Skocz do zawartości

Po regeneracji turbiny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam fanów tej pięknej marki :-)

Kupiłem w maju 530d w automacie. Poprzednie autko to 525tds, ale przez tych kilka miesięcy ....płakałem...TDS był bez porównania 'żywszy'....do dzisiaj . Teraz po regeneracji.......sama frajda, bez porównania. Pozdrawiam :-)

Memento Mori :-)
Opublikowano
Witam mam do ciebie pytanie jakie miales objawy przed regeneracja turbiny?Posiadam 525tds i zastanwiam sie tez nad regeneracja u mnie auto jest mulowate tak gdzies do 2,500tys. obrotow pozniej idzie dobrze,nie komfortowo sie jezdzi po miescie trzeba zawsze dac duzo gazu ,zeby dobrze ciaglo.Aha i ile zabulilas za regeneracje?
Opublikowano
Nie pytaj jakie miał objawy padniętej turbiny, tylko podjedź do zakładu i niech Ci zmierzą ile turbo dmucha.... Mam 525 TDS w jakimś tam stopniu do pewnych obrotów jest mułowate pojechałem sprawdzić turbo ( zapłaciłem 50zł ) okazało się żę dmucha 0.6 bara a powinno chyba koło 1 bara. Poprzedni właściciel nie wiedział jak jeździć żeby turbo chodziło długo i na wiosne zmieniam turbinę :lol:

90r E30 316 i coupe sprzedany

92r E36 318 is coupe sprzedany

91r E32 750 IL sprzedany

88r E32 735 IL sprzedany

92r E32 735 IL sprzedany

93r E34 530 V8 sprzedany

92r E34 525 tds sprzedany

90r E34 535 i obecnie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jakie warsztaty dysponuja taka aparatura? warsztaty BOSCH? sam bym chetnie sprawdzil wydajnosc turbiny, nie mam zastrzezen do jej pracy, ale chcialbym sie dowiedziec jaki jest jej stan

 

jedna z mozliwosci sprawdzenia jest oczywiscie jej wyjecie i oddanie do warsztatu, tego bym chcial uniknac, bo mechanicy jeszcze cos spartola przy montazu

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Ciśnienie doładowania turbiny można sprawdzić bez jej wyjmowania...

90r E30 316 i coupe sprzedany

92r E36 318 is coupe sprzedany

91r E32 750 IL sprzedany

88r E32 735 IL sprzedany

92r E32 735 IL sprzedany

93r E34 530 V8 sprzedany

92r E34 525 tds sprzedany

90r E34 535 i obecnie

Opublikowano

Objawy.... :

rozpędzał się dobrze...ale jak wcisnąłem bardziej pedał to się zatykał. Często bardzo często jak 'łykał powietrze' i było dobrze, wystarczyło, że przyhamowałem i 'po ptakach' zatykał sie i tyle miałem przyjemności z pedału gazu.....musiałem odczekać żeby znowu zaczął oddychać. W TDSie małem tez problem ...po wymianie głowicy stał się 'mułowaty... straszliwie mułowaty. Elektryk stwierdził czujnik turbiny...i tyle...zdobyłem 3 serio ! 3 pokolei czujniki...i wszystkie .....stwierdzał elektryk...."..popsute". Ale okazało się , ze wszystko było OK i z czujnikiem i z turbiną. Przy montazu głowicy pomyliły się wężyki.....ten od sterowania podciśnieniem czujnika z tym co wyciąga powietrze z kabiny na czujnik temperatury. :-)....jak zrobili z tym porządek...autko znowu zaczęło śmigać. A koszt obecnej naprawy turbiny w 530D to 1100 zł ...miało kosztować 550 zł...ale...jak to zwykle bywa..."nowe okoliczności" :-) Pozdrawiam

Memento Mori :-)
Opublikowano
u mnie sa takie objawy ,do 2,5 tys.jest mul pozniej ciagnie dobrze,wiesz gorzej jest w miescie trzeba ruszac,stawac i nie wcisniesz pedalu gazu to nie ruszysz ,poprostu chodzi na duzych obrotach jak zwolnie znowu redukcja ipedal.
Opublikowano
Sprawdź ten czujnik turbiny. U mnie (TDS z 1992 roku)...był zamocowany na blaszce przy wlewie płynu do wspomagania kierownicy. I ...... czy coś było robione z 'motorem' . Sprawdź też czy przewód z tego czujnika jest 'cały'. Bo TDS to żywe autko.........fakt , ze mój znajomy (w końcu Dyr. technikum samochodowego) też miał TDSa i .....to była 'kiszka'....zero mocy...generalnie przy obrotach 2200 ma największy moment obrotowy...a tam 'kiszka'.....jeżeli przewód i czujnik jest OK...to coś z turbinką. Tak sobie myślę. Pozdrawiam. :-)
Memento Mori :-)
Opublikowano
moj tds to rok 1999 wiec moze ten czujnik byc w innym miejscu,ale sprawdze z motorem nic nie bylo robione na srubkach np.pompy jest zolta farba.Jtro sprawdze dam znac.POZD.
Opublikowano
Witam fanów tej pięknej marki :-)

Kupiłem w maju 530d w automacie. Poprzednie autko to 525tds, ale przez tych kilka miesięcy ....płakałem...TDS był bez porównania 'żywszy'....do dzisiaj . Teraz po regeneracji.......sama frajda, bez porównania. Pozdrawiam :-)

.

 

Witaj.Możesz napisać gdzie w trójmieście robiłeś regeneracje turbinki.

Kolbudy??

Opublikowano
Witam to co iszecie to nie czujnik lecz zawór regulujący turbo nie wiem jak w bmw sie nazywa ale w VW ma nazwe n75 , można go sprawdzic w zwykły sposób po odpaleniu silnika i dodaniu szybko gazu ten zawór klapka jak to inni nazywają na turbinie muśi pracowac znaczy sie zamykac i otwierac kiedy potrzeba wężyki łączące zawór z turbina są bardzo ważne dla pracy turbiny.
Opublikowano
Tak regenerację robiłem w Kolbydach u Myszkiera. Początkowo właśnie miał się zająć tym zaworem.....ale okazało się, że łopatki były powyłamywane i cena dlatego podskoczyła....teraz auto to rakieta :-)
Memento Mori :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.