Skocz do zawartości

E39 525TDS problem..


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam chcialem sie zapytac co to jest za przyczyna mianowicie,na zimnym silniku odpala zaraz po przekreceniu rozrusznikiem doslownie po sekundzie,gdy sie w pelni zagrzeje musze go troszke dluzej pokrecic.POZDR.
Opublikowano
pompa wtryskowa sie konczy jakies 1500zl za regeneracje na bosch'u

Cena bardzo ciekawa ale chyba taka srednia regenaracja u "kowala" bo normalnie to koszt 1500x2 :D

  • Moderatorzy
Opublikowano
to powiadacie ze to pompa?ogladalem pompe i nie widze tam zeby gdzies ciekla ropa

 

Pompa nie musi ciec aby być zużytą.

Powodem złego zapalania ciepłego silnika nie musi wcale być pompa(choć tak sie utarło) często jest to objawem zużytego łańcucha rozrządu.

Opublikowano
to powiadacie ze to pompa?ogladalem pompe i nie widze tam zeby gdzies ciekla ropa

 

 

 

 

jak będzie ciekła to już nie pojedziesz a z tym 1500 to wystarczy -bo niby co tam tyle kosztuje stół probierczy to 500 pln + części a głowiczke z powodzeniem idzie zregenerować więć panowie pompiarze mocno przesadzają -DO CZASU!!!

Opublikowano
Witam chcialem sie zapytac co to jest za przyczyna mianowicie,na zimnym silniku odpala zaraz po przekreceniu rozrusznikiem doslownie po sekundzie,gdy sie w pelni zagrzeje musze go troszke dluzej pokrecic.POZDR.

Sprawdz kąt wyprzedzenia zapłonu.Ja też miałem klopot z zapalaniem na ciepłym.Wszyscy mówili że pompa do regeneracji a wystarczyło sprawdzić zapłon i ustawić poprawnie.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Witam chcialem sie zapytac co to jest za przyczyna mianowicie,na zimnym silniku odpala zaraz po przekreceniu rozrusznikiem doslownie po sekundzie,gdy sie w pelni zagrzeje musze go troszke dluzej pokrecic.POZDR.

Sprawdz kąt wyprzedzenia zapłonu.Ja też miałem klopot z zapalaniem na ciepłym.Wszyscy mówili że pompa do regeneracji a wystarczyło sprawdzić zapłon i ustawić poprawnie.

 

No dokładnie.Wraz ze zużyciem łańcucha opóźnia się zapłon i autko coraz gorzej zapala ciepłe i oczywiście diagnoa "mechanika" pompa padła i co za tym idzie dużo ludzi twierdzi TDS do du...

A TDS to świetny silnik tylko wymaga FACHOWEJ opieki a odwdzięczy sie długą i tania eksploatacją. :D :D

Opublikowano
podjedź na dobrego kompa na diagnozę- jednak na 99% regeneracja pompy, można też założyć cudo z allegro co grzeje świece przy każdym zapalaniu- nawet jak jest ciepły
Opublikowano
a czy kyos probowal z tym cudem z allegro?? dziala??

Było wiele na forum o tych magicznych pudeleczkach .Nie rozwiazują one problemu ale działa.Czasowo wprowadza błędny odczyt temperatury i na ciepłym silniku grzeją sie świece.Napewno nikt Ci nie poleci takiego rozwiazania.

Opublikowano
Aha i oprocz tego ze na cieplym gorzej odpala to jeszcze ogolnie tak do 2.5 tys. obr. jest cholernie mul praktycznie nie ruszysz na malym gazie musisz potyrzymac go na gazie na duzych obrotach i ruszac wtedy idzie zwolnisz w trakcie jazy i znowu dajesz gazu i to samo mul.
Opublikowano
Aha i oprocz tego ze na cieplym gorzej odpala to jeszcze ogolnie tak do 2.5 tys. obr. jest cholernie mul praktycznie nie ruszysz na malym gazie musisz potyrzymac go na gazie na duzych obrotach i ruszac wtedy idzie zwolnisz w trakcie jazy i znowu dajesz gazu i to samo mul.

 

Sprawdz czy to nie czujnik turbo doładowania jest zamontowany na pompie paliwa na takiej blaszce i od dolu idzie wężyk.Raczej bez kompa tego nie sprawdzisz chyba ze masz taki na podmianke.Pozdrawiam

Opublikowano
Witam bylem dzis w serwisie boscha(u pana ANIOLA jak ktos jest z okolic Czestochowy wie o kogo chodzi,gosc wsiadl do auta i przejechal sie i stwierdzil ze faktycznie slabo ciagnie na dole,podpial pod komputer i pochwili juz bylo wiadomo o co chodzi turbo ok,natomiast ktos podwyzszyl parametry silnika tzn.moment obrot.do 2.5 tys. a TDS chybo powinno byc 1.7 nie pamietam jak mowil i zaczal obnizac doszedl do tych jakie maja byc i zaczelo telepotac silnikiem i juz wiecie czemu byly podniesione parametry zeby nie telepotalo silnikiem specjalnie.Diagnoza oczywiscie pompa a dokladnie nastawnik czy cos tam nie wiem,podwyzszyl mi troszke ten moment obrot. tak zeby nie trzeslo tak mocno silnikiem i zaraz autko lepiej reaguje na gaz nie jest jeszcze to bo trzeba z ta pompa zrobic i wtedy ustawic moment obro.taki jaki ma byc i bedzie smigac ,aha jeszcze komp. wykryl ze co jest z przeplywomierzem powietrza czy jakos tak nie wiem jak to okreslil,wiem ze leci gdzies od pompy i koszt tego tookolo 500 zl. i dal mi taki plyn DIECYL PLUS chyba tak to sie nazywa z TOTALA 500ml leje sie go na 250 litrow ropy mowil ze moze pomoc . To tyle aha zaplacilem 100zl bardzo mily gostek polecam ten zaklad.Aha i przez to tez pali na cieplym gorzej ,teraz juz szybciej odpala.POZD.
Opublikowano
To tyle aha zaplacilem 100zl bardzo mily gostek polecam ten zaklad.

 

Miales szczescie, ze masz taki servis.

Ja w innym boschu zaplacilem za samo stwierdzenie, ze nastawnik jest wadliwy 320zl. Kurr. zlodzieje, 15 min. pracy z kompem.

 

Nie bardzo rozumiem "ustawic moment obrotowy", tego to raczej nie zrobily bo by musieli sie bawic tzw. tuning z mapami itp. Wydaje mi sie, ze zmniejszyli ci dawke dawke paliwa na pompie lub w module silnika aby nie telepalo silnikiem.

 

100 zl to bardzo mile. W wiekszosci miejsc gdzie bylem za 100zl to nawet nie zwroca uwagii na klienta.

pozdr

Opublikowano
wiesz ja to sie nie znam ,mowil cos o parametrach podpial pod kompa cos tam posprawdzal i powiedzial ze musimy chwilke poczekac autko caly czas bylo podpiete i na chodzie trwalo to okolo10 min. pozniej zaczal znowu cos tak przestawiac na kompie i nagle silnik zaczal telepotac i tak jakby glosniej chodzic i mowi ze juz sie nieda nic zrobic z parametrami bo pompa juz daje znac o sobie ,ale efekt jest ciagnie lepiej z dolu tak juz przed przy 1.7 juz ciagnie ladnie,a wczesnie 2.5tys. wiec cos musial zrobic. Aha jeszcze powiedzial ze specjalnie bylo tak ustawione zeby nie trzeslo silnikiem.POZD.
Opublikowano

witam miałem dosłownie taki sam przypadek - była to głowiczka w pompie wtryskowej , po wymianie teraz pięknie śmiga od 8 miesięcy.

jakby kogoś interesowało to dałem za całą regerneracje włącznie z wymianą głowiczki i regulacją pompy 900zł. Facet ma niezły sprzęt do takich napraw profesjonalny i robi na orginalnych podzespołach tylko dizle.

A oto adres : KOMORÓW lu. Tomaszowska 29 tel.0-44 723 03 20

Opublikowano
Mialem podobny przypadek w swoim aucie. Po wyjeciu pompy (uszczelnienie, niesprawny regulator poczatku kata wtrysku, uszkodzony zawor powrotu paliwa) okazalo sie ze pompa w calkiem niezlym stanie. Zamontowalem do auta po przegladzie i na KTS-ie wyszlo zero bledow. Auto przed podpieciem pracowalo troche na wolnych obrotach. Nastepnego dnia zimne juz nie chcialo jechac wlasnie do 2500 obr. i kopcilo jak Star. Podejrzewalem turbine albo przeplywomierz. Podlaczenie nastepne KTS-a wykazalo 1,8 bar na turinie i 700-850 jedn. na przeplywomierzu- ok. Rownoczesnie ujawnil sie blad za wczesnego wtrysku. Statycznie byl ustawiony za wczeny poczatek wtryskui zimna przyspieszajac ten kat przekraczala limit. Ponowne ustawienie pompy rozwiazalo problem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.