Skocz do zawartości

ASC -Prosze o pomoc


patryk0028

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szukałem tematu ale jakoś nie znalazłem mam problem abs działa a asc nie i niewiem gdzie szukać przyczyny mam przycisk pod popielniczką ale nie działa i na desce kontrolka też nie świeci i normalnie moge auto wprowadzić w poślizg gdzie szukać usterki z góry dziękuje za podpowiedz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw sprawdź czy żarówka w przycisku jest sprawna, później sprawdź blędy ASC - przytrzymaj hamulec oraz przycisk ASC i przekręć stacyjkę z pozycji 0 do pozycji 2, i obserwuj ile razy mignie przycisk ASC.

 

Tak... i jeśli mignie 2 razy jak u mnie to co wtedy?

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASC Error Code Fetch Procedure:

1) Depress and hold brake pedal (wcisnąć i przytrzymać pedał hamulca)

2) Depress and hold ASC switch (wcisnąć i przytrzymać własznik ASC)

3) Turn ignition key to ON (2 position) (przekręcic kluczyk w pozycje 2)

4) Read number of flashes on ASC lamp (odczytać ilośc błyśnięc wskażnika ASC)

Ponizej wyjasnione jest co oznaczają błysniecia.

Error codes as follows:

1 No errors

2 throttle contro

3 DME shutdown control

4 L/R wheel sensor

5 R/R wheel sensor

6 R/F wheel sensor

7 L/F wheel sensor

8 DME ignition/timing control

9 DME feedback control

10 ASC/MSR control unit fault

 

2 mignięcia oznacza blad sterowania przepustnica (jak wiadomo przy zadzialaniu ASC przepustnica jest domykana). Niestety dzisiaj zaczelo mi migac 2 razy wiec jade cos pokombinowac. Jakby byl ktos w temacie to prosze o podpowiedz co nalezy zrobic :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tutaj kody usterek dzięki zaradnosci użytkownika KANAP:

1:No fault

2:EMS fault

3:Motronic fault

4:Wheel-speed-sensor fault, rear left

5:-----------------------------, rear right

6:-----------------------------,front right

7:-----------------------------,front left

8:ABS solenoid-valve fault, rear left

9:----------------------------, rear right

10:---------------------------,front right

11:---------------------------,front left

12:ASR solenoid-valve fault, rear left

13:---------------------------,rear right

14:Valve-relay fault

15:Return-punp fault

16:Booster-valve fault

17:Long-term fault, pressure monitoring

18:Leakage fault

19:pressure fault

20:Transmission influencing line fault

21:ABS/ASR controller fault

22:TD-signal fault

23:Option pin, line fault

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i tutaj kolega KANAP chyba sie pomylił i powinno być EML bo chodzi tu o blad sterowania przepustnica. Niestety nie wiem jak to naprawic poniewaz to nie bedzie bezposrednia awaria przepustnicy,gdyby tak bylo caly czas swiecilaby nam kontrolka EML na zegarach. Nie zmienia to jednak faktu ze ten blad informuje nas o problemie ze sterowaniem przepustnica - jak sie domyslam ASC przy tym bledzie ma problemy ze sterowaniem przepustnica (2.throttle contro ) :roll:

Ma ktos jakis pomysl :?: :modlitwa:

P.S.: Wie ktoś może ile powinna wynosić rezystancja na przepustnicy na pinach 6 i 8 przy zamkniętej i otwartej :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj po deszczu mogłem wreszcie sprawdzić ASC :twisted: i mimo tego ze od paru dni mam 2 mignięcia to ASC działa poprawnie :D jednak nie daje mi to spokoju dlaczego miga teraz 2 razy, ma kto jakiś pomysł :?: :roll:

 

U mnie identycznie, ASC na pewno działa bo sprawdzałem zimą, sprawdzam teraz po deszczu dość często a nawet wczoraj na suchym asfalcie :)

 

Co do EML, RAZ mi się tylko zaświeciło i zgasło po restarcie silnika ale to było jakieś 10kkm temu, od tej pory ani razu.

 

Problem z dwoma mrugnięciami ASC przy teście męczy mnie od około pół roku. Kiedyś byłem w serwisie BMW w Wojkowicach (mogę dać namiary - "trochę" się znają na BMW i są W MIARĘ tani). Szef i główny mechanik i właściciel czyli doktor od BMW powiedział mi tylko tak "z racji przebiegu może Pan mieć ogólnie zużyty EML w końcu on pracuje cały czas a wygląda na nierozkręcany. Oferujemy regeneracje tego elementu, odbywa się ona w taki sposób że zużyty element wymieniamy na zregenerowany." i chcą za to jakoś około 300 pln. Dużo czy mało? Nie wiem, wiem tylko że nie chciał mi dokładnie powiedzieć na czym polega ta usługa i na 99% to tylko rozkręcenie, przeczyszczenie i ew. poprawienie styków. No może jeszcze spreżyniki ponaciągają w tej cenie :) Trochę to dużo za taką usługę z drugiej strony sam się trochę boje :)

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem Ci ze spokojnie mozesz sam rozkręcic i przeczyscic tylko nie dotykaj grzebyków które jezdza po sciezkach. Co do ceny to zalezy jak na to patrzec , z jednej strony za wiedze sie płaci a z drugiej jak bedzie nadal chodzil jak chodzi to reklamacja ze Cie naciagneli :wink: . Kiedys mi coś tam w moscie wymieniali ale mieli to zrobić z prawej , a tu przylatuje mechanik ze rozebrali z lewej i sie lozysko rozsypało ze zużycia. Tak ich opier..... że g... mnie to obchodzi i nie bede płacił za coś czego nie chciałem. Chcac nie chcac pan Tomek Piórkowski pokrył dodatkowe koszty z wlasnej kieszeni (lub pracownikow) :twisted: . Ostatnio tez mialem słynny problem z LKMem i gasnacymi lampami wiec przy okazji chciałem zeby mi to zrobił - po usłyszeniu że za 60zł :duh: ładnie podziękowałem :modlitwa: i sam sobie poprawiłem te zimne luty :evil: . Tak więc jak mówiłem, za wiedze się płaci :roll: ale czasami to przeginaja.

Wracajac do ASC : przepustnice/scieżki i grzebyki mam w idealnym stanie a tu niewiadomo czemu od paru dni miga mi 2 razy :evil:

Obstawiam że to nie przepustnica bo chyba by swieciła sie kontrolka EML. Patrzac w rozpiske bledow (throttle contro) mysle ze to bedzie cos na linii przez która ASC steruje przepustnica :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem Ci ze spokojnie mozesz sam rozkręcic i przeczyscic tylko nie dotykaj grzebyków które jezdza po sciezkach. Co do ceny to zalezy jak na to patrzec , z jednej strony za wiedze sie płaci a z drugiej jak bedzie nadal chodzil jak chodzi to reklamacja ze Cie naciagneli :wink: . Kiedys mi coś tam w moscie wymieniali ale mieli to zrobić z prawej , a tu przylatuje mechanik ze rozebrali z lewej i sie lozysko rozsypało ze zużycia. Tak ich opier..... że g... mnie to obchodzi i nie bede płacił za coś czego nie chciałem. Chcac nie chcac pan Tomek Piórkowski pokrył dodatkowe koszty z wlasnej kieszeni (lub pracownikow) :twisted: . Ostatnio tez mialem słynny problem z LKMem i gasnacymi lampami wiec przy okazji chciałem zeby mi to zrobił - po usłyszeniu że za 60zł :duh: ładnie podziękowałem :modlitwa: i sam sobie poprawiłem te zimne luty :evil: . Tak więc jak mówiłem, za wiedze się płaci :roll: ale czasami to przeginaja.

Wracajac do ASC : przepustnice/scieżki i grzebyki mam w idealnym stanie a tu niewiadomo czemu od paru dni miga mi 2 razy :evil:

Obstawiam że to nie przepustnica bo chyba by swieciła sie kontrolka EML. Patrzac w rozpiske bledow (throttle contro) mysle ze to bedzie cos na linii przez która ASC steruje przepustnica :|

 

 

A opony masz te same od 2 dni? Bo ja jeszcze myślałem że system wykrywa u mnie troszkę inne opony z tyłu i przodu i zapisuje to sobie jako ten błąd.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak OT to już mnie to auto załamuje :roll:

Zima sie zbliza a padła mi pompa obiegu wody i nigdzie nie moge znalezc w dobrej cenie, Webasto czasami sie wlaczy ale tylko na ok 5 sekund - pierdnie z 5 razy z tłumiczka - i cisza :mad2: , silnik jakos nierowno chodzi na okolo 600obr/min na N (kable i swiece wymienione , rozdzielacz OK) ale i tak w całym zakresie obrotów jakos sie przycina , spalanie na N 2,4-2,6 L/godz.

Jak widze jak inni pisza że maja obroty 800 na minute na N , spalanie 1,9-2,1 L/godz i pali im w miescie 15 litrów (mi minimum 20L przy muskaniu pedału :!: ) to aż mnie krew zalewa :!: :evil: no i na dodatek tempomat mi sie wylacza jak wjade w większa dziurę :mad2: :cry2:

A ,i jeszcze jak puszcze gaz i nacisne podczas jazdy to cos mi wali o podwozie no ale mam nadzieje że to bedzie TYLKO lożysko podpory wału :modlitwa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

Wreszcie rozwiązałem problem z dwoma mignięciami kontrolki ASC :8)

Przyczyną była przepustnica , a dokładnie silniczek przepustnicy. Wystarczyło dobrze wyczyścić komutator na wirniku oraz dotrzeć szczotki :mrgreen:

Od miesiąca mam już z tym spokój.

Nie daje mi jednak spokoju jeszcze jedna sprawa, mianowicie chodzi o kontrolki ASC w liczniku. W zegarach jest jedna żarówka w miejscu ikonki ASC w kółeczku , a nad nią jest mała dioda(są one nad lampką EML). Kiedyś jeździłem E46 w kontrolą trakcji i wiem ze jak ASC zadziałało to się te lampki powinny świecić a u mnie jedynie miga zielony przycisk ASC oraz pokazuje się na wyświetlaczu zegarów napis ASC. Czy w zegarach te kontrolki też powinny świecić?? Jeśli nie to dlaczego jest tam żarówka oraz dioda? Niektórzy mówią że te lampki świecą w ostatnich modelach E32,no i niby było by ok ,gdybym nie miał w swoim liczniku ich zamontowanych - auto z lipca'89. No bo po co montować coś, co nie będzie używane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje ze nikogo nie powtorze ale nie mialem czasu aby przejrzec wszystkie wiadomosc.

O aktywnym ASC informuje siwecaca kontrolka po przekreceniu kluczyka i chwilke po odpaleniu samochodu. Pozniej tylko gdy dziala (gdy samochod wpada w poslizg)

 

Jak sie to wlacza to nie wiem. Ja mam E38 i mam guzik po prawej stronie kierownicy (na desce tak jak np pokretlo regulacji podswietlenia deski). Wlacza sie go naduszajac gdy kluczyk mam w pozycji 2 tyle tylko ze nie mam za to pojecia jak sie to wylacza (ten sam sposob nie dziala) i co gorsza o takim guziku nie ma ani slowa w instrukcji. Mam tylko do modeli przed liftingiem niestety a moja bunia jest z 2000 roku mam tez problem z tym ze nie ma w niej ujeteko 3 litrowego diesla ://

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wreszcie rozwiązałem problem z dwoma mignięciami kontrolki ASC :8)

Przyczyną była przepustnica , a dokładnie silniczek przepustnicy. Wystarczyło dobrze wyczyścić komutator na wirniku oraz dotrzeć szczotki :mrgreen:

Od miesiąca mam już z tym spokój.

Nie daje mi jednak spokoju jeszcze jedna sprawa, mianowicie chodzi o kontrolki ASC w liczniku. W zegarach jest jedna żarówka w miejscu ikonki ASC w kółeczku , a nad nią jest mała dioda(są one nad lampką EML). Kiedyś jeździłem E46 w kontrolą trakcji i wiem ze jak ASC zadziałało to się te lampki powinny świecić a u mnie jedynie miga zielony przycisk ASC oraz pokazuje się na wyświetlaczu zegarów napis ASC. Czy w zegarach te kontrolki też powinny świecić?? Jeśli nie to dlaczego jest tam żarówka oraz dioda? Niektórzy mówią że te lampki świecą w ostatnich modelach E32,no i niby było by ok ,gdybym nie miał w swoim liczniku ich zamontowanych - auto z lipca'89. No bo po co montować coś, co nie będzie używane?

 

Witam

 

Dziwny zbieg okoliczności bo ja w zeszłym tygodniu chyba też naprawiłem ten problem choć poszło zbyt łatwo bym uwierzył że raz na zawsze mam z tym spokój. Zaczęło się od tego że podczas jazdy zaświeciła mi się kontrolka EML. Wiem co ten błąd oznacza postanowiłem więc przynajmniej przeczyścić styki wtyczki do EML... i od tego momentu problem zniknął i wydaje mi się że ASC nie przerywa mimo że jest włączony (a przerywał, sam odejmował gazy przy między 70 a 160 km/h) choć w dłuższej trasie nie byłem i boje się że problem na trasie wróci.

 

Co do lampek to u mnie przy stracie przyczepności świeci tylko ten pomarańczowy trójkąt a właściwie miga. Sygnalizuje on działanie ASC i tak samo to działa w E46 z tego co wiem.

A w zegarach chyba nie ma kontrolki z napisem "ASC"? Jest na pewno ABS ale ASC nie widziałem. Mógłbyś zrobić jakieś foto?

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://img117.imageshack.us/img117/7703/e32licznikeditju0.th.jpghttp://img117.imageshack.us/images/thpix.gif

 

Chodzi mi o te zaznaczone kontrolki - mam w tym miejscu żarówki (żarówka w miejscu ikonki ASC oraz mała dioda nad tą ikonką) ,jednak podczas działania ASC nie świecą. Nawet przy teście licznika nie świecą. Czy mam coś uszkodzone?? Jak już napisałem podczas działania ASC ,świeci mi napis "ASC" ale na wyświetlaczu gdzie są wyświetlane komunikaty(nie kontrolka nad EML-em). Gdy mam załączone ASC to cały czas mi się swieci zielony przycisk przy drążku skrzyni biegów , a gdy jest wyłączone ASC to lampka się nie świeci - czy nie powinno być na odwrót :?:

Jak już pisałem zastanawia mnie fakt zainstalowania przez fabrykę lampek w miejscach gdzie nie miały by świecić :doh: :?: Dodam że data produkcji auta to lipiec 1989r.

 

Michael : jaki pomarańczowy trójkąt Ci się świeci?Ja nic takiego nie mam

 

Co do lampek to u mnie przy stracie przyczepności świeci tylko ten pomarańczowy trójkąt a właściwie miga. Sygnalizuje on działanie ASC i tak samo to działa w E46 z tego co wiem.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.