Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Na benzynce bez problemowo - zamiata aż miło. Czyli problem leży po stronie LPG. Umówiłem sie z gazownikiem, że potestuje nowe reduktory.

Co do wskaźnika ilości gazu to Sebast miał racje - niporozumienie. :(

UIHZ9556.JPG

  • Odpowiedzi 916
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

Witam.

Przebrnalem przez caly topic ale glownie debata dotyczyla starszych typow instalek LPG.

Mam pytanie. Zakupilem w naprawde dobrym stanie BMW 520i (M50) 24V z 1990r. Jestem bardzo zadowolony. Niemniej wiadomo spalanie na poziomie 12-14 L jazdy po miescie daje sie we znaki :)

Rozwazam zalozenie instalacji LPG. Niemniej boje sie zakladania instalki na antywybuchach (mam plastikowy kolektor) a na sekwencyjny mnie nie stac :( (chyba ze ma ktos ciekawa oferte).

Jakie sa wasze pomysly?

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Czy istnieje możliwość podmiany kompa LPG np.: DIEGO na PRINSA lub inny w istniejącej już instalacji SGI. Powoli kończy się moja cierpliwość obecna instalka nie spełnia moich oczekiwań, czas na radykalniejsze rozwiązania. Czy może ktoś ma doświadczenie z DIEGO w takim motorze jak mój - E38 V8 4,4 98r. O moich problemch pisałem wyżej.

Wdzięczny za każde info.

UIHZ9556.JPG

Opublikowano

Niestety tak się kończy jak gazownicy robią eksperymantalną instalację (w sensie pierwszy raz w danym samochodzie ...) :-(

Nie pytaj się konkretnie o E38 itd .. bo nie znajdziesz nas wielu :-) ... pytaj ogólnie o V8 z wtryskiem gazu - wszystkie te silniki są bardzo podobne do siebie.

Twoi gazownicy sprawdzili w ogóle czy ta instalacja jest przeznaczona do tych silników ? ...

Spróbuję popytać jeszcze czy ktoś z forumowiczów na priv., którzy się tutaj bardzo niewiele udzielają, mają może taką instalkę - dam Ci ewentualnie namiar na PW ...

Jeżeli jest to możliwe, to :

- niech po kolei wymieniają poszczególne elementy tej instalki (lub od razu całą ...)

- wywalą tą instalkę i pojedź do gazownika, który robił taki silnik, ja mogę polecić w swoich okolicach (ale to trochę daleko) gazownika co u mnie montował - montuje na wtrysku instalacje Prins-a i Landirenzo (ten drugi tańszy, ale i sporo gorszy). U mnie LPG chodzi od początku praktycznie niezauważalnie (jedynie pierwsze przełączenie na gaz można zauważyć, ale i to nie zawsze ...), nie raz zerkam na przełącznik, czy jedzie na gazie, czy Pb, bo jest to nie do poznania.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Dzięki Sebast.

Można na Cibie liczyć. Prześpię sie z tymi wszystkimi problemami i zacznę działać zgodnie z podpo.

UIHZ9556.JPG

Opublikowano

Witam. Mam bmw 520i 12v 89r. jest zamontowany gaz lovato sterowana komputerem(nie wiem czy dobrze napisalem ale wtajemniczeni beda wiedzieli) kupilem juz z gazem i jestem ciekawy czy jest dobry i czy powinien przy jezdzie mieszanej na bardzo delikatnym gazie palic 15 litrow lpg.

Jezdzi sie swietnie bez problemow ale spalanie.

 

Jak moge prosic o wasze opinie :?:

Opublikowano

Myślę że to dobry wynik . :roll:

 

Miałem kiedyś Audi coupe 5E i spalanie oscylowało między 13-18 litra

Podobnie było w mondeo 1.8 12-16 litra LPG

 

No ale mowa o BMW a tu czerpiesz radość z jazdy :wink:

Dodam jeszcze że u mnie średnie spalanie nie schodzi poniżej 20 l

a że dużo jeżdże po mieście stąd ten wynik .

Opublikowano

moim skromnym zdaniem nie jest to dobry wynik a raczej zły

mi cały czas pali 10 - 11l w cyklu mieszanym, bez wygłupów oczywiście ale też wcale nie jeżdże jak dziadek

Opublikowano
moim skromnym zdaniem nie jest to dobry wynik a raczej zły

mi cały czas pali 10 - 11l w cyklu mieszanym, bez wygłupów oczywiście ale też wcale nie jeżdże jak dziadek

 

To chyba wyjątek że takie małe spalanie, bo na benzynie wyjdzie koło 12literków a do gazu nalezy dodać z 20 %. Wczesniej miałem 525 m20 i troche mniej palił mi w trasie niz teraz 520 m50, ale to chyba wynika z proporcji mocy do masy i teraz mam kombika takze same miasto w korkach to nie mniej jak 16 literków, a trasa do 12, a jak sie postaram to 11. 525 palił 10 trasa i około 14 - 15 miasto, ale jazda naprtade spokojna. także wynik 10-11 w cyklu mieszanym to rzeczywiście mało, a 90 % forumowiczów przyznaje (po przeglądnieciu forum) że twój wynik mieści sie w normie, może nie najnizszej ale sie mieści. oczywiście styl jazdy ma duzy wpływ, no i druga spawa ustawienia parownika, ktory możan powiedzieć ma dość istotyny wpływ na spalanie. Ale nie licz na cuda bo to 6 cylindrów i nawet jezeli inne samochody o pojemności 2 literków palą 12 to trzeba wiedzieć że 4 cylindry to nie to samo co 6 i róznica w spalaniu musi byc widoczna.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
Ja mam pytanko jaki gaz w miare niskim kosztem zalozyc do e36 320 24v. Chodzi o to zeby auto na benzynie jezdzilo tak samo no i zeby gaz sie sprawowal tez niezle a nie stac mnie na jakies drogie cuda. Pomozcie!
Opublikowano
nie ma tanich instalacji takich zeby jezdził na benzynie tak jak przed załozeniem instalki. W tym celu musisz załozyc wtrysk gazu - koszt ok. 5000 zł. Z instalka II generacji za ok 2500 zł bedzie samochod na benzynie słabszy i na gazie również ponieważ mikser ogranicza powietrze do spalania. Z resztą było o tym sporo na forum :search: .

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
Witam.

Przebrnalem przez caly topic ale glownie debata dotyczyla starszych typow instalek LPG.

Mam pytanie. Zakupilem w naprawde dobrym stanie BMW 520i (M50) 24V z 1990r. Jestem bardzo zadowolony. Niemniej wiadomo spalanie na poziomie 12-14 L jazdy po miescie daje sie we znaki :)

Rozwazam zalozenie instalacji LPG. Niemniej boje sie zakladania instalki na antywybuchach (mam plastikowy kolektor) a na sekwencyjny mnie nie stac :( (chyba ze ma ktos ciekawa oferte).

Jakie sa wasze pomysly?

 

Witaj jezeli masz w dobrym stanie furke to spoo zakaldaj II generacje gazu z zabezpieczeniem kolektora, ja tak mam i jest super.

Ladni Renzo robi dobre instali i w kompie mozna duzo zmieniac ustawien zeby gaz nie strzelal, przez 4 miesiace strzelilo mi moze 5 razy. Kolektor caly przeplywomiez tez wiec nie mam sie czego obawiac.

 

Pozdrawiam

 

MAC

MAC
Opublikowano
5 strzałów przez 4 miesiace to beznadziejny wynik, predzej czy pózniej pojdzie ci przepływka lub cos innego. Coś masz nietak z ta instalka skoro tak strzela. W tym co teraz mam 6 miesiecy nim jeżdże i nigdy mi nie strzelił, a wczesniejszy 525 M20 strezlił raz przez 2 lata bo zatankowałem taki beznadziejny gaz ze spalanie było 18 l/100km w trasie, gdzie nigdy mi nie wyszedł powyzej 11. Od tamtego incydentu zmieniłem stacje na renomowane i nigdy się nie powtórzyła sytuacja ze strzelaniem. Takze proponuje cos z tym strzelaniem zrobić, bo niedobrze to moze sie skonczyc

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Dalsze losy SGI w E38 4,4. Okazlo się, że moje problemy wynikały z tego iż wtryski Zavoli nie mogą obsługiwać tak znacznych chwilowych zapotrzebowań na gaz jakie wymaga moja beti [zwłaszcza gdy pedał gazu kładziesz na ziemi!] w takim przypadku mamy dużą dawkę i dużą częstotliwość wtrysku [wysokie obroty] Zavoli okazał się bardziej elektrozaworem o dużej bezwładności niż wysokiej klasy wtryskiwaczem. [problemy te nie wystepują w silnikach o mniejszych mocach].

Odpowiedzią na ten stan rzeczy jest zastosowanie wyższej klasy wtryskiwaczy i zmiana instalacji. Zdecydowałem się na wtryskiwacze Keihin [japońskie cacko z wysokiej pólki] i resztę instalki Prins [jest jeszcze możliwe BRC - ze sprawdzonych]. Tym razem wybrałem gazownika o dobrej renomie - w wyniku czego mam cenę około 7400 i termin na montaż dopiero 21 grudzień :jawdrop: [bardzo dużo klientów z Niemiec]. Kolejny raz okazło się że tanie tzn. wysoka jakość. Po montażu napisze jak poszło.

UIHZ9556.JPG

Opublikowano
z niemiec???????? no dziwina sprawa bo w niemczech tych stacji jest jak na lekarstwo. A nawet słyszałem ze także inny gaz leją, oczywiście propan butan też, ale tzreba wiedziec gdzie.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

Witam,

od kilku miesięcy mam E32 735iA z 92 roku, od razu założyłem gaz, porządna instalacja z komputerem, emulatorem, wariatorem i wszystkim, co się dało, nowe świece i kable, tylko bez wtrysku gazu :wink:

Sprawuje się idealnie, spadek mocy ledwo odczuwalny, zero strzałów (odpukać), spalanie miasto (20%), trasa (80%) średnio 15-16 litrów gazu + około 1 litr benzyny (dość ostra jazda).

 

Wszystko byłoby ok, gdyby nie automat, który czasami wrzuca 4 bieg dopiero przy 3500obr, a nie jak normalnie 2000-2500obr. Inaczej mówiąc zdarza się, że muszę go rozbujać do 110-120, żeby wrzuci 4-kę, wcześniej nie zmieni biegu nawet po całkowitym odpuszczeniu pedału gazu.

Często pomaga natomiast zmiana przełożenia z D na 3 i od razu z powrotem D.

W tej chwili zaczyna to być trochę denerwujące, szczególnie, że pogoda do kitu, a szkoda żyłować silnik na 3 przy 70-80 km/h, nie mówiąc o zużyciu paliwa.

Problem z 4 biegiem występuje wyłącznie na gazie.

 

Zastanawiam się, czy może pomóc zmiana oleju w skrzyni ???

 

Jeżeli ktoś już kiedyś poruszył ten temat, to sorry i proszę o linka :?

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Odnośnie autogazu w Niemczech to sytuacja zmienia się lawinowo. Ekonomia w końcu ich dopadła. Co się tam dzieje z gazem w autach łatwo przeczytac tu - http://www.autogas-einbau-umbau.de

Odnośnie mojej inwestycji to powiem, że planuje urzytkować autko min.3 lata, chyba że dopadnie moją beti jakiś poważny problem [i tak wtedy można instalkę zdemontować] no i to, że mój roczny przebieg to ok. 50 tyś. km. Spalanie Pb średnio 17 l/100km przy dobrym SGI tylko 10% więcej - tak więc można doszukać się sensowności inwestycji.

No i jeszcze brak stresu przy tankowaniu typu : 320 PLN prosze

UIHZ9556.JPG

Opublikowano
No wlasnie, w koncu najwazniejsze jest zdrowie psychiczne :lol: . Tez dla mnie jest duzo mniej stresujace placic na stacji 100 zl zamiast 250, nawet jesli troszke czesciej. A tak sie sklada ze ostatnio przejezdzalem przez Niemcy i naprawde nie ma wiekszych problemow z gazem, ktory jest po 55 centow, czyli polowe tego co benzyna.
Opublikowano
No wlasnie, w koncu najwazniejsze jest zdrowie psychiczne :lol: . Tez dla mnie jest duzo mniej stresujace placic na stacji 100 zl zamiast 250, nawet jesli troszke czesciej. A tak sie sklada ze ostatnio przejezdzalem przez Niemcy i naprawde nie ma wiekszych problemow z gazem, ktory jest po 55 centow, czyli polowe tego co benzyna.

 

 

A to ciekawe bo ostatnio też jechałem przez Niemcy i muszę przyznać że nie było zbyt wiele stacji z LPG a na tej co tankowałem nie był "pierwszej wody" gaz. To już lepiej jest w Czechach

Opublikowano
Nie twierdze ze stacje sa co 5 metrow, ale jechalem z mapka wydrukowana z internetu i spoko. W sumie juz 3 razy jechalem ta trasa i wyczailem miejsce gdzie mi sie akurat konczy gaz w 2 strony :lol: . Tragicznie sie sytuacja ma w Austrii, raz zaplacilem tam 72 centy za litr. Nie popatrzylem na cene a potem myslalem ze mnie rozerwie :evil: .
Opublikowano
Dalsze losy SGI w E38 4,4. Okazlo się, że moje problemy wynikały z tego iż wtryski Zavoli nie mogą obsługiwać tak znacznych chwilowych zapotrzebowań na gaz jakie wymaga moja beti [zwłaszcza gdy pedał gazu kładziesz na ziemi!] w takim przypadku mamy dużą dawkę i dużą częstotliwość wtrysku [wysokie obroty] Zavoli okazał się bardziej elektrozaworem o dużej bezwładności niż wysokiej klasy wtryskiwaczem. [problemy te nie wystepują w silnikach o mniejszych mocach].

Zawsze mówię, aby robić u porządnego gazownika ;-) ...

Odpowiedzią na ten stan rzeczy jest zastosowanie wyższej klasy wtryskiwaczy i zmiana instalacji. Zdecydowałem się na wtryskiwacze Keihin [japońskie cacko z wysokiej pólki] i resztę instalki Prins [jest jeszcze możliwe BRC - ze sprawdzonych]. Tym razem wybrałem gazownika o dobrej renomie - w wyniku czego mam cenę około 7400 i termin na montaż dopiero 21 grudzień :jawdrop: [bardzo dużo klientów z Niemiec]. Kolejny raz okazło się że tanie tzn. wysoka jakość. Po montażu napisze jak poszło.

Keihin jest standardowo w Prins-ie (mam właśnie taką instalację i takie wtryskiwacze). Ale cena 7400 zł. !!!!!! Ja montowałem taką instalację za 6500zł. ze zbiornikiem toroidalnym i u dobrego gazownika. Wiem, że u Was są kosmiczne ceny instalacji gazowych.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
Keihin jest standardowo w Prins-ie (mam właśnie taką instalację i takie wtryskiwacze). Ale cena 7400 zł. !!!!!! Ja montowałem taką instalację za 6500zł.

No nie wiem czy to odbiego od cen. Ostatnio pytałem się o cenę Prinsa w W-wie do silnika M30 i powiedzieli mi 8000zł. Wiadomo, że to znaczna część wartości samochodu (e32), a chyba się rozstaniemy więc... wiadomo, niewarto.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.