Skocz do zawartości

Kable Janmora i gaz ?


anatoss

Rekomendowane odpowiedzi

Ja miałem w Fordzie nie nażekałem miałem gaz i nigdy nie strzelił podobno kabel sylikonowy którego urzywaja jest jakiejś angielskiej produkcji zreszta jest na nich napisane Made in England

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie ale wy kombinujecie takich kabli nie dostaniesz bo są wycofane z produkcji sieja za duże pole elektromagnetyczne i zakłucaja cyfrowe urządzenia. Kup firmowe kable np Beru lub NGK byle nie champion i po sprawie, tak jak pisałem wcześniej miałem kable janmora ze 2 razy i nie miałem z nimi absolutnie żadnego problemu miałem gaz i nie strzelały. Poza tym bierzesz paragon i jak maja przebicie to przeciez jest gwarancja, i nie dajcie sobie wmawiać że na elementy elektroniczne nie ma gwarancji bo to totalna bzdura. Mi kiedyś sprzedawca wyjechał z takim textem to go szybko sprowadziłem na ziemię cytując mu fragment ustawy o prawach kunsumenta i skorzystałem z prawa rękojmi, a kartki nawieszane w sklepie z napisem "na sprzęt elektroniczny nie udzielamy gwarancji" też se moga wsadzić w .....

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Kable proponowane do naszych cacek przez janmor to kable z izolacja silikonowa.Charakteryzuje sie ona duza opornoscia na prad ale mala mechaniczna przez co wlasnie w nocy pieknie swieca.

Aby stwierdzic ze to kable (ktore sa tak czesto podejrzewane a nie zawsze slusznie)warto podjechac do pierwszego elektryka i psrawdzic czy na prawde sa ok, czy tez nie.

Ja kiedys mialem podobne jazdy a po masie czasu okazalo sie ze ani przewody ani swiece, ani onne pierdy lecz sterownik polecial a obiawy byly na prawde bardzo sugerujace.

Na prawde 3 x sprawdzic a potem wymieniac to zawsze taniej wychodzi.

Pozdrawiam

kamil

Pozdrawiam

Kamil



(...)trzeba wiedziec kiedy ze sceny zejsc

NIEPOKONANYM...(...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Kable proponowane do naszych cacek przez janmor to kable z izolacja silikonowa.Charakteryzuje sie ona duza opornoscia na prad ale mala mechaniczna przez co wlasnie w nocy pieknie swieca.

 

Masz racje ale to wszystko zależy jak były przechowywane czy nie maja widocznych uszkodzeń mechanichnych, czy nie były zbytnio załamane no i czy sa dobrze założone. Jeśli kabel będzie bezpośrednio dotykał do masy to istnieje duże prawdopodobieństwo że podczas wilgotnych dni poprostu go przebije a wtedy taki kabel jest juz do wyżucenia, izolacja w tym miejscu jest zwęglona i powstaja mikro pęknięcia

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka,

Piszac odpowiedz zakladalem ze mowimy o nowych kablach z gwarancja itd.Jesli takie zaloznie jest sluszne to bez sprawdzenia nie da sie wiecej o nich powiedziec a ze w nocy swieca taka ich uroda.

Wiec odpowiadajac na pytanie z samej gorki posta, osobiscie uwazam ze maja niezle kable.

Jesli jednak nadal macie klopoty z praca silnika to zalecam przejrzec :

- swieczki

- kopulka palec i nigdy nie kupowac wloskich zamiennikow

- cewka wysokiego napieca

I najwazniejsze, na niektorych kompletach sa instalowane czujniki wiec jesli tak jest w Waszym przypadku to kupowanie komplety zagniecionego i rozmontowanie go do zaloeznia czujnika,moze prowadzic do jego uszkodzenia mechanicznego i pozamiatane.

juz wyjasniam - w niektorych modelach bmw na przewodzie od 4 lub 6 cyl. znajduje sie czujnik dajacy sygnal do rozpoczecia fazy wtrysku, podpiety jest do listwy wtryskowej obok czujnika halla.Blizej zainteresowanym podesle fotki.

Poza tym jeszcze cos waznego, jesli macie gazik w autku, a kolejny nowy komplet kabli idzie do lasu, to proponuje sprawdzic sklad mieszanki gazowej. Kiedy jest ona zbyt uboga, powoduje to w trakcie podania iskry na swiece, wzmorzone obciazenie dla kabla. Dzieje sie tak poniewaz uboga mieszanka ma wieksza opornosc pradowa, przez co przy takim samym napieciu idzie wiekszy pradzik i prowadzi to do wypalenia sie koncowki kabla, ktory jak pewnie juz wiecie zbudowany jest z wkladu weglowego otoczonego kilkoma izolacjami miedzyinnymi z silokonu.

Tak to mniej wiecej wyglada.

Pozdrawiam

kamil[/b]

Edytowane przez m_atrix - BMW Klub Polska

Pozdrawiam

Kamil



(...)trzeba wiedziec kiedy ze sceny zejsc

NIEPOKONANYM...(...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli takie zaloznie jest sluszne to bez sprawdzenia nie da sie wiecej o nich powiedziec a ze w nocy swieca taka ich uroda.

To że kable w nocy świeca jest zjawiskiem normalnym tzw. mrowiące poświaty występują przy każdym elektronicznym zapłonie gdyż jest tam dużo wyższe napiecie.

 

Wiec odpowiadajac na pytanie z samej gorki posta, osobiscie uwazam ze maja niezle kable.

też tak uważam

 

I najwazniejsze, na niektorych kompletach sa instalowane czujniki wiec jesli tak jest w Waszym przypadku to kupowanie komplety zagniecionego i rozmontowanie go do zaloeznia czujnika,moze prowadzic do jego uszkodzenia mechanicznego i pozamiatane.

nie bardzo kojaże o jakie czujniki Ci chodzi :?:

 

POza tym jeszcze cos waznego, jesli macie gazik a kolejny nowy komplet kabli idzie do lasu, to proponuje sprawdzic sklad mieszanki gazowej, poniewaz kiedy jest ona zbyt uboga, powoduje to w trakcie podania iskry na swiece, wzmorzone obciazenie dla kabla. Dzieje sie tak poniewaz uboga mieszanka ma wieksza opornosc pradowa, przez co przy takim samym napieciu idzie wiekszy pradzik i prowadzi to do wypalenia sie koncowki kabla

Troszke się chyba pogóbiłeś poniewaz uboga mieszanka zapala się łatwiej niż bogata no chyba że jest tak uboga że się nie ma co zapalić :D trudności związane z przeskoczeniem iskry wynikaja z ciśnienia w cylindrze im ciśnienie większe tym trudniej o iskrę dlatego przy słabych kablach/świecach silnik chodzi równo na luzie a w momencie przyspieszania zaczynają sie dziać cuda.

 

Napięcie wyrażane jest w Voltach

Prąd w Amperach

natężenie prądu nie wzrasta poniewaz cewka nie ma takiej możliwości zreszta to by nic nie dało za to wzrasta napięcie i z tąd się biorą przebicia.

Jeśli wzrastał by amperaż to kable wys. napięcia były by niebezpieczne dla życia bo to nie napięcie zabija tylko jego natężenie

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie do konca zolnierzu...

 

moze uboga mieszanka zapala sie latwiej, ale ...

 

Zacznijmy od tego skad sie bierze spadek mocy podczas pracy na gazie mimo wiekszego zuzycia gazu w stosunku do benzyny?

 

Dzieje sie tak, gdyz gaz ma wyzsza liczbe oktanowa niz benzyna,dzieki czemu ma mniejsze tendencje do wpadania w samozaplon, a co za tym idzie, przy zachowaniu takiego samego konta wyprzedzenia zaplonu dla pb i lpg, gazu potrzebuje wiecej czasu na calkowite spalenie w komorze silnika w stosunku do pb.

Calkowite spalanie mieszanki gazowo powietrznej w przypadku LPG i zachowania czasu zaplonu nie nastepuje i spadek mocy gotowy.

 

Podobne przeklamania tycza sie temperatur spalania na gazie i benzynie, a kiedy sie sprawdzi okazuje sie ze temperatura spalania gazu w komorze silnika jest nizsza niz benzyny a uszkodzenia np sondy biora sie stad ze mimo iz temperatura spalania jest nizsza, to jeszcze przed dopaleniem sie calej mieszanki w komorze spalania,nastepuje otworzenie zaworow wydechowych, co skutkuje przedostaniem sie goretrzych spalin do kolektora wydechowego a tym samym sonda tez mierzy cieplejsze spaliny i usterka gotowa.

 

Po raz kolejny w zyciu okazuje sie ze teoria odbiega od praktyki.

 

Wracajac do napiec, pradow itd,proponuje kiedys podpiac sie pod kabelki i sobie posprawdzac, co ja swego czasu uczynilem.

 

Z tego co mnie uczyli w szkole I=u/r

 

Max Napicie tworzone na cewce przy podaniu 12V masz stalej wartosci, co nie zmienia faktu ze moze ono zostac obnizone poprzez opory wystepujace po drodze. Jesli tak sie dzieje - a sie dzieje, to tworzy sie prad.

 

Napiecie z cewki idzie przez kable choc o malej opornosci to i tak pierwszy spadek napiecia masz juz na nich. Kolejny spadek napiecia na palcu ktory ma okreslona opornosc. Potem nastepuje wyzwolenie iskry na swiecy poprzez mieszanke, ktora znajduje sie w komorze spalania.

 

Jesli sklad mieszanki nie jest optymalny (a mozna to poznac chocby po swiecy i latwo poznac wypalona prawidlowo i ta nie, a takze ta zalana)

Zgybys podpial miernik do testowania przewodow na prawidlowo dzialajacym silniku, latwo bys zaobserwowal ze napiecie na przewodach do swiec jest nizsze niz te tworzone na cewce. Zas w przypadku uszkodzonego przewodu, dajacego przebicie na mase napiecie na tym kablu bedzie wyzsze niz na pozostalych sprawnych.

 

Tak wiec to co pisze wynika z mojego dosiwadczenia i poczynionych obserwacji oraz pomiarow i w mysl zasady " jak mowie to mowie a jak mowie to wiem "obstaje przy swoim.

Pozdrawiam

Kamil

Pozdrawiam

Kamil



(...)trzeba wiedziec kiedy ze sceny zejsc

NIEPOKONANYM...(...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 4 tygodnie później...

Witka

Miałem problem z strzelaniem gazu, jak sie okazało to przewody były powodem. Podczas kopania internetu znalazłem przewody Janmora i postanowiłem kupić - na allegro za 160 zł (trochę mi szkoda 350 na NGK). W każdym bądź razie często przewija się temat czujnika na przewodzie do 6 cylindra (moje autko E34 M20). Otóż Firma janmor tak to opisuje krok po kroku

http://www.janmor.pl/pl/index.php?p=oferta&s=11

Przewodziki u nich kosztuja na stronie ponad 200 ale na allegro można kupić za 160. Zobaczymy jak będą chodziły, jak coś to sie podzielę opinią

 

Pozdroo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.