Skocz do zawartości

Syf pod korkiem oleju?


Pete

Rekomendowane odpowiedzi

Czy to jest efekt kondensacji pary wodnej w wyniku jazdy na krótkich odcinkach, czy też coś innego się tu dzieje?

 

Płynu w chłodnicy mi raczej nie ubywa, przynajmniej tak "na oko". Jeżdżę na odcinkach o długości 20-25km, dwa razy dziennie, w ruchu podmiejskim, co zajmuje ok. 30 minut. Nie wiem czy to za krótko, by para wodna odparowała? Może jakąś wentylację silnika mam zapchaną?

 

Temp. na zewnątrz - 25-30 st. C, więc płyn w chłodnicy raczej szybko się nagrzewa i trzyma ok. 92 st. C.

 

Ten olej ma w tej chwili przejechane jakieś 6 tys. km i jakieś 4 miesiące.

 

Dzięki za porady...

 

 

http://i34.photobucket.com/albums/d102/escape2music/530i/misc/P1020460.jpg

 

http://i34.photobucket.com/albums/d102/escape2music/530i/misc/P1020461.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdę powiedizawszy przyjżałbym się na Twoim miejscu takim elementom jak odma. Ja dziennie przebywam takie same odcinki jak Ty i nie spotkałem się z takim zjawiskiem. Może zacznij od zmiany oleju (zakładam, że lejesz właściwy). Ze zdjęć trudno postawić trafną diagnozę (kolor chyba został lekko "przekłamany" co jest efektem użycia lampy błyskowej).

pozdrawiam

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się ta 'odma' zwie po angielsku? Możesz mi tą cześć zlokalizować w realOEM? Mam nadzieję, że nie masz na myśli PCV (positive crankcase ventillation), bo czegoś takiego w tym silniku nie ma.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się ta 'odma' zwie po angielsku? Możesz mi tą cześć zlokalizować w realOEM? Mam nadzieję, że nie masz na myśli PCV (positive crankcase ventillation), bo czegoś takiego w tym silniku nie ma.

 

Miałem na myśli odmę, czyli odpowietrzenie silnika. Skoro pojawia się zawiesina sugerowałoby to obecność wody, lub pary wodnej wewnątrz bloku silnika. To z kolei wskazywałoby na niedrożność tejże odmy.

Tak wygląda ten układ.

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jezdze jeszcze mnie , nieraz robie 20 km na tydzien i mam normalny kolor oleju przy korku. Sprawdz moze masz gdzies jakis przeciek , bo niesadze aby to byla wina krotkich przebiegów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zdjęcie odzwierciedla stan faktyczny, to coś nazywa się woda w oleju, a więc uszczelka pod głowicą.

 

 

Trudno jednoznacznie określić. Kolega napisał:

Płynu w chłodnicy mi raczej nie ubywa,

 

więc wnioskuje, że kontroluje poziom czynnnika chłodzącego. Czytałem kiedyś na Forum, że podobny objaw może dać taka błachostka jak nieszczelność po korkiem oleju, lub przy bagnecie pomiarowym poziomu oleju. Najpierw wykluczmy "najtańsze" możliwości, później stresujmy Kolegę.

pzdr

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie. Czyli w pierwszej kolejności sprawdzić część nr. 1 na tym diagramie?

 

Tak, zawór sterujący (nie wiem jak się sprawdza "domowymi sposobami"). Sprawdziłbym również drożność węży. Przy wyszukiwaniu modelu wybrałem wersję USA (sugerowałem się wąską tablicą na Twoim avatarze).

pzdr

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skup się na uszkodzonej uszczelce pod głowicą, to są takie objawy na sto procent. znam te objawy. To jest dobra rada.

 

 

 

Diagnozę zaczyna się zawsze od najtańszej możliwości. Czy w przypadku uszkodzonej uszczelki pod głowicą poziom czynnika chłodzącego nie zmienia się? Czy podczas eksploatacji silnika z uszkodzoną uszczelką pod głowicą nie występują jeszcze jakieś dodatkowe objawy?

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....Diagnozę zaczyna się zawsze od najtańszej możliwości. Czy w przypadku uszkodzonej uszczelki pod głowicą poziom czynnika chłodzącego nie zmienia się? Czy podczas eksploatacji silnika z uszkodzoną uszczelką pod głowicą nie występują jeszcze jakieś dodatkowe objawy?

 

Dokładnie, Pete na razie bez obaw. Uszkodzona uszczelka to dużo bardziej spektakularne objawy (o których pewnie słyszałeś) - wyraźne ubytki "Coolanta" i zwiększający się poziom "oleju" (tak na prawdę z czasem to już inna mieszanka). Wtedy na korku (i niestety w całym silniku poza cylindrami) miałbyś maślaną, gęstą substancję koloru beżowo-kremowego, którą bardzo trudno usunąć. Tego tu nie ma, dlatego powód tego co Cię niepokoi - moim zdaniem inny.

 

pozdrawiam, marek.

Edytowane przez solaris520

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogą to byc na razie drobne przecieki, ilosc ubytku płynu może być minimalna, ale zdjęcie wyjasnia wszystko, tak własnie wygląda olej z domieszką wody. Ja kiedyś to olałem to do rachunku doszła mi głowica. Jeżeli chcesz wyjsc z tego w miarę tanio to jedz do warsztatu, diagnoza będzie tak jak mówię, wymienisz uszczelkę i spokojnie będziesz śmigał dalej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogą to byc na razie drobne przecieki, ilosc ubytku płynu może być minimalna, ale zdjęcie wyjasnia wszystko, tak własnie wygląda olej z domieszką wody. Ja kiedyś to olałem to do rachunku doszła mi głowica. Jeżeli chcesz wyjsc z tego w miarę tanio to jedz do warsztatu, diagnoza będzie tak jak mówię, wymienisz uszczelkę i spokojnie będziesz śmigał dalej.

 

Jeżeli to rzeczywiście pierwsze zwiastuny uszczelki, to o tyle warto byłoby zrobić jak pisze Adalbert, żeby uniknąć zapaćkania silnika.....

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W E-39 padnięta uszczelka pod głowicą! to sie zdaża bardzo rzadko.

Masz budyń pod korkiem,a czy masz go też na bagnecie?

Czy ubywa ci płynu chłodniczgo i czy zwiększa ci się stan oleju?

Jeśli nie to jest ok.Irlandia to specyficzny kraj,wysoka wilgotnosc

i stale pada,a to wpływa na skraplanie sie wody w komorach silnika.

Pozdrawiam!

BMW=Boss-Money-Women
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz wyjsc z tego w miarę tanio to jedz do warsztatu, diagnoza będzie tak jak mówię, wymienisz uszczelkę i spokojnie będziesz śmigał dalej.

Tylko że mój warsztat (specjalizują się w BMW i Audi) to widział, i gość twierdzi, że to jest normalne i nie powód do żadnych napraw. Pomimo tego, denerwuje mnie trochę ten widok, zwłaszcza że gdy auto kupowałem 18tys km temu, to tego nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W E-39 padnięta uszczelka pod głowicą! to sie zdaża bardzo rzadko.

Masz budyń pod korkiem,a czy masz go też na bagnecie?

Nie. I nawet pod korkiem to nie jest budyń. To co widać na zdjęciu to takie raczej zaschłe osady... może przez lampę błyskową wydają się bardziej "żywe". W każdym razie nie ma tam żadnego masła czy szlamu.

 

Czy ubywa ci płynu chłodniczgo

Płynu jest jakby trochę mniej, ale trudno na oko jednoznacznie powiedzieć, bo poziom zależy od tego i ile czasu po zgaśnięciu silnika go sprawdzasz.

i czy zwiększa ci się stan oleju?

Nie.

 

Jeśli nie to jest ok.Irlandia to specyficzny kraj,wysoka wilgotnosc

i stale pada,a to wpływa na skraplanie sie wody w komorach silnika.

Pozdrawiam!

No właśnie, tu na Florydzie wilgotność jest bardzo wysoka... dodatkowo przez ostatnie 3-4 tygodnie prawie cały czas lało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wyszukiwaniu modelu wybrałem wersję USA (sugerowałem się wąską tablicą na Twoim avatarze).

pzdr

:D

 

A ten zawór po ang. się nazywa CCV (crankcase ventilation).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu sprawdzaj codziennie przed odpaleniem stan poziomu płynu. Jeżeli zauważysz np. w ciągu 1 tygodnia, że masz ubytki 1 lub 2 kreski to może byc problem. Wszystkie posty na ten temat, napisałem z własnych przykrych doświadczeń, początek moich problemów objawiał się w ten sam sposób. I oby była to tylko wina klimatu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem dziś ze 100km po autostradzie. Po powrocie pobrałem próbkę oleju i jutro wysyłam do analizy. Jeśli to tylko wilgoć, to pół biedy... będę się musiał zainteresować przeczyszczeniem układu odmy, jak już któryś z kolegów zasugerował. A jeśli wyjdzie że mam czynnik chłodzący w oleju, to pewnie uszczelka pod głowicą pójdzie do wymiany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.