Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 916
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

Witajcie jaką instalacje polecicie do BMW e60 silniczek 523i 2005rok silniczek N52.

Może ktoś jezdzi na LPG z tym silnikiem.

Możecie wyrazić swoje opinie.

Opublikowano

Witam;)

Pytanie moje kieruję do forumowiczów którzy znają się na instalacjach gazowych/sami zakładają takie instalację/ bądź mają zamontowaną w swoich BMW;)

Otóż ostatnio dowiadywałem się o koszty zamontowania instalacji gazowej do e46 2.2 170km i jeden z zakładów zaoferował mi "korzystną" ofertę montażu instalacji i tu moje pytanie do was co sądzicie o takiej konfiguracji? Opinie na internecie różne i ogólnie mało informacji o niej.

Oto specyfikacja instalacji:

 

Elektronika KING

Wtryskiwacze Matrix MS 211.20

Reduktor KME TUR lub SILVER

 

Dużo czytałem na temat instalacji do tych silników i pierwszy raz widzę taką konfigurację;) Jako że się na tym nie znam prosiłbym o opinie o niej ( o ile ktoś kojarzy i zna się w temacie).

 

Pozdrawiam;)

Opublikowano
Witajcie jaką instalacje polecicie do BMW e60 silniczek 523i 2005rok silniczek N52.

Może ktoś jezdzi na LPG z tym silnikiem.

Możecie wyrazić swoje opinie.

Witam,

jak wszystkie Valvetroniki - ogarnia się je znakomicie odpowiednio skonfigurowanym Stagiem, w przypadku mojej rekomendacji - z wtryskami Hana 2000 i reduktorem Magic III evo2. Zapraszam w poniedziałek do skontaktowania się z nami telefonicznie, przedstawię szczegółowe warunki.

Opublikowano
Witam;)

Pytanie moje kieruję do forumowiczów którzy znają się na instalacjach gazowych/sami zakładają takie instalację/ bądź mają zamontowaną w swoich BMW;)

Otóż ostatnio dowiadywałem się o koszty zamontowania instalacji gazowej do e46 2.2 170km i jeden z zakładów zaoferował mi "korzystną" ofertę montażu instalacji i tu moje pytanie do was co sądzicie o takiej konfiguracji? Opinie na internecie różne i ogólnie mało informacji o niej.

Oto specyfikacja instalacji:

 

Elektronika KING

Wtryskiwacze Matrix MS 211.20

Reduktor KME TUR lub SILVER

 

Dużo czytałem na temat instalacji do tych silników i pierwszy raz widzę taką konfigurację;) Jako że się na tym nie znam prosiłbym o opinie o niej ( o ile ktoś kojarzy i zna się w temacie).

 

Pozdrawiam;)

Elektronika King to jeden z wielu klonów włoskiej firmy AEB - bliźniaczy z OMVL Dream XXI, Zavoli Alisei, Tartarini, Elpigazem, Bigasem itd itp...

Moim zdaniem - średnio elastyczny sterownik, obsługujący małą ilość wtryskiwaczy. Silnik M54 jest produktem wyrafinowanym i im szersze możliwości sterownika LPG, tym lepiej można zestroić instalację. Ograniczyłbym poszukiwania do trzech sterowników: Staga 300 ISA2, KME Nevo Plus, oraz LPGTecha.

Co do matrixów (chodzi na pewno o HS nie o MS) - z zalet: są precyzyjne i ponoć trwałe, z wad: słabo przewidywalne jeśli chodzi o zmiany wydatku w funkcji temperatury własnej, nienajlepiej znoszą przerosty ciśnienia gazu (bardzo je to spowalnia), oraz dość mało wydajne (choć do 6 garów i 170 KM starczą). Cena też nie rozpieszcza, w podobnych pieniądzach można mieć Hana 2000 - wybór zdecydowanie moim zdaniem lepszy.

 

Z wymienionych reduktorów brałbym Silvera - obecnie to jest znakomity produkt, do tej mocy nada się idealnie, choć ja preferuję zupełnie inne podejście do tego podzespołu - używamy reduktorów Magic III evo2.

 

Reasumując: poza sterownikiem, który odradzam, pozostała część instalacji ma sens.

 

Aha ważna sprawa - zdecydowanie odradzam sterowniki wprowadzające korekty na podstawie monitorowania parametrów OBD-II - to obecnie prosty sygnał chęci gazownika by podpierać braki komptenecji "automatami"

Opublikowano
Jest na to gwarancja 2 lata albo 40 tys. km. z rozmowy wychodziło na to ze zrobi to tak jak powinno być i później podczas jazdy będzie to ustawiał. i później na sprawdzenie po 1 tys km i tam co jakiś czas mówił mi co ile km ale nie pamiętam dokładnie... i jeszcze na początku powiedział że jego zdaniem to by wystarczył Reduktor KME Silver chyba że ja sobie życzę żeby zamontował KME Gold. ogólnie to on jest takim jak by przedstawicielem tej firmy KME na kuto i zakłada ogólnie tylko tej marki instalacje dlatego mówił ze może założyć sterownik STAG Plus tak jak pisałeś ale on by polecał coś z KME mówił mi dokładnie jaki model ale nie przypomnę sobie teraz...

Jeśli zaproponowano Panu KME Nevo, to mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że to bardzo dobra propozycja - świetny, elastyczny sterownik, tylko upierdliwy bardzo w strojeniu - no ale to problem gazownika, nie Pański, jeśli podejmie się solidnego strojenia oczywiście. Natomiast co do reduktora - w mojej opinii LEPSZYM dla tego silnika reduktorem jest KME Silver - a to ze względu na zdecydowanie lepsze możliwości termiczne (grzania gazu). Droga gazu od wejścia do wyjścia w Goldzie to połowa drogi w Silverze - stąd realne możliwości dogrzania gazu zimą w fazie bezpośrednio po przełączeniu - Silver będzie miał większe. Pozostaje kwestia wydajności - zapewniam że Silver ogarnie ten silnik z DUŻYM zapasem. Użycie Golda to jak wytoczenie armaty do zabicia komara. Bez sensu.

A, jeszcze wtryskiwacze: Proszę atakować o wtryski Hana 2000, nie dać sobie wcisnąć Valteków, Raili itp. Coś mi ten limit 40.000km śmierdzi tanimi wtryskami...

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
witam ja własnie zgazowałem 320i 150km rok 2005, cała instalacha BRC. koszt 3100 auto smiga jak ta lala. montaz trwał az 5 dni /klopotliwe programowanie map, tak uslyszlaem/ ale warto poczekac.pozdr.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
BRC nic nie warte? auto nie ma odczuwalnego spadku mocy, spalanie na poziomie 8L w trasie /gazu/ silnik pracuje idealnie. firma montuje od lat BRC i nikt nie miał "check engine" z powodu instalacji. mity jakiest tu Panie opowiadasz.
Opublikowano

Hej. Zarejestrowałem się już jakiś czas temu i po trochu czytałem forum.

Zakupiłem sobie E61 2,5 218 konną wersję w automacie.

 

Chciałbym do tego zapodać gaz. Pytanie jaki najlepszy zestaw do tego silnika.

 

Myślałem nad jakimś STAGiem , do tego dobre wtryski i parownik z zapasem mocy, by nic nie kulało.

 

 

Co polecacie? Gazu daaawno już nie miałem i wypadłem z obiegu odnośnie nowinek technicznych i dobrych komponentów.

 

czekam na Wasze opinie.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Tak z oznaczeniami si jest to bezposredni wtrysk dlatego polecam założenie instalacji gazowej do zwykłej 320 i tam wszystko jest ok samochód jezdzi idealnie. Pomysl moze o ktoryms z produktów agcentrum :)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
A jak jest umieszczona butla w bagażniku? może ktoś fotkę dać :)
Moja trzecia wielka miłość
Opublikowano

Witam,

Mam pytanie odnośnie założenia LPG do bmw e60 218KM.Ile osób tyle opini. Pytałem kilku mechaników i odradzają mi założenie LPG twierdząc że beemki nie "lubią" gazu,

natomiast gazownik twierdzi że to bzdrura, tylko trzeba założyć dobrą instalację ok.3 500zł.Czy ktoś ma wiedzę na ten temat?

Opublikowano

KME Gold w 330i nie wyrobi termicznie. No chyba że tylko do krótkich sprintów po mieście, wtedy powinien dać radę.

 

e60 525i można pięknie zagazować, tylko trzeba mieć pojęcie o strojeniu instalacji w tym aucie. Jest to niestety dość skomplikowane. Mało jest gazowników którzy potrafią to zrobić porządnie.

 

Jak jeden gazownik zaproponuje ci 2600 a drugi 3800 to dobrze się zastanów, bo w 90% przypadków więcej traci się wybierając tańszą opcję.

Opublikowano
Czytając Twoje posty wiem że masz wiedzę na ten temat. Chodziło mi czy wogóle można zakładać gaz do tych modeli bo rozmawiałem ze znajomym który jeździ podobnym modelem i kategorycznie odradzał mi założenie gazu,natomiast właściciel firmy,która zakłada LPG twierdzi że to bzdura.Tłumaczył mi że problem polega na tym że do takiego silnika należy założyć gaz z górnej półki czyli ok.3 800zł a klijęci(najczęściej młodzi) chcąc zaoszczędzić decydują się na tańszą instalację i potem są problemy. Jeszcze nie kupiłem tego auta bo jeśli nie jest wskazane założenie gazu do tego modelu to spalanie 12l benzyny mija si z celem.
  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie trzeba bać się gazu, tylko nie wybierać tanich warsztatów.

:cool2:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam,

Mam pytanie odnośnie założenia LPG do bmw e60 218KM.Ile osób tyle opini. Pytałem kilku mechaników i odradzają mi założenie LPG twierdząc że beemki nie "lubią" gazu,

natomiast gazownik twierdzi że to bzdrura, tylko trzeba założyć dobrą instalację ok.3 500zł.Czy ktoś ma wiedzę na ten temat?

Jako że jest to valvetronic i podczas normalnej pracy silnik nie używa przepustnicy tylko ilość zasysanego powietrza reguluje skokiem zaworów ssących to podstawowym problemem dla większości instalacji LPG jest brak podciśnienia w kolektorze ssącym którego zmiana jest dla instalacji ważnym parametrem ( obciążenia silnika). bez tego parametru strojenie instalacji jak STAG i inne tego typu jest bardzo trudne i nieprecyzyjne. Tu z pomocą przychodzi LPGTECH który jako jedyna instalacja na rynku ma możliwość pobierania sygnału z przepływomierza powietrza (zarówno napięciowego jak i częstotliwościowego (specjalna przystawka)) i wykorzystywanie go jako obciążenie silnika. Do tego wtryskiwacze TECH DRAGON bardzo szybkie i stabilne (czas otwarcia poniżej 1,9ms , zamknięcia poniżej 0,9ms) dla których sterownik LPGTECH posiada specjalny algorytm sterujący napisany w oparciu o ich charakterystykę i mamy poprawnie działającego VALVETRONIC . :mrgreen:

PS. Dla czepliwych od razu napiszę że zamontowałem na takim zestawie 2 takie silniki i jeden N42 w e46 ( jak ktoś chce mogę wrzucić jakąś fotke) oraz wcześniej na elpigazie (AEB)więc znam różnice . Montowałem różne instalacje do różnych aut STAGA również.

Od 4 lat na co dzień jeżdżę ALPINĄ B10 V8 w której miałem zamontowaną topową instalacje AEB elpigaz na wtryskach IPLUS a od roku jest tam LPGTECH więc moja opinia nie jest zasłyszana tylko z własnych doświadczeń

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Kolego a do Alpiny B10 kompletna Landi Renzo wyda? skąd masz podpięty sygnał z obrotów silnika do sterownika LPG? słyszałem ze w V8 BMW jest z tym problem, a jesli już sie uda to obroty są zfałszowane... Ps. w B10 masz valvetronic???
Opublikowano

Panowie...

...w e90 nie ma koła zapasowego -> opony typu RunFlat.

Opcje są jednak dwie:

1 - zbiornik walcowy w bagazniku,

2 - toroidalny pod podłoga bagaznika, ale to wymaga przerobienia / dostosowania schowka i podwozia

(można znaleźć na farum więcej informacji na ten temat,,,)

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Ja od wczoraj mam gaz i butlę w badażniku....muszę ją tylko czymś zasłonić. Sam nie wiem, jakiś a`la dywanik lub filc.

Jeśli wy macie takie butle w bagażniku, to proszę o pomysły na zasłonięcie butli wzdłuż siedzeń.

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.