Skocz do zawartości

320d spaliny pod maską na zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. To mój pierwszy post więc jak coś nie tak to sorry. Od kilku tygodni ( ochłodzenie na dworze ) rano po odpaleniu zimnego silnika mam ten sam problem. Po jakiejś minucie pojawiają mi się pod maską spaliny czuć też wyraźny ich zapach. Trwa to kilka minut ( na tyle krótko, że nie mogę dokładnie zlokalizować skąd się kopci ). Kiedy silnik się rozgrzeje słychać spadek obrotów i przestaje kopcić, aż do następnego zimnego poranka. Próbowałem znaleźć miejsce, z którego dymi ale trwa to zbyt krótko chociaż mocno. Jest to przód komory silnka po stronie kierowcy, okolice chłodnicy i miejsca gdzie jest pompa do wspomagania. Nie wiem, czy wytłumaczyłem dość dokładnie ale jeżeli ktoś miał z czymś takim do czynienia to będzie wiedział o co chodzi.
Opublikowano
Elastyczne złącze w tym modelu jest dopiero z katalizatorem więc dużo dalej niż miejsce gdzie się kopci. Też tak myślałem z poczatku więc złączka jest świeżo po wymianie ( niepotrzebnej zresztą ). Poza tym jak wejdę pod auto to wyraźnie widać, że kopci się z samego przodu komory silnika.
Opublikowano
Jutro zajrzę jeszcze raz. Tym razem pod kątem EGR. Ma ktoś może schemat. W tym miejscu ( przód komory silnika po stronie kierowcy ) jest tyle węży ( gumowe, metalowe, z tworzywa ), że nie wiem co od czego? Opcja z EGR jest dla mnie przekonywująca, bo to wygląda dokładnie tak jaby kopciło na jakimś łączeniu czy obejmie.
  • 3 lata później...
Opublikowano
Witam posiadam e91 z 2006 roku 320d mam ten sam problem spedziłem caly dzien nad opaska która łaczy turbo z katalizatorem. Dpf to nie jest bo nie ma zadnego podłączenia do silnika ! obejma załorzona poprawnie ale problem nie ustał . Mam tez dziwne przeczucie ze przy wyzszych obrotach ma troszke głosniejszy odłgos niz powinna miec odgłos podchodzi pod 6-cylindrówke. cZY uporał sie juz ktos z tym problemem ?? prosze o pomoc :(
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miałem kiedyś podobny problem w e46 320d i powodem był nie dokręcony kolektor wydechowy.
Opublikowano

prawdopodobnie lużne lub ukręcone śruby na kolektorze wydechowym!

 

nie pamiętam czy jest tam uszczelka czy stożek ale możliwe że jak jest to ją wypaliło i przedmuchało

 

a dmucha spaliny nawiewem do środka ? czy to tylko chwila i przestaje śmierdzieć(piszesz ze na zimnym)?

 

może pękł katalizator? nie chodzi głośniej? każdą nieszczelność na wydechu słychać specyficznie

Opublikowano (edytowane)
Po dokręceniu łączenia turbiny i katalizatora niby jest lepiej to znaczy mniej smierdzi z nawiewu podczas postoju . Na zimnym silniku tak jak kolega pisał wyzej unosi sie niebieski dymek od strony kolektora i cięzko wypatrzec miejsce z którego idzie dym jak juz silnik dostanie temperatury czuc tylko swąd przy otwartej masce . A w środku zapach jest tylko na postoju chciałem wymienic filtry ale do póki nie znajde przyczyny szkoda wydawac pieniedzy takie jest moje zdanie. Jeśli chodzi o łączenie turbiny z katalizatorem dodaje fotki była tam mała nieszczelnosc zeby sie tam dostac musiałem rozebrac połowe silnika klawiatura kolektor ssący wtryski troche zabawy było . Nie mam pojęcia co to moze byc ?walczyl juz ktos z tym tematem ? z góry dzieki i pozdrawiam !potrzebuje podpowiedzi jak dodac fotki ? Edytowane przez jaras318is
Opublikowano
weź jakiś kawał szmaty, odpal silnik, przytkaj na chwilę wydech i obserwuj skąd zacznie pruć spalinami... NAJLEPSZY sposób diagnozy na nieszczelność wydechu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.