Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
pewnie że nie każdy bo jest to czerwony olej jedź do ASO tam wymienią ci wraz z olejem w cenie 150 zł

Haha 150 zł dać zapłacić za wymiane + olej to trzeba być głupcem :lol: dobre dobre :clap: Ja kupujke 3 litry za 45 zl w Orlenie, wymieniam sam i jest wszystko ok, a zawsze mozna wziąć takiego Orlena do mechaniora, za 30 zł wymieni jak sie dobrze zagada

Opublikowano

Do skrzyni w zależności od oznaczenia, ale najczęściej ATF, Elf Elfmatic D2 - czerwony, taki sam co do wspomagania układu kierowniczego oraz skrzyni automatycznej. Moja poprzednia E30 była po przeglądzie w chwili zakupu i jakiś szpenio zastosował zwykły olej przekładniowy 75W80, wszystko było OK - żadnych zniszczeń jedynie biegi wchodziły z oporem, po wymianie lewarek pracował "jakby nie był podłączony do skrzyni"

 

Do mostu w zależności od wyposażenia w blokadę dyferencjału, produkt Castrola (ja kupuję w ASO ok 90 zł/L ale można go dostać w większych hurtowniach mot ok 60 zł/L)

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Opublikowano
cena którą podałem to cena za most i skrzynię a ty jak chcesz to kupuj sobie olej w motoryzacyjnym lub u pana henia i zobaczymy kiedy będziesz wymieniał skrzynię lub most
Opublikowano

O rany. Nie tak dawno było o tym na forum. Mozna poszukać. Kolega który doradza wlanie do mostu oleju typu ATF ma chyba goraczkę i źle sie czuje. Jak się nie znasz kolego to nie podpowiadaj żle komuś, bo ktoś pójdzie za Twoją radą i bedzie miał problem.

 

Co do skrzyni biegów. Na skrzyni powinna być nalepka obok korka wlewowego. W zależności od koloru tej nalepki lejemy rózne rodzaje oleju:

- pomaranczowa nalepka - olej ATF Dextron II lub III, ja zalałem Castrola TQ Dextron III(taki sam olej do wspomagania)

- zielona nalepka - SMX-B Special Oil

-zółta nalepka - Olej specjalny BMW MTF-LT II lub MTF-LT III zalezy co jest napisane na nalepce

-bez nalepki - EP 80W

 

Olej do mostu:

 

dyfer ze szperą: SAF-XJ (75W90) - rozpoznasz po literce "S" na blaszce przed wartościa przełożenia. Blaszka powinna być pod śrubą tylnego dekla od dyfra.

 

Dyfer bez szpery: SAF-XO (90W140)

 

Do dyfra zajrzyj i skontroluj poziom oleju i jego kolor. Jeśli jest OK to nie wymieniaj.

 

Mam nadzieje że sie przydałem.

Pozdrawiam.

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Kolego! Wystarczy wejść na stronę Castrol Polska i dobrać olej. Dobrze napisałeś, ale na odwrót troszkę SAE XO W90 (most nieograniczony, bez blokady dyfra) SAE XJ pełen syntetyk 75W140(dyfer o ograniczonym poślizgu) Tak napisane jest na stronie Castrola i zgadza się to ze specyfikacją BMW. Pozdrawiam :duh: Ostrożnie z tymi radami dot olejów i płynów eksploatacyjnych bo się ktoś na tym przejedzie i będą pretensję. Piszmy tylko to czego jesteśmy na bank pewni, Uważać też trzeba na płyn do wspomagania, często spotykane Nivo jedzie na tym samym układzie co serwo i też lejemy to co jest napisane na koreczku a nie olej od p.Henia z Zadupia Dolnego!! Bo on tak powiedział że w we fiacie tak jest ;)

Pozdrawiam i proszę o ostrożność :mrgreen: :modlitwa:

Teraz to ja mam radość z jazdy :)
Opublikowano
Zasadniczo dzis w serwisie sie dowiedzialem ze nie ma co grzebac w skrzyni z olejem, mozna sprawdzic ale cudow nie ma co oczekiwac, tam wszystko jest w porzadku a zmiana oleju to kosmetyka pozwalajaca spokojniej spac ale wiele lepszego do auta nie wniesie...
Opublikowano
Też mi tak mówili, Cudów może nie ma co oczekiwać, u mnie też było wszystko w porządku, oprócz tego że olej był ciemny i mało lepki, jak się okazało, filtr oleju był z roku 96 czyli od nowości nie wymieniany. Po zmianie biegi płynniej się przerzucają więc, 3 na 4 i 4 na 5 prawie zmian nie czuć jak delikatnie się leci,,,i na zimnym skrzynia ciszej pracuje. A spokojny sen każdemu się przyda, pozdrawiam. Zmiana oleju laikowi takiemu jak ja zajęła godzinkę, a mechanior na moim z---iu podrapał się w głowę i zastanawiał, gdzie to coś ma skrzynię !! ? Jakoś nie specjalnie wyglądał kompetentnie w wypowiedziach dalszych o właściwościach smarnych 10 letniego oleju !! Gdzie temp w skrzyni może dochodzić do 300 C z hakiem nawet, hmm Ale to tylko fizyka.
Teraz to ja mam radość z jazdy :)
Opublikowano
A czy w przypadku za niskiego poziomu oleju w skrzyni biegi na zimnym silniku wchodzą gorzej? Bo zauważyłem że rano tak lipnie chodzi jak jest zimno. A nie mam tak duzego imbusa zeby sprawdzic poziom :lol:
Opublikowano

witam

 

chce wymienic olej w skrzyni i mam kilka pytan i bylbym wdzieczny jesli ktos mi wytlumaczy:czy obowiazkowo trzeba wymieniac olej w moscie skoro w skrzyni wymieniam?jaki powinienem olej wlac (mam bmw E36 compact 1.6 98r. manual)?i co to dokladnie jest ten most i czemu powinno sie tam rowniez wymieniac olej?

 

z gory dziekuje za informacje

"Zapytać - może oznaczać moment wstydu, ale nie zapytać i pozostać ignorantem, to wstyd na całe życie..."
Opublikowano
spoko,dzieki ale nadal nie wiem co to jest ten most,gdzie sie znajduje i za co jest odpowiedzialny?
"Zapytać - może oznaczać moment wstydu, ale nie zapytać i pozostać ignorantem, to wstyd na całe życie..."
Opublikowano

Most, dyfer, przekładnia róznicowa - jak zwał tak zwał... :D

 

http://pl.wikipedia.org/wiki/Mechanizm_r%C3%B3%C5%BCnicowy

tu znajdziesz opis działania.

 

U Ciebie w samochodzie jest on odpowiedzialny za przekazanie napędu na koła. najprosciej to ujmując.. jak wejdziesz pod auto to bedzie to ta "metalowa skrzynka" na koncu wału napędowego z której wychodzą dwie półosie napędzające koła.

 

Jak juz koniecznie chcesz to sprawdz tylko, odkrecając górny korek ile tego oleju tam masz. Powinno go być pod dolną krawędź tego korka. Oceń kolor. Jak zółty, czysty, to nie wymieniaj. Zresztą rodzaj oleju zależy od tego czy masz blokadę dyfra - tzw szperę czy też nie. Pod jedną z nakrętek na tylnej sciance dyferencjału powinna być taka blaszka z informacją o przełożeniu mechanizmu. Jeżeli jest tam literka "S" to byłby to dyferencjał własnie ze szperą.

 

Drodzy Koledzy poprawcie mnie jeżeli coś pomyliłem....

:)

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Opublikowano

Most, dyfer, przekładnia róznicowa - jak zwał tak zwał... :D

 

http://pl.wikipedia.org/wiki/Mechanizm_r%C3%B3%C5%BCnicowy

tu znajdziesz opis działania.

 

U Ciebie w samochodzie jest on odpowiedzialny za przekazanie napędu na koła. najprosciej to ujmując.. jak wejdziesz pod auto to bedzie to ta "metalowa skrzynka" na koncu wału napędowego z której wychodzą dwie półosie napędzające koła.

 

Jak juz koniecznie chcesz to sprawdz tylko, odkrecając górny korek ile tego oleju tam masz. Powinno go być pod dolną krawędź tego korka. Oceń kolor. Jak zółty, czysty, to nie wymieniaj. Zresztą rodzaj oleju zależy od tego czy masz blokadę dyfra - tzw szperę czy też nie. Pod jedną z nakrętek na tylnej sciance dyferencjału powinna być taka blaszka z informacją o przełożeniu mechanizmu. Jeżeli jest tam literka "S" to byłby to dyferencjał własnie ze szperą.

 

Drodzy Koledzy poprawcie mnie jeżeli coś pomyliłem....

:)

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Opublikowano

Wielkie dzieki Maverick13!

 

juz wiem o co w tym wszystkim chodzi.powiedz mi czy ty wymieniales juz moze olej w tym moscie?orientujesz sie moze po jakich objawach (oprocz samego koloru oleju) mozna stwierdzic ze jest on do wymiany?

"Zapytać - może oznaczać moment wstydu, ale nie zapytać i pozostać ignorantem, to wstyd na całe życie..."
Opublikowano

Moje autko ma 145 tys km przebiegu. Po zakupie zaglądnąłem tam. odkręciłem korek i ... z powrotem go zakreciłem. Oleju jest odpowiednia ilość. Żółty, klarowny, czysciutki. Myślę że w takim przypadku nie ma co wymieniać. dyfer nie ma śladów żadnych wycieków - jest czysty i suchy.

Nie pamiętam jak to jest w książce "Sam naprawiam..." ale chyba co 80 tys. Natomiast większość uzytkowników tego forum pisze ze nie ma co sie bawic w wymiane jezeli wszystko jest ok. Na serwisie tez mi tak powiedzieli. Jak zwykle wybór należy do Ciebie. Ale jesli wszystko jest OK tzn ilosc, barwa, to ja bym tak zostawił.

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Opublikowano
dzieki raz jeszcze,u mnie tez wyglada na to ze jest ok.ale w skrzyni chyba wymienic warto u mnie bo biegi ciezko chodza?wiem ze to moze byc zalezne od wielu rzeczy ale olej w skrzyni tez wchodzi w gre?
"Zapytać - może oznaczać moment wstydu, ale nie zapytać i pozostać ignorantem, to wstyd na całe życie..."

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.