Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 111
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Dokladnie jak napisal TC. Nic to nie kosztuje, a jakie daje efekty :wink:
Opublikowano
Dokladnie jak napisal TC. Nic to nie kosztuje, a jakie daje efekty :wink:

 

Dzięki! Nie wątpię. Daje również wyobrażenie co sie dzieje gdy auto postoi zbyt długo.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Moje kolejne osiagniecia: zamontowalem nowe silowniki maski. Kupilem je w intercarsie jako oryginal, tylko bez znaczka BMW. Robert-Lesiu pisal ze w ASO z jego znizkami dal 100zl za jeden. Ja zaplacilem 70zl brutto za sztuke :D Pomijam ze czekalem na nie ponad miesiac :wink: Oprocz tego kupilem silownik lampy za 100zl. Za taki sam kilka miesiecy temu, tyle ze w Auto-fusie zaplacilem 147,32zl :)

 

Wczoraj zrobilem przeglad techniczny, ktory osemka przeszla popisowo, lepiej niz nie jeden kilkuletni szczyt techniki produkowany juz w 90% w chinach. Amortyzatory wyszly idealnie, o silach hamowania nie wspominajac (lewa strona przod 3.46, prawa 3.45 - roznica 0%, tyl podobnie). Jedynie przy recznym juz mam linke do podciagniecia, a i tak wyszedl lepiej niz przednie hamulce w moim rok mlodszym od osemki Nissanie :mrgreen:

 

Zero wyciekow, luzow w zawieszeniu :D

 

Co ciekawe masa rzeczywista auta wyniosla 1586kg razem z Panem diagnosta w srodku. Mialem okolo 5L paliwa w baku i pomiar byl robiony bez fotela pasazera z przodu (schnie w domu :wink: )

 

Bak paliwa już uzupełniony, w międzyczasie korzystając z okazji wyjętych foteli wyprałem calutkie wnetrze kabiny i bagażnika omijając jedynie podsufitke której nie mam odwagi ruszyc :(

 

Teraz czeka kolejne wyzwanie w postaci 100% kompletacji auta. Kabina pasazerska i bagażnik sa już kompletne do ostatniej spinki, zapinki i zatrzasku. Teraz czas na komore silnika, gdzie widac ze byli tu nasi mechanicy. Po każdej wizycie u mechanika musi w koncu cos zostac na pamiątkę. Po co skręcać cos na wszystkie srubki, skoro szybciej będzie skręcić na jedna :cool2: Jutro robie inwentarz czego brakuje pod maska i szykuje się male zamowionko w ASO.

 

Przy okazji zapraszam do obejrzenia mojej nowej galerii osemki:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=202244#202244

Opublikowano
Lepiej nie ruszaj podsufitki jest strasznie slaba. Lepiej sobie nowa zrobic w nieduzych pieniadzach. W mojej bylej juz 8 poprostu matrial odkleil sie od gabki i powstal luzny baldachim.
Opublikowano

Zrobilem male podsumowanie tego roku:

- wymienione 12 swiec (104zl)

- wymiana 2 filtrow paliwa (2x54zl)

- wymiana oleju w skrzyni biegow, flitra i uszczelniacza walu (300zl)

- wymiana termostatu i plynu chlodzacego 390zl

- regeneracja amortyzatorow EDC tyl (420zl)

 

Jak widac eksploatacja V12 nie jest taka droga. Nadchodzi kolejny rok uzywania 850 a ja jestem coraz bardziej zachwycony tym autem :obloki: Zero ubytkow plynu chlodzacego, ubytek oleju silnikowego jak na V12 bardzo niski (okolo 300ml/1000km oleju 5w50), temperatura cieczy chlodzacej utrzymujaca sie w idealnym pionie, skrzynia automatyczna chodzi superplynnie, silnik pracuje bezwibracyjnie i to wszystko przy przebiegu 250tys km :D A z czego jestem najbardziej dumny to z tego ze moja 850 nie widziala w tym roku mechanika, nie liczac speca od automatow. Rozmarzylem sie :mrgreen: Teraz powrot do szarej rzeczywistosci :) Policzylem ile kasy potrzebowalbym na doprowadzenie 850 do mojego wysnionego stanu:

Oryginalne tlumiki - 3000zl

Powrot do katalizatorow - 7500zl :doh:

Przywrocenie EDC z przodu - 6500zl

Oryginalne felgi + renowacja + nowe opony - 3000zl

wydatki drobne, niech bedzie 10tys zl

Jak widac daleka droga jeszcze :doh:

 

A moze ktos jest zainteresowany moimi tlumikami Remusa? Sa one z 2004 roku, poprzedni wlasciciel zamontowal je i zaraz potem sprzedal mi to auto. Ja od razu schowalem auto do garazu. Nigdy nie widzialy soli na drodze i nie przedstawiaja najmniejszych oznak zuzycia. Po wyczyszczeniu blyszcza sie po calosci jak nowiutkie. Mysle ze przy dalszym trybie eksploatacji jak u mnie wytrzymaja jeszcze spokojnie 15 lat. Zrobily okolo 30 tys km od nowosci. Cena nowych to blisko 4tys zl, niedawno fiki pisal ze kupil takie za 3750zl. Jakby ktos chcial zamienic sie ze mna na oryginaly w podobnym stanie to jestem zainteresowany :D

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Wczoraj doszedl do mnie nowy dyfer. Po konsultacjach z as'em wybralem dyfer z BMW e34 M5 z 1990 roku. Na zachodzie zmiana dyfra na krotszy to dosc czesta przerobka w 850i z 4 biegowym automatem. Podobno dosc szybko mozna zostawic bieznik tylnych opon na asfalcie :mrgreen:

Przeliczajac wszystkie dane kalkulatorem z tej strony ( http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html ) wychodza nastepujace dlugosci przelozen:

I bieg: 75km/h (dotychczas 90km/h)

II bieg: 127km/h (150km/h)

III bieg: 187km/h (230km/h)

IV bieg: 258km/h (320km/h)

Opublikowano

Przelozenie wynosi 3,91. Standardowo w e31 i e32 750i jest to 3,15. Przyspieszenia nie mierzylem bo narazie dyfer czeka w garazu na montaz :oops:

Jest jedna wazna uwaga :!: Dyfer musi miec typ 210 :!: Jak poszukasz na realoem to szybko przekonasz sie, ze malo ktory model BMW ma ten typ dyfra. Praktycznie jedyny 100% typ ze nie pomylisz sie to dyfer z e34 M5 3,6 i 3,8. Inne modele BMW maja zazwyczaj typ 188.

 

Pomocne strony:

http://www.e31.net/navtechnik_e.html

http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html

http://www.realoem.com/bmw/

Opublikowano

przy zmianie dyfra z 3.15 na 3.91 w 750 zyskamy jakieś 0,4-0,5 sek do 100 km/h.

 

czyli coś w granicach 6,9 sek/100 (patrząc optymistycznie)

 

można w Cartest'cie i w danych E32 750 zmienić parametry

dyfra i zapuścić teścik przyspieszenia, pokaże nam nowe przyspieszenie

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano
Marek brzmi to calkiem optymistycznie zwazywszy na to, ze 850i robi licznikowa setke z seryjnym dyfrem w 6,5s :D
Opublikowano
Marek brzmi to calkiem optymistycznie zwazywszy na to, ze 850i robi licznikowa setke z seryjnym dyfrem w 6,5s :D

 

Chyba z Kasprowego i ze sporym żaglem :mrgreen:

Opublikowano
wiem też o tym czytałem ! a ile zapłaciłeś za ten dyfer?

 

800zl. Po trzech miesiacach zadzwonilem i cena spadla na 550zl :mrgreen:

Poczynilem kolejne zakupy, nowe opony (to male cos obok, to dla porownania opona 155/70R13 :mrgreen: )

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img91.imageshack.us/img91/8161/img8021jp2.jpg

Bagaznik czesci, niestety notoryczny brak czasu nie pozwala na ich montaz :(

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img513.imageshack.us/img513/8780/img8026qn1.jpg

%5B640%3A15%5Dhttp%3A//img513.imageshack.us/img513/8780/img8026qn1.21df24409c.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img106.imageshack.us/img106/3533/img8029bt4.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img515.imageshack.us/img515/7673/img8033ft0.jpg

%5B640%3A15%5Dhttp%3A//img515.imageshack.us/img515/7673/img8033ft0.bb0a2ecc88.jpg

Opublikowano
wiem też o tym czytałem ! a ile zapłaciłeś za ten dyfer?

 

800zl. Po trzech miesiacach zadzwonilem i cena spadla na 550zl :mrgreen:

ale na Allegro znalazłeś? może dasz namiar na gościa który może załatwić...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
na allegro w wyszukiwarce wpisalem "e34 M5". Jakby cos to nie dzwon do goscia z Poznania oglaszajacego czesci do M5, bo on juz nie ma dyfra - ja go mam :mrgreen:
Opublikowano

Cześć, widzę Marcin żę kupiłeś wajhę do zmiany biegów i w związku z tym mam do Ciebie dwa pytania:

1. ile dałeś?

2. czy orientujesz sie czy będzie taka pasowała innej beemki gdzie w skórę był wtopiny kawałek aluminum? bo osobiście mnie się bardziej podoba i bym zamienił

If BMW is a relligion M5 would be a mesiah

http://picasaweb.google.com/napi1982/MojeBeemeczki

Opublikowano

1. Zaplacilem 271,17zl w Auto Fusie.

2. Nie mam zielonego pojecia :worried:

3. Pracuje caly czas nad chipami Motorsporta, narazie bez efektow :( Jak je bede mial dam znac :D

Opublikowano
1. Zaplacilem 271,17zl w Auto Fusie.

2. Nie mam zielonego pojecia :worried:

3. Pracuje caly czas nad chipami Motorsporta, narazie bez efektow :( Jak je bede mial dam znac :D

 

czekamy ......

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Wygląda to na osłonę przewodów spryskiwaczy wchodzących z komory silnika do komory z komputerami. W przegrodzie pod uszczelką jest wycięcie - powinni pasować.
Opublikowano

Osemka, dobrze kombinujesz, ale to nie to :( Ta o ktorej piszesz wyglada tak:

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img406.imageshack.us/img406/5127/img7969td7.jpg

 

Mam sporo dokumentacji zdjeciowej innych osemek, przegladam ja i nigdzie tego nie widze... Na pewno nalezy krazyc wokol tych trzech kabelkow. Moja teoria jest taka, ze jezeli nie ma tego w widocznym miejscu, to musi byc ten gumowy element miedzy maska, a mata wygluszajaca, bo te 3 kabelki chowaja sie na odcinku okolo 50cm wlasnie tam. Jednak w masce nie pamietam jakiegos konkretnego miejsca na ta gume... Czekam na dalsze propozycje :cool2:

Opublikowano
Przelozenie wynosi 3,91. Standardowo w e31 i e32 750i jest to 3,15. Przyspieszenia nie mierzylem bo narazie dyfer czeka w garazu na montaz :oops:

Jest jedna wazna uwaga :!: Dyfer musi miec typ 210 :!: Jak poszukasz na realoem to szybko przekonasz sie, ze malo ktory model BMW ma ten typ dyfra. Praktycznie jedyny 100% typ ze nie pomylisz sie to dyfer z e34 M5 3,6 i 3,8. Inne modele BMW maja zazwyczaj typ 188.

 

Pomocne strony:

http://www.e31.net/navtechnik_e.html

http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html

http://www.realoem.com/bmw/

Marcin wracając do tematu dyfra to nie wiem czy zauważyłeś to e32 735 w automacie miały 3,91 przełożenie tylko tak jak mówisz były rożne typy , ciekawe jak je rozróżnić , gdzieś czytałem że typ 210 jest cięższy....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Marcin wracając do tematu dyfra to nie wiem czy zauważyłeś to e32 735 w automacie miały 3,91 przełożenie tylko tak jak mówisz były rożne typy , ciekawe jak je rozróżnić , gdzieś czytałem że typ 210 jest cięższy....

 

Zgadza sie, byly 3,91 i 3,45 oraz typ 188 i typ 210.

info z realoem:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GB41&mospid=47344&btnr=33_0004&hg=33&fg=05

Jednak w e32 735 zbyt duzo wersji tych dyfrow - sprobuj wpisac w realoem inny rok produkcji i juz co innego wyskoczy. Mnogosc wersji, do tego skrzynia manual/automat powoduje ze idzie zglupiec i wolalem kupic dyfer od e34 M5, gdzie nie wazne czy to bylo M5 3,6 czy tez 3,8 czy bylo z roku 1989, czy z 1995 to zawsze byl dyfer 3,91 z glowka 210mm. Jeden kolega z naszego forum kupil juz dyfer od 735 i okazalo sie ze zly :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.