Skocz do zawartości

awarie silnikow diesla


kondziu

Rekomendowane odpowiedzi

witam.

 

przegladajac ogloszenia na zachodzie dosc czesto widzialem 530D (e60) z uszkodzonym silnikiem badz po wymianie silnika- co sie dzieje z tymi motorami? szukam takiego auta ale zaczynam sie troche obawiac, ze trafie na model, ktory zaraz sie rozleci...

wiecie moze co jest przyczyna uszkodzen silnika w tym modeu?

slyszalem np. o uszkodzeniach kolektora dolotowego-metalowe lopatki wpadaly do silnika... ale czyt to jest glowna przyczyna ?

 

 

pozdrawiam

pozdrawiam Konrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj w klubie, też miał to być mój nowy samochód i po dokładnym rozpoznaniu tematu zrezygnowałem z zakupu tego modelu.

 

Powiem wprost i krótko - nie jestem mechanikiem, nie robie 100 tys km rocznie, potrzebuje mało awaryjnego auta z dobrym motorem do przyjemnej jazdy na weekendy i wyjazdy. Dlatego po konsultacji z rodziną z Niemiec (pracownicy BMW), serwisantami BMW (z Niemiec) oraz moim znajomym elektronikiem który zajmuj się (głównie) naprawą BMW, zdecydowałem się na 4.4 benz. Mocny motor, mało ekonomiczny, ale jak dla mnie idealny.

 

Z 530d z pierwszych lat produkcji, przed liftem silnika (z 218 na 235 hp w 2005 roku), jest sporo problemów. Oczywiście nie z każdym samochodem na rynku. Ale kupując używkę, nie wiesz czy poprzedni właściciel(e) nie katowali jej z myślą odsprzedaży gdy zacznie już padać. Czy nie chipowali jej ile się da, bo podkręcic diesla jest dziś "cool". W wikeśzosci wypadków kupujesz w ciemno.

 

Takie jest moje zdanie. Nie wiem dlaczego, ale według moich rozmówców lepszym wyborem jest 525d - mniej problemów. Jeśli już musisz mieć diesla, to ja bym brał ten silnik. Ale podkreślam po raz drugi - takie jest moje zdanie i moja opinia. Jesteśmy (jeszcze) wolnymi ludźmi i możemy decydować według własnej woli :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Po 250 tkm ma prawo się sypać. Nic nie jest długowieczne.

Ale chyba lepiej brać 530d po zmianie silnika symbol M57N2 zamiast M57N

Produkcja od lutego 2005r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można przytaczać przykłady na nie, ja powiem że 530d jest wersją optymalną dla ludzi z odpowiednią kulturą techniczną.

Silnik nie ma żadnych wad, był i jest wielokrotnie ulepszany, w swoim czasie 218KM było najlepszym silnikiem disla na świecie, dzisiaj też w wersji 286KM/535d. Jeżdżę tym modelem i po profesjonalnym tuningu

żadne 545 nie jest wstanie dorównać jego elastyczności i ekonomiczności.

Oczywiście przy zakupie używki, istnieje ryzyko że był źle eksplatowany, no ale to nie jest wada BMW, należy poprostu dobrze sprawdzić.

Polecam :hand: :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

535d to bardzo miłe auto. Jeździłem, robi wrażenie. Gdyby nie to, że środek 5tki wygląda dla mnie co najmniej biednie w porównaniu do 7ki, to pewnie bym się na ten model zdecydował osobiście.

 

No ale znów, wracając, rozmawiałem z kolegą który ma serwis merca. On twierdzi, że nowe diesle to auta dla bogatych ludzi. Do niego są kolejki na 2-3 tygodnie, i to są nowe auta. A osprzęt do silników diesla do merca i bmw robi ta sama firma. Tak więc powtarzam, informacje o awaryjności to nie są bajki.

 

Wszystko zalezy od tego, kto od nowości autem jeździł, jak je szanuje, i jak jeździ teraz. Jak nie kupował do driftu, nie kreci po odpaleniu pod czerwoną linię, nie robi 300 hp z 3.0 silnika, to jest duża szansa, że bezawaryjnie autem jakiś czas pojeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak kupowac E60 to tylko M5 :wink: 250km normalnej jazdy w cyklu mieszanym trasa/miasto i odwiedzasz stacje :cool2:

 

 

edit: zastnawiam sie nad dodatkowym samochodem po nowym roku, podoba mi sie nowa trojka coupe E92 w wersji 335D, czy ktos mial okazje tym jezdzic? tam jest 286KM ?

"We at BMW do not build cars as consumer objects, just to drive from A to B. We build mobile works of art" - Chris Bangle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak kupowac E60 to tylko M5 :wink: 250km normalnej jazdy w cyklu mieszanym trasa/miasto i odwiedzasz stacje :cool2:

 

 

edit: zastnawiam sie nad dodatkowym samochodem po nowym roku, podoba mi sie nowa trojka coupe E92 w wersji 335D, czy ktos mial okazje tym jezdzic? tam jest 286KM ?

 

 

%5B640%3A420%5Dhttp%3A//www.bmw.pl/img/datasheet/seria3_coupe/engine_data_large.jpg

 

To faktycznie piękne auto. Według danych zawartych na stronie bmw.pl faktycznie 335cd dysponuje mocą 286KM.

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe 3 coupe wygląda pięknie. Sam myślałem o takim, ale w tej chwili myśle już o autach rodzinnych :)

 

335d to w tej chwili chyba najlepszy wybór. Oczywiście nowe lub w miare nowe, z gwarancją. Duża moc, duża ekonomicznośc, nic tylko brac 250k pln (pewnie cos kolo tego kosztuje) i kupować :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Jeździłem na jazdach testwowych 335d i 535d.

335d idzie nieźle i ma fajnie buczy w czasie przyspieszania. Automat szybko zmienia biegi. Nie mogłem się połapać tylko w trybie manualnym - manetki na kierownicy. Ogólnie dobry samochód do jazdy na codzień

Natomiast 535d wersja 272KM(przed liftingiem) już nie jest tak zadziorna jak trójka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.