Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Niedługo chowam osemke do drugiego garazu (ogrzewany), gdzie w ciepelku przeczeka czwarta juz zime w moich rekach. Jak zwykle i tym razem nie zamierzam marnowac tego okresu.

 

W planach mam dalszy ciag dopieszczania, trzeba bedzie troszke pogrzebac przy zawieszeniu, elektryce, chce odnowic skorzana tapicerke, zamontowac wzmacniacz (od Roberta Lesiu :cool2: ), zrobic centralny zamek na pilota itp. Praktycznie same blahostki, ale jednak drazniace co niektore.

Efekty mojej pracy bede opisywal w tym temacie :cool2:

  • Odpowiedzi 111
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Na poczatek dobralem sie do latarki okolo tydzien temu. Nie swiecila :( Do wymiany byly rozlane akumulatory (musialem jechac do Pruszkowa zeby takie kupic :duh: ) i spalona zarowka. Jednak i to nie pomoglo, na szczescie kolega w e38 ma praktycznie identyczna latareczke - podmienilismy styczniki i zaczela swiecic. A wiec papierek 80 w reke i czyszczenie :8)

 

Latarka po rozebraniu:

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img85.imageshack.us/img85/2671/img7660im2.jpg

 

Efekty pracy :D

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img86.imageshack.us/img86/5292/img7663sa6.jpg

 

Zanim ja zloze w calosc musze jeszcze kupic identyczna zarowke, bo ta ktora mam jest o 0,3W mocniejsza, a wiec slabiej swieci i ma za duza glowke zeby zlozyc latarke. Ale to juz nie problem :D

 

Oprocz tego walcze ze stukaniem w lewym tylnym kole. Pojechalem raz w sierpniu na sciezke diagnostyczna, testowalismy zawieszenie na wszystkie mozliwe sposoby i nic nie znalazlem co by moglo postukiwac :( Wozilem nawet kolege w bagazniku zeby nasluchiwal dochadzacych dzwiekow :doh: Kilka dni temu znowu odwiedzilem stacje diagnostyczna, tym razem oprocz szarpakow (nic nie wykazaly) sprawdzilem stan amortyzatorow i tez sa OK. Auto do garazu, wymontowalem ten amortyzator (troszke cykalem sie z powodu groznie wygladajacego napisu "do not open", ale dotyczy to otworzenia samego amortyzatora, a nie wyjecia go w calosci. No i jednak to on powoduje to stukanie. Jeszcze dla pewnosci jutro podmienie je stronami. Jezeli testy potwierdza moje podejrzenia w poniedzialek wysylam amortyzatory do ponoc jedynych w polsce fachowcow od regeneracji amortyzatorow z EDC. Sa skuteczni bo kolega w swojej osemce robil ten zabieg ostatnio i jeszcze okazalo sie ze jest po rodzinie z wlascicielem :mrgreen:

Opublikowano
Czyli jednak amortyzator, jak masz rozebrany tył to wyślij 2 do regeneracji i będziesz miał spokój. Pozdro.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Opublikowano

Dzisiaj dalszy ciag walki z amortyzatorami. Chcialem je podmienic stronami, jednak dopatrzylem sie nie sa one zamienne stronami. Tzn da sie je zamienic stronami, ale jest mozliwosc przytarcia wtyczek od EDC o elementy zawieszenia podczas jazdy. Oprocz tego balem sie ze komputer sfiksuje jak podlacze odwrotnie kabelki od EDC. Wolalem nie ryzykowac, w dodatku sprawdzilem drugi amortyzator i ewidentnie nie stuka tak jak ten pierwszy. Amortyzatory juz zapakowane w paczke. Cena za regeneracje jednego to 195zl. Mala kwota przy cenie 15tys zl za komplet nowych :lol:

 

Oprocz tego wyeliminowalem drganie szyby pasazera przy zamykaniu drzwi. Myslalem ze wina lezy w samych drzwiach, a okazalo sie ze wystarczy uwypuklic uszczelke przy malym oknie z tylu tam gdzie drgala szyba.

 

Zaczalem rowniez bawic sie w kompletowanie oswietlenia kabiny. Po tej fotce dopatrzylem sie ze rowniez popielniczka jest podswietlana:

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img136.imageshack.us/img136/1286/dsc00393vn1rp6.jpg

 

Wystarczylo wypiac dwie zaslepki, odkrecic 3 srubki i odpiac dwa kabelki a na koncu dobrac sie do spalonej zarowki :8)

 

Również z oświetlenia brakuje mi jeszcze podświetlenia przelacznika od świateł przeciwmgielnych oraz raz swieci, a raz nie przelacznik od świateł dziennych.

Poki co efekt jest taki:

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img152.imageshack.us/img152/3685/sssssssssssssssle7.jpg

Opublikowano (edytowane)
chowam osemke do drugiego garazu (ogrzewany), gdzie w ciepelku przeczeka

 

Fajnie, ale ja ci już Marcin mówiłem, że takie traktowanie samochodu nie do końca do mnie przemawia. :roll: Czy nie lepiej nim po prostu jeździc ?

A my właśnie wróciliśmy z małej przejażdżki. Miałem coś do załatwienia pod Lipskiem, 900 km z czego połowa z prędkością sporo ponad 200 - oto do czego to służy ... Ach, jak szybko się to autko zbiera do 250 (!!), sama przyjemnośc ! Autostrada, oto miejsce dla 850ki...

Podobało mi się, jak Niemcy pozdrawiali podniesionym kciukiem, Dla nich to po prostu klasyk, youngtimer. 850ki z lat 90-91 są już w notowaniach cen klasyków: zustand 2 - 13.000 euro, zustand 3 - 9500 euro, zustand 4 - 5000 euro... Sporo drożej od 635Csi...

 

http://img525.imageshack.us/img525/5052/1007798wo6.jpg

 

Wystarczy taki wyjazd, abym wybił sobie z głowy wszystkie myśli o taniowozie. Przymierzałem się do czegoś takiego taniego, ale po obejrzeniu kilku 530d E39 dałem sobie spokój. To się po prostu nie opłaca. Utrata wartości + obowiązkowe opłaty to akurat różnica w kosztach paliwa do 850ki, a przyjemnośc jest nieporównywalna !

Edytowane przez PZ

Pozdrowienia

Paweł

www.automobile-catalog.com

Opublikowano

PZ ale moja przygoda z BMW nie konczy sie jesienia. Moj kolega ma 740i ktorym mam okazje jezdzic praktycznie codziennie, a np. za chwile wywlekam swoje e38 i lece w traske 250km.

Lubie jezdzic osemka, ale lubie rowniez robic cos przy niej i cieszyc sie z kazdej nastepnej zrobionej rzeczy :D

Opublikowano
a co do zdjęć dotyczących podświetlania to w e32 750 będzie chyba podobnie , co? tak patrzyłem u siebie to nie świeci przycisko od ASC, od świateł , pokrętła od temperatury a to wszystko chyba powinno być podświetlone...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
zgadzam się z tezą że auto niejeżdżone bardziej się psuje. Chć tez podziwiam MArcina za to że tak traktuje swoje 850 :) one zasługuja by im dawać to co najlepsze. Ja tej zimy mam zamiar jeździć swoją Beatką :) mam jeszcze e34 535 którą jeżdżę w tasy. Niestety na zime trzeba założyć 16" na przydkich oponach z dużym profilem :( blee ale cóż albo brzydkie opony i duża przyczepnośc albo fajne kapcie i zimowy poślizg (a w efekcie możliwy dzwon :( ). Przed zimą chcę zabezpieczyć podwozie bo niestey nasze sposoby sypania sola szybko wykańczają każdą blacharkę :/.

If BMW is a relligion M5 would be a mesiah

http://picasaweb.google.com/napi1982/MojeBeemeczki

Opublikowano
Panowie spokojnie. To juz czwarta zima z rzedu i ani razu auto nie stalo dluzej niz 2-3 tygodnie. Ono jest bez przerwy na chodzie. Zawsze w zime znajdzie sie kilka mroznych dni, kiedy juz dawno nie padal snieg, a wiec i sol nie byla sypana i wtedy staram sie zrobic minimum 30km, a najlepiej 50 - 60km zeby auto sie nie zastalo.
Opublikowano
a co do zdjęć dotyczących podświetlania to w e32 750 będzie chyba podobnie , co? tak patrzyłem u siebie to nie świeci przycisko od ASC, od świateł , pokrętła od temperatury a to wszystko chyba powinno być podświetlone...

 

Podejrzalem w kilku osemkach i przycisk od ASC nie jest podswietlany, a zdaje sie e32 ma identyntyczny. Jedyne co jest podswietlane to napis ASC. No chyba ze BMW opracowalo go tak samo jak panel klimatyzacji, ktorego jeszcze nie spotkalem swiecacego w zadnej osemce, nawet ta z katalogu Kincka ma to niesprawne :lol:

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img136.imageshack.us/img136/1286/dsc00393vn1rp6.jpg

Opublikowano

Zacznij od sprawdzenia zarowki. Tam jest jedna zarowka która oswietla 3 pokretla. U mnie okazala się spalona. Zadowolony wymienilem żarówkę, podlaczam wszystko i wielkie rozczarowanie. Pierwsze pokrętło od kierowcy swieci ladnie, drugie ledwo co, a trzecie wcale.

BMW zastosowalo dziadowki swiatlowodzik który peka i nie przewodzi swiatla.

Ja zrobiłem to tak: Oplatalem caly „światłowód” kablami dajac na kazde pokrętło po jednej malej zarowce swiecacej białym światłem. Prad wziąłem z przycisku ASC. Do tego opornik i gotowe :wink:

Efekt:

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img50.imageshack.us/img50/7278/jjjjjjjjjjjjjyy8.jpg

 

Ps uwazaj na pokretla! Material z ktorego sa wykonane jest tak delikatny, ze rozpadaja sie w rekach. Na szczescie nie sa drogie w razie uszkodzenia ich:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=EG21&mospid=47330&btnr=64_0634&hg=64&fg=20

Opublikowano
Marcin. Tak mylalem ze moze jak sie spotkamy nastepnego lata to bysmy razem popracowali nad tym. Co ty na to?
BMW 850 (BDS) http://www.luxury4play.com/images/l4p/smilies/michael.gif
Opublikowano
Marcin, jeszcze została w Twojej 8ce kratka środkowa nawiewu. :D To na bank jest podświetlone. Pamiętam, ze miałeś tam jakies światło ale jakby ginące?
Opublikowano
Marcin. Tak mylalem ze moze jak sie spotkamy nastepnego lata to bysmy razem popracowali nad tym. Co ty na to?

Nie ma problemu :wink:

 

Marcin, jeszcze została w Twojej 8ce kratka środkowa nawiewu. :D To na bank jest podświetlone. Pamiętam, ze miałeś tam jakies światło ale jakby ginące?

Hmm, bede musial przyjrzec sie jej jak bede robil podswietlenie przelacznika swiatel przeciwmgielnych. Cos tam wprawdzie swieca, ale slabo. Chyba ze to tak slabo ma swiecic, bo w innych osemkach zauwazylem ze jest podobnie...

Opublikowano
Marcin, jeszcze została w Twojej 8ce kratka środkowa nawiewu. :D To na bank jest podświetlone. Pamiętam, ze miałeś tam jakies światło ale jakby ginące?

 

Hmm, bede musial przyjrzec sie jej jak bede robil podswietlenie przelacznika swiatel przeciwmgielnych. Cos tam wprawdzie swieca, ale slabo. Chyba ze to tak slabo ma swiecic, bo w innych osemkach zauwazylem ze jest podobnie...

 

Mam niedobre wieści Marcin odnośnie podświetlenia tychże środkowych wylotów nad konsolą ...tam zastosowano identycznie jak w panelu klimatronika ten dziadowski światłowód.

Opublikowano
Mam niedobre wieści Marcin odnośnie podświetlenia tychże środkowych wylotów nad konsolą ...tam zastosowano identycznie jak w panelu klimatronika ten dziadowski światłowód.

 

To lipa, ale juz wiem jak to zrobic. Mam nadzieje ze dostep bedzie dobry.

Dzis zrobilem cos co odkladalem od zeszlej zimy. Mianowicie podczas wrzucania wstecznego biegu jedna lampa z tylu wariowala i swiecila przeciwmgielnymi (druga lampa zachowywala sie prawidlowo).

Myslalem ze bedzie duzo pracy przy tym, mialem wizje zrywania wykladziny w kabinie, a okazalo sie ze jeden kabel od masy w lampie był przytarty. Wystarczylo dosztukowac 10cm swiezego kabelka i efekt taki:

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img135.imageshack.us/img135/2161/img7699yy4.jpg

 

Jutro biore sie za podswietlenie przy wylotach powietrza. Jak tak dalej pojdzie w tym tempie, to za tydzien nie bede mial co robic przy tym aucie :mrgreen:

Opublikowano
A propos oświetlenia wnętrza czy przycisk od ryglowania zamków powinien się świecić(przy sterowaniu szyb)?

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Opublikowano

Dobralem sie do deski rozdzielczej:

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img147.imageshack.us/img147/2059/img7703gi8.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img149.imageshack.us/img149/9033/img7710ad0.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img88.imageshack.us/img88/3055/img7713hj5.jpg

 

Romanek, jest tak jak pisales :wink: Sprawdzalem i zarowke mam sprawna, a wiec znowu ten cholerny swiatlowod. Mam patent na zrobienie tego, mam nadzieje ze zadziala...

Opublikowano

Romanek, jest tak jak pisales :wink: Sprawdzalem i zarowke mam sprawna, a wiec znowu ten cholerny swiatlowod. Mam patent na zrobienie tego, mam nadzieje ze zadziala...

 

Ja mój światłowód juz poświeciłem do celów eksperymentalnych ale nawet krótki kawalek nie ma już żadnej wartości, nie przewodzi światła.Za to siedziałem i pracowałem by oświetlić wszystko diodami .Efekt oszałamiające światło,niestety jak dla mnie zbyt mocne wiec podświetliłem tylko środki kołeczek od regulacji i reszty nie podłączyłem. A jaki jest twój patent?Na allegro widziałem światłowód świecący końcem ale najgrubszy miał 1,5 mm a powinien być dwa razy grubszy. Gdyby mieć właściwy można by podświetlić nim nawet panel klimatronika.

Aha a jak z żarówka włącznika świateł?łatwo to rozebrać?

Opublikowano
Za to siedziałem i pracowałem by oświetlić wszystko diodami .Efekt oszałamiające światło,niestety jak dla mnie zbyt mocne wiec podświetliłem tylko środki kołeczek od regulacji i reszty nie podłączyłem.

Zastosuj opornik i bedzie OK :cool2:

 

A jaki jest twój patent?

Kupilem diode i licze na to, ze jej duzo mocniejsze swiatlo oswietli wszystko tak jak trzeba. Prosty sposob. Jak nie pomoze bede kombinowal inaczej.

 

Aha a jak z żarówka włącznika świateł?łatwo to rozebrać?

Po okolo 5 minutach poddal sie :wink:

Opublikowano
Dzisiaj dalszy ciag walki z amortyzatorami. Chcialem je podmienic stronami, jednak dopatrzylem sie nie sa one zamienne stronami. Tzn da sie je zamienic stronami, ale jest mozliwosc przytarcia wtyczek od EDC o elementy zawieszenia podczas jazdy. Oprocz tego balem sie ze komputer sfiksuje jak podlacze odwrotnie kabelki od EDC. Wolalem nie ryzykowac, w dodatku sprawdzilem drugi amortyzator i ewidentnie nie stuka tak jak ten pierwszy. Amortyzatory juz zapakowane w paczke. Cena za regeneracje jednego to 195zl. Mala kwota przy cenie 15tys zl za komplet nowych :lol:

 

Czy aby Twój stukający amortyzator to nie był przypadkiem lewy tył? Czy objawy to stukanie na nierównościach słyszalne wyraźnie podczas jazdy? Domniemam ,że już zamontowałeś oba po regeneracji? Jaki efekt?

Opublikowano

Tak, lewy tyl. Objawy byly takie ze slyszalem ewidentne popukiwanie na nierownosciach przy malych predkosciach. Co ciekawe po przejechaniu kilku kilometrow objawy ustaja.

 

Amortyzatory juz odebralwem, jednak jeszcze przed ich zalozeniem sprawdzilem czy stukanie ustalo i niestety nie :( Po zalozeniu utwierdzilem sie tylko ze nadal jest tak samo :( Zadzwonilem do firmy gdzie je robili i kazali mi odeslac ta stukajaca sztuke jeszcze raz do nich. Jak jej nie naprawia, to zadeklarowali ze oddadza kase.

Na nic moje rozmowy z szefem, ze odsylam amortyzatory ktore sa sprawne, ze chce tylko aby ustalo stukanie.

Co do samej regeneracji jestem zadowolony. Auto zrobilo sie sztywniejsze i wyraznie reaguje na przycisk sport/komfort.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.