Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Niestety moj jez byl oporny na naprawy. Po czwartej naprawie kupilem nowy:(

Jak znajde czas to wybebesze stary i zobacze skad bral wie powracajacy problem.

----=== 0o=[][]==o0 ===----

Better than a straight six are two straight sixes

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 159
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam.

Posiadam klimatronik 318is 97r.

Sterowanie nadmuchem mam tylko do 4 poziomu, gdy ustawie na poziom wyższy lub maksymalny nic się nie zmienia.

Wentylator pracuje równo, nie szaleje, działa tylko do 4 poziomu.

Czy w moim przypadku uszkodzony jest regulator napięcia ( "jeż" ), czy może panel klimatronika?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Nie polecam, nie dość, że nie działa, bo teraz dmuchawa chodzi na maxa przy wyłączonym zapłonie, to jeszcze mam samochód uziemiony do czasu kupienia nowego, to jeszcze... muszę go kupić. A gwoli ścisłości nie zlutowałem nużek ze sobą.
Opublikowano

Witam

Panowie dzieki Wam wiem juz chyba wszystko co trzeba o jezu. Wyczytalem tez ze w e39 bardzo latwo sie wymienia...

Mam tylko jedno pytanie: Gdzie to swinstwo siedzi? Nie moge tego znalezc a siedze na forum juz dobre pare godzin :wink:

Z gory dziekuje za podpowiedz

 

 

Ps. Mam wersje angielska (choc to chyba nie ma znaczenia)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Mam pytanie w E46 318i 2001 jeż będzie po prawej czy lewej stronie?

Jeszcze jedno odnośnie przelutowania tzn. że mam tylko dotknąć lutownicą czy nałożyć np. cynę na te nóżki?

Z góry dziękuję

Opublikowano
Odpowiedź masz w tym poście viewtopic.php?f=15&t=130376 , ja mam do dodania tyle że w moim przypadku (może się komuś przydac do zdiagnozowania problemu) dmuchawa się nie wyłączała po wyłączeniu zapłonu, instrukcja naprawy pomogła i w tym przypadku, po przelutowaniu działa płynnie, tak jak powinna.
Opublikowano
Odpowiedź masz w tym poście viewtopic.php?f=15&t=130376 , ja mam do dodania tyle że w moim przypadku (może się komuś przydac do zdiagnozowania problemu) dmuchawa się nie wyłączała po wyłączeniu zapłonu, instrukcja naprawy pomogła i w tym przypadku, po przelutowaniu działa płynnie, tak jak powinna.

 

Znalazłem juz jeża:) Dzisiaj go przelutowałem, gołym okiem było widac ze nie było odpowiedniego styku (zimne luty). naprawa oczywiscie pomogła :cool2: Nawiew chodzi płynnie na kazdym biegu.

http://img829.imageshack.us/img829/2748/jez3.jpg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
też chciałbym odgrzebać gdzie znajduje się "jeż" w E90 320d? podejrzewam, że w innym miejscu niż w E46.. nawiew wskazuje objawy mi usterki..
Opublikowano

Na zdjęciu wyżej widać problem doskonale.

Wyraźnie widać dwa tranzystory z końcówkami po trzy pola lutownicze oraz skrajne punkty laminatu.

Nawet na tak "brudnym" laminacie widzę popękane lutowia na tranzystorach.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Przejrzałem chyba większość wątków na temat tej opornicy i wszędzie pojawiały się dwa typy: jeż i druga ze sprężynkami. Dzisiaj po długich poszukiwaniach i dopiero za drugim podejściem odnalazłem u siebie naszego bohatera. Jakie było moje zdziwienie kiedy zobaczyłem że nie jest ona podobna do tych wymienionych wcześniej. Moja tak wygląda:

http://img125.imagevenue.com/loc394/th_93621_resIMG_20120501_192643_122_394lo.jpghttp://img289.imagevenue.com/loc146/th_93629_resIMG_20120501_192844_122_146lo.jpghttp://img192.imagevenue.com/loc171/th_93630_resIMG_20120501_192909_122_171lo.jpghttp://img45.imagevenue.com/loc213/th_93630_resIMG_20120501_192927_122_213lo.jpg

 

Po wyciągnięciu jej szedłem już do domu poszukać jakichś wiadomości o tym typie, kiedy przypomniałem sobie że zakupiłem kiedyś za 10 pln uszkodzoną lub z rozbiórki całą nagrzewnicę. Opornica była takiego samego typu, wymieniłem i działają wszystkie biegi. Jutro porobię zdjęcia w którym miejscu ona się znajduje.

 

Przy klimatyzacji z takim panelem

http://img264.imagevenue.com/loc204/th_979745678_resIMG_3601_122_204lo.JPG

opornica u mnie była po stronie kierowcy, jednak w odróżnieniu od innych nagrzewnic, opornica znajduje się nie w kanale nawiewowym, ale w głębi przed filtrem kabinowym patrząc od przodu samochodu.

http://img269.imagevenue.com/loc16/th_979852212_resIMG_3595_122_16lo.JPG

Trzeba się nieźle nasiłować z wyciągnięciem wtyczki. Następnie bierzemy krótki, płaski wkrętak aby podważyć zaczep i już jesteśmy w posiadaniu tej opornicy.

http://img205.imagevenue.com/loc138/th_979927528_resIMG_3596_122_138lo.JPG http://img206.imagevenue.com/loc592/th_979996882_resIMG_3597_122_592lo.JPG

http://i3.tinypic.com/w1v0w6.jpg
  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam. Mam BMW E36 rocznik 93 bez klimy tylko ze zwykłym nawiewem 4ro biegowym. Ostatnio bo dluzszym czasie juz przerywania na roznych biegach nawiew wkoncu umarl. Rozbieralem u siebie wsio i nie udalo mi sie znalesc tej calej puszki z tymi rezystorami ani nic podobnego. Czy ktos moglby zrobic zdjecie miejsca w ktorym sie to znajduje i tu wkleic?? Mysle ze tez wielu innych bylo by wdziecznych. Pozdrawiam

 

EDIT: Dobra poradzilem sobie juz nie wazne potem zamieszcze foto dla potomnych :-P Nawiasem mowiac jak sie naprawia ten rezystor na sprezynach?? Bo moj akurat jest czysciutki a nie dziala. Jakies wskazowki??

Opublikowano
Witam, dodam do tematu że u mnie E39 klimatronik zwiększając obroty dmuchawy na panelu wskaźnik dochodził do maximum natomiast rzeczywiste obroty dmuchawy zwiększały się tylko do piątej kreski i na takim poziomie pozostawały. Rozebrałem, poprawiłem luty i jest ok. Aż miło :D Pozdrawiam.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam mam e46 anglik 320i automatyczna klima ,rozgrzebałem od strony pasażera ,ale noc mnie zastała i chciałem sie upewnić tylko bo jeszcze nie zobaczyłem jeża tak jak na zdjęciach widać.

 

http://imageshack.us/g/220/1008249.jpg/

 

edit:

 

kur.. był od strony kierowcy ja pier...ale jeżysko :)

 

Witam Cię kolego, też mam anglika 318i touring i nie mogę znaleźć tego jeża, rozebrałem pod kierą ale mam tylko wylot na nogi, resztę zasłania mi konsola boczna, co dalej????, jak on wygląda???

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam.

Także miałem problem ze wpomnianym "jeżem",jak chyba większość posiadaczy BMW.Po przeczytaniu kilku postów,między innymi tego,równiż postanowiłem go samodzielnie naprawić i hurra :D :D :D ,działał,ale tylko dwa dni :shock: .

Nowy kupiłem na necie za 150PLN,działa już kilka miesięcy.

Jak dla mnie nie ma sensu się bawić w klejenie...

Pozdrawiam.

Opublikowano
Witam mam sposób na bezproblemowe zdjęcie laku ! Małym palniczkiem ewentualnie zapalniczką żarową podgrzewasz i robi się miękkie i delikatnie wydzióbujesz . Niestety w moim przypadku nie udało się po poprawieniu lutów ,więc rozebrałem cały rezystor. Okazało się że nóżki tranzystorów są po upalane .Więc d u p a zimna nie mogę znależć nowych tranzystorów BUZ 100 :mad2:
BMW E46 320i
Opublikowano
Witam. Mój problem polega na tym, iż gdy włącze silnik to dmuchawa ma falujące obroty i każda regulacja działa poprawnie, natomiast gdy silnik pochodzi pare minut wszystko już jest ok. Dzieje się tak przy każdorazowym włączeniu silnika, nieważne czy zimny czy cieply. Myślicie że może to być jeż?
Opublikowano

Witam!

Mam e36 96r z pełnym klima tronikiem cyfrowym i mój problem polega na tym ze z rana jak wsiądę do samochodu to dmuchawa chodzi oczywiście tylko na najmniejszych obrotach bo od kiedy mam to bmw to tak już było , ale gdy się trochę samochód zagrzeje to gdy gdzieś stanę i później chce znowu gdzieś jechać to już mi nie chodzi dmuchawa :mad2: Nie mam pojęcia co to możne być , wydaje mi się ze nie Koniecznie to możne być jEŻ wiec proszę o POOOOMOC !!!!! cZEKAM NA WASZE ROZWIAZANIA PROBLEMU !

poZDRAWIAM !

Opublikowano (edytowane)
Nie koniecznie jeż sprawdż czy wentylator się lużno obraca albo nie tkwią w nim jakieś śmieci jak u mnie, czy nie zaciera się i tylko 130pln na jeza niepotrzebnie wydałem. Edytowane przez radE46cki
BMW E46 320i
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dwa miechy temu przerabiałem temat naprawy jeża. Na razie działa bez zarzutu, a bywało z tym różnie. Czasem po prostu dmuchawa nie startowała, nie było żadnej reguły.

Przy lutowaniu zaznaczonych pinów, trzeba uważać żeby nie złączyć ścieżek, bo są wąskie i blisko siebie. Po wydłubaniu masy, proponuję przemalować ścieżki lakierem, bo jak będą miały zdrapaną powłokę to mogą się zlutować razem. U mnie po pierwszym lutowaniu miały styk i dmuchawa chodziła pełnym ciągiem, bez włączonej stacyjki.

A wszystko to przez REKINA ;-)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witajcie. Jestem nowym forumowiczem. Moim nabytkiem jest E39 sedan po lifcie 3,0D :) . Wczytałem się w Wasze objawy dotyczące dmuchawy. U mnie było tak, że nawiew działał tylko do 3 kreski a dalej nic. Pojechałem więc na auto części i kupiłem używkę - 60,00 PLN. W ciągu 0,5 H wymieniłem jeża i dmuchawa chodzi super :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.