Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich miłośników BMW,

nie wiem co się dzieje z moja bawarką od czasu ostatniego tankowania,

moc wyraźnie spadła, na wolnych obrotach i postoju drga kierownicą,

nie ma przyspieszenia normalnie, choć spokojnie rozpędza sie do 160-170 ale wymaga to dłuuższego czasu, a za autem czuć wyraźnie zapach niedopalonej benzyny, nadmieniam ze po odpięciu przepływomierza nie ma reakcji, silnik nie gaśnie. Czy przepływomierz jest do wymiany? Ciekawym zbiegiem okoliczności jest fakt że objawy nastąpiły po ostatnim tankowaniu paliwa, a dzień wcześniej wyminiłem wszystkie filtry, olej i pasek wielorowkowy alternatora,

z góry dziękuje za wszelkie podpowiedzi co robić dalej...

pozdrawiam,

Mario

Opublikowano
Wlałem normalną 95, później dolałem 98 aby wymieszać tudzież wzbogacić miesznkę ale zero reakcji to jest ten sam efekt wibracji na jałowym i ogólnego zamulenia
Opublikowano
Piszesz, że po tankowaniu to sie zaczęło, więc chyba sam sobie odpowiedziałeś. Masz pewność co do jakości tego paliwa? Na twoim miejscu pozbył bym sie tego ze zbiornika :worried:
Opublikowano

Też tak myślałem ze paliwo, ale kiedy później dolałem na Stat Oilu benzyny 98 z 10 l nie odczułem żadnej poprawy. Z tego co czytam na forum wszystko wskazuje na przepływomierz, silnik kiedy pracuje nie reaguje na odpięcie przepływki :( Choć inne źródła podają że przepływomierz jest popsuty wtedy kiedy silnik nie odpala gdy jest rozgrzany :?:

Mario

Opublikowano

U mnie silnik ładnie odpala na zimno i po rozgrzaniu. Dziwna sprawa. W czasie jazdy kiedy przymula choć nie zawsze bo sa momenty kiedy łapie pawera czyli ma swój normalny ciąg, np. 1,2 przymula, 3 full power :) 4,5 znowu przymula a kiedy jest słaba słychać taki charakterystyczny dzwięk takie "dudnienie" tak jakby lewe powietrze pod kolektorem? Nie wiem co jest grane?

Mario

Opublikowano

Przepływka przepływce nie równa :duh: wiem z doświadczenia.

A czekaj... a świece i okablowanie? Patrzyłeś? U mnie ostatnio było dziwne szarpanie na zimnym silniku i strzały w tłumik - ale doszedłem, że to były kable wysokiego napięcia (podejrzewałem również świece i lambdę). Spróbuj podpiąć sie gdzieś pod kompa? Może coś pokarze, ewentualnie zawsze jedna teoria mniej :mrgreen:

Opublikowano

Lukass fakt nie sprawdzałem, przed robieniem czegokolwiek z przepływką najpierw wymienie świece i kable bo faktycznie nie mogę być ich pewien. W przeciągu dwóch lat bemka zrobiła ponad 50 tyś km i w tym czasie kable świece nie były wymieniane. Dzięki za podpowiedź. Co dwie głowy to nie jedna :cool2:

Mario

Opublikowano

Wymieniłem świece kabli wysokiego napięcia nie musiałem bo nie ma,

jest odrobinę lepiej ale nadal nie ma tego ducha co dawniej.

Teraz obstawiam za sondą lamba lub za przepływomierzem :search:

Mario

Opublikowano

Hmm, już coś wiemy - kable WN odpadają :roll2:

A tak z ciekawości patrzyłeś na świece? Przeczyściłeś je?

Ja zrobiłem coś takiego. Z sondy wychodzi sobie przewód i "idzie" do okrągłej wtyczki. U mnie po odkręceniu tej wtyczki było mnóstwo wody. Dosłownie wylało się z 100 ml! Jednak u mnie szarpanie i strzelanie nasilało się w "mokre" dni. U Ciebie niekoniecznie to pomoże, napewno nie zaszkodzi :norty:

Jeśli możesz to wjedź gdzieś na kanał lub wturlaj się pod samochód. Tylko podnosząc samochód dobrze go zabezpiecz, aby nie poleciał na ciebie. A później sprawdź czy nie ma wody.

Przepływkę będzie gorzej zdiagnozować. Odpal silnik i zdejmij wtykę z przepływki. Jeśli obroty nie skoczą/zmulą się, to można myśleć - ale nie trzeba o drugiej. Jeśli się zadławi albo coś podobnego, to może wskazywać na sprawność przepływy. Trochę dziwnie napisałem ale już nie będę poprawiał :mrgreen:

Opublikowano
Wlałem normalną 95, później dolałem 98 aby wymieszać tudzież wzbogacić miesznkę ale zero reakcji to jest ten sam efekt wibracji na jałowym i ogólnego zamulenia

 

Nie rozumie w jaki sposob chcales w ten sposob wzbogacic mieszanke :8) . Benzyny 95 i 98 roznia sie jedynie procentowa zawartoscia izooktanu oraz heptanu. Wyzsza zawartosc izooktanu wplywa na wieksza odpornosc paliwa na tzw. spalanie stukowe i nie ma wplywu na zwiekszenie mocy i momentu obrotowego, a co za tym idzie osiagow samochodu. Juz nie raz spotkalem kierowcow, ktorzy twierdzili za "na 98 to dopiero idzie"

 

 

Jezeli miales watpliwosci co do jakosci palwa to trzeba bylo je spuscic i zalac swiezego, taka dolewka byla bez sensu.

Opublikowano
Juz nie raz spotkalem kierowcow, ktorzy twierdzili za "na 98 to dopiero idzie"

 

Moje wcześniejsze auto paliło więcej Pb 98, może nie 5 litrów, ale tak z 1-2 :duh: Ewentualnie to mogły być moje subiektywne odczycia :worried:

Opublikowano
Moje wcześniejsze auto paliło więcej Pb 98, może nie 5 litrów, ale tak z 1-2 Ewentualnie to mogły być moje subiektywne odczycia

 

Nie czepiam sie, ale nie rozumie o co ci chodzilo, moglbys to wytlumaczyc :doh: (

Opublikowano
A to, że wolę zatankować tańszą 95 i mieć to samo co 98. Również śmieje się, gdy ktoś mówi, że na 98 to mu auto ucieka z pod d... :twisted2: Tylko tak wspomniałem o tym. Swoją drogą powinno spalić tyle samo. :doh:
Opublikowano

Witam,

już tłumacze z tym paliwem,

wyjeżdzałem w dłuższą trasę zatankowałem za 100 zeta, odpalam ruszam i czuję że coś nie tak, różnica była na tyle duża ze zawróciłem z trasy i zawitałem do dwóch serwisów -nie ASO- tam panowie pozdejmowali osłonki posłuchali stwierdzili ze chodzi na 6 garów i tyle i kazali przyjechać w poniedziałek rano bo faktycznie zauważyli ze coś jest nie tak (była sobota popołudniu) ale nie mieli pojęcia co może być a perspektywa była taka że chcieli mi wszystko porozbebeszać :duh:

Auto chodziło jednak na tyle dobrze ze wyjechałem w trase, nie miałem innego a musiałem wyjechać. W drodze powrotnej zatankowałem na stat oilu vpowera98. Tak podświadomie pomyślałem że jeśli w baku mam wode to 98 troche podratuje sytuacje. Nie zakładałem że silnik dostanie kopa, założyłem tylko ze wzbogace mieszanke w tym znaczeniu ze właściwości paliwa wrócą do normy, oczywiście myliłem się, bo efektu nie było.

Opublikowano

W każdym razie myśle że to nie paliwo. Ale okaże się jutro jak zatankuje na nowo nową benzyną. Wtedy bedę szukał rozwiązania z sondą lub przepływką. Lukass miałeś na myśli sondę tak. Też już sprawdzałem na kanale, wiązka jest sucha, są 4 kabelki, dwa białe, szary i czarny. Odłączałem ją kiedy silnik pracował i jakby reagował i lepiej chodził.

Przepływka ciężka sprawa. Odpinałem ją w trakcie pracy silnika i zero reakcji. Zadnego kichnięcia ani zdławienia. I to mnie najbardziej niepokoi bo jak słusznie zauważyełeś to świadczy o jej uszkodzeniu, choć silnik nigdy nie widział gazu, ale przepływka to część eksploatacyjna chyba 60 tyś max wytrzymuje.

Mario

Opublikowano

Podepnij się gdzieś pod kompa (może wskaże na coś, m. in.czy przepływka jest OK), lub podłącz inna przepływkę - wtedy będzie pewność.

Mi w ubiegłym roku zepsuła sie przepływka sama z siebie (lub z czegoś innego :8) ) Na kompie pokazało, że coś jest nie tak i podłączyłem drugą, a wtedy beti odzyskała wigor :dance:

Opublikowano

Tak zrobie Lukass, podepne się pod kompa albo jeszcze wcześniej sprawdzę z inną przepływką, w każdym razie dam znać co i jak :)

Pozdrawiam, Mario

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.