Skocz do zawartości

Drganie kierownicy przy 80 km/h


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam problem ktory bardzo mnie denerwuje i zarazem nie pokoi :)) Przy 80 km/h kierownica bardzo mocno drga-szarpie powyzej tej predkosci drgania przenasza sie na caly samochod i na kierownicy jest OK. Ponizej 80 km/h nic nie drga i jest ok. Wywazalem kola - dalej to samo, pojechalem na szarpaki na stacji diagnostycznej - wszystko OK, przerzucalem kola z przodu na tyl - dalej to samo, wkoncu zakupilem cale kola (alufelgi z zimowkami) poniewaz podejrzenie bylo, ze zbrojenie wew. opony jest rozerwane. Po wymianie kol problem nie ustapil. Juz naprawde nie wiem co moze byc przyczyna. Prosze o jakies rady, spostrzezenia:) Pozdrawiam.
  • Odpowiedzi 84
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
W seicento maiłem ten sam problemik. Żadna diagnoza typu elektroniczno-mechaniczno-szarpaniowego nic nie wykazała. Dopiero po wymianie tarcz, kół, opon, klocków, przegubów, pozostało tylko jedno - półosie. Okazało się, że po przebiegu 10000 kompletnie wyrobiły się w miejscu gdzie wchodzą w skrzynię biegów. Pzyczyn może być więc bardzo wiele. trudno też powiedzieć, czy nie jest to z tyłu, od strony wału, bądż skrzyni biegów. Bicie w ster nie musi oznaczać uszkodzenia w przednim zawieszeniu, choć może (np końcówka drążka kierowniczego, ale to sprawdziłeś). to jest bardzo ciężki temat i w skrajnych przypadkach można do tego dojść tylko metodą prób i błędów
http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano
mimo tego,że samochód był na szarpakach zwróć uwage na silentbloki przednich wahaczy,według mnie to na 99% one są powodem twoich problemów
Opublikowano
hmmm dziwi mnie jedno - wyważałeś koła, a i tak podejrzewasz pekniecie zbrojenia w oponie - to nie mozliwe na wyważaniu by to wyszło. Tarcze hamulcoswe - owszem, ale tylko podczas hamowania bedzie drgać wszystko w przeciwnym razie nie maja nic wspólnego z problemem. Simenbloki wahaczy też powinny wyjść na stacji diagnostycznej ( może zmienić stacje :) ) osobiście nie spotkałem się z przypadkiem drgania zawieszenia przy prędkości 80 km/h a winowajcą nie były koła. Ale skoro je przekładałeś n ainny komplet kół. Krzywa półos to masakra, nie da się jechać 40 km/h, przeguby też dają o sobie znać podczas ruszania (zazwyczaj)
Opublikowano
Kilka osob mowilo ze na 100% gumy ze uszkodzenie opony nie wyjdzie na wywazarce wiec zmienilem cale kola na wypadek gdyby felgi byly krzywe :) Problem przy hamowaniu ustepuje lub podczas plynnego przyspieszania od np 60 do 120 km/h (powyzej 80 km/h czuc drgania na calym samochodzie) ale gdy przyspieszam od tych 80 km/h do 120 km/h szrpie, drzy miedzy 80-90 km/h pozniej jak juz pisalem przechodza drgania na caly samochod.
Opublikowano
Wymień sinenbloki drążków reakcyjnych(wachaczy górnych)a wszystko się uspokoji na 100% nie raz już prerabiałem ten temat.
www.klinika-bmw.pl
Opublikowano
ojciec dzis byl nim poraz drugi na stacji diagnostycznej, sprawdzali i niby wszystko ok. Minimalny luz na lozysku oraz galce. Minimalny ktory nie moze powodowac takich drgan. Kolejny raz padlo na opony-ale uswiadomilismy diagnoste ze ten wariant odpada:)
Opublikowano
Ja podpisuje sie pod pytanie, z tym ze u mnie jeszcze słychac juz wyrażne stuki z przodu co trzeba wymiec zebym nie dał sie naciągnąć na kosztowna naprawe. Bo z tego co ogladałem w przednim zawieszeniu mozna wymieniac duzo rzeczy :)))
Opublikowano

Witam,

a sprawdziłeś podporę wału napędowego?Może jest wybity przegub łączący wał z skrzynią biegów.Z wcześniejszych postów wiem,że często wybity jest drążek środkowy i są podone objawy o jakich piszesz.A tak przy okazji Szymek,te pierścienie nazywają się centrujące a nie kontrujące i służą do zmiany średnicy piasty w feldze.

 

Olek

Opublikowano
hmm swiezy pomysl z walem:)) Musze sprawdzic. Jedynie co zauwazylem to ze drgania nie zaleza od predkosci obrotowej walu korbowego silnika tylko od predkosci. Felgi poprzednie sa marki Melber i pasowaly bez problemu a obecnie mam oryginalne felgi z modelu E39 po liftingu - tez pasuja.
Opublikowano

no ok przepraszam za pomyłke :lol:

ale jak nie masz tych pierścieni które służą do zmiany średnicy w feldze a masz nie orginalne felgi to ci bedzie biło kierownicą przy 80,90 km/h

Opublikowano
hmmmmm o wale nie pomyslałem, tez bym mu się przyjrzał jest tam takie "sprzęgiełko gumowe" łatwo wypatrzeć to w kanale bedąc pod samochodem, a ktos inny na zaciagnietym recznym bedzie starał sie ruszać przód-tył. Co do metalicznych stuków to musi byc cos wybite co ma tzw gałke np łącznik stabilizatora czy końcówka drążka. Ale dziwi mnie fakt, że na rozciągarce nie wychodzi żaden luz w zawieszeniu, sam sie przyglądaleś jak diagnosta sprawdzał ? jedyna rzecz która tam nie wyskoczy to gumy amortyzatorów - te przy mocowaniu amorka do karoserii trzeba być nad autem żeby to wypatrzeć.
Opublikowano
z tylu sa nieco zuzyte a z przodu niby ok. Cos bede musial zrobic bo to jest zarazem denerwujace i przedewszystkim niebezpieczne...najprawdopodobniejsze sa wahacze i mocowanie walu wiec bede sprawdzal. Dzieki wszystkim za info. Jak zwalcze usterke napewno napisze. Pozdrawiam.
Opublikowano

Przepraszam ale założyłem nowy wątek a widzę, że masz dokładnie ten sam objaw co i ja... jeśli nie masz nic przeciwko to dopiszę się i ja jak to u mnie wygląda...

 

Mam dziwny objaw... podczas jazdy na wprost przy 90 km/h pojawia się dość silna wibracja na kierownicy przenosząca się na całą karoserię. Najdzwiniejsze, że raz zjawisko się pojawia a raz nie

Czasem przy shamowywaniu z np. 80 również potrafi się pojawić by przy 50 zaniknąć. Co bardzo ważne... Te objawy nie zawszę się pojawiają.

Czasem hamuje ze 120 i na prostej jest OK ale wystarczy, ze w momencie hamowania wpadnę w jakąś dziurę i znów fajera drży.

Warto nadmienić, że wszystko pojawiło się najprawdopodobniej po jeździe przez poprzedniego właściciela na podbitej dość mocno feldze. Teraz wymieniłem całe koła (równiutkie wyważone zostały na 0/0) jednak zjawisko pozostało.

Prosiłbym Was o pomoc. Jakie są słabe punkty zawiechy w E34.

Drążek stabilizatora??

Jest podobno jakiś łacznik który idzie tylko z prawej strony i może to właśnie on powodować całe zamieszanie.

Kupiłem już końcówki drążków jednak mam wrażenie, ze to nie tylko one są tu winne.

 

Proszę Was o sugestie i z góry dziękuje za okazaną pomoc.

 

Ps. Bym zapomniał... Podczas przejeżdżania przez krótkie nierówności z zawieszenia dochodzą dość wyraźnie stuki.

> Pozdrawiam <

*MariuszBurgi*


(OO=[][]=OO)

"""""""""""""""

Opublikowano

Sinenbloki na szarpakach nie wyjdą chyba że już kierownicy nie daje się utrzymać.Jak by ktoś z was wymienił teraz koła na 17" z oponami 235/45/17 to dopiero by szarpało.Wymieńcie sinenbloki a na 100% ustąpią drgania.Ja 530V8 przejechałem 700tkm i przerabiałem z zawieszeniem już chyba wszystkie tematy i jeżdziłem na oponach 235/45/17 i 255/40/17 a przy takim ogumieniu moment na naszych drogach lecą gumowe elementy zawieszenia.Najlepiej montować te z białym plastykiem firmy FEBI bo to śą do najmocniejszych modeli i najtwardsze.

Pozdrawiam.

www.klinika-bmw.pl
Opublikowano

Dzięki Wam wszystkim. Końcówki drążków już mam ale dumam gdzie najlepiej kupić w Wawie silentbloki wahaczy???

Chdzi mi przedewszystkim o te bardziej wytrzymałe...

Macie jakąś pewną metę w Wawie??

> Pozdrawiam <

*MariuszBurgi*


(OO=[][]=OO)

"""""""""""""""

  • Członkowie klubu
Opublikowano
...ale dumam gdzie najlepiej kupić w Wawie silentbloki wahaczy???

Chdzi mi przedewszystkim o te bardziej wytrzymałe...

Macie jakąś pewną metę w Wawie??

Pewna meta jest na Narbutta (tel. 646 64 84) :)

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano
jeszcze raz powtarzam wymień silentbloki wahacza!!!!!!!!!!! i problem sie skończy

Nie zawsze to musi być przyczyną. mojej E-34 problem był łudząco podobny, z tym, że drgania zaczynały się dobrze powyżej 100. Okazało się, że auto było jednak "bite" i nie do końca je wyprostowali.

Królowa jest tylko jedna - HAYABUSA!

Było: E-34 520i M50, E-36 318i M40, szukam E-39 3.0D M57

Opublikowano
...ale dumam gdzie najlepiej kupić w Wawie silentbloki wahaczy???

Chdzi mi przedewszystkim o te bardziej wytrzymałe...

Macie jakąś pewną metę w Wawie??

Pewna meta jest na Narbutta (tel. 646 64 84) :)

 

Obdzwoniłem wszystkich (Interteam, Intercars i inne) i faktycznie Narbutta można polecić z czystym sumieniem pod względem jakości i ceny (zupełnie jak 7 lat temu :lol: kiedy kupowałem tam częsci do mojej ówczesnej E30) ).

Znalazłem jednak miejsce które przebiło wszystkie w/w miejsca i nabyłem kpl. silentbloków ale o tym dopiszę później... narazie lece na montaż i potem opiszę w tym wątku wrażenia po serwisie zawiechy :D

> Pozdrawiam <

*MariuszBurgi*


(OO=[][]=OO)

"""""""""""""""

Opublikowano
ja dzisiaj wymienilem wspornik-mocowanie walu koszt jakies 67 zlotych. Drgania sa dalej :) zostaly wahacze:) w najblizszym czasie sa nastepne i juz ostatnie w kolejce;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.