Skocz do zawartości

Problem przy rozruchu


Marcin E34 525i

Rekomendowane odpowiedzi

Jesli masz to tylko na zimnym to moze byc silnik krokowy.Normalnie podejrzewalbym sonde,ale ona na zimnym idzie domyslnimi wartosciami,zanim sie nagrzeje wiec nie ma w tym wypadku nic do gadania.Dobrze byloby tez sprawdzic swieczki,bo moze juz styrane sa i zanim sie nagrzeja dziwnie dzialaja.

Pozdrawiam

kamil

Pozdrawiam

Kamil



(...)trzeba wiedziec kiedy ze sceny zejsc

NIEPOKONANYM...(...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik krokowy już naprawiałem. Silnik chodzi idealnie już wtedy gdy wskazówka temp ruszy się lekko na niebieskie pole. Problem występuje tylko po rozruchu zimnego silnika. Najpierw wariuje a potem się samo stabilizuje. Brakuje mi pomysłow.
Nie chcem, ale muszem... jeździć na gazie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze tak trywialnie, swiece dawno sprawdzales?

Moze cos z nimi nie tak i zanim sie rozgrzeje nie przepala na wszystkich?

Jak posprawdzac reszte bedziesz mial na moich postach i na bank na forum.

Pozdrawiam

Kamil

Pozdrawiam

Kamil



(...)trzeba wiedziec kiedy ze sceny zejsc

NIEPOKONANYM...(...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gęsty olej? Shell helix ultra 5w40. Sporo mnie koszttuje. Dodam jeszcze że muszę dolewać bo mi bierze olej i to w sporych ilościach (1l/1500km).

 

Skoro tak to masz prawdopodobnie niską kompresje w cylindrach , zimny silnik jeszcze bardzie pogarsza przedmuch stąd moga wyniknąć objawy jakie opisałeś - im cieplej tym sie bardziej uszczelni, troszke olej zarzuci na tłoki potem jest prawdopodobnie spalany. To tylko jedna z hipotez

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj znajomy podpowiedział mi kwestie, że to może być wina uszczelki pod głowicą. to prawda, że miałem wymienianą rok temu. Procedura dokręcania była prawie kompletna. Mówie "prawie" ponieważ pominięto dokręcenie śrub na głowicy po 500-1000km. Podobno w tym czasie uszczelka się układa dopasowuje i powstaje luz. Możliwe że przedostaje się olej z kanałów olejowych do dwóch sąsiadujących cylindrów. A tak właśnie jest. Są to 4i 5 cylinder.

Co sądzicie o tym? JAk trzeba to skombinuje klucz dynamometryczny i podokrecam.

Nie chcem, ale muszem... jeździć na gazie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gęsty olej? Shell helix ultra 5w40. Sporo mnie koszttuje. Dodam jeszcze że muszę dolewać bo mi bierze olej i to w sporych ilościach (1l/1500km).

 

A może lepiej przejść na półsyntetyk :?:

 

Dokładnie o tym pomyślałem... nie wiem jaki masz przebieg ale wiem to z autopsji, że warto w pewnym momencie przeskakiwać w semi synthese. Silnik się wtedy delikatnie uszczelnia i jest OK.

Kolejnym krokiem tuż przed końcem silnika jest przejście na minerał... ale to dopiero wtedy gdy czas remontu jest tuż tuż... :cry:

> Pozdrawiam <

*MariuszBurgi*


(OO=[][]=OO)

"""""""""""""""

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro tak to masz prawdopodobnie niską kompresje w cylindrach , zimny silnik jeszcze bardzie pogarsza przedmuch stąd moga wyniknąć objawy jakie opisałeś - im cieplej tym sie bardziej uszczelni, troszke olej zarzuci na tłoki potem jest prawdopodobnie spalany. To tylko jedna z hipotez

 

 

A w tym przypadku to zazwyczaj jest odwrotnie niż piszesz, jak zimny to chodzi równo a po rozgrzaniu kuleje.

kiedyś


E32 730

E36 318

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.