forum są zarówno entuzjaści obu rodzajów jednostek napędowych i spór należałoby rozwiązać algebraicznie.

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

bardzo fajnie wyliczonko :) moze cos sie w tej kwestii zmienilo od czasu, gdy ja szukalem dla siebie samochodu, w kazdym razie 1,5 roku temu bylo tak (pisze o rynku DE, bo w PL samochodu do jazdy nie udalo mi sie znalezc), ze e39 530i oraz 530d byly w bardzo podobnych cenach, a przy tym: 1) diesli jest znacznie wiecej, wiec mozna poprzebierac, 2) benzyna z 3 litrowym silnikiem czesto ma przebieg podobny do diesla

 

takie sa moje empiryczne doswiadczenia (samochodu szukalem kilka miesiecy)

 

podkreslam, ze nikogo do diesla nie namawiam, jeden i drugi rodzaj paliwa ma + i -, ja swoje kalkulacje wykonalem jakis czas temu i nadal uwazam, ze przy przebiegu, ktory robie rocznie (ok. 25k km) diesel jest dobrym rozwiazaniem

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robie rocznie (ok. 25k km) diesel jest dobrym rozwiazaniem

 

Czyli według moich kalkulacji Twoja różnica roczna wynosiłaby 3325zł. Tak jak już wcześniej napisałem należałoby do równań dostawić koszta eksploatacji.

pozdrawiam

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja jezdze rocznie 10000-15000 i mnie sie oplaca bo turbiny czy wtryskow jak pisza co rok sie nie wymienia a czesci eksploatacyjne sa podobne do benzyny....

 

zastanawia mnie fakt!!!! wszyscy no moze prawie wszyscy zarzekaja sie ze nie założa LPG ( bo do BMW nie wypada :mad2: :mad2: ) ale jak ktoś nagina :jawdrop: 15000 km rocznie to zaczynam takich ludzi "rozumiec" co niektórzy jezdzą tylko sobota-niedziela itd.

Moim zdaniem samochód służy do jezdzenia a nie trzymania w garażu :mad2: :mad2: :mad2:

Ja osobiscie robie około 40000 km rocznie wielu moich znajomych ma podobne roczne przebiegi, ale te 15000 km mnie "powaliło" na kolana. :clap: :clap: :clap:

Mamuuussiu a czemu ci ludzie klęcza?

......... bo to synku jedzie siódemka!

http://img355.imageshack.us/img355/6865/s5000290mz8.jpg

Leokadia, Amelia, Przemek, Marcin

http://7er.pl/customprofilepics/profilepic345_1.gif

WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ŻYCIE

www.bmwteam.boo.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo jest lepszy od benzyny/u nas na razie nie ma autostrad na benzyne/...za 50zl zrobie 200km a benzyna 100zl. i co oplaca sie.. :?:

 

50 zł 200 km :jawdrop: :jawdrop:

ile Twoje BMW pali na 100 km bo przy obecnej cenie ON wyszło ok 6 literków :clap:

Mamuuussiu a czemu ci ludzie klęcza?

......... bo to synku jedzie siódemka!

http://img355.imageshack.us/img355/6865/s5000290mz8.jpg

Leokadia, Amelia, Przemek, Marcin

http://7er.pl/customprofilepics/profilepic345_1.gif

WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ŻYCIE

www.bmwteam.boo.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli różnica na paliwie wychodzi okolo 3000 tyś. to wynika z tego, że opłaca się diesel zwłaszcza jeśli nie kupuje sie auta na rok czy dwa a na dłużej bo nawet jak coś padnie to chyba rzadko kosztuje to więcej niż 3000 tys. a juz mamy to zrobione i chyba w przyszłym roku nie bedziemy znowu tego wymieniac. A benzyny chyba tez bezawaryjne nie sa i coś czasami trzeba zrobic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.