Skocz do zawartości

[E39] Kilka pytan


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich Forumowiczow!

Od jakiegos czasu jestem posiadaczem BMW jak w opisie. Auto przyjechalo z Austrii, jest bezwypadkowe, ale mialo kilka mechanicznych problemow- amortyzatory, hamulce i pompa wtryskowa. Zadziwilo mnie , ze wbrew powszechnej opini ceny czesci nie sa tragedia ( hamulce calosc ATE, przod amortyzatory Bilstein). Generalnie jezdzi bez zarzutow, ale mam kilka pytan do znawcow tematu:

1. Cos mi brzeczy w konsoli klimatronika jak stoi samochod i jest kompletnie wylaczony. Zdarza sie czesto rano, jak sie wsiada do auta. co to moze byc?

2. Nie dziala przycisk tempomatu na kierownicy- czy to skomplikowana naprawa. Na desce powtorzony przycisk dzial bez problemu, na kierownicy reszta od tempomatu tez dziala.

3. Czy mialy one webasto i jak ewentualnie wyglada panel sterowania takiej zabawki?

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam wszystkich Forumowiczow!

Od jakiegos czasu jestem posiadaczem BMW jak w opisie. Auto przyjechalo z Austrii, jest bezwypadkowe, ale mialo kilka mechanicznych problemow- amortyzatory, hamulce i pompa wtryskowa. Zadziwilo mnie , ze wbrew powszechnej opini ceny czesci nie sa tragedia ( hamulce calosc ATE, przod amortyzatory Bilstein). Generalnie jezdzi bez zarzutow, ale mam kilka pytan do znawcow tematu:

1. Cos mi brzeczy w konsoli klimatronika jak stoi samochod i jest kompletnie wylaczony. Zdarza sie czesto rano, jak sie wsiada do auta. co to moze byc?

2. Nie dziala przycisk tempomatu na kierownicy- czy to skomplikowana naprawa. Na desce powtorzony przycisk dzial bez problemu, na kierownicy reszta od tempomatu tez dziala.

3. Czy mialy one webasto i jak ewentualnie wyglada panel sterowania takiej zabawki?

Pozdrawiam

 

 

1.Brzęczenie to norma w e39 bo w panelu klimatronika jest mały wiatraczek i on sobie sie kręci,jeżeli chodzi zbyt głośno to należy go wyczyścić i nasmarować.

2.Nie wiem gdzie masz ten drugi przycisk od tempomatu,bo wszytstkie e39 maja go tylko na kierownicy-może po prostu jest uszkodzony i należy wymienić.Tempomat działa?

3.E39 Miały webasto-ale nic więcej na ten temat nie wiem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ad.1 Nie tak norma to brzęczenie, ja tak miałem i rozładował mi sie akumulator. Normalnie ten wiatraczek powinien działać ok 15 min i sie wyłączyć, ale powszechny jest problem w E39, że sie nie wyłacza i to moze rozładowac aku. Zaraz poszukam Ci linka do tego tematu.

 

Ad.3. Miały webasto jako dodatkowe wyposażenie.

Opublikowano

W starszych modelach tak jak moj 1996. TEMPOMAT sie uruchamia przyciskiem TYLKO I WYLACZNIE !!!! co jest przy zegarach . to co masz na kole kierownicy to jest tylko juz do sterowania tempomatem ale aktywujesz tylko tym na konsoli.

 

co do brzeczenia , mnie tez brzeczy , nieraz pykne palcem i przestaje . Po 15 minutach cale napiecie zanika i wszystko sie rozłącza wiec bez paniki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ad.1 Nie tak norma to brzęczenie, ja tak miałem i rozładował mi sie akumulator. Normalnie ten wiatraczek powinien działać ok 15 min i sie wyłączyć, ale powszechny jest problem w E39, że sie nie wyłacza i to moze rozładowac aku. Zaraz poszukam Ci linka do tego tematu.

 

Ad.3. Miały webasto jako dodatkowe wyposażenie.

 

Norma że brzęczy,ale jak za długo to żle-przyczyną najczęściej jest opornica.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W starszych modelach tak jak moj 1996. TEMPOMAT sie uruchamia przyciskiem TYLKO I WYLACZNIE !!!! co jest przy zegarach . to co masz na kole kierownicy to jest tylko juz do sterowania tempomatem ale aktywujesz tylko tym na konsoli.

 

co do brzeczenia , mnie tez brzeczy , nieraz pykne palcem i przestaje . Po 15 minutach cale napiecie zanika i wszystko sie rozłącza wiec bez paniki.

 

Ok nie wiedziałem.czyli póżniej to sie zmieniło,bo u mnie aktywuje się na kole kierownicy.

Opublikowano

2.Nie wiem gdzie masz ten drugi przycisk od tempomatu,bo wszytstkie e39 maja go tylko na kierownicy-może po prostu jest uszkodzony i należy wymienić.Tempomat działa?

W starszych modelach tak jak moj 1996. TEMPOMAT sie uruchamia przyciskiem TYLKO I WYLACZNIE !!!! co jest przy zegarach . to co masz na kole kierownicy to jest tylko juz do sterowania tempomatem ale aktywujesz tylko tym na konsoli

Jeden przycisk jest po prawej stronie na samej gorze na kierownicy , a drugi jest pod licznikami. Oba maja takie same piktogramy, na kierownicy nie dziala, pod licznikami tak. Tempomat dziala bez zarzutu po wlaczeniu przyciskiem spod licznikow.

 

Nastepne pytanie dotyczy slabo widocznych wskazan kilometrow. Czy tam pod tymi wyswietlaczami sa jakies zaroweczki?, bo wsaznik od biegow widac bez problemu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

2.Nie wiem gdzie masz ten drugi przycisk od tempomatu,bo wszytstkie e39 maja go tylko na kierownicy-może po prostu jest uszkodzony i należy wymienić.Tempomat działa?

W starszych modelach tak jak moj 1996. TEMPOMAT sie uruchamia przyciskiem TYLKO I WYLACZNIE !!!! co jest przy zegarach . to co masz na kole kierownicy to jest tylko juz do sterowania tempomatem ale aktywujesz tylko tym na konsoli

Jeden przycisk jest po prawej stronie na samej gorze na kierownicy , a drugi jest pod licznikami. Oba maja takie same piktogramy, na kierownicy nie dziala, pod licznikami tak. Tempomat dziala bez zarzutu po wlaczeniu przyciskiem spod licznikow.

 

Nastepne pytanie dotyczy slabo widocznych wskazan kilometrow. Czy tam pod tymi wyswietlaczami sa jakies zaroweczki?, bo wsaznik od biegow widac bez problemu.

 

A więc wymyśliłem coś takiego twoja bunia ma fabrycznie podłączony tempomat do włącznika na desce,a na kierownicy nie działa bo być może jest zmieniona(czy inne przyciski na kierownicy działają ?).Z naszej dyskusji wynika że nie było modeli z dwoma włącznikami od tempomatu.Powinien być tu albo tu.Tak jak pisze podejrzenie pada na wymienioną kierownicę i nie podłączenie pod nią tempomatu.Tak są tam żaróweczki,ale być może gubią ci się pixele?

Opublikowano
Tak są tam żaróweczki,ale być może gubią ci się pixele?

Pixele gina na dolnym wyswietlaczu, raz wiecej , raz wogole. Jak czytam, to standardowa procedura w E39, wiec mam to gdzies :) Chce poprawic tylko wyswietlacz kilometrow , bo musze sie schylac blisko licznika , zeby stan odczytac.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.