Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Hej.Mam pytanko.Planuje zalozyc sobie gaz do mojej e30 318 90r ale nie wiem jak mi bedzie sprawowac sie autko po tej operacji:) Mam prosbe do ludzi ktorzy mają takie BMW jak moje "zagazowane" i jak im sie sprawują autka.Wiem ze pewnie są juz takie tematy w postach ale nie mam czasu odszukac.dzieki za porady
  • Odpowiedzi 916
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Wiem ze pewnie są juz takie tematy w postach ale nie mam czasu odszukac.dzieki za porady

Po takim tekście to choćbym wiedział jak Ci pomóc to bym tego nie zrobił. :zlosc: I szczerze powiedziawszy mam nadzieję że innym też się nie będzie chciało klepać po raz nie wiadomo który tych samych porad dotyczących zachowania samochodu "na gazie" :evil:

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano
Jak zakladalem 3 lata temu instalacje do swojego toczydla to instalator wspominal mi o najnowszym owczas cudzie - holenderskiej instalacji na gaz plynny (tzn. bez parownika). Samochod wyposazony w cos takiego mozna bylo od razu na gazie uruchamiac, miala spalac tyle gazu co benzyny, dynamika jazdy ta sama, blah blah blah. Od tego czasu nic o tym nie slyszalem. Czy ktos sie zetknal z tego typu sprawa?
Opublikowano
podobno na gazie płynnym pękają komory spalania, z powodu punktowego spadku temperatury w skutek odparowania gazu płynnego właśnie w komorze a nie w parowniku. Dlatego o tym sie chyba nie mówi.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

MI chodził ostatnio pomysł aby przesiąśc się z tds na bezynę 528 i zagazować ją. Spytałem mechaników od beemek i konkluzja jest taka gaz w BMW = B ĘDZIESZ M IAŁ W IELKIE kłopoty . Powiedzieli , na podstawie tego co przewinęło się przez ich ręce , że gaz czyni spustoszenie w silnikach , zwłaszcza tych nowszych . Ostatnio robili zawory , a właściwie to co znich zostało , w 528 .Właściel auta nie poskąpił na wtrysk sekwencyjny , dużo i ostro jeździ . Zawory wypaliło po 70 000 przejechanych na gazie. Totalny brak kompresji , dziury w zaworach , zawory ponadgryzane . Oszczędność w różnicy w cenie paliw poszła w pi..u .

 

 

pozdr

Opublikowano
tak czytam te posty i dochodzę do wniosku, że jak kupię w końcu wóz z większym silnikiem to nigdy w życiu go nie zagazuję, już lepiej dopłacić koszt założenia instalacji do paliwa.
Opublikowano

Ja do siebie w e34 (silnik m40) zalozylem gaz ok 60 tys km temu i nie mam ZADNEGO problemu z zaworami. Mechanicy beda wymyslac 100 000 roznych bajek bo po prostu nie lubia robic aut z instalacja bo ich przerasta. A jesli chodzi o samochody o nowszych konstrukcjach to przeciez powinny byc lepiej przystosowane do gazu, bo przeciez sa wieksze kompresje i na pewno lepsze materialy stosowane w glowicy.

Nawet jesli jednak dojdzie do wymiany zaworow to jest to i tak koszt nieporownywalnie mniejszy niz suma pieniedzy oszczedzonych na jezdzie. Jak policzylem u siebie oszczedzilem na instalacji ok 10 tys. zl. Nikt mi nie wmowi ze tle wydam na wymiane zaworow, nawet jesli co.

Opublikowano
cos mi sie wydaje ze to naciagane z tymi zaworami, ja juz mam 3 samochod na gazie i z zadnym nie miałem najmniejszych problemów, ale sam na poczatku zdbałem o regulacje i podstawa to dobrze instalacja załozona. ja juz mam 80 tys na gazie (poprzednik gazował ją) i zadnyhc problemów, we wczesniejszej 525 tez super, a dawno dawno temu polonez na gaz ktory lepiej jezdizł na gazie niz na benzynie. Do tej pory jezdzi. Takze jak nie poszanujesz samochu to i na benzynie ci sie ropadnie

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
Jak policzylem u siebie oszczedzilem na instalacji ok 10 tys. zl. Nikt mi nie wmowi ze tle wydam na wymiane zaworow, nawet jesli co.

 

Oczywiście, że nie wydasz. Przedwczoraj odbierałem głowice z warsztatu po regeneracji. Koszt takiego zabiegu 450zł w tym wymiana jednego zaworu, nie dało się go już przeszlifować (głowica od toyoty 1.3 12V), więc zakładając że będzie Cię to kosztowało drugie tyle nadal zostaje ładna sumka. To tak z ekonomicznego punktu widzenia.

Opublikowano
moj ojciec juz 8smy rok jezdzi na gazie w fordzie sierra, wtedy gaz byl po okolo 70gr za litr :) i powiem Wam , ze nic kompletnie sie dzieje z silnikiem, zadnych powypalanych zaworow, niiiiiiiiiiiiiiic juz ponad 160 tys km zrobil na gazie i auto pali od tykniecia i na gazie i na benzynie , jezdzlem golfem gti z gazem , jezdza moi znajomi i naprawde niiiigdy nie slyszalem o jakis powypalanych zaworach , to jest chyba oparte na jakis dziwnych przypadkach, przeciez kazde auto mozna zakatowac i na benzynie, do swojego e30 jeszcze nie zalozylem gazu, ale to tylko ze wzgledu na to, ze caly rozrzad do porzadku chce doprowadzic ( M40 i te jego popychacze ) ale jak tylko to zrobie , to od razu gaz zaloze, i nikt mi nie bedzie wmawial, ze mi spustoszenie z silnikiem zrobi, jak sie tankuje gaz na shellu lub bp, bo tylko na shellu moj staruszek i ja tankujemy, to masz pewnosc , ze zadnego syfu Ci nie zatankuja.

BMW e39 525d M57

GG 3437874

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Jakie zuzycie wskazuje komp w waszych "bumkach" przy jeździe na Lpg. Mój [E38] 4,4 wskazuje zbyt duże o około 2 litry/100km {w stosunku do rzeczywistego}. Czy można na to wpłnąć, kalibrować itp.

UIHZ9556.JPG

Opublikowano

Pokazuje Ci większe - lekko dziwne ... A jak jeżdziłeś na beznzynie pokazywał dobrze. Jaką miałeś średnią na beznynie, a teraz na gazie.

U mnie było tak, że np. przy warunkach jakiś tam, na benzynie pokazywał mi 12l/100km, a w podobnych warunkach na LPG wskazywał bardzo podobie, lecz w rzeczywistości zużywał ok. 12-15% więcej gazu niż wskazywał.

W E38, 39 można zmieniać te wskazania, ale aby efekt był dokładny trzeba dokładnie określić o jaki procent się różni. Ja zobnie skowygowałem i teraz mam wprost wskazania zużycia gazu ...

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
U mnie pokazuje za duze poniewaz mam mixer umieszczony przed przeplywomierzem, ktory liczy powietrze i gaz ktory dochodzi. Natomiast przy bezposrednim wtrysku to nieco dziwne :roll:
Opublikowano
Przy mikserze, to co podaje komputer to mozna patrzeć z dużym przybliżeniem, bo to nie ma prostego odniesienia. Przy wtrysku i to w takiej instalacji, która korzysta z komputera BMW (a konkretnie z sygnału do wtryskiwaczy), a nie sama odbiera sygnały z czujników itd. to błąd jest prawie żaden. Np u mnie jest błąd rzędu 1-2%. Mniej więcej taki sam błąd (a nawet większy) występuje przy pracy na benzynie. Wynik jest tak dokładny, bo sobie właśnie "skalibrowałem" ekonomizer (ogólnie "komputer") na zużycie gazu ... Jeżeli ktoś chce uzyskać dokładne wyniki na benzynie to też mozna zrobić taką kalibrację, bo wraz z przebiegiem itp., fabryczna nastawa jest niedokładna. Ale z tego co wiem to jest to możliwe jedynie w E38, 39 i to oczywiście tylko tych z BC (board computer)

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Sebast masz racje, dzieje się coś nielogicznego moj komp od gazu [DIEGO] podpięty jest bezpośrednio pod wtryski i korzysta z kompa BMW więc sygnały do obliczeń zurzycia pochodzą z oryg, czujników BMW, czyli wskazania w stosunku do Pb powinny być w granicach błędu no może ok 2-3%. Czy kalibracje przeprowadziłeś zmieniając parametr w test nr 20 lub 21 już dobrze nie pamiętam który [było to już na forum, jak sprawdzałem to u mnie ten parametr wynosi 1000] Jaki algorytm obowiązuje przy kalibracji? [ tzn. parametr 950 to jaka to poprawka?]

A jeszcze jedno dziwnym też u mnie jest to, że ekonomizer przy jeżdzie na LPG też drastycznie inaczej zachowuje się jak na Pb. Np.: jadę z pędkością 100km/h i ściągam nogę z gazu na Lpg ekonomizer wskazuje 14l/100km a na Pb przez chwile ok. 7l/100km a póżniej min. [0]. Dodam, ze obrotomierz w obu przypadkach zachowuje się identycznie. Ale się rozpisałem ale wybaczcie muszę dać sobie radę z tą moją patologią na LPG.

pozdro

UIHZ9556.JPG

Opublikowano

Jesteś pewien, że komputer LPG jest podpięty pod wtryski (w sensie, że korzysta z jego "wyliczeń", a nie sam wylicza dawki paliwa ? To raczej powinni wiedzieć gazownicy ... Pod wtryski jest podpięta każda instalacja LPG, bo musi odcinać wtrysk benzyny. Ważne jest czy komputer LPG korzysta z danych z różnych czujników, czy nie. Jeżeli nie, to jest lepiej (wbrew pozorom), bo korzysta już z "danych" przeliczonych przez komp BMW, a jeżeli sam zczytuje dane z czujników to musi je sam obrabiać itp. .... ale wdajemy się w (raczej) nie istotne szczegóły ...

Wskazania zużycia przez komputer, nie mają nic wspólnego z rzeczywistym zużyciem gazu (albo niewiele), bo nawet jeżeli jest podpięty do komputera BMW to i tak on nic nie "wie" o tym, że właśnie pracuje na gazie.

Obojętnie jaką masz instalację gazową to komputer pokazuje zużycie z "chmur", bo nic nie "wie" o LPG, tylko w zależności od instalacja można odchyłkę od zużycia Pb łatwo przenieść na LPG lub też nie.

Dokładnie - kalibrujesz tym parametrem.

1000 oznacza, że nic nie jest skorygowane 1000 na wejściu (dane) = 1000 na wyjściu (wyświetlane). Jeżeli dasz np. 1100, tzn podwyższasz zużycie pokazywane na komputerze - 1000 jednostek zużytych (przekazanych przez komputer silnika) = 1100 jednostkom pokazanym przez komputer pokładowy (np. na ekonimizerze, czy w średnim zużyciu. Czyli np. stwierdzasz, że samochód zużył Ci np. 50l paliwa, a z wyliczeń na podstawie tego co pokazał komputer wychodzi Ci, że 45l, to musisz zmienić na ok. 1110 - można sobie wyliczyć : (50/45)*1000=~1110

Podstawą jest dobre i dokłądne wyliczenie rzeczywstego zużycia oraz ile pokazał komputer.

Ja np. wykonałem kilka takich pomiarów w różnych warunkach, np. jeden zbiornik prawie cały na trasie, inny po mieście, jeżdząc "ostrzej" i nie. Komputer zawsze mi zaniżał o 12-15% (przy instalacji np. mieszalnikowej w różnych warunkach odchyłki byłyby dużo większe).

To Twoje zachowywanie się ekonomizera jest dziwne, ale to własnie wszystko mi wskazuje na to, że komputer LPG sam korzysta z czujników, a całkowicie "olewa" komputer silnika i dlatego robią się takie dziwadztwa (po prostu jest to taki rodzaj instalacji LPG) ...

U mnie, na benzynie i na LPG zachowuje się dokładnie tak samo.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Mam problem. E38 4.4 V8 z 98. instalka LPG komp Diego, wtryski Zavoli, 2 x reduktor. Komp współpracuje z kompem BMW i korzysta z jego sygnałów. Auto sprawuje się b.dobrza aż do momentu gdy zrobię "kick down" na dłuższą chwilę - w efekcie wyłącza się 1-cylinder.auto przechodzi na PB i cały czas 1-cylinder nie pracuje, aż do wyłączenia silnika.

W tym temacie sprawdzono wtrysk, cewkę wysokigo nap.,zwiększono średnice rurek zasilających, wymienino świece, - co radzicie dalej !? :?

UIHZ9556.JPG

Opublikowano

Mam instalacje gazowa w 525 iA

Pytanie :

Czy mozna uzywac w takim aucie sportowe swiece=chodzi mi o swiece Brisk,czy moze inne ???

Czy mozna uzywac sportowe filtry powietrza-chodzi mi o sportowe filtry powietrza???

Mam nadzieje ze nie zdublowalem tematu ...Nie moglem tego znalezc na forum :reading: ... :oops:

Opublikowano
Mam problem. E38 4.4 V8 z 98. instalka LPG komp Diego, wtryski Zavoli, 2 x reduktor. Komp współpracuje z kompem BMW i korzysta z jego sygnałów. Auto sprawuje się b.dobrza aż do momentu gdy zrobię "kick down" na dłuższą chwilę - w efekcie wyłącza się 1-cylinder.auto przechodzi na PB i cały czas 1-cylinder nie pracuje, aż do wyłączenia silnika.

W tym temacie sprawdzono wtrysk, cewkę wysokigo nap.,zwiększono średnice rurek zasilających, wymienino świece, - co radzicie dalej !? :?

Jeżeli jest wiadomo, że się wyłacza 1 cyl., to trzeba iść po nitce do kłębka :

- sprawdzić który to cylinder - to zakładam, ze już wiecie

- sprawdzić, czy znika iskra, czy wtrysk (czyli problem po stronie zapłonu, czy zasilania), ja raczej stawiam na wtrysk

- sprawdzić, czy jest sygnał elektr. na wtryskiwaczu - może z jakiś powodów komputer inst. gazowej wyłącza sygnał z jednego wtrysku i juz go potem nie "zwraca"

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Wyłącza się cylinder nr.1 Zanika sygnał na wtrysku. Dziwnym jest fakt, ze po przerzuceniu na Pb, auto nadal pracuje przy wyłączeniu cylindra nr1.

UIHZ9556.JPG

Opublikowano
Bo właśnie pewnie komputer od LPG nie przywraca sygnału do wtryskiwacza - może przywiesza się przekażniczek w sterowniku LPG, lub sam komputer LPG coś nawala. No pomijam, że może zainstalowali LPg do 6-cylidrowca i pokombinowali aby pracowało na 8 cylindrach ... ale to już musieliby być raczej fachowcy z "wyższej półki" ;-) ...

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Czy wegług Ciebie, test komputera Pb na serwisowych urządzenich mógłby coś wnieść nowego do sprawy. Czy może być w mechanice np. słaba kompresja, zawory niszczelności itp? :idea:

UIHZ9556.JPG

Opublikowano
To problem jest non-stop, czy tylko jak pracuje na gazie i potem po przełączeniu z gazu ? - pisałeś, że tylko na LPG i potem ... Przełącz tak aby cały czas pracował na benzynie, zrób kick-down-y itp. jak będzie problem to masz problem z silnikiem w ogóle, a jak nie to problem instalacji LPG

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Dobry pomysł. Po pracy przetestuje i naapisze.

UIHZ9556.JPG

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.