Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Uważam się za doświadczonego kierowcę, jeżdzę ( lato, zima - każde warunki atmosferyczne) samochodami tylnonapędowymi, przednionapędowymi, oraz terenowymi z grubsza licząc na pewno zrobiłem ponad 900000 tys kilometrów – bez wypadku i żadnej stłuczki. Na wiosne tego roku sprawiłem sobie E39 525d z automatyczną skrzynią i tiptronikiem. automatem nigdy nie jeździłem. Czy mogę prosić doświadczonych jazdą automatem jak jeździć zimą? Np. czy przy oblodzonej drodze jadąc z dużej góry używać tiptronika i ręcznie ustawiać odpowiednio niskie biegi czy zdać się na automat i ASR? Za wszelkie rady z góry dziękuje i pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ja bym korzystał z ręcznego trybu. Od trzech lat jeżdże automatem, dwie zimy za mną, z wyjazdami w góry. Nigdy nie miałem żadnych problemów typu poślizg przy redukcji biegów. Najważniejsze to rozwaga i dobre opony, unikaj nerwowych ruchów. Ale skoro już masz tyle km zrobionych to co ja Ci tu będę pisał...... :mrgreen:

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Witam.Jestem już po pierwszej zimie swoim automatem.Ogólnie było ok choc sie troszke bałem na początku.Podstawa to dobre ogumienie ,rozsądek a reszte "zrobi kontrola trakcji"i sama skrzynia.Warto zrobic sobie jakieś delikatne testy na jakims placyku żeby sie troszke oswoic i tyle.Spokojnie można obalic mit jazdy automatem w zimie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.