Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiam Wszystkich

Moj brat jezdzi bmw 525tds touring, automat, 1995 r. przebieg nieznany prawdopodobnie miedzy 200-300 tys. mam pytanko od niego.

gdy jedzie 120-140km/h i troche przycisnie ale nie deche tylko aby zrzucic jeden bieg lub dwa to po zrzuceniu kazdego z tych biegow przez chwile mu zakopci :( ale to jest sekunda lub dwie) czy to normalna reakcja takiej bryki przy tym przebiegu czy cos jest do zrobienia. :? zaznaczam ze gdy zmienia te biegi i przyspiesza to nie daje jej w kosc.

pozdrawiam- trzymajcie sie....drogi :lol:

Pozdrawiam

Marcin

Opublikowano

wydaje mi sie ze to normalne, gdyby caly czas kopcil to gorzej , ale jak tylkoprzy zrzucaniu biegów to nie ma sie co martwic. Nawet przy innych dieslach w technologii TDS lub TDI mozna zauwazyc krotkotrwale puszczanie dymka. Tak wiec nic tylko sie cieszyc z jazdy

Pozdrawiam

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
A jaki ten "kopeć" ma kolor?

 

Jeżeli czarny to ja sprawdził bym czy wtryski nie leją,

 

A jak niebieski to smarowanie.

a co jak biały :?:

Opublikowano

Każdy diesel ma tendencję raczej na nagrzanym do normy silniku i mocnej przegazuwie (ale tylko przy wchodzeniu na obroty)zakopcić na czarno. Gdyby na wysokich też kopcił to remont.

 

Ale moim zdaniem:

 

Jeżeli przy odpalaniu nie kopci, albo nieznacznie (znaczy że zasłony nie kładzie) to nieprzejmować się i jeździć, bo to też zależy od paliwa. (U mnie w okolicy tylko Aral nie kopci - wszystkie orleny, esso i inne takie tam shele na zimnym silniku pokazują barwą swych spalin jak mają dobrą jakość!!!)

 

Jeżeli zaś biały i przy ostrym ruszaniu a pali na zimnym bezbarwnie to może nie stykać paliwa - filtr do wymiany lub zapowietrza się układ paliwowy. Ale gdyby się zapowietrzał układ paliwowy to przy paleniu na zimnym silniku kopciłby na biało jak cholera. W zasadzie wyglądało by to jak zasłona dymna. (gdyby miał słabą kompresję to na zimnym byłoby też tak samo - bardzo biało no i mogło by podszarpywać silnikiem)

 

Czy przy odpalaniu na zimno też kopci na biało?

Opublikowano
tak czytam i odnosnie kopcenia... ja mam 325 tds i gdy jade "normalnie" - spokojnie, noga na gazie jak piorko... to wszystko gra ? a gdy staje na prostej i przyspieszam z miejsca, 1 , 2, 3 itd... to mi kopci na czarno, na jedynce do 4500-4800 obr./min, dwojka 4300, trojka 4000... to mi dymi na czarno, najwiecej na jedynce, przez caly zakres obrotow, gdy wrzucam wyzsze biegi kopciu ale juz malo, a na 3 i 4 to juz niewielka ilosc dymku jest...
Opublikowano

Odnośnie pytania poprzednika.

 

Gdy dieselowi gaz do dechy i szybko wchodzi na obroty a końcówki wtrysków już nie za nowe to tak właśnie jest. Ale za bardzo nie należy się tym przejmować. Chyba że przy zimnym starcie "malował by" podjazd na czarno w miejscu gdzie spaliny walą w ziemię - wtedy trzeba sprawdzić i najwyżej wymianka końcóweczek.

  • 4 lata później...
Opublikowano

ja przy swoim 524td mam tak, że jak go odpalam to na czarno walnie...pochodzi kilka sekund i przestaje...Na ciepłym już silniku przy przeciągnięciu go na biegu (w granicach rozsądku oczywiście) to też zakopci na czarno...hmm..co to może oznaczać?? końcówki wtrysków do wymiany??jak tak to mniej więcej jakie koszty są z tą wymianą związane??

dzięki

pozdrawiam ;-)

Opublikowano
...no to powiedz mi Kamilio00 co powiesz na mój przypadek: czasami (zaznaczam czasami) przy odpalaniu na zimno zakopci na biało (ale delikatnie, bez "zasłony"...ale w lusterku widać)... na ciepło nigdy. To zakopcenie widać bez względu na temperaturę powietrza oraz wilgotność.
Opublikowano

Może sprawdź czy nie masz powietrza w przewodach paliwowych??

 

Albo sprawdź czy płynu chłodniczego Ci nie ubywa, czasami jak pójdzie uszczelka pod głowicą tak może się dziać - delikatnie płyn przedostaje się do ostatniego cylindra.

 

 

Pzdr

Opublikowano

Baartass - końcówki kosztują 20 - 50 pln za sztukę - jeżeli poszukasz taniej hurtowni. Najlepiej kupić dobre np. Bosh bo ich trwałość jest kilkukrotnie większa niż takich kiepskiej jakości - "w efekcie drożej znaczy taniej".

 

Zanim jednak zdecydujesz się na zakup i zmianę najlepiej wtryskiwacze wykręcić i sprawdzić czy dobrze rozpylają. Jeżeli rozpylają źle to trzeba wymienić.

 

A wymiana - no to zależy jak drogiego masz mechanika. Myślę że średnio od 25 do 50 pln od sztuki. Choć można sobie wyobrazić mechanika, który "krzyknie więcej".

 

Ja jestem w tej dobrej sytuacji, że tę operację tę zrobiłem sobie sam korzystając z przyrządów znajomego mechanika - oraz częściowo wspierając się jego wiedzą i doświadczeniem :dance:

 

Najlepiej przy wymianie końcówek dać nowe podkładki - bo one odbierają z końcówki temperaturę - stare mogą nie cieknąć, ale nie koniecznie się dobrze nie ułożą i wtedy końcówki mogą się przegrzeć i szybko się zużyją :cry2: :!:

 

Krawędzie które uszczelniają wtryskiwacz mogą mieć wżery - należy je wtedy dotrzeć pastą drobnościerną na stole traserskim. :8)

 

Ogólnie rzecz biorąc koszt nie jest wysoki, a efekt jeżeli wtryskiwacze rzeczywiście źle rozpylają jest odczuwalny od razu. :)

Opublikowano
Może sprawdź czy nie masz powietrza w przewodach paliwowych??

 

Albo sprawdź czy płynu chłodniczego Ci nie ubywa, czasami jak pójdzie uszczelka pod głowicą tak może się dziać - delikatnie płyn przedostaje się do ostatniego cylindra.

...hmmm... płynu ani deko nie ubywa...czyli możliwe, że czasami może się zapowietrzyć... thx

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Pytanko do Kamilio00 :) jest jakis domowy sposob na sprawdzenie wtrysku? Moze kompresor? :norty:

I jeszcze jedno, moge bez obawy rozkrecic wtrysk? A moze tam jest jakas wyzsza technika wymagajaca jakiegos ustawiania?

Cos mi motor kuleje, jakby mial braki dawki na jeden cylinder i podejrzewam ktorys z wtryskow.

Pozdrawiam

 

PS.: moze ma ktos na zbyciu sprawny wtrysk? Ewentualnie ktos pozyczy? Oczywiscie zwykly, nie sterujacy.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

musze was zmartwic ale koncowka wtrysku boscha do TDSa kosztuje ok 120-130 zł w hurcie 90 :)

 

zamienniki w cenie ok 50 zł

 

wiem bo wymienialem

Jeśli po zaparkowaniu samochodu nie odwracasz się, żeby spojrzeć na swój samochód to znaczy, że kupiłeś złe auto :)
Opublikowano
hmm mam podobny problem jak koledzy wyzej. jak odpalam na zimnym to walnie dymikem na czarno i na ziemi widac ze troche przybrudzil. na cieplym jest ok. podczas jazdy jak mu depne na maxa to kopci na czarno. podczas normalnego przyspieszania jest ok. czyli co?? koncoweczki??
Wszystko o dieslach BMW .::: http://www.bmw-diesel.pl :::.
  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam! Ja osobiście myśle że kopcenie przy odpalaniu czy też przy gwałtownym depnieciu na gaz np.przy wyprzedzaniu to normalka w końcu to disel.Zauwarzcie jak kopcą mercedesy CDI niby nowsze silniki a można by wędzić w ich bagażnikach kiełbache :8) oczywiście pisze tu o kopceniu na czarno.Ja miałem uszczelnianą pompe paliwa i pompiarz mi ustawił troche większą dawke paliwa bo był troche zmulony silnik ale minus jest tego że teraz kopci więcej niż wcześniej , powiedział że jak będzie mnie to denerwować to ustawi mi spowrotem jak na początku , ale nie pojechałem bo samochód faktycznie lepiej się zbiera.pozdrowionka dla kopciuchów :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.