Skocz do zawartości

530d - dławienie i brak mocy przy nagrzaniu silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie

 

Mam bardzo duzy problem z moim 530d. Bylem juz u znajomego w serwisie BMW i nadal nie wiem jak walczyc z tym problemem.

 

Mianowicie gdy silnik sie zagrzej na dluzszej trasie (teraz juz nawet w miscie) zaczyna mu brakowac mocy i sie dlawi. Moge jechac na 4 lub 5 biegu gas w podloge a auto jak stanie na danej predkosci tak nie idzie. Mozna trzymac gaz w podloge a obroty jak staly tak stoja.

 

Po podlaczeniu do komputera nie wykazuje zadnych bledow wiec z elektryka wszystko jest ok. Jedyne co pokazalo to pare razy za niskie cisnienie doladowania.

 

Z czasem zauwazylem ze objawy sie nasilaja. Dzis w miescie nawet na 2,3,4 biedu auto przy roznych wartosciach obrotow tracilo kompletnie moc. Cos jakby auto blokowalo :/

 

Nie mam pojecia co dalej poczac i co zaczac w aucie wymieniac bo stawiam i wujek to potwierdza ze zaczyna sie psuc jakas czesc i trzeba czekac az padnie komletnie wtedy komputer to wykarze.

Najagorsze jest to ze autem nie mozna jechac w dluzsza trase bo predkosc 120-140 jak na BMW jest troszke meczaca.

 

Przeczytalem wszystkei posty na forum o braku mocy w E39 i napewno nic nie jest zle podlaczone poniewaz autem zrobilem jakies 20tys km na dlugich trasach i wszystko bylo ok az nagle zaczelo sie psuc wiec napewno jest jakas usterka

 

BArdzo dziekuje z gory za pomoc.

 

Jesli ktos chce znac wiecej szczegolow usterki i moze mi pomoc prosze o info na PM lub gg: 408010

Opublikowano
miałem coś podobnego w BMW 520td ,turbina jak nieładuje to tylko przeszkadza w osiąganiu prędkości , mocy ,daj są sprawdzić gdzieś do kogoś kto się tym zajmuje , koszt regeneracji turbiny to ok 500-600 zł ,u mnie po naprawie turbiny jest wszystko ok pozdrawiam
Opublikowano

Na poczatku objaw byl tylko podczas trasy do niemiec ze po przejechaniu 300km nagle zaczelo brakowac mocy i predkosc maksymalna tylko 160km/h. Gdy sie zrobilo postoj i chwilke auto ostyglo znow szlo pare minut ok ale po czasie mocy znow brakowalo.

Podczas drogi powrotnej z niemiec vmax tylko 190km/h

 

Teraz gdy dluzej juz tak jezdze jak zacznie sie sypac to max 120km/h i wyprzedzaja mnie busy i pandy na autostradzie co jest troche zenujace :(

 

Czy ktos moze jeszcze potwierdzic czy to napewno turbina i gdzie najlepiej sie udac aby to ktos obejrzal ??

Opublikowano
Miałem właśnie podobne problemy......bardzo podobne. Podłączyli do kompa....pojeździli i stwierdzili zawór ciśnienia turbiny...Myślę ok. Pomyślałem i szukałem tego zaworu....ale...ten zawór występuje tylko i wyłącznie z turbiną. Poddałem się. Na szczęście przypomniałem sobie o znajomym warsztacie , który regeneruje turbiny (pomyślałem, że po jakiejś zmarłej turbinie ..zawór się ostał). I to był dobry pomysł...to nie zawór...stwierdzili że to zastawki w turbinie (mniej więcej co 200 tys km zaczynają się zawieszać)...jednak po rozebraniu okazało się , że łopatki w wirniku były połamane i zapchane filtry w kolektorze. Po naprawie......autko zupełnie inne :-). Pozdrawiam
Memento Mori :-)
Opublikowano

Witam

 

Robertbmw udzielil mi podpowiedzi i uwaza iz w pierwszej kolejnosci nazley przeczyscic elektrozaworki sterujace tyrbina i AGR

 

Czy ktos moze juz to stosowal w podobnych tarapatach ?? ;/

 

Zauwazylem ze objawy wysteopuja teraz regularnie zawsze w tych samych zakresach obrotow na kazdym biegu.

 

Wiec moze jednak ten zaworek calkiem padl a nie tylko jest brudny bo zadnych wyciekow ani dymy za mna nie widac wiec turbina mysle ok :)

Opublikowano

heja

 

sprawdz te zaworki lecz jesli to nic nie zmieni to proponowal bym dac turbo do sprawdzenia/regeneracji. Niestety turbinki po 200 tys jak widze na forach potrafią już padać .... u mnie zresztą było podobnie, teraz po regeneracji smiga wszycho az miło - kosztowało mnie to 1400 pln z roczną gwarancją

Opublikowano
heja

 

sprawdz te zaworki lecz jesli to nic nie zmieni to proponowal bym dac turbo do sprawdzenia/regeneracji. Niestety turbinki po 200 tys jak widze na forach potrafią już padać .... u mnie zresztą było podobnie, teraz po regeneracji smiga wszycho az miło - kosztowało mnie to 1400 pln z roczną gwarancją

 

Jutro biore sie za czyszczenie bo to nic nie kosztuje a moze rozwiazac problem.

 

Wracalem dzis do domu i silnik cieply a mocy nie brakuje, na kazdym biego do 4tys obrotow bez problemu az drogi brakowalo ;) Wiec widze ze jednak objaw jest i raz go nie ma.

 

Nie ma co gdybac wiecej tylko brac sie za czyszczenie jutro i poinformuje o skutkach.

 

Pozdrawiam

iwan

Opublikowano

Witam

 

Niestety ale czyszczenie elektrozaworka odpowiedzialnego za prace turbiny nie pomoglo :/

Dalej duzy brak mocy.

 

Podczas jazdy probnej gdy silnik juz sie zagrzal (powyzej niebieskiego pola) to calkowita klapa, na 2 przyspiesza jak maluch, 3bieg to samo i max 3tys/obr wiec historia sie powtarza jak opisalem wczesniej :/

 

Zalamuje rece i sam juz nie wiem co poczac.

 

Jeszcze podjade na serwis i przejade sie z tym brakiem mocy z komputerem moze cos wykaze bo wczesniej jak na zlosc podczas jazdy z serwisantem auto szlo jak burza.

 

Czekam na propozycje

IWAN

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

dziwne ..jakby turbo padlo to by nie mial mocy caly czas a tu piszesz ze jak sie zagrzeje silnik - rozmumiem ze na zimnym jest ok [chociaz na zimnym silniku auta dusic nie mozna]

 

samo podlaczenie do kompa moze nic nie dac bo np przeplywomierz dopiero jak nie bedzie dzialal wogole to blad wyskoczy natomiast jesli dziala nieprawidlowo to na kompie bedzie ze jest ok

 

najlepszym rozwiazaniem jest pojsc na hamownie i podlaczyc pod kompa przy obciazonym/pracujacym na obrotach silniku wtedy na kompie bedzie widac jakie jest doladowanie faktyczne oraz jak dziala przeplywka co pozwoli zdiagnozowac zródło braku mocy lub wyeliminowac niektore sprawy

 

sprawdzilbym rowniez pompe paliwa [tą wspomagającą] ona moze dawac np zbyt niskie cisnienie do pompy CR i przez to problem z obrotami ...

 

jedno jest pewne daj bunie specjaliscie a nie jakiemus paprakowi co cie mniej skasuje ale bedzie szukal igly w stogu siana.....

 

pozdr i zycze powodzenia

Opublikowano

myśle że to jest wina turbosprężarki,

zapieczone kierownice,

 

miałem tak samo

raz była moc , a raz ilcznik stanął na 120 km/h i koniec, i po chwili wszystko w normie,

 

podjechać tam gdzie znają sie na turbawkach niech ją wyciągną i zerkną fachowym okiem.

Opublikowano
Sprawdz luz na wirniku turbiny, sprawdz wszystkie weżyki od zaworkłów sterowania turbina są dwa zaworki, czy ubywa Ci oleju, sprawdz jeszcze przy zapalonym silniku czy nie wali olej przez rurke od bagnetu, wypnij jeszcze kostke od przepływomierza i zobacz jak bedzie jechac wtedy
Opublikowano

Witam.

Pisząc wcześniej o 'zaworkach'...miałem na myśli właśnie te zapieczone 'kierownice'. Właśnie w takich przypadkach tak się dzieje...raz dobrze ...a raz 160km/h ..(czy inna prędkość) i pedał gazu jakby był odłączony. Niby po 200 tys. mają prawo się zapiec. Regeneracja tego to ok. 550-600 zł.

Memento Mori :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.