Skocz do zawartości

325i - jaki olej do manualnej skrzyni biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
w niskich temperaturach gęstnieje mi olej w skrzyni biegów (manualna) - chciałbym go wymienić tylko na jaki - fachowiec podpowiedział mi że powinien być taki jak w automacie !? co wy na to ?
Opublikowano

witam

to wszystko zalezy od naklejki na skrzyni nad korkiem wlewowym

ale w wiekszosci przypadków to atf

pozdrawiam

POSPOLITUS MANIAKUS BEEMWUUS
Opublikowano
Oczywiście wymiana oleju na świezy to dobra rzecz, ale napisz dlaczego sądzisz ze olej ci gęstnieje???? Biegi ci ciężej wchodzą??? ja wymieniałem olej w swojej skrzynce tez na ATF i powiem nie ma zadnej różnicy po wymienie, jak chodziły tak chodzą. Jak skrzynai jest zimna to wbicie jedynki jest dosc trudne i mam wrażenie że samochod chce jechac do przodu przy wcisnietym sprzegle i probie wbicia biegu (co to moze być) natomiast jak sie już lekko tocze i podczas jazdy biegi chodzą leciutko. jak dłużej przytrzymam sprzegło z rana to bieg wchodzi lżej. Czyżby to synchronizatory? a moze inne elementy w skrzyni, nie wiem, narazie nie jest to takie dokuczliwe bo trwa to pare minut po uruchomieniu silnika i wystepuje tylko w zimie. Napisz jak to jest u Ciebie.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
Ja się nie spotkałem ze skrzynią, która przy niskich temperaturach, na początku oczywiście, chodziła by tak samo lekko jak gdy jest rozgrzana lub gdy jest ciepło. Nie mówię tu tylko o starych autkach ale również o nowych. Nie oszukujmy się, jak olej jest zimny to jest gęstrzy niż jek jest rozgrzany i to każdy, a chodzi przecież o to, żeby dotarł do każdego miejsca. Póki nie dojdzie to jeździmy na początku na tym co osadziło się np. poprzedniego dnia. Aczkolwiek wymiana na nowy jest jak najbardziej wskazana.
http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano

Będę złośliwy :twisted: - tak jak co niektórzy koledzy piszą przy problemach z automatami - "kup sobie manual-a", to ja teraz napiszę - wymieńcie na automata ;-) :twisted:

A tak na poważnie. Przy rozprzęglonym sprzęgle ( :-) ) nie powinno "ciągnąć", to by wskazywało, że sprzęgło całkowicie się nie wysprzęgla - a jaki masz luz na pedale sprzęgła i/lub czy Ci "chwyta nisko, czy wysoko ?

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

Dzięki za wszystkie podpowiedzi, a teraz moje odpowiedzi na Wasze pytania:

- chcę zmienić olej ponieważ różnica w sile którą muszę włożyć w obsługę dźwingi na zimno i na ciepło jest bardzo wyraźna, poza tym jeżeli na zimnej skrzyni niedbale wkładam dwójkę (nie dociągnę jej do miejsca zaskoku) to czasem potrafi wyskoczyć nigdy nie zdarza się to na ciepło czyli po przejechaniu kilku km, być może (nie jestem specem od skrzynek) jest coś zwalone ale jak sami piszecie wymiana oleju nie zaszkodzi - ale w porównaniu z innymi nowszymi pojazdami którymi do tej pory jeździłem skrzynia wydaje się bardzo precyzyjna/cicha (pojazd ma 12 lat),

- sprzegło bierze w połowie dystansu pedału (odpowiad mi to tak miałem w poprzednich pojazdach) natomiast czasem podszrpuje przy bardziej energicznym puszczeniu być może się kończy ale może to też być kwestia poduszek pod zespołem napędowym (wskazują na to także delikatne wibracje zepołu przy przekroczeniu 2 tyś. obr/min).

To już chyba wszystkie moje spostrzeżenia, samochód posiadam od listopada jest z 1992 roku i spory przebieg 267 tyś.

Opublikowano

Witam!

 

A dlaczego nie sprawdzisz w serwisie? Zadzwoń do DILERA i podaj VIN to znajdzie Ci wszystko o aucie! Jaki olej, płyny i inne pierdołki!

 

Pozdro!

Człowiek nabiera doświadczenia z wiekiem. Szkoda, że jest to wieko od trumny.
Opublikowano

Sprzwdz czy biegi na pracującym silniku (zimnym) wchodzą tak samo jak na zagaszonym (też zimnym) jeżeli biegi wchodzą łatwiej na zgaszonym to musisz wymienić takie malutkie łożysko (nie wiem jak opisać dokładnie jego miejsce) które po zdjęciu skrzyni jest za kołem zamachowym. Tą rade dostałem od p. Krzysztofa z ojcowkiej po dłuugim dochodzeniu przyczyny ciężkiej zmiany biegów :?

Koszt tego łożyska orginalnego w serwisie to 30 zł

 

A co do wibracji układu przeniesienia napędu - u Mnie okaząło się że jadnak sprzęgło jest do wymiany po zdjęciu skrzyni, choć nic wcześniej na to nie wskazywało (silnik elegancko ciągnoł do najwyższych obrotów, sprzęgło się nie ślizgało! a pedła sprzęgła brał w połowie (można było nawet stanąć i zaplić gume i auto nie protestowało) ale występowały mikro drgania na styku tarcza docisk co powodowało zniszczenie podpory wału i elementu tłumiącego na łaczeniu skrzynia wał (najpierw wymieniałem te własnie elementy ale pomagało tylko na chwile.

 

Po wymianie sprzęgła + tego małego łożyska wszystko powróciło do normy a sprzęgło zaczeło brać zedydowanie niżej...

 

Więc jeśli się okarze że biegi wchodzą lżej na niepracującym silnku i zdecydujesz się na wymiane skontroluj grubość tarczy

 

ps jeśli chcesz na priv mogę przesłać Tobie zdjęcia (gdzieś mam) tej zużytej tarczy i docisku, i naprawde tarcza ta nie wyglądał na przypaloną, albo inaczej całkowicie zużytą :twisted: ...

 

pzdr

titto

rekin jest mój... po 10 latach ponownie :)
Opublikowano
- chcę zmienić olej ponieważ różnica w sile którą muszę włożyć w obsługę dźwingi na zimno i na ciepło jest bardzo wyraźna, poza tym jeżeli na zimnej skrzyni niedbale wkładam dwójkę (nie dociągnę jej do miejsca zaskoku) to czasem potrafi wyskoczyć nigdy nie zdarza się to na ciepło czyli po przejechaniu kilku km, być może (nie jestem specem od skrzynek) jest coś zwalone ale jak sami piszecie wymiana oleju nie zaszkodzi - ale w porównaniu z innymi nowszymi pojazdami którymi do tej pory jeździłem skrzynia wydaje się bardzo precyzyjna/cicha (pojazd ma 12 lat),

- sprzegło bierze w połowie dystansu pedału (odpowiad mi to tak miałem w poprzednich pojazdach) natomiast czasem podszrpuje przy bardziej energicznym puszczeniu być może się kończy ale może to też być kwestia poduszek pod zespołem napędowym (wskazują na to także delikatne wibracje zepołu przy przekroczeniu 2 tyś. obr/min).

Z tą zimną skrzynią to ciekawe - ja mam u siebie dokładnie jak opisujesz.

Auto zimne, jedynka ciężej zdecydowanie wchodzi (nic nie ciągnie do przodu, nie szarpie), potem 2. No i przy 2, trzeba mocno wciskać dzwignię. Właśnie wczoraj wyleciała mi dźwigienka (już chyba 3 raz tej zimy) z lekkim zgrzytem przez lżejsze dociągnięcie z przyzwyczajenia do normalnej jazdy przy ciepłym silniku. Przy ciepłym tak się nie dzieje.

Olej w skrzyni wymieniłem na ATF Dextron II D (pomarańczowy) pół roku temu.

Może ktoś ma podobne obserwacje w manualnych skrzynkach i podrzuci swoje spostrzeżenia - zimna/ciepła praca skrzyni.

Opublikowano

witam

ja mam podobne efekty przy wrzucaniu jedyki, bardzo ciężko jak również bardzo delikatnie porusza do przodu samochodemi mechanior postawił diagnozę... tylko i wyłącznie sprzęgło.

Opublikowano

Witam,

to że biegi na zimnej skrzyni wchodzą ciężej jest normalne.Gdy jest zimno to olej w skrzyni jest gęsty i są większe opory pracy łożysk,synchronizatorów itp.U nie jest tak,że jak jest zimno i odpalam silnik z wciśniętym sprzęgłem to po odpaleniu i puszczeniu ,zuć chwilowe obciążenie silnika.Dlatego za nim ruszę puszczam sprzęgło na chwilę, aby rozruszać trochę olej.

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A u mnie jest na odwrót!! Tzn na początku na zimnym silniku chodzą trochę cięzej niz na rozgrzanym ale jak jade w trasie i caly czas dość szybko to po takiej jezdzie biegi chodza jeszcze ciężej niż na zimnej skrzyni. Co to może być?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.