Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wyobrazcie sobie, ze wyjalem jeza, zamoczylem we wrzadku, dokonalem skrobanki, ale wcielo mi gdzies lutownice. Chwycilem w reke telefon, umowilem sie z kumplem, ktory jest w jej posiadaniu. Wsadzilem jeza spowrotem i... :| zaczal dzialac.

 

Moj problem z jezem polegal na tym, ze dmuchawa dzialala mi nawet wtedy, gdy wylaczylem auto i wyjalem kluczyk ze stacyjki, przez co wyladowywal sie aku.

 

Teraz nie dmucha.

 

Czyzby woda, ktora gotowalem byla od Zbyszka Nowaka czy jakas swiecona? :worried:

 

PS. Po co ten uklad zalewac silikonem na koncu? Nie mozna tego zostawic tak jak jest?

 

Witam,

czestym problemem jeza nie są jakies oporniki tylko

problem z połączeniem złącza jeża z wtyczką.

Wystarczy przeczyścić i może zacząć działać.

Mi po takiej operacji chodził 2 lata

 

pozdrawiam

pozdrawiam
  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 159
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

U mnie przelutowanie tych tranzystorów pomogło!!! Było wyraźnie widać popękane luty przy nóżkach. Wentylator chodzi jak nowy :)

Objawy miałem takie: rano gdy wszystko było jeszcze zimne, przez chwilę chodził w miarę dobrze, po chwili gdy się ten jeż nagrzał, obroty wentylatora szalały jak chciały a nawet przestawał pracować na chwile.

Warto poświęcić troche czasu i spróbować to naprawić.

Ja do podgrzania tego laku polecam opalarkę, a do ponownego zabepieczenia płytki silikon (nie będzie problemu z usunięciem w przypadku kiedy znowu trzeba będzie naprawić)

 

Pozdrawiam

:)
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
zdejmujesz osłone kierownicy od spodu, i po prawej stronie nad pedałęm gazu sięgasz głęboko i masz opornice, dochodza do niej cztery przewody
  • 5 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

przelutowany jeż działał przez rok.

Następne przelutowania budziły go na jakiś miesiąc lub tydzień.

Bardzo denerwujące wiec jeż wywalony i kupiłem nówkę. W INTERCARS kosztował mnie 221,16 z rabatem 15%

 

Wydaje mi się , że jeśli jeż się popsuł i trzeba było go przelutować to znaczy , że się przegrzewał i zapewne znowu będzie się grzał.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

witam,

w moim przypadku nawiew wlaczal sie co chwile przy zgaszonym aucie az padl mi aku. Rano nie moglem odpalic juz auta, podczas jazdy nawiew pracowal jak chcial raz wialo a raz nie :P przez 2 dni wypinalem bezpiecznik zeby nie rozladowywac aku, az pewnego pieknego dnia nic juz nie dmuchalo. Wymontowalem wiec jeza wrzucilem do gara z gotujaca sie woda, wydlubalem lak, srubokretem poprawilem sciezki, przelutowalem.... Nawiew jak nowy :D Dodam, ze w moim przypadku golym okiem bylo widac ubytki w lutowaniu. Od miesiaca zero problemow z nawiewem :) polecam ten sposob

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Wielki dzieki za te rady związane z jeżem :) kupiłem autko z wadą nic nie dmuchało :)gośc co sprzedawał mówił ze jeż do wymiany i bedzie działać..no ale na forum znalazłem porady jak to naprawić :)podgrzałem w gotowanej wodzie i usuwałem delikatnie lak srubokrętem aż dostałem sie to tych nóżek.Poprawiłem luty poszedłem do autka wsadziłem jeża spowrotem i działa :wink: Wielkie dzięki za taki pomysł i umieszczenie go na forum :)
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, jestem nowy na forum ale sposób na przelutowania działa. Fakt, upierdliwe wyciąganie jeża, upierdliwe skrobanie laku - ale efekt końcowy taki jak trzeba.

Mogę ewentualnie podpowiedzieć kilka rzeczy. Ja wyskrobałem tylko trochę: tak gdzie nóżki (2x po 3 sztuki) i trochę dalej tam gdzie dwie zworki (lekko widoczne przez lak).

Aby dokładnie wyczyścić powierzchnię (bo inaczej z lutowania nici) po dłubaniu posypałem środkiem czyszczącym (DS30 ale pewnie można jakiś proszek do szorowania) kapnąłem kilka kropel wody i wyczyściłem szczoteczką do zębów.

Do lutowania polecam pastę lutowniczą samoczyszczącą (jak do lutowania połączeń miedzianych w instalacjach centralnego ogrzewania)a nie zwykłą kalafonię.

Ale bez piwa by się nie obyło - potrzeba 4 do dobrej pracy.

Opublikowano
Polecam użyć silikonu uniwersalnego do zabezpieczenia leczonego miejsca. Dostępny w każdym pierwszym-lepszym sklepie, zachowuje elastyczność, w razie ponownej wymiany łatwo usunąć i nie zmienia właściwości pod wpływem gorąca jakiemu jest poddawany jeżyk.
Opublikowano
Raczej silikonu wysokotemperaturowego. Ja użyłem zwykłego uniwersalnego z Nomi i śmierdziało w aucie. Nie wytrzymywał temperatury do jakiej rozgrzewał się jeż i silikon się gotował, chociaż na tubie było użycie chyba do 120 stopni. Tubka silikonu do 400 stopni C kosztuje 6-8 zł.

Był: Nissan Almera 1.5, 2001

Był: VW Passat 1.8,1999

Jest: BMW 318 E46,2000

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam mam problem z moja dmuchawą, mam bmw e36 ze zwykłym czterobiegowym przedziałem dmuchania- bez klimy ! Dmuchawa działa tylko na 4-tym biegu, pozostałe nie działają. Czy też mam takiego jeża? czy u mnie jest coś innego ? Z góry dziękuję za pomoc :)
  • 2 tygodnie później...
  • 5 tygodni później...
Opublikowano

W wersji bez klimatyzacji nie ma żadnego jeza , jest zwykła oporniczka składajaca sie z trzech sprężynek, wkurw***em się i rozebrałem strone gdzie byla umieszczona opornica czyli trzeba było ściagnąc schowek i jest ona widoczna , przychodzi do niej kostka z czteroma grubszymi kablami. Opornica nie działała bo była zajeb***na brudem i liścmi, nalezało wyczyścic i git :) dziala juz na kazdym biegu :D

 

Ostrzeżenie za przeklinanie, regulamin się kłania.... Moderator

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Dobra wszystko fajnie, ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.

Czy jak wymontuje jeża to mogę jeździć bez niego?

musiałbym go do roboty zawieźć do naprawy.

Opublikowano

jak bys poszukał to bys sie dowiedział

jez odpowiada tylko za nawiew nie ma nic wspólnego z praca silnika wiec mozesz go wyjac tylko ze nie bedzie zadnego nadmuchu choc skala bedzie pokazywac

Opublikowano
witam, wielki szacun dla autora postu :cool2: 10 minut roboty i znowu pieknie dmucha. ciekawe tylko jak długo no ale jak zwykle forum sie bardzo przydało. Dzięki.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
tak tylko zgodnie z tym tematem viewtopic.php?t=43273&highlight=je%BF to wymina dotyczyla jeża i byl od strony pasazera w tym temaci czytami jest opis ze jest od strony kierowcy ja juz nie wiem gdzie mam szukac

 

ja w ten weekend wziąłem się za naprawę "jeża" zgodnie z podaną metodą i naprawdę jest super:) wystarczyło przelutować jedną nóżkę i wszystko teraz działa.

U mnie w e46 z 2000r "jeż" był schowany za tunelem powietrza od strony pasażera, trzeba było wymontować obudowę schowka.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
witam. co do e46 to jeż jest po stronie pasażera . też miałem problem z dmuchawą i przez przypadek trafiłem na ten temat i sam spróbowałem to naprawić i muszę powiedzieć że jestem zaskoczony bo przelutowanie w 100 proc. pomogło ,dmuchawa chodzi jak nowa ,polecam wszystkim bo to prosta robota a tyle radości .pozdro
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Dziękuje ! Opis pomógl i cały nawiew mi działa :)

Dodam , że płytka w moim jezu była zupełnie inna niż ta pokazana na zdjęciu. Generalnie miała tylko 2 x po 3 nóżki.

Ale wszystko działa wiec wielka dziękówka dla autora !

Opublikowano
W wersji bez klimatyzacji nie ma żadnego jeza , jest zwykła oporniczka składajaca sie z trzech sprężynek, [bAD]***em się i rozebrałem strone gdzie byla umieszczona opornica czyli trzeba było ściagnąc schowek i jest ona widoczna , przychodzi do niej kostka z czteroma grubszymi kablami. Opornica nie działała bo była [bAD]***na brudem i liścmi, nalezało wyczyścic i git :) dziala juz na kazdym biegu :D

 

Ostrzeżenie za przeklinanie, regulamin się kłania.... Moderator

 

U mnie po wyjęciu tej oporniczki i wyczyszczeniu pędzelkiem n iestety nie pomogło. Czy może ktoś napisać jak ją porządnie wyczyścić lub co może jeszcze być przyczyną działania ogrzewania na 4-tym biegu?

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Ok, jestem po naprawie jeża.

Uważajcie także na pin-y, u mnie sam jeż był ok, tylko piny w kostce podśniedziałe.

Jak jeż nie dostaje zadnego potencjału z klimatronika na linii sterującej (ten najcieńszy kabelek w kostce), to dmuchawa zaczyna powiewać na max.

Opublikowano
Panowie odswieze troche temat a wiec tak u mnie objawy sa takie. Właczam zaplon nawiew chodzi ale przerywa czyli takie buczenie,jak dam na maxa juz jest wszystko wporzadku,jak mniejszy bieg juz jest lipa ale znowu jak przejade pare km to sprawa sie normuje i nie ma juz buczenia i nawieiw jest ok wiec to to moze byc u mnie???? Pomozcie bo auto idzie za 2 dni do mechanika a niechcialbym zeby dlubal mi i dochodzi metoda prob i bledow. Dodam ze mam e46 ON 136KM kombi automat

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.