Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie... przepraszam ze się wtrącam... ale ten dział służy do opisywania gotowych i sprawdzonych sposobów na naprawę danych podzespołów, a nie dla pytań typu gdzie znajduje się opornik dmuchawy.

To już było wałkowane na forum.

 

Dla Kolegi z Mielca podaję link: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=68159&highlight=opornik+dmuchawy

 

Po prostu wyczyść dokładnie miejsca połaczeń tych sprężyn i styków i bedzie działać OK.

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 159
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam dzis naprawialem jeza od e46 wszystko bez zmian jak w opisie wyzej naprawa udana i uzywalem opalarki a nie gotujacej sie wody ta metode polecam
Opublikowano

mam takie objawy, ale w E32, czy to jest tak samo zbudowane, czy są jakieś różnice? Klima manualna, dwu-strefowa jest u mnie.

 

 

P.S.

 

Przepraszam za wtrącanie się do tematu, ale wolę najpierw pytać niż demolować swoje autko :wink:

I'm in love, but don't tell my real Love :D Alpina...
Opublikowano
U ciebie jest miecz nie jez wiec poszukaj na ten temat ,tam wystepuje problem z tranzystorami ktore niekiedy starczy przelutowac
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
U mnie w E39 z klimatronikiem dwustrefowym też mieszka jeż :) Od kilku dni dmuchawa nie działa prawidłowo, tzn. dmucha cały czas tylko na wolnych obrotach nawet jak się ręcznie nastawi na maximum nadmuchu to ona sobie chodzi wolno. Czy to objaw "pękniętego" jeża :) ? Jeśli ktoś miał podobny objaw to jutro wyciągam opornicę i zrobię przelutowanie.
  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wczoraj siadła mi dmuchawa :(

Ale wiedziałem , że na tym forum coś na ten temat znajdę i znalazłem tu :)

Dmuchawa po prostu przestała żyć. Nie działała na żadnych obrotach.

Stało się to nagle i wcześniej zupełnie nic na to nie wskazywało , że ma wysiąść.

Sprawdziłem bezpieczniki

Były dobre. Więc jeż. Poruszanie wtyczką nic nie dało.

Wymontować to żaden problem.

Jeż ma na dole plastikową zapadkę , która go trzyma. Naciskamy ją do dołu jednocześnie pociągając jeża.

Gorsza robota to wydłubać ten lak. Podgrzewałem gorącą wodą. To dobry sposób :cool2: Ale trzeba ostrożnie to robić bo na płytce są też elementy SMD i łatwo można coś zerwać. Nie czyściłem całej płytki. Tylko w okolicy tych nóżek przy ściance. Ale nie one były akurat przyczyną awarii. Zawiodło lutowanie tych mostków wykonanych z grubszej blaszki

Prze-lutowałem tak solidnie jak tylko się dało.

I DZIAŁA JAK NOWE :!: :!: :!:

Dziękuję autorowi tematu i opisu wykonania. :modlitwa:

Naprawdę dobra robota :!: :!: :!:

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
witam. od paru dni jestem szczesliwym posiadaczem e39 523 z klima. kupilem auto w ktorym juz niedzialala dluchawa,mysalem ze to jakas pierdolka nawalila. znalazlem na forum o tych ''jezach'' rozebralem swojego,byly w nim 2 oporniki,na 3 nozkach. przelutowalem oba,zamontowalem noi dmuchawa dziala,tylko ze caly czas,nieda sie jej wogule wylaczyc i regulowac obrotow,chyba na najwyzszych dziala,zeby go wylaczyc musze zdjac kostke albo wyjac bezpiecznik. Noi niewiem czy cos zle przelutowalem czy to moze rowniez cos innego nawalilo. jesli ktos domysla sie moze o co w tym chodzi to bardzo prosze o pomoc :modlitwa:
Opublikowano (edytowane)
hej. Dzis wymontowałem jeza z moje e46 do regeneracji. Laku pozbyłem sie za pomoca goracej wody i srubokreta. Poprawiłem luty na tranzystorach zgodnie z opisem i wiecie co DZIAŁA hihihi 280,00 w kieszeni :modlitwa: jestes Wielki pozdrawiam i zabieram sie za zamontowanie go spowrotem a poprawilem jeszcze styki na oporniku teraz jest cacy . Edytowane przez mario.ch79
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
witam. od paru dni jestem szczesliwym posiadaczem e39 523 z klima. kupilem auto w ktorym juz niedzialala dluchawa,mysalem ze to jakas [bAD] nawalila. znalazlem na forum o tych ''jezach'' rozebralem swojego,byly w nim 2 oporniki,na 3 nozkach. przelutowalem oba,zamontowalem noi dmuchawa dziala,tylko ze caly czas,nieda sie jej wogule wylaczyc i regulowac obrotow,chyba na najwyzszych dziala,zeby go wylaczyc musze zdjac kostke albo wyjac bezpiecznik. Noi niewiem czy cos zle przelutowalem czy to moze rowniez cos innego nawalilo. jesli ktos domysla sie moze o co w tym chodzi to bardzo prosze o pomoc :modlitwa:

 

Za solidnie nie lutowałeś?

Może zwarłeś cyną nóżki lub coś takiego?

Łatwo o zwarcie. Lutownica musi być mała.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
i ja sie przyłącze do pochwał :) Instrukcja świetna, dmuchawa chodzi jak nowa. Do ocieplenia wosku została użyta suszarka do włosów ;) i dla ułatwienia oskrobana tylko ta część laku, gdzie były te nóżki. Proste i skuteczne a 300zł w kieszeni :mrgreen:
Opublikowano

cieszę się bardzo że moje rady się przydały. pomagać dobra rzecz.

widzę że wielu użytkowników naprawiło jeża według instrukcji. oby tak dalej.

Opublikowano

masz mario.ch79 odpowiedź :

 

zabezpieczamy płytkę drukowaną klejem na gorąco nakładając klej w miejsce usuniętego laku. Zabezpieczy to płytkę przed uszkodzeniami i pozwoli odizolować przewody od źródła ciepła.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
mam takie troche glupie pytanie :) ale prosze sie nie smiac - z elektonika u mnie raczej troche kiepsko - czy jest roznica w jaki sposob wlutujemy ten kondensator?? chodzi mi o to czy on ma jakies bieguny, czy nozki musza byc wlutowane w konkretny sposob czy jest to bez roznicy??

Były:

Ford Fiesta XR2i

Opel Calibra 2.0 16v ECOTEC

BMW E36 316I Coupe '98

BMW E46 330D Sedan '00

BMW E36 318 IS '95

vauxhal omega 2.5 v6

BMW E39 540iA '98

vw passat 1.9tdi

e46 328i '00

E46 325Ci kabrio '04

E60 520i '04

E46 330D touring Indyvidual '02

Jest:

BMW E65 730D '06

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Jako, że sam troszeczkę nerwów zjadłem przy naprawie rezystora, napisze bardzo ogólnikowo co i jak - może komuś się przyda.

To co opisywane wyżej to najmniejszy problem, który w bardzo wielu przypadkach się nie sprawdzi. Jeśli rezystorek powoduje to, że nasz wentylator albo się nie załącza, a jeśli już to sam głupieje i zmienia sobie obroty wedle własnego upodobania nie obejdzie się bez wymiany rezystora (metoda dla leniwych ;) ), albo ingerencja do samego wnętrza jeża. Jeż w e36 i e46 to, to samo - taka uwaga aby ktoś nie musiał zadawać niepotrzebnych pytań. Pierwszy krok jaki należy wykonać aby móc cokolwiek zrobić to oczywiście zdjęcie laku, tak jak to zresztą wyżej opisane. następnym krokiem jest odessanie cyny z nóżek tranzystorów, tak aby nie trzymały się laminatu. Następny krok to podgrzanie rezystora i to dosyć dobrze, po to aby lak stał się na tyle miękki by pozwolił na wyjęcie płytki. Trzeba podważać ją w koło delikatnie odciągają, tak aby nie uszkodzić lutowanych elementów. Jeśli wszystko poszło sprawnie można spokojnie przystąpić do dalszej zabawy, a troszeczkę jej będzie gdyż cały jeż od środka zalany jest lakiem a trzeba go niestety usunąć.

Tranzystory, które będą nam potrzebne to BUZ 100 - bez problemu można je kupić w większości sklepów. Bardzo ważna uwaga aby nie testować nowych tranzystorów z sama płytką dlatego, że te elementy nagrzewają się tak bardzo, że bez odpowiedniego chłodzenia po prostu się zdymią - a chyba szkoda ;) Tak więc najpierw odpowiednio przymocować nowe tranzystory do obudowy, nałożyć płytkę i przylutować nóżki i rezystorek będzie działać jak nowy. Koszt naprawy zamyka się w granicach 20zł.

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Ja również skorzystałem z opisu naprawy i ... opornica działa jak nowa. Jeża po wymontowaniu gotowałem chwilkę, lak wykruszyłem tylko z miejsca wskazanego na zdjęciach (gdzie jest 6 nóżek), przylutowałem nóżki , zrobiłem próbę i działa. Zakleiłem silikonem odpornym na temperatury do 120 stopni C i jest OK.

 

Więcej zachodu niż z samą naprawą jeża jest z wymontowaniem i zamontowaniem go z powrotem. Miejsca za dużo w E 46 nie ma.

 

240 zł (cena z Allegro) w kieszeni. Dzięki wielkie.

Był: Nissan Almera 1.5, 2001

Był: VW Passat 1.8,1999

Jest: BMW 318 E46,2000

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie a powiedźcie mi jak jest w E34? bo jest tak. na 1 biegu nic się nie dzieje, włączę 2 szumi radio w samochodzie i CB, nawiew nie działa. dopiero na 3 i 4 biegu dmuchawa działa. mam tego "owego" jeża pierdykniętego, czy "owy" miecz..? czekam na jakieś sugestię bo mnie irytuje ten nie w pół niedziałający nawiew.
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano
moj padl ponownie. kupilem sobie nowego podobno bez awaryjny hehehe zobaczymy

 

Niestety w wielu przypadkach nie obejdzie się bez wymiany tranzystorów..

Jeśli komuś się chce, to naprawdę bardzo niewielkim nakładem czasowym i kwocie rzędu 20zł można sobie samemu zrobić jeża i działa wyśmienicie, jak nowy. Gdzieś mam fotki rozebranego rezystora na części pierwsze. Jeśli ktoś będzie potrzebował to pw ;)

Opublikowano

Koniec sukcesów z jeżem...

 

Jakiś jeden dzień po naprawie opornicy dmuchawy (tzw. jeża) opisanej na tym Forum (przelutowanie nóżek tranzystorów) dmuchawa chodziła OK jeden czy dwa dni i nagle....biały dym z nawiewów i z pod maski. Stało się to raptem 3 min po odpaleniu auta i klimy, nawet silnik się nie zagrzał. Czytając Forum doszedłem do wniosku, że puścił mi zawór bezpieczeństwa klimatyzacji (ciśnienie wzrosło).

 

Nawiew znów głupieje , tak samo mocno dmucha na 1 biegu jak i na 4 oraz obroty falują. Klima chłodzi jednak ładnie, widocznie nie wszystko uciekło z układu.

 

Teraz pytanie, skoro mam jeden wentylator a nawiewem steruje opornica dmuchawy (jeż), to czy mógł on (jego wada) być przyczyną tego wystrzału czynnika chłodzącego?

 

Czy wymiana jeża na nowy i dobicie czynnika chłodzącego załatwi sprawę?

 

Dzięki za sugestie.

 

Dodano:

Dzisiaj czyli jakiś tydzień po ostatnich przebojach wentylator zdechł całkiem :mad2: . Nawiew nie dmucha wcale. Mam nadzieję że to jeż bo nowy już jest w drodze.

Był: Nissan Almera 1.5, 2001

Był: VW Passat 1.8,1999

Jest: BMW 318 E46,2000

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
no wlasnie ciekawe czy jak cos sie schrzani mozna cos zjarac??? czy tylko opornica sie spali???wydaje mi sie ze chyba po to jest zeby zapobiedz wiekszym awariom... jak tos cos wie to piszcie
Opublikowano
tez naprawilem jeza... przelutowalem tranzystory i gitara...dodam jeszcze ze podczas usowania laku urwalem jakas mala diode wielkosci rysika od kredki musialem przylutowac ale jest ok... radze usowac lak tylko w okolicach tranzystorow nie posowac sie dalej... dzieki za wskazowki 200 zl w kieszeni p;ozdrawiam
  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wyobrazcie sobie, ze wyjalem jeza, zamoczylem we wrzadku, dokonalem skrobanki, ale wcielo mi gdzies lutownice. Chwycilem w reke telefon, umowilem sie z kumplem, ktory jest w jej posiadaniu. Wsadzilem jeza spowrotem i... :| zaczal dzialac.

 

Moj problem z jezem polegal na tym, ze dmuchawa dzialala mi nawet wtedy, gdy wylaczylem auto i wyjalem kluczyk ze stacyjki, przez co wyladowywal sie aku.

 

Teraz nie dmucha.

 

Czyzby woda, ktora gotowalem byla od Zbyszka Nowaka czy jakas swiecona? :worried:

 

PS. Po co ten uklad zalewac silikonem na koncu? Nie mozna tego zostawic tak jak jest?

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.