Skocz do zawartości

Falujace obroty - krotkie pytanie


anatoss

Rekomendowane odpowiedzi

Hehe tez tak jezdze :o .Nie falują na odpietym jak podepne to w zimne dni jest tragedia czasami jak zafaluje to aż zgaśnie :cry: Silnik krokowy podobno trudno zajeżdzic.Ja szukałem i raczej chodzi o sterowanie .Chodzi o czujnik temperatury silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wariują obroty na zimnym silniku.Czasami ma 500 czasami 1500 ale jak sie rozgrzeje jest ok.Z silnikiem nie powinno sie nic stać ale to nie znaczy że można sobie jeżdzić tak już zawsze :x Niedługo bede wymieniał ten czujnik temperatury.Po wymianie dam znać co to dało.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszą rzeczą jaką zrobiłem była wymiana czujnika temperatury - niestety porażka :oops:

Silniczek krokowy by czyszczony przez "speca", nic nie dało, muszę sam pokombinować... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie na gazie mi też falują a podobno na gazie sonda lambda jest wyłączona.Co wy na to?

 

Tak? :shock:

Jeżeli masz instalację pierwszej generacji (na śróbke) to sonda jest odłączona, masz stałe nastawy, w innym przypadku powinna działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy moge prosic o wiecj info w temacie falujace wolne oborty --> wymiana czujnika temperatury? jaki to ma zwiazek? jak poznac ze walniety jest czujnik temperatury? czy jesli jest on (czujnik) uszkodozny to zegar temperaury przeklamuje? gdzie szukac tego czujnika w motorze M50? i moze od razu orientacyjny koszt czesci ? :roll:

528iA Touring pali srednio:

http://images.spritmonitor.de/166705_5.png LPG/Pb95

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj oj oj.....

(sorrki do admina za wypracowanie)

Uscislijmy:

Za wolne obroty w benzynowych betach odpoowiadaja.:

- wielkosc luzu zaworowego

- uklad elektryczny na czele ze sterownikiem silnika

w dalszej kolejnosci

(cewka, przewody,swiece,kopulka, palec lub nowszych modelach modul zaplonowy i monocewki)

- silnik krokowy

- sonda lambda

- przeplywomierz powietrza

- podsisnienie w kolektorze ssacym

Czujnik temperatury a jest ich na ogol kilka(blok silnika,przeplywomierz), moze utrudniac rozruch, lub powodowac gasniecie silnika po nagrzaniu sie, gdyz silnik bedzie zalewany otrzymujac info albo i zimnym silniku, albo o innej niz rzeczywista gestosci powietrza a wiec jego ilosci)

 

Zakladam ze mechanika (zawory) zostala zdjagnozowana.

 

Jesli padla by sonda obroty falowaly by bez wzgledu na temperature silnika, bo do czasu nagrzania sie sondy silnik otrzymuje wartosci domyslne od sterownika silnika, co w przypadku jej uszkodzenia, po nagrzaniu skutkuje podwyzszonym zuzyciem paliwa(auto caly czas pracuje jakby bylo zimne).

Chcac uzyskac pewnosc, odpinamy wtyczke z sondy i patrzymy na prace silnika.Jesli jest taka sama to ewidentnie poleciala sonda.

Podobniem mozemy sami sprawdzic czujnik temperatury,oraz oczywiscie fachowo miernikiem.

Z ta roznica ze na sondzie mierzymy amplidude napieca oscylujacego od 0-1V dla 1Voltowej lub od 0-5V w przypadku 5 voltowej, a na czujniku temperatury opornosc na zminym i nagrzanym silniku, gdzie na ogol na zimnym opornosc jest duzo wyzsza niz na rozgrzanym.

Jesli padl silnik ktokowy, obroty szaleja zawsze podobnie jak przy nierownym podcisnieniu, (tzw dostaje lewe powietrze)

Aby sensownie zdjagnozowac silnik krokowy nalezy nagrzac silnik i po nagrzaniu delikatnie aczkolwiek zdecydowanie kilkukrotnie depnac w pedal i odpuscic, czekajac az silnik krokowy wyrowna obroty. Jesli jest przytarty wyrownanie obrotow zajmie mu znacznie wiecej czasu lub wogole nie nastapi wowczas mamy jasnosc.Wazne jest, aby dajac w pedal nie przekracza obrotow rzedu 2000 bedacych w zakresie pracy silnika krokowego.

 

Problemy z podcisnieniem Np w E32 Istnieje szansa uslyszec. Mozna tez lapka sprawdzic czy nie ma zasysu od strony silnika ktorkowego, odmy pomiedzy zaworami a kanalem dolotowym do kolektora, lub po zdjeciu pokrywy przeplywomierza na nitach, wazne szczegolnie w przypadku jazdy na slabym gazie i strzalow.

W kazdym modelu warto przesledzic wszystkie kanaly dolotowe kolektora i jego okolice.

 

W przypadku przeplywomierza np w modelach E28,E23,E32 i E34 wyposarzonych w silnik rzedowny 3 lub 3,5l , za wolne obroty odpowiada kanal boczny przeplywomierza. Znajduje sie tam fabrycznie ustawiona sruba ampulowa z podana na obudownie wielkoscia, mierzana sowmiarka, odpowiadajaca glebokosci wkrecenia owej sruby.Aby nabrac pewnosci czy to przeplywomierz padl , wystarczy ustawic przeplywomierz tak,aby moc owa srube regulowac podczas pracy silnika.

Dac 1/2 obrotu w jedna pozniej w druga strone(wracajac do wyjsciowej pozycji) w tym czasie obserwujac czy wplynalo to na obroty silnika.

Obowiazkowo sprawdzic czy przy klapa pracuje plynnie i czy sie gdzies nie przyciera. Jesli nie to mamy z czapki przeplywomierz i warto poszukac nowego.

(szczegolowa instrukcja regulacji i diagnostyki przeplywomierzy a takze ich naprawy jest na forum i do tego czytelnie opisana)

 

Jesli wszystko sprawdzilismy i jest ok a obroty warjuja nadal, proponuje skombinowac inny sterownik silnika (oczywiscie o takich samych numerach) i sprawdzic czy na nim bedzie ok...

 

Szczerze mowiac nic innego juz nie pozostaje

W tym jednak przypadku sytuacja niestabilnych obrotow ma miejsce zawsze bez wzgledu na styl jazdy,temeperature silnika i otoczenia itd moze tylko sie nasilac i slabnac.

 

Wazna rzecz w przypadku gazu. Czasem nasi gazownicy z dziwnych miejsc biora zasilania i sygnaly, co moze albo zaklucac wartosci mierzone na osprzecie, albo co gorsza odlaczac nam mase na ktoryms z czujnikow, co da dokladnie taki sam efekt z tym ze zostanie on zakodowany jako wada danego czujnika.

 

Jakby co pytajcie chetnie pomoge jesli bede potrafil.

Pozdrawiam

Kamil

Edytowane przez m_atrix - BMW Klub Polska

Pozdrawiam

Kamil



(...)trzeba wiedziec kiedy ze sceny zejsc

NIEPOKONANYM...(...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M40 może też świrować przez niesprawne czujniki położenia wału korbowego. Uwaga :!: przy kole zamachowym są dwa czujniki:

- czujnik prędkości obrotowej,

- czujnik znaku odniesienia.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy włączonym silniku krokowym obroty falują na zimnym i na ciepłym silniku natomiast przy wyłączonym falują tylko na zimnym.Czy taka wskazówka wyklucza któryś z elementów?Może to wskazywać na czujnik temperatury?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wyklucza...

Na zimnym nie pracuje sonda lambda a skoro odlaczyles tez silnik krokowy to nie ma czym wyrownac obrotow i szaleje.

Masz wiec do czyszczenia wilnik krokowy i wbrew opiniom polecam czyszczenie go w preparatach z deklaracji sluzacych do czyszczenia ukladu wtryskowego lub gaznikowego.Opakowania sa po ok250ml co spokojnie starcza, aby po wlaniu w sloiczek wymoczyc silnik krokowy.

Warto przy tym pamietac by go za gleboko nie zamaczac, gdyz pomiedzy czescia mechaniczna jest tam gumowy oring (i lepiej go nie rozpuscic)oraz stojan i cewka silnika krokowego i lepiej tez ich nie namaczac.

Po namoczeniu (ja osobiscie zostawiam na noc) czyszcze jeszcze malym pendzelkiem, kompresorem. Po czym montuje ponownie.

Jak do tej pory 80% silnikow krokowych udalo sie wskrzesic. Niestety bywaja takie sytuacje kiedy silnika krokowy to mogila i warto skombinowac jakis sprawny i sprawdzic na nim.

Pozdrawiam

kamil

Edytowane przez m_atrix - BMW Klub Polska

Pozdrawiam

Kamil



(...)trzeba wiedziec kiedy ze sceny zejsc

NIEPOKONANYM...(...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm

Przeczytalem wszystko tu zawarte i widze ze powodow falowanie jest bez liku , ale wtrace tu sytuacje dotyczaca mojego autka- moze sie ktos spotkal z podobna sytuacja.

 

Gdy kupilem to falowaly tak ze po rozgrzaniu silnika bardzo mocno , np przy staniu w korku, falowal tak ze po wychamowywaniu np przed swiatlami obroty potrafily spadac do 500 i odbic sie minimalnie, potem sobie tak skakaly raz 500 raz 800. Po pewnym czasie zaczal gasnac silnik hmm to zostaly podkrecone obroty i bylo spoczko prze tydzien moze dwa.

Teraz dalej nie faluje na zimnym silniku tylko na rogrzanym - znow po wychamowianiu i staniu np na swiatlach spada do 500 pozniej sie podnosi, a czasem jest ok 1000 hmm jakos nie moge znalesc zadnej zaleznosci .

Czyscilem krokowy , sprawdzalem dolot.

Chyba wezme sie za ten czujnik silnika moze to to :roll:

Moze ktos zasugeruje cos innego ?

 

Pozdrawiam i dobrego roku wszystkim ...samej radosci z jazdy !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

(...)

Jesli wszystko sprawdzilismy i jest ok a obroty warjuja nadal, proponuje skombinowac inny sterownik silnika (oczywiscie o takich samych numerach) i sprawdzic czy na nim bedzie ok...

 

pomoge jesli bede potrafil.

Pozdrawiam

 

(...)

Kamil

 

 

Witam,

Pozwoliłem sobie zawęzić Twoj post do tego drobnego fragmentu. W moim przypadku sytuacja jest taka, że sonda lambda nie działa. Zakładana była działająca sonda z drugiego samochodu i dalej nic. Silnik zaczyna falować dopiero jak wprowadzi się go w obroty.

Mój mechanik podejrzewa, że jest to własnie problem sterownika. Czy to jest rzeczywiście sterownik? Czytałem również w innych postach, że po długotrwałym odłączeniu akumulatora (a moje autko stało prawie miesiąc bez - dwa razy zmieniana głowica :twisted: ), może wystąpić tzw. adaptacja komputera. Może dlatego sonda lamda nie pracuje?

pozdrawiam

Duchal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc duchal

Na prv masz info ode mnie, a tu odpisze 4all

Objawy falowania obratoami sa najprzerozniejsze.Na wolnych na syzszych obrotach,jakby zatrzymywanie opadania obrotow po odpuszczeniu gazu itd itd...

Aby mogl cos wiecej powiedziec musze dokladnie wiedziec co sprawdziles, w jakim zakresie sie to objawia...czy cos temu towarzyszy, czy tylko na postoju czy tez w czasie jazdy.

Wracajac do tematu piszesz ze wymieniles sonde lambda i nie ma roznicy,a czy wykasowales bledy z komputera?Jesli nie komputer pracuje nadal w trybie awaryjnym wiec ...on nie wie ze ma juz dobra sonde.

Proponuje odlaczenie akumulatorka na 15-20min, na odlaczonym zwarcie ze soba przewodow (klem),ale nie podpietych.W stanie zwarcia zostaw tak na kilka minut,aby usunac wartosci adaptacyjne sterownika.

Po podlaczeniu kelm(a wczesniej usuniecia zwroki na klemach) komputer sprawdzi aktualne ustawienia i zacznie adaptowac srodowisko.

Calkiem mozliwe ze to zalatwi sprawe.

Odpisz jak poszlo

Pozdrawiam

kamil

Pozdrawiam

Kamil



(...)trzeba wiedziec kiedy ze sceny zejsc

NIEPOKONANYM...(...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

karal czy moze podac ile kosztowala cie wymiana? --> robocizna i sama uszczelka? czy wymga to jakis szmanskich umiejetnosci czy po prostu w garazu z kompletem kluczy dam rade to sam zrobic?

tez walcze z obrotami na luzie i powoli koncza mi sie opcje :mad2:

528iA Touring pali srednio:

http://images.spritmonitor.de/166705_5.png LPG/Pb95

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Moja przyczyna falujących obrotów była troche śmieszna,tz. wymiana filtra powietrza.

Obroty huśtały się pomiędzy 500 a 1000 podczas np. zatrzymywaniu na światłach(silnik M50 2.0 z sekwencyjnym wtryskiem gazu).Dziwne bo działo się tak tylko na gazie.

pozdro

 

SORY ale to co napisałem jest nieprawdą,troche się pospieszyłem z oceną.

Po rozgrzaniu silnika dalej występuje problem falujących obrotów.

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.