Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ponieważ temat dotyczy opornic w całej serii E to napiszę coś na temat E60/61

 

Objawy: działające tylko 4 pierwsze biegi dmuchawy. Odmrażanie szyb działa na full.

Diagnoza: uszkodzony regulator dmuchawy.

Koszt regulatora: 100-200 zł na alle..o

Koszt wymiany: W aso chcą ok 800-900zł

Dlaczego tak drogo: trzeba rozebrać całą deskę rozdzielczą żeby dostać się go jeża

 

Rozwiązanie: wymieniłem akumulator. Samochód odcina niektóre odbiorniki gdy aku jest słaby. Po wymianie wszystko zaczęło działać. Dobrze że nie wymieniałem jeża.

http://img30.imageshack.us/img30/5268/minie61.jpg
  • Odpowiedzi 159
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

a czy uszkodzenie jeża może mieć wpływ na rozładowywanie akumulatora?? chodzi o to że jak auto mi postoi kilka dni to trochę dłużej musi kręcić zanim odpali tak jak by aku było słabsze niż powinno na drugi dzień jak odpalam jest raczej ok ale tak jak pisze po dłuższym czasie ma problemy

Więc pytanie czy jest to wina jeża bo w jakiś sposób robi zwarcie czy coś takiego i go rozładowuje czy raczej jest to wina aku który nie jest już pierwszej młodości?:)

 

dodam że kilka razy zauważyłem falowanie obrotów nawiewu ale po kilku sekundach wracają do normy i dzieje się to sporadycznie można powiedzieć raz na miesiąc więc czy przyczyna wszystkich przypadłości może być właśnie jeż?

Opublikowano

gdy szukałem informacji na temat jeża w moim aucie znalazłem wiele wątków na zagranicznych i polskich forach o "upływie prądu" z akumulatora po dłuższym postoju. Powodem zazwyczaj był padnięty jeż.

 

Pozdrawiam

silver111

http://img30.imageshack.us/img30/5268/minie61.jpg
Opublikowano

mi się kiedyś tak zrobiło że nawiewy same ciągle się przestawiały ale po zgaszeniu i odpaleniu już było dobrze

a teraz widze że na szybę słabo leci a na nogi leci mimo wyłączonego

czy to też może być jeź ???

Opublikowano

Panowie To działa...zrobiłem tak jak to napisał Paweel i działa :D

Miałem w swojej E-36 bardzo słaby nawiew mimo że ustawiene było na maxa,czasem działał dobrze ale żadko a idzie zima więc zabrałem się dziś do regeneracji jeża i..pomyślnie.Probujcie po co wydawać jakieś 200 ziko a może i Wam się uda.Uważajcie przy ściąganiu laku z jeża bo faktycznie można coś uszkodzić.

Pozdrawiam :hand:

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Mialem w naprawie E46 3.0 Disel i problem tkwil w nadmuchu ponieważ po wylączeniu zaplonu i wyciągnięciu kluczyka nadmuch sobie dmuchal i chlodzil PIWO,zostawione na noc.Więc dobralem się do JEŻA i po problemie ale jak na dlugo to napisze jak mi klient zacznie mówić że znowu sam się nadmuch zalącza i wyladowuje aku._____PROBLEM-NADMUCH DZIAŁA JAK SOBIE CHCE (falujące obrotty),NAWET PO WYCIĄGNIECU KLUCZYKA_Po dobraniu się do jeża i po przelutowaniu tranzystorów i reszty,działa! Zamiast silikonu lub kluju na gorąco skorzystałem z pomarańczowego silikonu do 360'C do uszczelek aby elektronike czymś zabezpieczyć.W tym,BMW jest CLIMATRONIC.Ale najbardziej mnie zdziwiło że zarówka od postoju z tyłu a są dwie z jednej strony a jedna z nich działa słabszą mocą a po nacisnięciu stopu rozjaśnia się do maxa czyli 21W,fajny bajer.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
no to ja też się pochwale. Przeczytałem ten temat od poczatku do konca i zabrałem sie za naprawe. Pacjent e46 320D 2002 rok.. objawy.. falująca dmuchawa, dmuchała jak chciała. Czasami po wyłaczniu zapłonu jeszcze troszke podmuchała.. -10 na dworze ale ja twardo chwyciłem sie roboty;D.. przy wykrecaniu tego nieszczęsnego JEZA..straciłem troche nerwów.. rura od nawiewu na nogi skutecznie utrudnia prace. Same rozbieranie jeza to juz dla mnie pikuś. Ja nie gotowałem jeża jak inni. W domu mam lutownice na gaz;) taka trochę tańsza alternatywa HOT AIR-a;P tą lutownica podgrzałem lak i na poczatku skubałem go powoli malutkim śrubokrętem cały czas podgrzewajac.. potem to tylko podgrzewanie i szczoteczka do zebów;D koniecznie z twardym włosiem ;D Wyczysciłem do czysta.. Ja miałem w swoim jeżu 6 nóżek.. (2 tranzystory).. poprawiłem styki zwykła lutownica 30 letnia;P Robiłem to tydzień temu. Jak narazie działa wzorowo.. Cały zabieg zajął mi ok 2 godzin
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
w e39 zmiana na nowy trwa 15min

 

A mnie w warsztacie powiedzieli, że "przy wymianie jeża też musieli się sporo namęczyć" :lol: - rozbawili mnie :lol: Główna naprawa to była wymiana chłodnicy a jeża zostawiłem im do wymiany tak przy okazji.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam

 

Jestem nowym użytkownikiem, postanowiłem dołączyc się do tematu bo też mam problemy z opornica dmuchawy. Dzisiaj postanowiłem wyjąć jeża i go trochę poprawic :D Moje bmw to e46 touring 2002r. Zdjąłem lak z jeżyka i tranzystorki wyglądają tak

http://img232.imageshack.us/img232/4897/20110204112.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Może komuś przyda się zdjęcie.

na zdjeciu widać że przy każdym tranzystorze, są po ich lewej i prawej stronie po jednej plamce takiej okrągłej lutu.. czy to też przelutowywać :?:

Opublikowano
Ja miałem takiego samego jeża jak ty. Nagrzej dobrze lutownice i popraw styki na nóżkach a te kropeczki dla pewnosci tez mozesz dotknac;) ja uzyłem jeszcze kalafoni przy lutowaniu. Minęły 2 miesiące a dmuchawa działa jak nowa. A i zwróć uwagę na te nóżki (dobrze polutuj) do których dochodzą ściezki ;)
Opublikowano

No właśnie zauważyłem wcześniej że masz ten sam model autka wiec wzorowałem się na twoim poscie wcześniej czytając temat :) Styki na nózkach czyli masz na myśli, te kropeczki dookoła nóżek tranzystorów tak? :D Kurde, bo tak na prawdę to nie widac na nich zbyt wielkich ubytków, ale faktycznie jeśli już są delikatne ubytki to właśnie przy tych ze scieżkami (ubytek przy samej ściance nózki)

Dzięki za podpowiedź :wink:

Opublikowano
To się nie nacieszyłem za długo... dzisiaj jak wyjąłem i zalałem go silikonem a potem włożyłem na miejsce(poprzykręcałem oczywiście schowek i resztę) to teraz mi po wyłączeniu zapłonu nawiew dmucha i to całkiem porządnie :? mój jeż to jakiś specyficzny przypadek :D
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Świetny opis! Wielkie dzięki!

 

Moj went nagle odmówił jakiejkolwiek współpracy. Z pewnymi wątpliwościami zabrałem się za operacje na jeżu...udało się i wszystko działa :lol:

 

Czas spędzony łącznie: ok 1h z montażem i demontażem;)

Aaa i jescze jedno w e39 nie trzeba nic rozkrecac poza boczna osłoną tunelu (1 śrubka).

----=== 0o=[][]==o0 ===----

Better than a straight six are two straight sixes

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Tutaj jest bardzo fajny filmik na którym gość wymienia jeża w e46. Niepotrzebnie wymontowywał drzwiczki, mógł sam schowek odkręcić ale poza tym fajnie wszystko pokazuje.

 

Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

Niestety jeż znów zdechł:(.

 

Będę podchodził do tego jeszcze, ale nie jestem teraz pewien czy jest to wina kiepskiego lutowania czy moze czegoś co się skończyło wewnątrz. Czy ma ktoś jakieś dodatkowe dane odnośnie tego jak dobrać się do środka, jakie elementy ulegają uszkodzeniu i jak pytał przedmówca jakie powinny być opory pomiędzy nóżkami?

 

Nie uśmiecha mi się zakup nowego za 150 - 200 zł a naprawa musi byc banalna.

----=== 0o=[][]==o0 ===----

Better than a straight six are two straight sixes

Opublikowano
Tym razem lutowanie jeszcze pomoglo aczkoliwek troche to dziwne ze po poprzednim razie przestalo.

----=== 0o=[][]==o0 ===----

Better than a straight six are two straight sixes

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

No to tak.

Właśnie mi się to przytrafiło. Na początek latem w skwarze gdy kilma działała a dmuchawa nie(jeden przypadek). Po paru dniach zaczęła działać i tak działała do października i podczas 8 stopni na dworze zdechła. Jazda bez dmuchawy jest praktycznie niemożliwa, okazuje się, że ten "wiatraczek" jest niezbędny.

Po przeczytaniu tego tematu wydobyłem "JEŻA". Okazało się, że mam takie coś jak kolega Jepetto za strony 6 (fotka).

No i rzeczywiście przerwy na lutowaniach jak cholera. Popękane, zmęczone lutowia na końcówkach dwóch elementów.

Tak się składa, że jestem elektronikiem i postanowiłem sprawdzić co się kryje za tymi nóżkami.

Okazuje się, że są to Tranzystory MOSFET a nie żadne rezystory czy oporniki. Rezystory to te elementy w formie blaszek widoczne na przytoczonym zdjęciu.

Zastosowane tranzystory nieodpowiednio sterowane (łapiące stany nieustalone-przerwy na lutowaniach) mogą zostać pobudzone w ciągłe przewodzenie lub nie i stąd różne dziwaczne zachowania jak brak możliwości wyłączenia dmuchawy czy włączenia lub nie miarowa praca.

Ten cały "JEŻ" czyli kolce wystające do dmuchawy to radiator chłodzący te dwa tranzystory. Tak jak we wzmacniaczu w domu macie radiator i wentylator.

Te trzy końcówki razy dwa to tranzystory, które w tym układzie są regulowanymi rezystorami, bo tak potrafią pracować tranzystory Mosfet.

Fotka strona 6 kolegi Jepetto.

Opublikowano
tez juz moge podpiac sie pod temat udalo sie zregenerowac JEŻA z jedena róznica u mnie jest on z prawej strony u pasarzera za schowkiem a a od strony kierowcy jest czyjnik temperatury bmw e46 318Ci 2000r dzieki za opis .
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
a jak jest z tym w e34? u mnie działa tylko na 4 biegu, jak najlepiej się do niego dostać w tym modelu? bo ja osobiście rozbierałem bok tunelu środkowego i osłonę nad pedałami i go nie widziałem... pomóżcie!!! :modlitwa:

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.