Skocz do zawartości

pompa wspomagania po wymianie maglownicy i płynu wyje


siemianek

Rekomendowane odpowiedzi

witam

po pierwsze chciałbym przywitac sie na forum i zadac jedno pytanko.

jak w temacie, dodam ze odpowietrzona jest wg mnie poprawnie, nie ma piany w zbiorniku wyrownawczym, po drugie nie widze zadnych wyciekow. nie mi ktos napisze dokladna procedure odpowietrzenia pompy. dodam ze wspomaganie dziala bez zarzutu, a popa wyje nawet nie kręcąc kierownicą.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze ale czy to napewno wina pompy moze cos innego, odpowietrzona napweno bardzo dobrze a moze jakies kable???? slyszalem ze sa w nich jakies otworki czy cos w tym stylu i jesli szlak to strzeli to wtedy tez pompa moze wyc, prosze o pomoc bo dreczy mnie ten temat dlaczego bezposrednio po wymianie magla nagle zaczyna pompa wyc, czyzby zbieg okolicznosci???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, jak to się ma do kabli. Wiem jedno, u mnie pompa wyła, choć nie ciekła. Kupiłem pompę ZF na allegro za 299zł, którą i tak zakład musiał mi modyfikowac, bo gwint od przewodu był za długi i wyciekał płyn, ale zrobili mi to w ramach gwarancji i jest teraz ok, nic nie wyje i wszystko dobrze działa. Natomiast jeśli chodzi o twoją pompę, to wszystko możliwe, że po wymianie płynu, który wiadomo, że jeśli jest nowy, to ma inne właściwości, gęstość, lepkość itd, mogła pompa się odezwać.

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

njalepsze to jest to ze to nie moj samochod tylko kumpla i pomysli ze mus cos odje.... ale to naprawde zbieg okolicznosci bo rzeczy byly robione ze starannością i wszelką uwagą nie jakaś kicha aby skręcic i oddać. też mi się wydaje że ten nowy płyn. a jakby tak zmienic na mineralny najzwyklejszy czy ktos kiedys probowal tego sposobu na uciszenie pompy??? może to wogole zadzialac jezeli tak to jaki plyn (olej)

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

płyn taki jaki powinien byc, pasek ok, ewidentnie pompa nawala, tylko niewiedziec czemu zgralo to sie z wymiana oleju i wymiana maglownicy, wczesniej wszystko bylo ok, zero halasu ze strony pompy wspomagania i to mnie zastanawia bo wiadomo popsuc sie zawsze moze ale dlaczego nagle ze zmiana plynu i magla, moze nowy plyn rozszczelnil juz sam nie wiem wszystkiego sie imam.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę sie do tego tematu.

 

Od około tygodnia (jak temperatury nieco się obniżyły) obserwuje dzowne zachowania....

 

Zawsze rano dopóki silnik oraz inne osprzęty nie rozgrzeją sie..

 

na początku dziwne stuki przy skręcie w prawo (tylko w prawo) nawet myśłem że to jakaś gałka..

 

potem wyraźna GŁOŚNA praca pompy oraz słabsze wspamaganie oraz jakby pracujące "zrywami" ...

 

Dziś rano nie tylko wycie pompy ale i rzężenie jaky coś miało odpaść .. Po rozgranu się dużo lepiej aczkolwiek też w trakcie dnia (samochód gorący) trochę głośniejsza praca pompy i "skokowe" działanie wspomagania podczas skrętów niekoniecznie na postoju ... ;-(

 

ktoś na ma coś na myśli oprócz wymiany pompy?

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

 

na początku dziwne stuki przy skręcie w prawo (tylko w prawo) nawet myśłem że to jakaś gałka..

 

potem wyraźna GŁOŚNA praca pompy oraz słabsze wspamaganie oraz jakby pracujące "zrywami" ...

 

Dziś rano nie tylko wycie pompy ale i rzężenie jaky coś miało odpaść .. Po rozgranu się dużo lepiej aczkolwiek też w trakcie dnia (samochód gorący) trochę głośniejsza praca pompy i "skokowe" działanie wspomagania podczas skrętów niekoniecznie na postoju ... ;-(

 

ktoś na ma coś na myśli oprócz wymiany pompy?

 

U mnie to samo może już ktoś wie czy to pompa czy co??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyna była prozaiczna - az wstyd się przyznać - po prostu miałem za mało płynu w układzie wspomagania. Dolałem, nic nie odpowietrzłałem i wszystko wróciło o normy. Na szczęście nie zatarłem pompy... ufff

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Postprzez holffman » Nie Gru 16, 2007 12:57 pm

a jak odpowietrzałeś pompe? Na pracującym czy nie pracujący silniku?

Ważne jest też, zeby robić to dość energicznie i przez jakieś 3- 4 minut. No i na wyłąconym silniku, bo inaczej po pompce....

 

 

A jakie to ma znaczenie czy na włączonym czy wylączonym silniku skoro płyn i tak jest w układzie ???

Konrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

POmpa sama się odpowietrza,na odpalonym silniku i podniesionym przodzie samochodu :cool2: ,kręcisz w lewo- prawo i na biezaco dolewasz olejek do zbiorniczka.POdnieść warto samochód bo w ten sposób ulzysz pompie,a wiadomo też że nie masz stanu oleju i mozesz ją zakatrupic.Ja innego sposobu mądrego nie znam :mrgreen: .POzdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.