Skocz do zawartości

O instalacjach gazowych


Rekomendowane odpowiedzi

Czyli rozwiązanie w moim aucie nie jest złe - powietrze nie nagrzane od silnika jest pobierane zza reflektora, a nie wtłaczane spod atrapy, więc ciśnienie jest mniejsze i nie może zadusić silnika :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 916
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

jak masz silnk M50 to w rurze dolotowej - filtr - przepustnica masz załóżony mikser i moze antywybuch i te przeróbki nie dają możliwości wykorzystania isniejącej rury. najlepiej kupić nową i poproostu wymienić. Wymiana to dwie minutki. Ocziwście po tym zabiegu nie przełączać na LPG bo sie moze duże bum zrobić. I juz wtedy cieszyc sie osiagami. fabrycznymi. Chcąc wrócić do LPG, znów zamieniasz rury i po problemie.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest żwawsze po zdjęciu klapki, czy tej rury ? Bo najpierw piszesz o klapce, a potem durzucasz do tego rurę. Trochę wątpię, aby po zdjęciu klapki był żwawszy, chyba, że była jakoś nieszczęśliwie zamontowana.

Zdjełem i rure i klapke razem więc nie wiem co spowodowało ożywienie. Czy ktoś z was próbował zabawy z różnymi mikserami chodzi mi o to jaką najwiekszą średnice przelotu można założyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie.

Wybaczcie ze dorzuce Wam swoje 5gr,ale to nie tak...do konca.

 

Gazownicy likwiduja kanal dolotowy z atrapy tylko dlatego, bo zrobili Wasza instalacje nie zgodnie ze sztuka.Instalacja nawet II generacji na parowniku i mikserze, tez moze dobrze dzialac z kanalem dolotowym,pod paroma warunkami

1 (primo - uwielbiam ten tekst) daja czesto zbyt malo wydajne parowniki i co by nie robili nie bedzie osiagow

2 (primo) niestety bardzo czesto robia instalacje na srube zamiast silnik krokowy i do tego na jakims przekazniku zamiast komputera.

 

Skutkuje to tym,ze komuter nie steruje dawkowaniem gazu przez silnik krokowy bo go nie ma(komutera gazu) i nie ma czym(silnik krokowy gazu).A do tego nie dostaje(komuter gazu) informacji o ilosci powietrza podawanej do kolektora ssacego(najczesciej z przeplywomierza) bo jak wyzej nie ma komputera a nawet jak jest to nie ma silnika krokowego wiec nie ma jak tych wartosci skorygowac.

 

Kolo sie zamyka czego wynikiem jest takie samo dawkowanie gazu podczas pedu jak i zasysania na postoju.

Jak juz wilokrotnie bylo pisane, optymalna instalacja do wiekszosci rzedowych silnikow to chocby podcisnieniowy wtrysk gazu fazy lotnej, otrzymujacy zarowno info od przeplywomierza,sondy lambda, o podcisnieniu w kolektorze i posiadajacy dwa silniki krokowe regulujace dawkowanie gazu na wolnych i wysokich obrotach. (generacja III i IV)

Wbrew pozorom dawkowanie to nic trywialnego bo silnik ma to do siebie ze albo dostanie tyle paliwa ile potrzeba albo spali cos innego, a do wyboru ma gniazda zaworowe i reszte bebechow silnika.

Z dwojga wiec zlego lepiej wiecej gazu niz mniej i podstawa to dobry i uczciwy gazownik.

Edytowane przez m_atrix - BMW Klub Polska

Pozdrawiam

Kamil



(...)trzeba wiedziec kiedy ze sceny zejsc

NIEPOKONANYM...(...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie.

Wybaczcie ze dorzuce Wam swoje 5gr,ale to nie tak...do konca.

 

....................................

bo jak wyzej nie ma komputera a nawet jak jest to nie ma silnika krokowego wiec nie ma jak tych wartosci skorygowac.

 

Tu sie jaknajbardziej zgodze ze silniki krokowe służą tylko do skorygowania mieszanki w niewielkim stopniu. Swiadczy o tym chociażby podstawowa regulacja cisnienia w parowniku i zalezne od tej teg€lacji ciśnienie i co za tym idzie splania. Gdyby silniki krokowe załatwiały wszystko to regulacja parownika nie byłaby konieczna. Reasumując silniki krokowe tylko korygują w niewielkim stopniu ilość gazu w zalezności od wskazań sondy i tu już dobry gazownik potrzebny lub troche wyczucia zeby to sobie dobrze wyrególnować ( zeby silniki krokowe chodziły w środku swojej skali a nie na brzegach).

 

 

Kolo sie zamyka czego wynikiem jest takie samo dawkowanie gazu podczas pedu jak i zasysania na postoju.

 

i tu się troche niezgodze, bo fakt ze przypływomierz mierzy ilość powietrza i dopasowysuje do tego pozostałe wartości, ale dawkowanie gazu podczas wtłaczania powietrza przy szybkiej jeździe powoduje zubozenie mieszanki, Dlaczego :?:

A to dlatego że gaz podawany jest z ciśnieniem które panuje w parowniku (zwiekszyć lub zmniejszyc je mozna kręcąc śrubką) i podawany jest na mikser (zwężka venturiego) i przy pracy na postoju (bez wtłaczanego powietrza) prędkość powietrza powoduje podcisnienie za mikserem i wysysany jest gaz, im wieksza predkość wiatru tym wieksze podciśnienie i wiecej gazu wyssanego. Podczas szybkiej jazdy (na luzie i nie tylko) powietrze wtłaczane jest już pod cisnieniem (powodowane pędem samochodu) co zwiększa ciśnienie w kolektorze dolotowym, ale nie zmienia predkości powietrza(przepustnica zamknieta) co powoduje ze podciśnienie za mikserem jest mniejsze o tyle o ile zwiekszyło się ciśnienie w skutem pędu samochodu co powoduje ze tego gazu mniej zostanie wyssane i mieszanka zostanie zubożona nawet do zgaśnięcia silnika lub nawet strzału.

 

Takze odpwiednie wyprofilowanie rury zasysającej powietrze to dość istotnia sprawa

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem jeszcze zapytać jak zidentyfikować jaką mam instalacje tzn. czy pierwszej czy drugiej generacji, a jeśli się okaże że pierwszej to ile mniej więcej kosztowała by przeróbka na instalacje drugiej generacji? Wiem że to głupie pytania ale ja sie na tym kompletnie nie znam :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak byś dobrze opisał w profilu swoje BMW to bym Ci od razu (no ... raczej) odpowiedział jaką masz instalację ...

Na 99% masz instalację II generacji (ale tych jest parę odmian ...), chyba, że masz E12.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz na rurze gazowej silnik krokowy (patrz zdjęcie) to oznacza to ze masz instalke II generacji

http://www.barto.ralliart.org/silnik%20krokowy.JPG

 

do silnka krokowego idą kabelki :P

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co kojarzę i wszędzie tak piszą to I generacja to jest do silników gaźnikowych, chyba, że niektórzy "idą" na super ekonomiczne rozwiązanie ...

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie - w zasadzie zgadza się - potem dziwie się, że są jakieś 'hybrydy". Lecz Polak potrafi, a potem dziwi się, ze nie pracuje to tak jak potrzeba ... szczególnie to dotyczy inst. gazowych ...

A rady które się udziela też są wtedy na nic, bo szłowiek myśli, że nie została zrobiona "chautura" i nie zainstalował instalacji I gen. do pięknego BMW z silnikiem 2.5, czy 2.8l ...

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oooo, jak teraz masz ślicznie opisany samochodzik ;)

Niestety o cenach niewiele Ci napiszę, ale raczej nie powinno kosztować więcej niż ok. 500zł.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, przeczytalem caly watek i wniosek jest taki ze instalacja gazowa w BMW nie jest plug&play :D , kazdy z Was ma jakies wieksze lub minejsze problemy.

Pisalem w innym watku ze chce kupic BMW524TD, ale teraz wypatrzylem E-34 520 -i dlatego moje zainteresowanie tematem gazu. Obecnie robie 20 tys rocznie wiec jezeli zalozyl bym instalacje z silnikiem krokowym pobierajacym info z sondy lambda to okolo rok i mam to zaplacone. Ale powiedzcie mi czy w 520 da sie jechac na gazie , jakie jest realne spalanie benzyny bez instalacji , a jakie z ? a jakie spalanie gazu? czy ma ktos z Was w takim silniku instalacje II generacji? (mowie o silniku z 1991), Obecnie mam w audiku taka instalacje i nie powiem jest dobra ale auto nie chodzi dobrze tak jak na benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze z instalacja na mikserze bedzie spadek mocy(I i II generacja). SPalanie gazu z 2 l silnikiem 24V w kombiku wynosi około 16 l w mieście w duze mrozy to przypuszczam ze do 20 dojde a w trasie powiedzmy srednio 12, ale zszedłem nie raz do 10. 2l silnik w tej budzie bez instalki naprawde dobrze sobie radzi jak dla mnie i w zasadzei zalezy to o twojego temperamentu z gazem jest oczywiscie słabszy, ale przy normalnej jezdzie do wytrzymania. Co do spalania benzynki bez instalki to jak poszukasz na forum to znajdziesz wiele info na ten temat. 14 w miescie i około 8 w trasie przy dosc spokojnej jeździe to trzeba liczyć jak dobrze pamiętam. 2.5l silnik pali tyle samo a mocy ma powiedziąłbym w sam raz i to jest chyba najrozsądniesza opcja

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

Swoja instalacje zidentyfikujesz jak dokladnie przeczytasz pierwszy opisik dotyczacy instalacji gazowych, tam sa podane glowne parametry i charakterystyczne cechy instalacji.

Barto,

Nie wiem czemu sie nie zgodziles bo w sumie napisales to samo co ja,choc mowiles o calkiem innej instalacji.

Zakladajac ze dawkowana jest taka sama ilosc gazu a zasysana rozna ilosc powietrza, automatycznie wplywa to na wzbogacenia lub zubozenie mieszanki i tez o tym pisalem.

 

Co do silnikow krokowych to w zaleznosci od instalacji potrafia korygowac bardzo rozne ilosci podawanego gazu wiec kwestia ich wydajnosci jest sporna.

 

Sprawa regolacji cisnienia gazu jest dosc zlozona, bo sklada sie na nia takze przekroj przewodow, wydajnosc wielozaworu, parownika itd.

 

Zakaldamy jednak ze instalacja jest optymalnie dobrana pod wzgledem mocy silnika i w gre wchodzi juz sama regolacja, a taka jest mozliwa jedynie przy poprawnych parametrach wszystkich elementow

np cisnienia na parowniku i jego wydajnosci.

Niektorych instalacji nie wyregolujesz jesli cisnienie na parowniku bedzie za wysokie, tak jest np w landi lis tzw podcisnieniowym wtrysku gazu.

 

Kolejna sprawa to pojecia cisnienia i podcisnienia

Jesli cos wtlaczasz mamy do czynienia z cisnieniem, jesli nastepuje wymuszenie tego obiegu mamy do czynienia z podcisnieniem wytwarzanym na kolektorze przez zasys z komory spalania.

 

Tak czy siak mieszanka musi znalezdz sie w komorze spalania, aby silnik mogl pracowac i od jej skladu,a wiec elementow ktore odpowiadaja za dawkowanie, zalezy jaki ten sklad bedzie, a troche tego jest.

 

Przypadek, o ktorm piszesz dotyczy tylko sytuacji podawania gazu poprzez mikser, ktory jest montowany jeszcze przed perzeplywomierzem.

 

Ja zas w swoich wywodach opisywalem system wtrysku gazu fazy lotnej, ktory dostarcza gaz juz w kolektor przed sama komore spalania, a przyznasz ze w takiej sytuacji sprawa wyglada zgola inaczej.

 

Pozdrawiam

Kamil

Pozdrawiam

Kamil



(...)trzeba wiedziec kiedy ze sceny zejsc

NIEPOKONANYM...(...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście mówie o instalacjach najprostrzych bo takich jest najwiecej. najbardziej popularna II generacji. A jezeli chodzi o mikser to ja mam go za przepływką przez przepustnicą, starsze modele z klapowym przepływomierzem, miksery mają przed przepływką. A chodziło mi o strwierdze nie ze podczas wtłaczania powietrza podczas pędu ilość podanego gazu jest mniejsza nie taka sama jak na postoju i dlatego zawija się tą rure zasysającą powietrze. Ale i tak wszytsko jest teorią i tak w zasadzie kazda instalka z mikserem jest inna bo zaden gazownik nie bawi sie w obliczenia przepływów itp tylko średniówką załatwia sprawe i tak jak pisałem do poloneza idzie taki sam mikser, dopiero instalki korzystajace z kompa benzynowego dobieraja parametry dosc precyzyjnie co widac w osiagach i spalaniu. Na spotkaniu pod auchant na pytanie ile E38 pali naszego kolegi powiedział srednio 11l gazu, 3.5 litra silnik i cięszy samochod i w dodatku automat. Moj srednio pali 13-14 a przeciez 2 l silnik i w porownaniu z E38 to jest leciutki. takze tak jak pisalem silniki krokowe gazowe to tylko namiastka regulacji.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba o mnie mówisz ;) ...

Coś chyba ,oże się nie zrozumieliśmy lub trzeba usciślić :

ok. 11l gazu to pali na trasie.

Średnio miasto (w moim "wydaniu") + trasa - to ok. 14l/100km

 

PS I to był Geant, a nie Auchan ;-)

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba o mnie mówisz ;) ...

hehe, no jasne, :)

Coś chyba ,oże się nie zrozumieliśmy lub trzeba usciślić :

ok. 11l gazu to pali na trasie.

Średnio miasto (w moim "wydaniu") + trasa - to ok. 14l/100km

 

poprawiam sie, w tedy wyszło takie spalanie na kompie pewnie z Sosnowca do Katowic, ale to i tak mniej niż moja 520ka

W miescie to 15 w lato a zima to lepiej nie mowic 8)

 

 

PS I to był Geant, a nie Auchan ;-)

 

Pewnie że Geant, ale juz cały czas myśle o zabawie sylwestrowej i tak jakoś mi się pomyliło :duh:

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie - jak dobrze pamiętam to na kompie było 14l z groszem (zależy która średnia, bo są dwie), a może akurat byłem po jakiejś trasie i faktycznie miałem na drugiej średniej 11l ... :think:

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.