Skocz do zawartości

gaśnie silnik - rozwiązanie problemu


barto

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pare tygodni temu dostałem maila z prośbą o rozwiązanie problemu gasnącego silnika w E32 730.

Pozwole sobie (za zgodą autora maila) napisać jak to się skończyło

 

Czesc,

Czytalem na forum bmw o problemach z gasnieciem silnika R6 730i E32. Pisze bo mam podobny w efekcie koncowych problem.

Autko i na gazie(SGI) i na benzynie od czasu do czasu zachowuje sie tak jakby gasl.Problem zawsze nasila sie przy wilgoci, a do tego nie wystepuje przy bardzo nagrzanym samochodzie i na zimnym aucie.Poza tym po takich szarpnieciach czesto przestaje wskazywac ekonomizer.

Probowalem juz testowac na roznych przeplywomierzach, sprawdzilem sonde i silnik krokowy, ale nic nie pomaga.Sadzilem tez ze moze jest klopot z czujnikiem temperatury,ale to tez nie to...

Szczerze mowiac nie za bardzo wiem gdzie szukac.Jesli masz jakis pomysl co to moze byc daj prosze znac.

 

jedyne co widac tu dziwnego to to ze przestaje dzialac chwilowe spalanie co daje do myslenia ze cos z kompem moze sie dziac. Czy przez załozeniem gazu było tak samo (sam zakładałeś gaz???) bo to może być spowodowane złym podłaczeniem kompa gazu do kompa benzyny.Jeszce jedno co moze mi przychodzic do głowy to czujnik obrotów na wale, kiedys o tym czytałem na forum, ale nie wiem jak on wyglada ani gdzie jest, ale to moze byc wskazowka. Jak dojedziesz do tego co było powodem to daj znać.

 

 

czesc Bartek,

Przed montarzem gazu wogole takie sytuacje nie wystepowaly.Tak na prawde to zaczely sie popjawiac w zeszlym roku,ale wowczas sporadycznie.Wtedy pojechalem autkiem na hamownie i wtedy chlopaki zdjagnozowali ze naklada sie kilka okolicznosci:1 sonda lambda co jakis czas przestaje dawac amplitude,przebicie na przewodzie od 6 cylindra.

Obecnie jednak przewody sa nowe,silniki krokowe zamieniam i nic to nie wnosi,sonda lambda tez ma przejechane zaledwie 20-30tys km..

Szczerze mowiac nie wykluczam juz niczego,i chyba ponownie pojade na hamownie i przetestujemy wszystko w tym samym czasie podczas normalnej pracy i moze wowczas wyjdzie...

Jakbym cos konkretnego ustalil dam znac.

Pozdrawiam

Kamil

 

Tu wysyłam link do tematu choć nieco innego to cos wspolnego ma. CHodzi w nim o czujniki, na wale, w skrzyni (automat) i na moście. Tez po 20 minutach cos tam pieprzy, ale z ABSem lub ASC a wina były czujki w skrzyni i w moscie, u Ciebie może to właśnie być problem z czujnikiem, na wale. Oto link http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=711&highlight=czujnik+obrot%F3w+wale

Na mojego nosa polecałbym sprawdzić lub podmienić na jakis czas ten czujnik.

 

Czesc Bartek,

A wiec juz znalalzem, zmienilem i jest ok,ale zdziwisz sie co bylo...

Polecial sterownik silnika, a konkretniej jeden z elementow w srodku i kiedy po dluzszym czasie sie nagrzewal zaczynal wariowac i rozlaczac elektronike.

Niestety nie mam konta na forum wiec mozesz tam gdzies zamiescic moj przypadek,moze komus sie przydac.Kod bledu jaki udalo sie wychwycic na interfejsie diagnostycznym gutmanna to "uszkodzenie modulu MBR, zapobiegajacego blokowaniu sie kol napedowych w silniku przy raptownym zwolnieniu pedalu przyspieszenia."

Serdecznie pozdrawiam

Kamil

 

 

Myśle ze opis tego problemu może niejednemu z Nas pomóc

Pozdrawiam Kamila

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wlasnie o moim.

Dzieki Bartek za zamieszczenie posta, poszedlem za Twoja namowa i juz jestem.

Generalnie nie chwalac sie troche walczylem juz z paroma betami,wiec pytajcie,jesli bede potrafil to Wam podpowiem.

Pozdrawiam

Kamil

Pozdrawiam

Kamil



(...)trzeba wiedziec kiedy ze sceny zejsc

NIEPOKONANYM...(...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam pytanko odnośnie "możliwosci diagnostycznych" interfejsu(ów)

Piszesz, że w Twoim przypadku wykrył uszkodzenie sterownika.

Ale do rzeczy. Mam problemy z odpaleniem na mrozie. Chyba większość możliwych powodów tego została spawdzona (tzn: silnik krokowy,dolot, przepływka, zawory, świece, kable, cisnienie paliwa) i dalej nic, jak było ciepło na dworze to mógł stać tydzień a i tak zapalił za pierwszym razem, jak tylko złapały przymrozki to jak nie dodam nogą gazu to nie odpali.

Padło jeszcze na sterownik.

 

Czy interfejs, a jak tak to jaki moze wykryć ewentualne błędy sterownika w tym zakresie?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może czujnik temperatury masz uszkodzony i ssanie sie nie załącza wtedy musisz dodac gazu żeby silnik ruszył, gdzieś na forum jest opisane jak go sprawdzić tzn jaka powinien miec oporność

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie zgadzam sie z przedmowca.

Odpowiadajc jednak na Twoje pytanie ze sterownikiem jest klopot,bo jesli nie padnie calkiem, to jego diagnostyka jest dosc ograniczona.

To jak z plyta glowna w kompie,jak ona dziala to zapika ze cos z reszta nie tak...ale jak ona sie posypie to nawet nie zapika...

Chyba jedyna mozliwosc diagnostyki to podpiecie pod GT1,

niestety mobik i reszta moze cos zasugerowac,ale raczej nie bezposrednio.

Sprawdz czujnik temperatury miernikiem i daj znac jak poszlo.

Na zimnym opornosc powinna byc znacznie wyzsza niz na rozgrzanym.

Pozdrawiam

Kamil

Pozdrawiam

Kamil



(...)trzeba wiedziec kiedy ze sceny zejsc

NIEPOKONANYM...(...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.