Skocz do zawartości

318 d 2005 125 tys czy warto kupić


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

przymierzam się do 1 szego swojego BMW. Proszę o poradę - jest 318 d Touring do kupienia, ręczna skrzynia, rok 2005, 127 tys km, bezwypadkowy, z Niemiec, cena 60 tys km, auto polaeasingowe, czyli używane firmowo. Sprawdzony w serwisie BMW, rzeczywiście w super stanie wizualnym, poza wahaczem do wymiany wszystko bez zastrzeżeń. Auto niestety przekroczyło o 8 tys serwis, tj. od ostatniej wymiany oleju przejechało z 35 tys km. trochę się boje czy to go nie dyswalifikuje. Będe robił do 20 tys rocznie, osiągi silnika są dla mnie ok. Chciałbym 3-4 lata w miarę bezinwestycyjnej eksploatacji. (czyli do 200 tys). Czy sądzicie, że ten motor plus te informacje dają na to jakąś gwarancję. Jakie widzicie zagrożenia takiego auta. Chętnie usłyszę podpowiedzi z Waszej strony.

Pozdrowienia

 

Piotr P.

Opublikowano

Tym serwisem bym się nie przejmował, raczej mało prawdopodobne, aby coś się mogło stać.

Jak skasuje się inspekcję olejową w E46 to do następnej zmiany pokazuje 30tys. km czyli jeżeli olej był dobrej jakości to wszystko będzie dobrze.

Sam jeżdżę od niedawna E46 318d Touring z 2003 r. (przebieg 140tys. km) i jestem bardzo zadowolony i Ty też będziesz :)

Pozdrawiam

Krzysiek

Opublikowano
Jak skasuje się inspekcję olejową w E46 to do następnej zmiany pokazuje 30tys. km czyli jeżeli olej był dobrej jakości to wszystko będzie dobrze.

 

Nie wiem czy to jakas roznica (chodzi o kasowanie) miedzy 318d a 320d ale u mnie po skasowaniu inspekcji pokazuje 15 tys. I tak wlasnie wymieniam olej lub co rok

30 tys to troche duzo....

 

 

 

pozdrawiam

Opublikowano

Dziękuje wszystkim za podpowiedzi. Sądziłem, iż system w BMW, tak jak w M-B, sam określa czas wymiany oleju i serwisu, a interwały zależą od sposobu uzytkowania (trasy - dłużej, miasto krócej). Paradoks polega na tym, że ten rozpatrywany egzemplarz był zaledwie 3 razy na serwisie do przebiegu obecnego 127 tys km, a ostatni przegląd z olejem to 87 tys km rok temu. Na ewentualny plus to długie trasy, jakie auto musiało robić, by te przebiegy osiągnąć. Reasumując na 1-dnu m oleju, zalanym w serwisie BMW zrobił 40 tys km. Jeszcze raz dzięki, będę wdzięczny za ewentualne inne opinie.

Pozdrowienia

Piotr

Opublikowano
Sądziłem, iż system w BMW, tak jak w M-B, sam określa czas wymiany oleju i serwisu, a interwały zależą od sposobu uzytkowania (trasy - dłużej, miasto krócej).

 

Dokładnie tak jest.

Jeśli był to olej typu Long-Life to jest OK. Jesli zwykly, to ktos jezdzil przyjamniej 2 razy za długo.

 

Co do filtrow...wiadomo, oleju razem z olejem... Inne mało istotne bo jak wiemy - paliwo, nie to co w Polsce, pyłkowy - czystosc drog tez nie ta co w Polsce...

 

Co do elementow zawieszenia - 120 tys. km w Niemczech to nowka prawie- ewentualna kosmetyka.

 

Ja bym zabrał do serwisu, zaplacic, sprawdzic, dokladnie ocenic...Szkoda pozniej nerwow...

 

Jak nie bita, jak nie krecona (choc raczej nie bo nie bardzo jest z czego krecic)....

 

 

Osobiscie kupilem samochod nie sprowadzony, z polskiego salonu i caly czas serwisowany i uzywany w Polsce - miał 128 tys km realnego przebiegu. Patrzylem wlasnie do ksiazki - w ASO byl 7 razy. Ostatni przeglad przy przebiegu 110 tys km.

 

Pozdrawiam i udanych zakupow.

Opublikowano
Wygląda niby wszystko Ok. raz spóźniona wymiana to jeszcze nie koniec świata. Nie takie rzeczy silniki przeżywają ale..... skoro taki nowy to zapewne był na gwarancji, a jesli na gwarancji czy jest możliwe aby bez ryzyka jej utraty pojawic sie w serwisie przez 3 lata i 130 tkm tylko 3 razy??? Nie mam ksiązki serwisowej ale jak ktoś dysponuje to by można rozwiac tę wątpliwość.
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
kupując dizelka z niemiec bądz przygotowany na roczne przebiegi 80-100kkm rocznie. bmw ma trwale materialy wykonczeniowe więc nawet przy takim przebiegu ciężko stwierdzić ile kilometrów zrobilo(oglądając stopień zurzycia foteli, tapicerki czy dzwigni zmiany biegów)od strony technicznej niemcy z reguly dbają o auto ale stan techniczny trzeba koniecznie sprawdzić . Tylko z przebiegami bywa różnie(też mają dobrych magików).
Opublikowano

Jeszcze raz dzięki za tyle opinii. Samochód sprawdziłem już w serwisie BMW - jest absolutnie bezwypadkowy, a zapisy ksiązki serwisowej pokrywają się z historią serwisową w bazie BMW, przebieg też jest ok (ponoć są 2-3 miejsca do weryfikacji - klucz, coś przy światłach). Samochód sprzdaje też porządna firma (dealer innej marki, który bierze udział w niemieckich aukcjach aut poleasingowych). Postaram się pobić jeszcze z ceną, bo wygląda na to, iż wspieracie ten pomysł :)

Pozdrowienia

Piotr P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.