Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Keihin jest standardowo w Prins-ie (mam właśnie taką instalację i takie wtryskiwacze). Ale cena 7400 zł. !!!!!! Ja montowałem taką instalację za 6500zł.

No nie wiem czy to odbiego od cen. Ostatnio pytałem się o cenę Prinsa w W-wie do silnika M30 i powiedzieli mi 8000zł. Wiadomo, że to znaczna część wartości samochodu (e32), a chyba się rozstaniemy więc... wiadomo, niewarto.

Jak nie odbiega od cen ! Jak ja montowałem za 6500zł. do V8 (do 6-cyl. chyba kosztuje coś 5800-6000zł.) i to bez jakiś negocjacji. Chyba, że inaczej - "moja" cena odbiega od "normy" w dół. Ale powoli dochodzę do wniosku, że udało mi się złapać naprawdę taniego i dobrego gazownika, który nie idzie na jednostkowy zysk, tylko na ilość (z tego co wiem to instaluje przeciętnie ok. 5-6 instalacji na dzień ! + przeglądy instalacji, naprawy itp.).

W Krakowie też mi śpiewali 8-9 tys (!) za instalację BRC.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

  • Odpowiedzi 916
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Odnośnie ceny to dodam, gazownik zaproponował inny typ wtryskiwaczy Keihin[droższe] - o większej wydajności.Twierdził że powyżej 250 KM montuje ten typ bo chwilowe zapotrzebowanie takich silnikow[szczegolnie BMW i Mercedes] na benzyne jest ogromne a gaz musi też silnik obsłuzyć. U siebie sprawdzałem chwilowe zapotrzebowanie dochodzi do 70l/100km. :pray:

UIHZ9556.JPG

Opublikowano
Odnośnie ceny to dodam, gazownik zaproponował inny typ wtryskiwaczy Keihin[droższe] - o większej wydajności.Twierdził że powyżej 250 KM montuje ten typ bo chwilowe zapotrzebowanie takich silnikow[szczegolnie BMW i Mercedes] na benzyne jest ogromne a gaz musi też silnik obsłuzyć. U siebie sprawdzałem chwilowe zapotrzebowanie dochodzi do 70l/100km. :pray:

U mnie nic nie proponował, tylko od razu zamontował takie wtryskiwacze ...

Zapotrzebowanie na 100km to nic nie mówi - nawet maluch jadąc 1km/h będzie miał zużycie ok. 60-80l/100km, co innego na godzinę (co też możesz sobie sprawdzić na komputerze), w tym przypadku np. maluch dojdzie do ok. 10l/h, a nasze (no ..., Twój trochę więcej) do ok. 80-100l/h

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

Kupilem BMw 525iA 24V 1995 rok.Ma zalozona instalacje Elpigaz bez wtrysku ale z tego co ogladana byla prze roznych gazownikow jest ok tylko ze ponoc nie nadaje sie do tego typu silnika bo ma plastikowy kolektor.Przejechalem okolo 1000 km na gazie.wszytsko super,nie strzela i wogule.Sprawa jest taka: Nie mam wbitej instalacji do dowodu.Nie wiem co zrobic: moze ktos zna instalatora ktry moglby pomoc z homologacja z rejonu szczecina?Bylem u paru osob ale nikt nie chce sie podjac.Mowia gazownicy zeby zmienic na wtrysk to koszt ok 4000 z wykrorzytsniem butli ktora mam i roznych czesci na ktore nie trzeba homologacji.Teraz to nie wiem: doradzcie czy zmieniac na wtrysk jesli tak to na jaki typ lub jakiej firmy?BRC elpigaz?nie znam sie wiec pytam.Drugie: czy moze ktos moze pomoc z homologacja?Instalacja byla zakladana przed wymogiem posiadania homologacji i nie zostala przez zaniedbanie wbita po 30 dniach w dowod.rejestracyjny.Jesli jakies sugestie to moze mail: [email protected]

Przepraszam za dlugi opis.POMOZCIE

Opublikowano
Mowia gazownicy zeby zmienic na wtrysk to koszt ok 4000 z wykrorzytsniem butli ktora mam i roznych czesci na ktore nie trzeba homologacji.

 

Mogę się mylić, ale homologacja powinna być na zbiornik właśnie i zawór. Miałem podobną sytuację (choć była to Toyota) i w warsztacie parającym się zakładaniem instalacji gazowych powiedzieli, że można ją też uzyskać u producenta, ale nigdy tego nie sprawdziłem. Ja zdecydowałem się na nowa instalacje.

A swoją drogą to wtrysk za 4k do 6-ciu cylindrów to dość niewiele. Jeśli jest to Diego to możliwe, choć nie wiem jak taka instalacja będzie się spisywała u Ciebie. W m30 radzi sobie nawet nieźle, ale ze słyszenia wiem, no i z tego forum, że np. w V8 to juz nie bardzo, a jakby było u Ciebie..? Ciężko powiedzieć cokolwiek prócz tego, że Twój silnik jest nowszy konstrukcyjnie.

 

Jeśli uzyskasz papiery na tą instalację co masz, a chodzi ona dobrze i godzisz się ze spadkiem mocy to zostaw ją.

Plastikowy kolektor... tak do niego zawsze będa chcieli Ci włożyć wtrysk, ale nie jest on taki delikatny. Więc wybór należy do Ciebie...

 

P.S. Odpowiedzi na wszelkie pytania umieszczamy na forum, może komus się info na dany temat też się przydadzą.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Na butle mozna uzyskac homologacje u producenta za 40 zl.

Z tym nie ma problemow.Ale zeby zarejestrowac instalacje trzeba miec jakis wyciag z przeprowadzenia montazu gdzie sa homologacje na wszystkie czesci....Pokazywano mi to...No i tez trzeba miec rachunek lub fakture.Caly czas tylko mysle jaka firme wybrac przy wyborze instalacji,jesli by sie zdecydowac....

Opublikowano

zle napisalem troszke: Butle mogliby u mnie wykorzystac bo wlasnie na nia mozna dostac u producenta homologacje tylko podajac jej numer i tu nie ma problemu...Na reszte czesci nikt nie chce mi dac homologacji,chyba ze nie do konca legalnie....Chociaz instalacja byla zakladana przez warsztat: bylem tam i oni tez nie moga wydac wtornikow.Po prostu albo zmiana na wtrysk albo ktos mi pomoze w znalezieniu sposobu na fakturka plus homologacja....

Jesli ktos ma jeszcze jakies sugestie....BARDZO DZIEKUJE !!!!!!!

  • 2 tygodnie później...
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Tak jak obiecałem - kilka słów na temat nowej instalacji.

E38 V8 4,4 98r. teraz instalka Prins z wtryskami Keihin. Właśnie oto chodziło, osiągi jak na Pb :cool2: [róznica niezauwazalna - pewnie parę procent mniej] Katowałem auto i instalka spisuje się świetnie. Prędkość max.250km/h osiąga bez problemu [wyżej już ogranicznik] dynamika bez zarzutów. Zero problemów z "cut off", z kick down. No i montaż idealny, instalka pieknie wpasowana w oryg. wlew obok wlewu Pb. Bardzo polecam do mocnych aut z systemami OBD. :roll2:

Jedna praktyczna uwaga: przy mocnym wciskaniu pedału gazu a później puszczeniu nogi z gazu włącza się tzw. cut off - wyłączone wtryski nie zaleca się zbyt długiej jazdy na cut off, gdyż w ukłdzie przed wtryskiwaczami panuje bardzo duże ciśnienie, które było chwile wcześniej potrzebne do pokrycia dużego zapotrzebowania na gaz, czyli mamy sytuacje wtryskiwacz wyłączony a na jego zasilaniu duże ciśnienie, które może przyspieszac jego zuzycie. Efek ten eliminuje chwilowe lekkie naciśnięcie pedału gazu - natychmiast spada ciśnienie [słowem dla dobra instalki po mocnym piłowaniu i ściągnięciu nogi z gazu - lekko "puknij w pedał i odciążasz wtryski - amen]

UIHZ9556.JPG

Opublikowano

Przecież pisałem, że Prins is OK ;-).

No i ile ostatecznie Cię szarpnęli za tą instalkę ?

"Wlew" gazu mam tak samo - na stacjach sie uśmiecham pod nosem, jak gazownik" szuka, gdzie się "wpiąć" (a przeciez to nie jest nowy pomysł ...).

Z tym odcięciem itd. to skąd masz te informacje i czy dotyczą tych silników ? Z tego co wiem to nie jest nigdy robione obcięcie zaraz po zdjęciu nogi z gazu, tylko po 1-3 sek.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Całkowity koszt to 7400 PLN. [drogo ale skutecznie i fachowo] Moje info pochodzi od gazownika - montował już takich instalek sporo. Masz rację cut off nie działa natychmiast - chodzi natomiast oto , aby po dużym zapotrzebowaniu na gaz nie jechać długo bez wciśniętego gazu [np. 1km- powoli wytrcać prędkość] a jeśli jest taka ptrzeba to jednorazowo lekko przycisnąc pedał gazu [zmniejszy się ciśnienie] i potem można jechać aż do zatrzymania. To jest tylko sugestia gazownika, bo według teorii nic nie powinno się stać.

UIHZ9556.JPG

Opublikowano
Fakt, drogo (zresztą już pisałeś o tym) - ja płaciłem dokładnie za tą samą 6.5 tys. (też już pisałem)

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

Nie bede pisal tak jak wszyscy..... gaz to gaz...wiadomo, ze nie benzyna

 

ale moge Was ostrzec....

LUDZIE I MANIACY BMW!!!

Dbajcie o mieszankę paliwa - benzyny

Co drugi zbiornik nalewajcie z preparatem czyszczącym wtryski paliwa, przełączajcie czasami na wache....

Kiedy dodajecie paliwo z dodatkami to to nie szkodzi a pomaga, bo jak sie jezdzi glownie na gazie to wtryski sie "zapychaja" i mogą stanąc...a wtedy to juz [BAD]....

 

pozdrawiam

prezes 8)

pozdrawiam

Prezes


Moja flota: •Czarna & •eMka & •Kalinka & •Malutka

Opublikowano
Planuje zdjąc klapke antywybuchową z przepływomierza. W zwiąku z tym mam pytanie czy komuś wybuch z was gazu w kolektorze urwał drut w przepływce??
Opublikowano
A wiec tak zdjełem klapke i jeszcze taką rure którą mi gazownicy założyli na wlot do filtra. I autko jest oczuwalnie żwawsze na benzynce i na gazie.
Opublikowano
Jest żwawsze po zdjęciu klapki, czy tej rury ? Bo najpierw piszesz o klapce, a potem durzucasz do tego rurę. Trochę wątpię, aby po zdjęciu klapki był żwawszy, chyba, że była jakoś nieszczęśliwie zamontowana.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
ja wogóle nie mam klapki tzn antywybuchu za przepływką ani na filtrze powietrza, ale też nigdy mi nie strzelił, i oby tak dalej. Natomiast mam gwizdki na kolektorze które przy wyzszym cisnieniu teoretycznie powinny się otworzyć. A jezeli chodzi o żwawość samochodziku to wg mnie decydującym czynnikiem jest mieszalnik. Niektórzy gazownicy w szczególności zajmują się mikserami i z opowiadań nawet tu na forum wynika ze ta zwężka czyt. Wenturiego (mikser) który w zależności od kształtów średnicy przy róznych predkościach powietrza wytwarza podciśnienie za przyczyną ktorego wysysany jest gaz z miksera i podawany juz dalej na przepustnice. I to własnie podcisnienie jest zależne od kształtów a jak wszytscy wiedzą gazownicy taki sam mikser pakuja do poloneza jak i do BMW. Takze dobrze dobrany mikser do szybka reakcja na wcisniecie gazu (odpowiednia mieszanka) i lepsze osiągi.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

U mnie gazownicy zdjęli rurę powietrzną pomiędzy atrapą a puszką filtra, a otwór w puszce zakleili do połowy czarną taśmą, tak, że do filtra powietrze dostaje się pod mniejszym ciśnieniem.

Innym rozwiązaniem jest obrócenie rury, tak, aby powietrze nie było wtłaczane do filtra ale zasysane z komory silnika.

 

O co tu chodzi ???

Opublikowano
Jesli rure zasysajaca powietrze masz z przodu to podczas szybkiej jazdy w ukladzie dolotowym powietrza tworzy sie lekkie nadcisnienie. Natomiast cisnienie gazu pozostaje stale i bywa ze jest za male zeby sie dostac do miksera. Obracajac otwor dolotowy powietrze jest zasysane z jednakowym cisnieniem niezaleznie od predkosci, umozliwiajac instalacji gazowej normalna prace. Rozwiazanie to ma taka wade, ze powietrze jest zabierane z komory silnika wiec jest cieple wiec zawartosc tlenu mniejsza. Rozwiazanie podpowiedzial mi mechanik - nalezy wywiercona w puszce filtra przez gazownikow dziure zatkac, przednia otworzyc i dorobic tubke z butelki PET (np. po coli). Taka butelka musi byc od przodu zamknieta, natomiast po bokach musza byc porobione otwory gdzie bedzie sie dostawalo powietrze. Niestety nie probowalem, bo mi sie nie chce :oops: .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.