Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam pytanko ile litrów płynu chłodniczego wchodzi do 520i bo nie wiem ile kupić

 

Dzięki

Baureihe: E34

Fahrzeugtyp: 520i

Motor: M50


SPRZEDANA :(

ale może E46 albo E39 tylko jaka :)

Opublikowano

520i bez klimatyzacji 10,5 litra

520i z klimatyzacją 11 litrów

 

pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Tyle wchodzi ale na pusty całkowicie silnik - ja po spuszczeniu z chłodnicy i bloku wlałem zaledwie 8 litrow a po spuszczeniu jedynie z chłodnicy wchodzi 5 litrów max (9 musisz miec jezeli bedziesz spuszaczał dodatkwo z bloku) nie wiecej (reszta siedzi w nagrzewnicy i zapewne w zakamrkach innych zakamarków ;)
http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
A mam pytanko jaki płyn wlewacie na zimę myślałem nad PARAFlu ale jest dość drogi co możecie polecić ?

Baureihe: E34

Fahrzeugtyp: 520i

Motor: M50


SPRZEDANA :(

ale może E46 albo E39 tylko jaka :)

Opublikowano
Dołączając się do pytania: jak spuścić z silnika płyn żeby wszystko wypłynęło? Wiem gdzie się spuszcza z chłodnicy, gdzie jest kurek żeby spuścić z bloku?
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano
a po co wszystko spuszczac :) - wlej koncetrat :)....jeden sprawdzony sposob na wywalenie wszystkiego to DMUCHANIE :mrgreen: :mrgreen: w jeden koniec :D....Az przedmucha sie wszystko :D

By ZacAnaheim


"Nie ma ludzi niewinnych są tylko źle

przesłuchani"


"Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno."

Opublikowano
Dołączając się do pytania: jak spuścić z silnika płyn żeby wszystko wypłynęło? Wiem gdzie się spuszcza z chłodnicy, gdzie jest kurek żeby spuścić z bloku?

 

pod kolektorem wydechowym jest sruba w bloku - to jest to

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
a po co wszystko spuszczac :) - wlej koncetrat :)....jeden sprawdzony sposob na wywalenie wszystkiego to DMUCHANIE :mrgreen: :mrgreen: w jeden koniec :D....Az przedmucha sie wszystko :D

 

Znaczy spuścić z chłodnicy i zalać 5 litrów koncentratu, bezpośrednio? :)

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano
Wiec wystarczy tą śrubke pod kolektorem wykrecic? I juz z przwodów i ogóle nie trzeba spuszaczac, stamtąd zleci?

Nie - wpierw z chłodnicy - czyli odkrecasz korek od chłodnicy oraz odpowietrznik i spuszczasz przez korek ktory znajduje sie pod zbiorniczkiem wyruwnawczym potem odkrecasz srube w bloku i zlatuje reszta - dziwne ale gdy odkrecilem samą srubę na bloku z chłodnicy nie zleciało wiec rob jak pisze

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano

Dokladnie tak jak piszesz.....a to dlatego ze tam podcisnienie sie robi :)

A co do wymiany to oczywiscie lepiej wsyzstko spuscic bo wiadmo czesto syf plywa...lepiej sie tego pozbyc zeby nie pozatykalo kanalow...

By ZacAnaheim


"Nie ma ludzi niewinnych są tylko źle

przesłuchani"


"Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno."

Opublikowano (edytowane)
Dokladnie tak jak piszesz.....a to dlatego ze tam podcisnienie sie robi :)

A co do wymiany to oczywiscie lepiej wsyzstko spuscic bo wiadmo czesto syf plywa...lepiej sie tego pozbyc zeby nie pozatykalo kanalow...

 

Probowalem na wszelkie sposoby odkrecic kurek w bloku... Niestety plaska 19-stka z zestawu standardowych narzedzi Buni nie zdala egzaminu, trzeba miec nasadowy (dobrze wiedziec na przyszlosc). No i olalem (a dokladniej to najpierw odkrecilem zgodnie z instrukcja, w chlodnicy i dopiero pozniej zobaczylem ze plaskim nie odkrece drugiego spustu ;)), spuscilem tylko kurkiem w chlodnicy. Nie znalazlem tez sruby odpowietrzajacej w termostacie (gdzie do cholery ona jest w silniku M50?)... Zalalem do chlodnicy, bezposrednio, 4.5l koncentratu (tego kupionego w ASO BMW). Prawie pol godziny meczylem sie z odpowietrzeniem ukladu. Ale generalnie wszystko poszlo ok. Po calym dniu koncentrat wymieszal sie z pozostajaca w silniku woda destylowana (caly dzien jezdzilem z ogrzewaniem wnetrza odpalonym na maxa, zeby przetoczyc koncentrat przez caly uklad). Ogrzewanie dziala, jest strumyk w przewodzie odpowietrzajacym, pompa i termostat dziala, silnik ma taka jak trzeba temperature, chlodnica nie jest zimna, zaden przewod nie jest twardy... :) Niestety nie mialem innego wyboru - pracuje teraz po 9.5h dziennie, a wczoraj byly w nocy przymrozki, do tego wszystko musialem zrobic na parkingu w pracy bo samochod jest mi niezbedny w pracy, i narzedziami jakie mialem pod reka (czyli tylko te standardowe, dolaczane do kazdej E34). Partyzantka na maxa. Zobacze co sie bedzie dzialo, jak cos znowu bede wymienial, tym razem juz przynajmniej wiem ze musze miec nasadowa 19-stke. Ale teraz przynajmniej sie nie boje ze mi woda w bloku w nocy zamarznie.

 

PS. I jeszcze wieczorem ojca poloneza 20km przez miasto na holu ciagnalem... Fajne miny ludzie robili jak ich E34 z polonezem na lince wyprzedzalo :)

Edytowane przez Szponiasty
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano
Nie ma w M50 odpowietrznika przy termostacie (jedyny odpowietrznik to ten przy korku wlewu płynu)
http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
Nie ma w M50 odpowietrznika przy termostacie (jedyny odpowietrznik to ten przy korku wlewu płynu)

 

No to już wiem dlaczego nie znalazłem odpowietrznika na termostacie. Dzięki za rozwianie wątpliwości.

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano
:D :D Witam jutro wymieniam płyn mam silnik 2literki m20 nie wiem jeszcze na jaki płyn słyszałem że można wlać peterygo niebieskie ale :?: :?: :?: :?: :?: może wy mi podpowiecie co naleć .No i jaka jest instrukcja odpowietrzania układu.Wiem że może truje ale nie robiłem jeszcze tego w mojej Basi :D :D :D :D

E34 1988r 2.0l 12v M20

E36 1.8i 1996r sedan.

Opublikowano

Jaki płyn wlewacie do chłodnicy ? I powtórzę sie co myślicie o PARAFLU ( 1l kosztuje około 15zł) jest coś tańszego i dobrego zarazem

 

Dzięki

Baureihe: E34

Fahrzeugtyp: 520i

Motor: M50


SPRZEDANA :(

ale może E46 albo E39 tylko jaka :)

Opublikowano
Ja za namowami klubowiczów pojechałem do ASO BMW i kupiłem koncentrat. Koszt ok. 24zł/1.5 litra.
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano

Ja noszę się z zamiarem wlania gotowego płynu GlycoSHELL -38

Najbardziej zależy mi na ochronie antykorozyjnej układu, ale jaki wariant jest w tym względzie najlepszy?... nie wiem...

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
:D :D No ja dzisiaj wymieniłem na koncentrat polskiej produkcji zobaczymy jak to będzie koszt 1 litr 11 zeta.Powiem wam że to nie taka łatwa sprawa miałem duże problem z odpowietrzeniem układu .Za cholere nie mogłem odpowietrzyc nagrzewnicy.Dopiero po zdjęciu wężyków z nagrzewnicy przelał się płyn Jest troche zabawy ale co się nie robi dla naszych pięknych Barbarek :D :D :D

E34 1988r 2.0l 12v M20

E36 1.8i 1996r sedan.

Opublikowano
Witam.Czy jak wleje do pustego układu borygo różowe to będzie ok?

 

Szczerze mówiąc, to lepiej jakbyś próbował wlać do pełnego... bo wtedy tego Borygo udałoby Ci się wlać mniej...

 

Nie lepiej jednak wydać trochę więcej, żeby było lepiej? Jak już bardzo chcesz oszczędzać, to może już lepiej "Tesco" - to jest Organika - widziałem jakieś korzystne oceny w testach. Co do B..... na forum już nie raz czytałem np. o złym wpływie na uszczelki... Wolę w to uwierzyć. Sam przygotowuję się do wymiany i powoli zaopatruję się w GlycoSHELL -38.

Inny dobry wybór to zabawa z utworzeniem mieszaniny koncentratu z wodą destylowaną. W obydwu przypadkach koszt ok. 110zł, ale w końcu takiego zabiegu nie robi się co miesiąc.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

A jak mam to borygo to zalać na zimę a na wiosnę wlać coś lepszego-moze tak być? Powiem szczerze że nie myślałem że borygo takie złe jest.Peugeot jezdiz na borygu i nic mu nie dolega od 7lat-w kwesti uszczelek dlatego myślałem że się będzie nadawać.

 

A co do oszczędności to chwilowo brak kasy na jakieś lepsze siuwaksy.

www.forumgsm.pl

O komórkach wiemy wszystko!!!

Opublikowano

Co tu poradzić.... samochodu Ci na pewno nie przeżre...silnik też raczej się nie rozpuści od tego... Zamarznąć, też nie zamarznie, czyli "prawie" wszystko ok.

Rób jak uważasz.

 

Pozdrowienia

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.