Skocz do zawartości

Drganie kierownicy przy 80 km/h


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiec podsumowujac...wyminilem kola - problem byl nadal

wymienilem wspornik walu napedowego -problem jak byl tak byl :)

wymienilem w wahaczach silenbloki i przy okazji galki - problem znikl !!

jednak w 80 % poniewaz przy predkosci 80 km/h z hakiem minimalne drgania sa nadal i leciutki stuk...naprawde trudno wyczuc ten moment poniewaz latwo przekroczyc ta predkosc...ale jednak dalej cos stuka. Mnie osobiscie to sie nie podoba:)

  • Odpowiedzi 84
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Miałem to samo, ale po ponownym wyważeniu kół (już w innym warsztacie) problem przestał istnieć... ale skoro wymieniłeś felgi to problem musi być gdzie indziej...
Opublikowano
Mam małe pytanko , ile kosztują silentblocki bo niestety ten problem dotyczy też mnie i nadszedł juz czas na wymiane :cry:
Opublikowano

Witam... to może i ja opiszę jak pozbyłem się zjawiska silnych drgań przy 80- 90 km/h.

Więc zacząłem od kół. Nowe 16stki założone ale problem istniał dalej.

Potem wymieniłem końcówki drążków>> Problem zmniejszył się ale istniał dalej. Przede wszystkim kierownica zaczęła się kręcić z mniejszym oporem ale drgania pojawiały się nadal.

Kolejnym strzałem były silentbloki i sworznie wahaczy. Silentbloki (te duże ze wstawką z plastiku) były mocno wybite ale te mniejsze zostały nie wymienione ponieważ wykazywały dużą sztywność.

Po tych ostatnich zabiegach samochód zmienił się nie do poznania. Sztywny, cichy, brak tendencji do myszkowania na drodze no i najważniejsze... ZERO WIBRACJI :lol:

Tak więc... potwierdzam... Wszystkie walki z silnym wibrowaniem kierownicy zaczynamy od;

Primo>>> dokładnego wyważenia kół

Secundo>>> wymiany silentbloków i sworzni wahaczy

Na 100% musi to pomóc*

 

*nie dotyczy pojazdów po mocnych dzwonach i krzywych :x

> Pozdrawiam <

*MariuszBurgi*


(OO=[][]=OO)

"""""""""""""""

Opublikowano
silentbloki wahaczy + galki = 270 zlotych. Dokladnie nie wiem bo ojciec to zalatwial. Lekkie drgania pozostaly wiec dalej bede wymienial - zostaly chyba sworznie (?) :)
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Znalazłem jednak miejsce które przebiło wszystkie w/w miejsca i nabyłem kpl. silentbloków ale o tym dopiszę później...

Gdzie to super miejsce z częściami zamiennymi ?

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
Znalazłem jednak miejsce które przebiło wszystkie w/w miejsca i nabyłem kpl. silentbloków ale o tym dopiszę później...

Gdzie to super miejsce z częściami zamiennymi ?

 

BMW części> Strzelecka Warszawa.

Podaje nr. 601222996.

Akurat tam silentbloki były najtaniej z całej W-wy.

Ps. Jak by ktoś potrzebował to zostały mi dwa przednie silentbloki przednich wahaczy (te mniejsze). Cena z rabatem :lol:

> Pozdrawiam <

*MariuszBurgi*


(OO=[][]=OO)

"""""""""""""""

Opublikowano

Pytanie, czy nowe, czy tylko regenerowane... :roll:

 

tanio kupiłem wahacz, po 4 miesiącach powoli zaczyna pukać :?

 

A może to co innego :?:

Opublikowano
Pytanie, czy nowe, czy tylko regenerowane... :roll:

 

Nie wiem czy o to pytasz ale niesłyszałem, żeby ktoś regenerował silentbloki :shock:

Tak,,, były NOWE.

Jedyne co regenerowałem to sworznie wachaczy. Człowiek który to robi daje na nie rok gwarancji. Podobno sworznie po jego robocie wykazują lepszę trwałość od oryginału.

> Pozdrawiam <

*MariuszBurgi*


(OO=[][]=OO)

"""""""""""""""

Opublikowano
ponawiam pytanie za ile można dostać nowy wahacz na przód do e34 interesuje mnie cena alu i stalowego

 

 

Nie jestem pewien ale kojarzę cenę ok 250 zł za nowy wahacz czyli kpl. ok 1000 zł.

Nie wiem czy tą cenę podawał mi za alu czy stalu.

 

Zadzwoń do Maxa na Strzelecką.

> Pozdrawiam <

*MariuszBurgi*


(OO=[][]=OO)

"""""""""""""""

Opublikowano
ponawiam pytanie za ile można dostać nowy wahacz na przód do e34 interesuje mnie cena alu i stalowego

 

 

Nie jestem pewien ale kojarzę cenę ok 250 zł za nowy wahacz czyli kpl. ok 1000 zł.

Nie wiem czy tą cenę podawał mi za alu czy stalu.

 

Zadzwoń do Maxa na Strzelecką.

 

ehh czyli żadna rewelacja mogę po 230 stal i 260 alu firmówki SWAG lub Lemfoorger czy jakoś tak :oops:

Dzięki za odpowiedź

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
ponawiam pytanie za ile można dostać nowy wahacz na przód do e34 interesuje mnie cena alu i stalowego

 

 

Nie jestem pewien ale kojarzę cenę ok 250 zł za nowy wahacz czyli kpl. ok 1000 zł.

Nie wiem czy tą cenę podawał mi za alu czy stalu.

 

Zadzwoń do Maxa na Strzelecką.

 

ehh czyli żadna rewelacja mogę po 230 stal i 260 alu firmówki SWAG lub Lemfoorger czy jakoś tak :oops:

Dzięki za odpowiedź

 

Może i za wachcze cena jest normalna ale za kpl silentbloków zapłaciłem 240 zł co jest ceną najlepszą ze znanych mi w Wawie.

Nadmienię, że te duże były wzmocnione... z plastikową wstawką.

> Pozdrawiam <

*MariuszBurgi*


(OO=[][]=OO)

"""""""""""""""

Opublikowano

Pisząc "regenerowane" miałem na myśli sworznie wahaczy, za jeden wahacz stalowy dałem 120zł bez silentbloku, który kupiłem osobno...

 

Podobno do E32 lepiej montowac silentblocki od 750, rozmiar ten sam, a są mocniejsze.

  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...
Opublikowano
Mam podobny problem tylko, że u mnie drgania spowodowane były podpora wału i elastycznym łącznikiem wału ze skrzynią biegów (tzw. suka była już w strzępach). Po wymianie wyżej wymienionych części daje się odczuć znikome drgania, prawie niezauważalne i podejrzewam ze jest to wina krzyzaka na wale albo zlego wywazenia walu, sprawy zawieszeniowe odrzucam ponieważ końcówki sa nowe, byłem tez na szarpakach i nigdzie nie ma zadnego luzu a drgania przenoszone sa na cały samochód a nie tylko układ jezdny. Jeśli ktoś wie jakie są objawy uszkodzonego krzyżaka na wale napędowym to byłbym wdzięczny za opisanie ich tutaj...
Opublikowano
Moze ktos wie gdziejest dobry i tani sklep BMW w Bydgoszczy wiem ze 1 jest na ul. Pieknej, moze ktos zna tanszy albo lepszy sklep, choc nie nazekam na ten sklep ale zawsze kasa jest gorą...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam. Podpinam się pod temat :) bo mam ten sam problem w E32... czytalem juz duzo i będę próbował wszystkiego... zobaczymy która (czyja) ;) rada pomoże :cool2: Mam tylko takie jedno pytanie co do wahaczy: Są stalowe i aluminiowe z tego co wiem. I tu pytanie: Które lepsze??? aluminiowe napewno lżejsze ale mam obawy co do ich wytrzymałości... :? Przecież E32 swoje waży... co o tym sądzicie? Aha... wahacze sa firmy teknorot. Z góry dzieki za odp. pozdrawiam.
Opublikowano
Mam podobny problem tylko, że u mnie drgania spowodowane były podpora wału i elastycznym łącznikiem wału ze skrzynią biegów (tzw. suka była już w strzępach). Po wymianie wyżej wymienionych części daje się odczuć znikome drgania, prawie niezauważalne i podejrzewam ze jest to wina krzyzaka na wale albo zlego wywazenia walu, sprawy zawieszeniowe odrzucam ponieważ końcówki sa nowe, byłem tez na szarpakach i nigdzie nie ma zadnego luzu a drgania przenoszone sa na cały samochód a nie tylko układ jezdny. Jeśli ktoś wie jakie są objawy uszkodzonego krzyżaka na wale napędowym to byłbym wdzięczny za opisanie ich tutaj...

 

Nie wiem czy wiesz, że wał posiada tuleję centrującą, która to właśnie odpowiada za połączenie wału ze skrzynia biegów tak, żeby nie było drgań. Ten element nie jest drogi, kosztuje ok. 35 zł, a w serwisie ok. 60 zł. Przy wymianie sprzęgła elastycznego wału jest wskazana wymiana tej tulei.

 

Pozdr. Darek

Opublikowano
...ale dumam gdzie najlepiej kupić w Wawie silentbloki wahaczy???

Chdzi mi przedewszystkim o te bardziej wytrzymałe...

Macie jakąś pewną metę w Wawie??

Pewna meta jest na Narbutta (tel. 646 64 84) :)

 

Obdzwoniłem wszystkich (Interteam, Intercars i inne) i faktycznie Narbutta można polecić z czystym sumieniem pod względem jakości i ceny (zupełnie jak 7 lat temu :lol: kiedy kupowałem tam częsci do mojej ówczesnej E30) ).

Znalazłem jednak miejsce które przebiło wszystkie w/w miejsca i nabyłem kpl. silentbloków ale o tym dopiszę później... narazie lece na montaż i potem opiszę w tym wątku wrażenia po serwisie zawiechy :D

 

Jak wy możecie komuś polecać tych złodziei z Narbutta??? Ceny tam to kosmos. Taniej częsci dostanę w ASO niż u nich. Broń nas boże od tych złodziei. Dla porównania Sonda siemensa w na narbuta 672 zł, fangrof w pile 550 zł, czujnik fazowy siemensa na narbutta 462 zł, fangrof w pile 380 zł. Omijajcie ten sklep z daleka.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Witam ponownie. Mam ten sam problem co i Wy. :( A dokładnie drży mi kierownica przy prędkościach pomiędzy 80-110km/h... Byłem na stacji diagnostycznej (tzw szarpaki) i gość powiedzial ze obie gałki zewnętrzne do wymiany i łącznik stabilizatora. Wymienilem. Teraz drży troche mniej... ale dalej drży. :( Poza tym na postoju mam taki malutki luz na kierownicy i w dodatku cos lekko stuka. Stuki te dochodzą z kolumny kierowniczej... a od spodu (słuchając z kanału) od przekładni... Czy może byc tak że przekładnia się juz wykonczyła??? Aha... koła wyważane kilka razy, (sa proste i opony też w porzadku), no i z tego co diagnosta stwierdził to reszta zawieszenia tez jest ok. Pomóżcie mi bo czeka mnie trasa a nie mam zamiaru sie wk... (denerwowac) :) Z góry dzieki.
Opublikowano
Tarcze,wahacze ,kolumna. Tarcze nawet jak sa pokrzywione to nie trzeba hamowac aby w przedziale 80-110km/h trzepalo kierownica. Przerabialem ten temat.Ogolnie zawiecha w e32 i e34 jest przekombinowana i nie nadaje sie na nasze drogi. 99% wlascicieli bmw miało , ma, albo nie dlugo bedzie mialo ten problem. Wkurzajacy temat ale taki urok nie do konca doskonałego jak by sie wydawało BMW. :P
images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
Opublikowano
no... niestety... nasze drogi pozostawiaja wiele do życznia :( :x :cry: :cry2: a co do zawieszenia e-32 to... mówi się trudno. Dla tego samochodu warto by było wymieniac je całe nawet co miesiąc :) :) :) :roll2: Spróbuje jeszcze troszke "przykręcić" przekładnie. Zobaczymy co z tego wyjdzie... Aha A wie ktoś może czy luzy na przekładni reguluje się na podniesionym samochodzie (koła w górze), czy normalnie na opuszczonym (na ziemi) :?: :?: :?: Z góry dzieki za odp.
Opublikowano
Na ziemi na wyprostowanych kołach. Dokrec do oporu a nastepnie popusc o 1/8 obrotu.koniec po wszystkim. piec minut ci to zajmnie. Powodzenia :cool2:
images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.